[Re:] [HussarF:] Az utam a lóheréig, 3/3. - Giulia Quadrifoglio krónikák #3 - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


ivana
(Ármester)
Blog

Környezetvédelmi szempontból a legjobb autó az 1 millió kilométert futtott zöldséges merci.


Somatom
(veterán)
Blog

Irigység?
Van egy 2WD, 510 lovas, négyajtós sedan digórakéta. Ennél nevetségesebb konfigot nehéz lenne összehozni. Minek a két hátsó ajtó, meg a két hátsó ülés? Szóval, elindul a család nyaralni az 510 lovas lóherével. Értem én, hogy garancia, de tele csomagokkal, lefoglalt szállással, bömbölő gyerekkel, 35 fokban, fényvisszaverő mellényben, a pálya szélén a mentésre várva sztem ez elég sovány vígasz.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

A felvágásról eszembe jutott egy TopGear adás. Luxuskabriókat teszteltek és Joey -nak jutott a Jaguar. Megkérdezi tőle az öreg:
-Tudod, hogy mit mond el rólad egy kabrió Jaguar?
-Mit?
-Azt, hogy nem telik Aston Martinra.

Vajon mit mond el rólad egy 510 lovas Alfa sedan? :)

[ Szerkesztve ]


emvy
(nagyúr)

Faszsagokat en is tudok mondani, minek beidezni mastol ilyeneket?


Somatom
(veterán)
Blog

Ez miért lenne faszság? Ordít az autóról a kompromisszum. Becsatolod hátra a gyereket, hogy elvidd csapatni a családot? A hátsó ajtó rontja a bódé merevségét, az ülések pedig plusz súly. Teljesen fölöslegesek egy csapatós élményautóban.


Donki Hóte
(veterán)

A Tesla Model 3P súlya 1730 kg, az Alfa Romeo Quadrifoglio súlya pedig 1620 kg. Ez 6,7 % különbség. A különbség megvan, de nem nevezném egetverőnek.

Lehet, hogy a Quadrifoglio valamivel jobban gyorsul a valóságban, de a Tesla az élettartama alatt sokszáz fullgázas startolást kibír, míg egy kuplungos kéziváltós autó pár tucat padlógázas indulás után már nem lesz túl acélos :(

A környezetvédelem meg nézőpont kérdése, a nagyvárosok levegője igenis tisztább lesz, ha elterjednek az elektromos autók.

Összességében nézve pedig minden azon múlik, hogy honnan jön az áram többsége. Ha a gyöngyösvisontai ligniterőműből, akkor nem tisztább az elektromos autó. Ha viszont mindenki a családi háza tetejére rakott napelemből vett árammal töltené az elektromos autót, akkor tisztább lenne az elektromos autózás, mint a hagyományos.


Donki Hóte
(veterán)

Van egy 2WD, 510 lovas, négyajtós sedan digórakéta.

Nem jó a kiindulásod, a Quadrifoglio verzio négy kerékkel kapar :K

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

"egy kuplungos kéziváltós autó pár tucat padlógázas indulás után már nem lesz túl acélos": van saját tapasztalat is?


Donki Hóte
(veterán)

Nekem nincs, de pl. az autós sajtó sokat írt róla, hogy a Nissan csúcs sportautók még rajtautomatikával sem tudtak tartósan megbízható padlógázas rajtokat teljesíteni.


bambano
(titán)
Blog

azt írtad, hogy "egy kuplungos kéziváltós autó". nem azt, hogy "a nissan csúcs sportautói". az egy kuplungos kéziváltós autó kategóriába belefér az 1.3 stift, az 1.0 hiábataposodparaszt és az 1.6 g astra is.

tehát fogadd el tőlem a saját személyes tapasztalatomat: amit írtál, marhaság.


emvy
(nagyúr)

Minden auto kompromisszum. A posztolonak sajnos csak 25 millioja volt autora, olyat akart venni, ami szamara ekkora osszegbol osszessegeben a legjobb. Nyilvan vehetett volna egy McLaren 720S-t, es melle egy RS6-os Audit varosba, de az plusz szazvalamennyi milla lett volna.


HussarF
(addikt)
Blog

A Model 3P súlya ~1850 kg, az 1730 kg valamelyik egyszerűbb változat.

Nem akarok nagyon belemenni, de a Tesla sosem a környezetvédelemről szólt. Nincs lokális kibocsájtás, kb. ennyi írható a számlájára. De egy nehéz bódét kell mozgatni, ráadásul akkora erővel tudja azt megtenni, ami brutál mennyiségű energiát használ el. A súlya és a nyomaték miatt zabálja a gumikat is, az úthálózatnak sem kedvez a nagyobb terhelés, stb. Eleve azzal promózták a kezdetektől az egész brand-et, hogy Ferrarikat gyorsul le. Nem épp a környezettudatosság volt a fókuszban. Ez már csak úgy ráragadt és nem tiltakoztak ellene.
Az elektromos autók "zöldítésének" pedig nem a háztetőkre szerelt napelemek lesz a kulcsa. Hacsak nem áll napközben otthon az autó a töltőre dugva.


