[Re:] [Hieronymus:] Motorkerékpárral közlekedő útitársak figyelem - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bkercso
(nagyúr)
Blog

Ezt nem gondoltad át szerintem. :D :D Motorral lenne sok baleset.- Egyébként se lehet vlk-t motorozásra kényszeríteni. Én hetedikben felültem osztálytársam mögé az új, pöpec mocijára, és azóta soha többet motorra!

#77: Nem az idő miatt, hanem mert a sétaautókázás valamiért nem annyira kompatibilis az idegrendszeremmel. Ez van... Egy normális tempójú forgalommal nincs bajom, de a töttyögőket szeretem kikerülni.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

meg nagyságrendekkel kevesebb autóvezető :P
ha én komolyan gondolnám a baleseti statisztikákat, akkor a motort megtiltanám en-bloc.
ugye mekkora marhaságnak hangzik? mint az, hogy az autós egy évig kötelezően motorozzon.

"Nem biztos, hogy aki lassabb, az nem tud vezetni.": ritka alkalom, hogy indokolt a tötymörgés. tessék megszokni, hogy mindenhol annyival kell menni, amennyi a megengedett. indokolatlan lassú vezetést is tiltja a kresz.


ricsi99
(addikt)
Blog

Tévedsz:
A forgalmi helyzetnek/időjárásnak/képességeidnek adják meg a maximális sebességet.
A relatív gyorshajtásból van a legtöbb baleset.
Nekem még azzal sincs bajom ,ha valaki tép mint a meszes..
Azzal igen ha agresszíven beáll a másik segg@be és tolja le az útról.
Motorosként sokkal jobban látom az ilyen helyzeteket....


bambano
(titán)
Blog

ha a képességeid záros határidőn belül nem érik el azt a szintet, hogy a megengedett legnagyobb sebességgel vezess, akkor ne vezess.

azt, hogy akkor is menj 50-nel, mikor előtted 10-zel araszol a dugó, helytelen beleképzelni az előbbi hozzászólásomba.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Továbbra sem értem. Akkor most neked ment?"

Nem jött nekem. le tudott lassulni időben.

(#78) PDA_FAN: "e mááár.... A történet nem erről szólt. Bátorkodtam rangsorolni, és a macska életét alacsonyabb szintre tenni, mint az emberéletet."

De a jogszabályok nem működhetnek így. Azon szituációban mindig azonos cselekvést kell kell megkövetelni. Ha nem így lenne, a legfelsőbb bíróságig menne minden ügy.

(#83) ricsi99: "A relatív gyorshajtásból van a legtöbb baleset."

Ez a magyar gumicsont. Minden baleset konkrét okra vezethető vissza, csak egyszerűbb elintézni a relatív gyorshajtással. Sőt minden baleset vissza vezethető a relatív gyorshajtásra. A lassabban vezetsz, akkor nem alakul ki a baleset. Később érsz oda.


Somatom
(veterán)
Blog

Uhhh... Ez merész kijelentés. Elvileg jeges úton is ugyanannyi a megengedett legnagyobb sebesség, mint nyáron. Aztán ha elszállsz a kanyarban, na, az volt a relatív gyorshajtás.


totron
(addikt)

Jó, ezt itt értjük és talán helyén is kezeljük, de ha az többségi autósnak elsütöd ezt a gondolatot, egyből rápakolja az 1 bites filozófiát, hogy igen-igen, a tükör szinte teljesen felesleges, fölösleges nyűg, figyeljen csak mindenki előre fele, ő már amit maga mögött hagyott az a múlt és hagyják békén a bonyolítással, úgyhogy én óvatosan vagyok az ilyen mondatokkal, mert a hülyeségi/önigazolási végállást fél másodperc alatt kihozza belőle.


bambano
(titán)
Blog

próbáld már meg megfelelően értelmezni, amit írtam. kösz.
nem arról volt szó, hogy aki tükörjégen cammog, az problémás, hanem arról, hogy aki megfelelő forgalmi-, út- és látási viszonyok között tötymörög, mert nem mer a szabály szerinti maximummal menni, az problémás.


Somatom
(veterán)
Blog

Egy Impresa -val, zsír új Wredestein téligumikon azt a kanyart még Béla bácsi is beveszi ötvennel. Egy Zsigulátorral, félig kopott nyári gumikon még Colin McRae sem. Mivel Magyarországon nem kötelező a téli gumi, ezért mindketten szabályosak. De, Bélabá mérges, mert Colin McRae cammog előtte. Pedig, sztem elérte azt a szintet, amire azt mondjuk, hogy tud vezetni. :)

[ Szerkesztve ]


bkercso
(nagyúr)
Blog

Menj ki a britekhez, és meglátod, milyen az, amikor mindent csak és kizárólag a leírt szabályozás szerint akarnak bonyolítani! A józan paraszti ész, ami nekünk természetes, náluk egyszerűen hiányzik a hétköznapi emberből.

