A Tesla Model 3P súlya 1730 kg, az Alfa Romeo Quadrifoglio súlya pedig 1620 kg. Ez 6,7 % különbség. A különbség megvan, de nem nevezném egetverőnek.
Lehet, hogy a Quadrifoglio valamivel jobban gyorsul a valóságban, de a Tesla az élettartama alatt sokszáz fullgázas startolást kibír, míg egy kuplungos kéziváltós autó pár tucat padlógázas indulás után már nem lesz túl acélos
A környezetvédelem meg nézőpont kérdése, a nagyvárosok levegője igenis tisztább lesz, ha elterjednek az elektromos autók.
Összességében nézve pedig minden azon múlik, hogy honnan jön az áram többsége. Ha a gyöngyösvisontai ligniterőműből, akkor nem tisztább az elektromos autó. Ha viszont mindenki a családi háza tetejére rakott napelemből vett árammal töltené az elektromos autót, akkor tisztább lenne az elektromos autózás, mint a hagyományos.