üzenetek

hozzászólások


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Nekik megvan hozzá a megfelelő anyagi rész, a FCA-nak pedig mindenképp kell egy partner, mert ha PSA házasság nem úgy alakul, akkor nem fognak hozzáférni platformhoz.

Az FF-nek sajnos nem volt meg szinte semmi...


Polarstar
(nagyúr)

Ez lesz az elektromos autó fejlesztés mekdonacca! :D

A villanyborotvába is van akksi - a Remington miért nem csinál okoskakocsit? Lehetne önvezetés közben epilálni. :K


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Nemis tudtam, h epilálsz. :DDD


#06658560
(félisten)
Blog

"Az FCA-nak kapóra jöhet a Foxconn megoldása, a többi autógyárral szemben le vannak maradva az elektromos hajtás kapcsán, noha a PSA-val is van együttműködésük, de az nyilván kevesebb fókuszt kap úgy, hogy a franciák az Opelt is maguk alá gyűrték."

Az ugye megvan, hogy a PSA és az FCA egy céggé válik? Így pedig a komplett PSA platform elérhető lesz.

2025-re új platformra autót felhúzni az több mint sportos lenne, pláne a világpiacon az eladások 10%-át produkálni vele.

"A Foxconn által bemutatott platform egy olyan padlólemez, amit ők "nyílt forráskódúnak" neveznek, mert elég jól paraméterezhető. Változtatható a méret, a tengelytáv, a felfüggesztés és az akkumulátor kapacitása is,"

Ez alapján akkor a VW MBQ és egyéb platformjai, valamint a PSA plattformja is nyílt forráskódú.

"A Foxconn által bemutatott platform egy olyan padlólemez, amit ők "nyílt forráskódúnak" neveznek, mert elég jól paraméterezhető. Változtatható a méret, a tengelytáv, a felfüggesztés és az akkumulátor kapacitása is,"

Á, dehogy kell...

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Ez még erősen folyamatban lévő projekt.


Norb79
(őstag)

Az ID3nál is arra jutottunk többen, hogy a gyenge pont az ár, és az ár pedig az abban lévő K+F tartalom miatt magas, meg persze az aksi miatt is. Az aksi kérdésre látszik megoldás a szilárd aksikkal, de K+F-re eddig láthatáron se volt ilyesmi. Ugyanakkor egy független platform, ahol csak a bódét kell variálni, de a sw és az alváz (aksival) adott, az jó kiindulópont lehet az olcsó modelleknek.
Szóval bár elsőre hülyeségnek tűnik, de jobban belegondolva még akár lehet is benne ráció.


Masooo
(aktív tag)

Az autóipari együttműködések már egy ideje épp ilyesmiről szólnak, pl lehet sok gyártó az olasz francia kapcsolatokból.
Épp gy gondolom én is, szerintem jól összefoglaltad.


mbotnd
(tag)

Kíváncsian várom a jövőt.


arn
(félisten)

Ez inkabb a kis cegeknek kedvez... csak kasznit kell ra tervezni. Igazabol ebben sincs sok ujdonsag, a haboru elott tobb kis ceg foglalkozott ilyesmivel. A nagyok szvsz hazon belul probalnak minden megcsinalni, es a kisebb dolgokat szervezik ki.

de az biztos, hogy a hagyomanyos hajtaslancot tervezo mernokok lassan elkezdhetnek mas munka utan nezni, vagy atkepezni magukat. Ez magyarorszagnak nem epp a legjobb hir, es kevesebb ember is kell a gyartashoz (tobb a tervezeshez).


arn
(félisten)

Az elektromos autok aranak versenykepesseget az akkupakk korlatozza. Ennek olcsositasat kellene megoldani, de a szabvanyositas lenne a legjobb, es ha nem lenne az auto resze, hanem csak berelned a feltoltott kapacitasert cserebe. Persze az arat behajtanak rajtad idovel, de maga az elektromos autok olcsobba valnanak, idovel meg joval olcsobba, mint a mai autok.


doooo
(veterán)

Folyamatban levő, nem pedig bizonytalan vagy reménytelen... Márpedig amekkora elánnal igyekeznek mindenféle esetleges problémát áthidalni mostanában a PSA-FCA kapcsolatban, gyakorlatilag már csak elodázni lehet a dolog lezártát, megakadályozni nem. Annál pedig mindenféleképp biztosabb, mint a cikkben szereplő teoretikus, de még teóriában is csak esetleges, és részleges összeborulás. Hacsak nem lesz egy Foxconn-Stellantis kooperáció a jövőben, amiben a Foxconn max a szoftveres háttérrel tudna segíteni, hisz a platformjára nem lesz szükség.


doooo
(veterán)

"Az ugye megvan, hogy a PSA és az FCA egy céggé válik? Így pedig a komplett PSA platform elérhető lesz."

Szerintem egyáltalán nincs meg (különben nem születne olyan mondat, mint amire reagáltál).


#06658560
(félisten)
Blog

Apró probléma, hogy itt a kormánymű is durván köti a kezét az embernek. Ennyi variálás, amennyi ebbe belefért most is van az Euro milliárdokból kifejlesztett platformokban. És arra nyereségesen nem tud építeni kis cég továbbra sem.
A hajtáslánc fejlesztők átképzése még ráér húsz évet.

[ Szerkesztve ]


#06658560
(félisten)
Blog

Létezik a bérelt akkupakk a Renault esetében, nem lett népszerű az emberek között.


arn
(félisten)

Persze, mert eleve nem kellene beleepiteni az auto araba, a masik hogy ez csak globalizaltan elfogadott szabvany alapjan mukodhet. Amugy sok ertelme nincs.

egy autoipari osszefogas kellene.


Male
(nagyúr)
Blog

"kusztomizálható"...ez de borzalmas szó lett :O


Polarstar
(nagyúr)

Jó kifejezés az autóipai összefogás.. Ezt mások simán és röviden csak "kartelezésnek" hívják. :D
Az igazi autóipai összefogás az lenne ha a modern töltő szabványokat és csúcs akksit mondjuk "dijmentesen" adnák át használatra a gyáraknak.
Na az lenne a nagy szám! :R


#06658560
(félisten)
Blog

Ahhoz, hogy márkafüggetlenül működjön szabványos akksik kellenének, méretre. De azt nem fogsz tudni megoldani.


#06658560
(félisten)
Blog

Nem, nem kartellezés. Amikor a PSA és a FIAT közösen fejlesztett autót, vagy a PSA és a Toyota, vagy a PSA és a BMW motorok terén segítette egymást, az nem kartell volt, de rendes összefogás.


Polarstar
(nagyúr)

Ez igaz. De a irdatlan pénzek miatt ott motoszkál benne mindig a gyanú, hogy ez nem az, aminek gondolják.

üzenetek