[ Szerkesztve ]


D1Rect
(félisten)
Blog

Ha bárki meg tud előzni, akkor túl lassan mentél.


totron
(addikt)

Legalább nem érheti őket a túlzott önrendelkezés vádja.

[ Szerkesztve ]


JoeYi
(őstag)
Blog

a motorosok, és egykerekű segwayesek önkéntes szervdonorok, így nagyon fontos szerepük van a társadalomban. Fontos, hogy ritkán tartsák be a követési távolságot, hogy haladó kocsik között soroljanak előre, hogy 0-ról 150-re gyorsítsanak két lámpa között így minél több rászoruló szervdonor jusson alkatrészhez.

ui.: onnét tudod, hogy szervdonor, vagy normális motorossal találkoztál, hogy előbbi kikéri magának, hogy te nem figyeltél oda az ő felsőbbrendűségére, míg utóbbi elnézést kér, hálát ad Istennek, hogy túlélte és megfogadja, hogy lassabban közlekedik

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Sajnos, nincs 200 ezer Dollárom egy Y2K -ra. Attól lejjebb mindenki vánszorgó csiga. :)


totron
(addikt)

A keltett zajhatásról nem is beszélve. Mert őt mindenkinek hallania kell*, hajnali 2-kor is, egy egész lakótelepnek, s nem csak az alvásból való felriadás miatt hangosabbnak ható jelenségre gondolok, hanem tényleg kurva hangosan képesek nyomni, a ráadásul zéró előzmény nélkül. Nehogy becsukhasd az ablakot vagy ha úton vagy, nehogy tudj teleportálni: mindenféleképpen hallanod kell, ha halláskárosodást is szenvedsz még pluszban, na az a legjobb. Akkor teljes a napja. Ő tudja mikor húzza rá, őt védi a sisak, mindenki más gyanútlan, mindenki más nem tudja. Ritka féreg fajta. Ott és akkor randalírozik ahol és amikor akar, még csak kiszámolni sem tudod biztonsággal az elkerülést. És igen, vannak normális motorosok is, nem ők okozzák a gondot a környezetüknek. Semmi gondom azzal, ha elduruzsol mellettem egy nagyköbcenti és értem a feelinget is. A többit visszakínálnám pontosan ugyanazokkal, ugyanolyan mértékekben mint amit okoztak másoknak.

*normális embernél ez legkésőbb a középsuli végére kinövődik.


ricsi99
(addikt)
Blog

Relatív gyorshajtás: a vezető nem a forgalom/szituációnak megfelelő sebességgel halad.

Pont az a lényeg ,hogy annyival megy amennyit a tábla ír... télen-nyáron esőben/hóban/napsütésben mind1...
Szerintem meg pont veszélyes mert hamis biztonságérzetet ad ,hogy ennyit enged meg a kressz....

Ém speciel "mindenféle" gyorshajtó vagyok... motorosként a sebességkorlátozó táblak mint javasolt tájékoztatásra tekintek tekintek :D

Viszont hazafelé meló után,ha fáradt vagyok, igyekszem már tartani a sebesség határt... ez álltalában addig megy míg valaki ezért meg nem próbál beletaposni a bentonba/árokba ,hogy mit szerencsétlenkedek amikor ő 5-10-el többet akar menni... amig kielőz addig nincs gond... csak ha rám is húzza a kormányt... ilyenkor visszarugom 3-as-ba a gépet és padló... aztán 160-200 felé már nem kell a tükröt bámulnom ,hogy betartsa e a mögöttem lévő a féktávot/kressz szabályait :D


ricsi99
(addikt)
Blog

Sokan azért használják "hangosan" a motort mert amúgy nem veszik észre a motort... tükörből vékonyka és pillanatokon belül mögötted van... nem hinném ,hogy a tükröt bámulnád folyamatosan.
Lakótelep/közút meg ilyen... mindenki használhatja ergó zajjal jár... mindenkinél más a küszöb... van aki nappal alszik/gyerek van... mi volna ha valaki reklamál ,hogy reggel korán kelted /vagy délután.
Sisak meg arra véd ,hogyha elcsúszol ne törd porhanyosra a kobakod... a ruha szintén hasonló... de ha rámész a 2 tonnás kocsiddal onnét nem jön ki élve... vagy ha felkenődik a kocsidra akkor szintén matrica lessz... te meg kiszálsz nyugodtan mert az acélkaszni megvéd és sopánkodhatsz ,hogy ejnye... összetört.
Szóval lehet szeretni/nem szeretni a motort/biciglit/rollert... azt tudni kell ,hogy te túl fogod élni bármi lessz.... de az idióta 2 keréken már nem biztos... ha szerencsés akkor fel tud állni ,ha nem akkkor meg mindenmin1

[ Szerkesztve ]


fererencz89
(őstag)
Blog

Sokan azért használják "hangosan" a motort mert amúgy nem veszik észre a motort...

