üzenetek

hozzászólások


#06658560
(félisten)
Blog

Az minden esetben irdatlan pénzek megspórolása. Annak gondolják mindig. Nem másnak.


arn
(félisten)

A tobbi uzemanyagot is szabvanyositottak egyszer. Hosszutavon en ezt latom a megoldasnak, meg ha rovidtavon kinlodnak is a toltokkel es az arakkal.


DjFlanker
(aktív tag)

Egy csomó gyár megszenved(ett) az e-autók szoftverével. Miért éppen a hardvergyártó Foxconnak hinném el hogy elsőre pikkpakk jó szoftvert írnak, ami rugalmasan és probléma nélkül kosztumalizálható?


Masooo
(aktív tag)

A szép, hogy nem kell elhinned. Megcsinálják és meglátod.


#06658560
(félisten)
Blog

Pláne mindenkinek jó szoftvert. Vagyis nagyon modulárisat.


#06658560
(félisten)
Blog

A tárolása ott mindig rugalmas volt. A benzintankok nem szabványosak. Plusz a belsőégésű motorok elég tág határok között engednek játszani, nincs erős korlát neki. Akkut viszont a városi rohangálós Smarttól, a nyaraló autópálya rombolóig kéne megoldani.


arn
(félisten)

modularis pakkok kellenek, ennyi. smartba raksz egysegnyit, a kamionba meg 20 egysegnyit. technikailag nem megoldhatatlan, csak kozos alapok kellenek. es itt igazabol a meretnek es a kimenetnek kell stimmelnie, minden mas ezen kivul fejlodhet. igy elofordul, hogy idovel csak 5 modul helyett eleg lesz 4 is. 10 evente hozza lehetne igazitani az aktualis igenyekhez. olyan ez, mint a kulonbozo formaju es mennyisegu elemek - evtizedek ota ugyanaz, ehhez tervezik a keszulekeket.

amugy mar volt tobb hasonlo nekifutas, de amig egyegy gyar erolteti, semmit sem er. kina gondolkodik most ilyenben, es mivel nagy egyseges piac, vegig is viszik.

[ Szerkesztve ]


#06658560
(félisten)
Blog

Azok a pakkok az egységcellák. Csak kell köré rakat dolog, hogy használni is lehessen. A modularizmus nem megy itt. Pláne az egyes járművek eltérő rendelkezésre álló helye miatt.


arn
(félisten)

itt egy modul egy akku lenne, nem egy cella. de majd nezd a kinaiakat hogy csinaljak.

[ Szerkesztve ]


atee_13
(őstag)

"majd nezd a kinaiakat hogy csinaljak." Majd nézd a Kínaiakat hogyan csinálják, ha az állami forrás egyszer csak elapad ;]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Úgy, hogy nem csak hardverrel foglalkoznak :)


#06658560
(félisten)
Blog

Ránézve az itteni képekre ez a konstrukció nem alkalmas kisautók alá, túl nagy hozzájuk.
A nézzem meg a kínaiakat gondolom úgy, hogy ráírnak nagyobb számot az akkura, mint a külső akkuk és USB stickek esetében is.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Általános az, amit írsz? :U

Foxconnról beszélünk.

Beszállítókról... Nah, azért ekkora skatulyát nem kell rahúzni szerintem

[ Szerkesztve ]


arn
(félisten)

sajat belso piacukra csinaljak, onamitasnak? :)


#06658560
(félisten)
Blog

Arról is. Ott még normális járműipari mérnökkel nem találkoztam. Mondjuk sajnos Európában is egyre kevesebb van belőlük.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Igen, most az e-autok teren elegge a vadnyugatot idezi a tajkep. Mindenki a sajat modjan, utjan boldogul. Ha szabvanyositananak par dolgot azzal mindenki nyerne, es az egyik ilyen dolog az akkupackok formatuma. Fizikai meret, csatlakozas, belulre meg mindenki azt rak amit akar. Az kulon jo lenne ha cserelheto is lenne akar otthon vagy a benzinkuton, amolyan tulmeretezett "ceruzaelemkent". Persze kiemelten fontos lenne, hogy az akkuk es az akkupackok is konnyen ujrahasznosithatok legyenek, tehat nem biztos hogy celszeru mindent mindennel osszelaminalni, ragasztani, mint amerre pl. a telefonokat vittek a gyartok, mert akkor a recycling veszelyes es draga lesz.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Itt picivel több feszkó van, így otthon barkácsolni-kendácsolni nem igazán javasolt...

Motort se cserélünk otthon... :D


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

A konnektorban is 230V van, megis tudja hasznalni biztonsagosan mindenki, hozzaertes nelkul. Megoldhato a kontakt biztonsagosan mind a szigeteles, mind a hatekony kotes szempontjabol is, de persze a suly miatt nem kezi erovel, sot idealisabb lenne valamilyen celrobot.

Ne, feltetlenul ez a jovo, de alternativakent szoba johet. Gyorsabb kicserelni ilyen modon az akkukat, es kapni tobbszaz km hatotavot, mint varni ugyanerre orakat.


#06658560
(félisten)
Blog

A cserélhető vonalat szerintem felejtsd el. Rendesen rögzíteni nem igazán lehet mert ahhoz kurva nehéz, hogy hozzá férj, kell egy jó méteres szabad placc alulról, amit jelenleg csak az utastér rovására tudnál megtenni. Semmilyen módon nem kivitelezhető a gyors akkucsere, plusz utána a csavarok meghúzását elég szigorúan kell vizsgálni, rögzíteni, nyomaték és szögérték paramétereket is. Minimum 70Nm-rel megy jelenleg úgy, hogy közben a futómű segédkerete is tartja a csomagot,ami keret nyolc csavarral van rögzítve.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

https://www.youtube.com/watch?v=hTsrDpsYHrw


#06658560
(félisten)
Blog

Szerintem ez kurvára nincs rendesen rögzítve. Tartósan azok a hegesztett anyák nem fogják szeretni a folyamatos terhelést, a menet meg fog kopni rajtuk. És onnantól fog jönni a gond. Plusz ez egyetlen modellel kompatibilis minden elemében.


akaido
(addikt)
Blog

Te atya-gatya! Mennyi szoftveresen feltört és zsaroló vírussal megtámadott autó vesztegel majd az utak mentén.... :)

üzenetek