Somatom
(veterán)
Blog

Ebben biztos vagy? Sztem hátsókerekes, önzáró difivel. A quadrifoglio a google szerint díszítést jelent. A legmagasabb felszereltséget jelenti, nincs köze a quadro szóhoz. Hacsak nem a négylevelű lóhere.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

"az úthálózatnak sem kedvez a nagyobb terhelés,": hát ja, a 12 tonna tengelyterhelésre tervezett úthálózatnak a piszlicsáré tesla nem kedvez.

mondjatok még vicceseket.


emvy
(nagyúr)

> De egy nehéz bódét kell mozgatni, ráadásul akkora erővel tudja azt megtenni, ami brutál mennyiségű energiát használ el.

Ez egyebkent nem stimmel, egy Model 3 elmegy kevesebb, mint 15 kWh/100km-rel is, ez kb. 1.5 liter benzinnek felel meg. Szoval sokkal energiahatekonyabb, mint az ICE autok, meg azert valtozik az energiamix rendesen. Plusz sokkal-sokkal jobb vezetni az esetek tobbsegeben. Az ICE vs. elektromos kerdes mar eldolt.


Donki Hóte
(veterán)

Nem tudom, hogy hogy jön ide az 1.6-os G Astra :W

Mivel itt a Tesla és az Alfa (3-4 másodperces 0-100) rajtjairól beszélünk, ezért nem tartottam fontosnak kitérni arra, hogy természetesen az 510 lóerős Alfához hasonló kategóriájú kéziváltós, kuplungos autók gyorsulásáról beszélek.


Somatom
(veterán)
Blog

De, itt nem anyagi kompromisszumról van szó. Értem a négyajtós szedánt, meg az 510 lóerőt. Csak a kettőt együtt nem. Egyszer felárat fizet az olyan csúcstechnikáért, mint a karbon kardántengely és külön fizet a plusz súlyért, ami lerontja a drága csúcstechnikával elérhető menetteljesítményt.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

helyes lenne azt írni, amit írni akarsz.
egyébként pedig a komolyabb autók sem pár nagy rajtot bírnak.


Anaren91
(senior tag)
Blog

Ekkora lóerővel meg nyomatékkal manapság kb 0 autót gyártanak kézi váltóval. Mert nem tudnál vele értelmesen közlekedni. Bármelyik luxus sport autót megnézed, mind automata, és nem hiába.

Somatom:
Nem értem te mit lovagolsz a kompromisszumon, egy sport sedan esetén. Az összes kompromisszumos, mivel nem arra van tervezve, hogy a családdal a Balatonra menj nyaralni, és berakd az 1 heti élelmet, meg a babakocsit. 'Sport" szedán. Arra van, hogy élmény autóz vele, vagy max egy könnyűvérű aranyásót lecumiztass benne a tengerparton. Aki családi izom autót akar venni, az vagy vesz egy Audi RS6 kombit, vagy van annyi pénze, hogy ezt második, harmadik autóak tartja, és hétvégente elmennek anyuval valamerre benne.
Leírta feketén-fehéren, hogy se kutyája se macskája, mi a faszért érdekelné, hogy belefér-e a család, de úgy őszintén? Ha meg majd lesz, gondolom nem fogja megterhelni, hogy vegyen egy családi kombit e mellé.
És igen, szervíz igényesek, tekintve olyan teljesítményre vannak tervezve, ahol már használódnak rendesen az alkatrészek, olyan fémet ami meg mindent kibír, és nem kopik, és megfelelően olcsó arra, hogy motort gyártsanak belőle, még nem találtak fel. Hidd már el, hogy ebben a kategóriában az ember nem ész érvek alapján dönt, mert az nincs mögötte. Ez szimplán a vágyakról szól és kész.
Az meg, hogy minek rá 4 ajtó.. Miért jobb az mondjuk, pl egy E92 335 i esetében, ami egy két ajtós kupé, hogy ugyan úgy van hátsó ülés, csak ráadásul még faszmódon is tudsz beszállni? Mondjuk ha nem egy könnyűvérű picsát akarsz betuszkolni a kocsiban, hanem 3-at egy esti mókához?

[ Szerkesztve ]


Donki Hóte
(veterán)

Igazad van, ez tényleg hátsókerekes :R

A cikkben van egy link, ami egy angol nyelvű leírásra mutat, onnan vettem az AWD-t, de alaposabban elolvasva az a rész a Stelvio modellre vonatkozik, és nem a Giuliára.

Szóval két hátsó keréken 510 lóerőt levinni az aszfaltra tényleg nem túl egyszerű dolog, az ilyen vektoros differenciálművek sem tudnak csodát tenni, a fizikát nem lehet meghágni. Vagy elveszik a teljesítményt, vagy megfékezik a kereket, vagy hagyják túlpörögni.

[ Szerkesztve ]

üzenetek