Szerintem ez nem lehet indok, ez egyszerű tahóság.


ricsi99
(addikt)
Blog

Majd ha kifordul eléd valaki párszor és csak vészfékezéssel/egyebekkel tudsz kitérni/megállni és integet ,hogy bocsi nem vettelek észre akkor elgondolkodsz ,hogy mit lehetne tenni.
Viszont sokan tényleg tahók... kocsiban is vannak ,iszonyatosan hangos gépek. Tudomásom szerint van egy határ ameddig el lehet menni... csak ugyi sokan tesznek rá nagy ívben...


Somatom
(veterán)
Blog

Figyelmetlenül közlekedni és letolni az útról a motorost még nagyobb tahóság.


bambano
(titán)
Blog

milyen reális igény van arra, hogy észrevegyem a motorját, amikor itthon ülök a panelben a gépem előtt?


fererencz89
(őstag)
Blog

+ Somatom

Elfogultak vagytok. Ilyen alapon villogjon, hangoskodjon mindenki, aki közlekedik. Még a gyalogos is. Egyébként nem csak motorra, autóra is értem. Meg a hangos zenére, stb.

Figyelmetlenül közlekedni és letolni az útról a motorost még nagyobb tahóság.
Ez nem tahóság, hanem figyelmetlenség. Szándékosan csinálni már tahóság, sőt...

[link]

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Én elfogult? 100 ezer Km. fölött vezetek évente. Ebben van roller, bicikli, motor, személyautó és kamion. Nem hiszem, hogy elfogult lennék.


ricsi99
(addikt)
Blog

Semmi.
Panelben azt is tudi ,hogy a szomszéd mit főz.
Nagyon jól megértem a helyzeted ,én is laktam panelban.
Engem is zavart a zaj így leköltöztem vidékre... nem verhetem agyon az összes szomszédot a panel-ben... ők is élni akarnak..az meg zajjal jár.


ricsi99
(addikt)
Blog

Lehet elfogult vagyok.. viszont én is sokat vezetek.
Addig azzal nincs semmi bajom amíg bárki bárhogy közlekedik, az sem érdekel ,hogy ismeri e a kreszt vagy csak letolt 2 litykó pálinkát.... az érdekel kizálag ,hogy amikor a közelemben van ne veszélyeztessen ,csak azért mert menő...


fererencz89
(őstag)
Blog

Vidéki vagyok. :)
Az a baj a hangosan közlekedővel, hogy nem csak akkor hangos, amikor veszélyben lehet. Vidéken is, belvárosban a sétáló gyerekek mellett is, akik a fülüket is befogják, mert szó szerint sérti őket az a zaj. Vagy éjszaka, amikor senki nincs az úton, de más aludna...

Mindamellett megértem a problémáitokat, csak a megoldás nem jó, sőt, sok emberre nézve káros.


Somatom
(veterán)
Blog

Szerinted mi lenne a jó megoldás?


bambano
(titán)
Blog

egy rendes autó hangját már akkor se nagyon hallod, ha előtte állsz. például az én autóm hangját se.
ehhez képest a légvonalban többszáz méterre levő úton vigéckedők hangját hallani. tehát nem a panellel van baj.
egy mentsége van a motorosoknak: ebben a kategóriában autósból is van tahó bőven.


ricsi99
(addikt)
Blog

Nincs tökéletes megoldás.
Mint írtam szerintem is vannak tahók ,mind1 mit vezetnek.
Ha szomszédaiknak megfelel ám legyen..
Itt födút van... leszórták építési törmelékkel meg némi sóderral... népek felbuzdultak és 50-el tolták a gépeket rajta... por meg röpül mint állat ugyi...
Megoldottam a kérdést... amikor elvágtatott valaki ,akkor utánna mentem és szóltam neki ,hogy röpül a por mindenhol... legyen szíves ezt figyelembe venni... ha mégsem akkor pár haverral előtte fogunk gyorsulási versenyeket rendezni és megnézzük ,hogyan tetszik neki ha 1-2 cm por lesz minden nap a nyitott ablakok mellett a lakásába... azóta sépen megy mindenki... por így is van de mégse az hogy nem látok át az utca másik oldalára...
Arra akartam utalni ,hogy tessék összefogni és többen szólni arra helyben rend legyen... ha meg nem hat akkor a helyi rendőrőrsön szólni ,hogy milyen jó is lenne ha arra is trafiznának néha... a rend buzgó őreit meg sütivel traktálni ha mégis arra tévednének.


