[Re:] [HussarF:] Az utam a lóheréig, 3/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #3 - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

van olyan gépjármű kategória, ahol a túlpörgő hátsókerék nem bug, hanem feature.


Anaren91
(senior tag)
Blog

[link] Teljesen jól vezethető autó. Csak attól, mert hátsó kerekes egy autó, még simán meg lehet őket fogni. Nekem 2k fordulatnál 750 Nm-t tol ki a kocsi, és az aktív kormányzás miatt, kb lehetetlen vele kipörögni, mert egy szempillantás alatt visszahúzod egyenesbe. Ha meg be van kapcsolva a DSC akkor meg végkép... Ezekben a zsír új autókban, meg van annyi elektronika, hogy tényleg isten barmának kell, hogy legyél, hogy eldobt a kocsit. Elpörögni se pörög el a kerék, még álló rajtból sem pl ha fent van a nyári gumi, mert nem virslik vannak alatta. 275 van hátul, ezen meg gondolom még bőven efölött. Egy minőségi gumival simán el lehet vele rajtolni.

[ Szerkesztve ]


HussarF
(addikt)
Blog

Nézd már meg, hogy milyen különbség van két olyan modell súlya között, amiből van 4 ajtós, meg van 2 ajtós is. Mondjuk mennyivel könnyebb az M4, mint az M3? Hint: semmivel. Akkor miről beszélsz?

A kérdés amúgy is eldőlt ott, hogy csak ilyen van az Alfánál, ha akarnék se tudnék 2 ajtóst venni.

És ez így is könnyebb és gyorsabb, mint máshol a 2 ajtósak, szóval ha ez a problémád, akkor: solved


HussarF
(addikt)
Blog

Itt egy hitelesebb forrás:
BMW F80/F82 vs. G80/G82 – The Weight Comparison - bmwblog

5-20 kg-ról van szó.

De hajrá, mutass egy 2 ajtós coupé-t, ami ebben az árkategóriában gyorsabban körbeér mondjuk az NRing-en :)


#50192640
(kezdő)
Blog

Szerintem egyszerű a dolog: ha aszketikus minimalista hozzáállással nézzük a dolgot, az autótulajok nagy része péniszhosszabbítónak veszi az autóját, még ha meg is okolja bármivel, pl legyen benne tartalék (nem b@zmeg, mindenkitől el kell venni a jogsit, aki nem képes azt a kibeba kreszt betartani és akkor nem lesz sumájerkedés, meg előbb-utóbb be kéne vezetni a rendes alkalmasságit és akkor nem lenne az a sok teszetosza idióta se - de ez off-off).
Azt kell látni, hogy se a te bmw-d, de ez az alfa, se a nagyköbcentis vényóc nem indokolható semmi mással, minthogy merkell, meg megtehetem. Ez a fogyasztói társadalomban nyilván így van, de ettől még, ha valaki hónapokon át roppant granularitással írja le, hogy éppen milyen céges adóoptimalizálással vagy kattogással próbálja megrendelni a kocsiját, legyen felkészülve arra is, hogy a posztjaira nem csak ömlengést fog kapni reakciónak.

Magam nevében beszélek, de egyrészt akkor, amikor az csinálja meg a business case-t, hogy az utolsó forintot is a céges lízing meg visszatérítés kérdéskörből sajtolja ki, az nekem inkább ügyeskedés, mint megtehetés. Illetve el tudom képzelni, hogy egy ilyen nyilvánvalóan öncélú, minden normális felhasználásra indokolhatatlan sportkocsi mint céges autó pár emberben szemöldökfelvonást eredményezett, amivel megint csak nem kell törődni, de ez is egy vélemény.

Ugyanilyen vélemény, hogy szép autó, persze, de ezzel kb a Berki Krisztiánt tudom elképzelni céges relációban, aztán arra meg hasonlítson a rosseb :D


Donki Hóte
(veterán)

Szerintem egy erős autó esetében akkor nem pörögnek ki a hátsó kerekek egy nagy gázzal végrehajtott rajtnál, ha valami (elektronika, mechanika) lekorlátozza a hátsó kerekekre jutó nyomatékot.

Jobb esetben egy elektronika korlátozza a motorteljesítményt, rosszabb esetben a fék finoman megfékezi a kipörgő kereket és hővé alakítja a felesleges teljesítményt, de mindkét esetben a motor elméleti csúcsnyomatékából jó ha 30-60 % hajtja meg a kerekeket.


Somatom
(veterán)
Blog

NBring? :Y
Miért ez a mérvadó? Az a terved, hogy körözgess egy versenypályán? Ott teljesen mások a befolyásoló tényezők, mint az utcán. 160 -ról gyorsítva már nem akkora probléma, hogy az 500 lóerőt hogyan viszed át az aszfaltra, ha csak két kerék hajt. Az autó tömege is kevésbé számít, amikor már lendületben van.

[ Szerkesztve ]


HussarF
(addikt)
Blog

Eddig Te nem tudtad elengedni ezt a 2 ajtó - 4 ajtó témát, meg a jelentéktelen tömeg különbséget a kettő között. Hoztam egy példát, ahol ennek akár lehetne jelentősége. Most akkor miért/min csodálkozol? :)


dabadab
(titán)
Blog

Hurrdurr, szar a négyajtós, mert nem megy olyan jól, mint a kétajtós.
Hurrdurr, most minek jössz azzal, hogy ugyanolyan jól mennek?

Komolyan, nem lehetne, hogy legalább azt megjegyzed, hogy pár hozzászólással ezelőtt milyen hülyeségen pörögtél, ha már hülyeségeken akarsz pörögni? (Bár persze lehet, hogy jobb lenne, ha inkább nem akarnál.)


Somatom
(veterán)
Blog

Pont ott nincs akkora jelentősége a tömegnek. Ott "csak" gyorsan mész. Amikor álló helyzetből, lassú mentből történik a gyors tempóváltás, akkor számít igazán a lóerő mellett a tömeg és a tapadás. Sőt! Egy gyors pályán a leszorítóerővel is tudsz ellensúlyozni. Ha van elég lóerőd, amivel legyőzöd a leszorító erőt létrehozó elem légellenállását, akkor nyert ügyed van. De utcai körülmények között sokkal jobban számít a tömeg és a tapadás a gyorsításnál. Lámpától, lámpáig símán lealázhat egy olyan gyengébb, de könnyebb, 4WD -s autó, amit a NBRingen megeszel reggelire. A kérdés csak az, hogy melyikre optimalizálod a használatot.

[ Szerkesztve ]


dabadab
(titán)
Blog

Pont ott nincs akkora jelentősége a tömegnek. Ott "csak" gyorsan mész

Ja, hát tényleg, egy versenypályán már hogy lenne jelentősége a tömegnek :DDD


DEJVID
(őstag)
Blog

Akkor örülj neki, hogy ilyen szart vett, az Avensiseddel majd simán állva hagyod a lámpánál.


Somatom
(veterán)
Blog

Nincs Avensisem és nem érdekel, hogy legyorsulom-e, vagy sem. Nekem a kényelmes és gazdaságos utazás a fontos. Havonta tolok egy Bp. Ulm távot. Tempomat 130 -cal 8 óra. Ebből a cirka 900Km -ből sokat mondok, ha 100 olyan Km van, amin gyorsabban mehetnék, mint amennyit az autóm kényelmesen tud (már, ha nem lenne forgalom). Ugyan, mennyi időt spórolnék egy 500 lovas minekkel?

üzenetek