Somatom
(veterán)
Blog

Ez mit változtatna azon, hogy a figyelmetlen autós nem veszi észre a halkan közlekedő motorost? Tán utána kéne menni és szólni neki?

[ Szerkesztve ]


bkercso
(nagyúr)
Blog

Sokakat egyszerűen nem érdekel a többi - talán mert húsbavágó élményük, hogy ők sem érdekelnek senkit. Ezen emberek nagy száma az, ami igazán ijesztő.

Panelben van a szemközti házban valaki, aki hajnali 5-kor indul minden nap a Harley-val, és kb. 5 percig járatja, mielőtt elmegy vele. Nem halk... Pár hét alatt megszokod és már nem ébreszt fel. Addigra pedig a klíma is elkészül és becsukhatod az ablakot éjjelre.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Ez is egy lehetőség. A hűtős kamionokon az ágytól 50 cm -re jár a hűtő dízel kompresszora. Nem mindíg, hanem kikapcsol, aztán önindító, majd dízel hang. Azt mondják a hűtős kollégák, hogy símán meg lehet szokni, a fülük teljesen ignorálja azt a zajt és tudnak mellette aludni.


fererencz89
(őstag)
Blog

Normálisan élni és közlekedni.

Szerintem, aki motorra ül, majd nagy forgalomban halad, az legyen tudatában, hogy ezzel ő maga teszi ki veszélynek magát. Az ő döntése.

Persze ettől még figyelni kell a motorosra.


Somatom
(veterán)
Blog

Milyen veszélynek? Hát a Kresz nem védi meg?


fererencz89
(őstag)
Blog

Nem akarod megérteni.


flymi
(addikt)
Blog

Nem olvastam végig mind a 100+ hsz-t így csak ideböffentem a véleményem.
A macska elszalad. Bizonyítsd be, hogy ott volt és azért fékeztél...
Kamera kell minden kocsiba és a motorosok bukójára is. Nagyban megkönnyíti a bizonyítást.
Ennyike, szerintem.


Hieronymus
(addikt)
Blog

"Továbbra sem értem. Akkor most neked ment?"

Nem jött nekem. le tudott lassulni időben.

(#78) PDA_FAN: "e mááár.... A történet nem erről szólt. Bátorkodtam rangsorolni, és a macska életét alacsonyabb szintre tenni, mint az emberéletet."

De a jogszabályok nem működhetnek így. Azon szituációban mindig azonos cselekvést kell kell megkövetelni. Ha nem így lenne, a legfelsőbb bíróságig menne minden ügy.

(#83) ricsi99: "A relatív gyorshajtásból van a legtöbb baleset."

Ez a magyar gumicsont. Minden baleset konkrét okra vezethető vissza, csak egyszerűbb elintézni a relatív gyorshajtással. Sőt minden baleset vissza vezethető a relatív gyorshajtásra. A lassabban vezetsz, akkor nem alakul ki a baleset helyzet. Később érsz oda.

(#105) ricsi99: "Addig azzal nincs semmi bajom amíg bárki bárhogy közlekedik, az sem érdekel ,hogy ismeri e a kreszt vagy csak letolt 2 litykó pálinkát.... az érdekel kizálag ,hogy amikor a közelemben van ne veszélyeztessen ,csak azért mert menő... "

Az a baj, hogy sokan fel sem ismerik a veszély helyzetet. Még azt sem, hogy saját maguk felelősek érte.
Nem tartják meg a biztonságos követési távolságot. Azt gondolják, hogy az előtte haladónak kell erről gondoskodniuk. Az európai közlekedési törvények egységesek a biztonságos követési távolság megkövetelésében. A németek az autópályákon rendszeresen tartanak fotoshootings akciókat. Az esemény emlékére ajándék utalványokat küldenek az érintetteknek. Mennyi pénzt fizessenek be az rendőrség aktuális kasszájába.
Az tudni kell, hogy a német autópálya balesetek jelentős többsége a pályák városi vagy város közeli szakaszain, torlódásban, 30 km/h sebesség alatt következik be. Az autó előtt haladó jármű hirtelen fékezése okán. És nem a követési távolság meg nem tartása és a figyelem lankadása okán. :DD


Somatom
(veterán)
Blog

Mert nincs rajta rágnivaló. A jogszabály csak leírt szöveg, nem véd meg sem a gázoló autóstól, sem a hangos motorostól sem a hátulról palacsintává lapító betonkeverőtől.

üzenetek