üzenetek

hozzászólások


nullpoint
(senior tag)

2 magon 80-90 % kihasználtság az elég meglepő.......... Ultra low 480p ?


Chaser
(titán)

9400f all core 3,9-et tud, az egész tisztességes és zömében defaulton is tartja z lap nélkül, de fixálni csak abban lehet, az viszont már 40e ft, ezért "csípi a szemem" ( : 9600k-t sem használnék többön mint 4,3-4,4, nem szeretem a kazán dolgokat és az irreális fogyasztás növekedést kis teljesítményért


#16939776
(nagyúr)
Blog

Ryzennek az SMT szerves része, ha kikapcsolod meg van az esély hogy nő az FPS, csökken a CPU render idő, de észre fogod venni, hogy a rendszer reakció ideje ingadozni fog.

[ Szerkesztve ]


jokeph
(nagyúr)

Nem, 1600*1200 volt, medium/high vegyes grafikával, RX 460 4 GB VGA-val. :D

(#142) Chaser: az i3-7350k-m és az i5-7600k-m is elég jó példány, 1,375Volt Vcore-al viszik a 4,8-at. Hőfok játék alatt max 70 fok volt, ez szerintem teljesen jó egy húzott CPU-tól. IBT és társai alatt már belenyalt a 90 fokba, de hát én nem benchelésre használom a gépet. ;]
Mennének többet is, de 4,9-nél már átbillennek a hűthetetlen kategóriába - ide már delid kellene. De az itt nem lesz, annyira nem vagyok maximalista. :))

(#143) Duracellm...: és megszűnik az alvás lehetősége is (S3). :(

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

amit én észrevettem az az, h minden szmusz' - fix all core használtam, nincs pbo, nincs cnq', és egyéb úri huncutság, az csökkenti a reszponzivitást -


#16939776
(nagyúr)
Blog

Mármint bekapcsolt SMT-vel és kikapcsolt CPU energiagazdálkodással szmúsz'?

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

smt off, pbo off, cnq' off, all core fix 3,6ghz
ezzel idle majdnem ugyanannyi a gép mint cnq-val lehet annyi is, defaulton nem néztem, de kb az összes tesztben ennyi a default idle érték is -, 2700 idle 5500 xt-vel silver-gold közti hatásfokú táppal 55w volt konnektorból 2 ventivel, 1db nvme ssd-vel
ha kell a kraft cnq' úgyis felkapcsolja az órajelet, illetve ha nem, jobban terheli a folyamat pl 2ghz-en, mint esetemben 3,6-on ami mindig rendelkezésére állt a rendszernek


kolopele
(nagyúr)

Azért ez nem egészen így van, amennyiben valaki a megszokott FHD 60-75 fps - en játszik több játék esetében is a magok száma a döntő és nem az órajelé. Jó példa erre már a 6700 - as proci is, anno amikor a gyerekeim játszották az AC Odysseyt kikapcsolt HT mellett 100% - on volt sok esetben a CPU, jöttek az fps droppok, visszakapcsolt HT mellett viszont szinte teljesen megszűnt ez a jelenség, az órajel ugye nem változott, viszont 8 szálas lett a proci, a kihasználtsága már csak 70-80% körüli lett, és amint írtam az elején, ez még "csak" egy sima 6700 volt a maga all core 3.7 GHZ - ével.

[ Szerkesztve ]


kolopele
(nagyúr)

A 144 meg a 240 fps - re hajtókat most ne vegyük figyelembe, az főleg az e-sport világa very low grafika mellett, náluk minden számít, de egy átlagos user FHD 60-75 fps mellett simán el tud játszani még egy i7 6700 - al is egy jó kártyával, de még ennél gyengébb procival is. Sok fps - hez kell igazán a lóerő, a 4K meg egy egészen más világ.


Chaser
(titán)

nem feltétlen, én is vennék 144hz-es monitort, ha lenne értelmes, de - számomra - nincs, drágán sem, majd oledből hajtogatok ( :
ha beesik a min fps 30-50 közé már semmit nem jelent az átlag 60-75, ha hozza adott játéknál a fix 60-at az más
én nem estem hasra 4k-tól, nyilván szebb volt 4k-ra felskálázott fhd-nál, de annyival nem ha csak nem álltam neki állóképeket nézegetni, 1440p 120/144hz-en 32"-on az lenne nekem az igazi fps-hez, de ez nyilván szubjektív - és nem multihoz -, jól elvoltam/vagyok 60hz-en, de nyilván jobban ellennék a dupláján, ha meg már 4k akkor uw 1440p sztem, de ez is egyéni


Chaser
(titán)

és a forzát is megnézném milyen 120hz-en, azt akár 4k-n is ultrán 65" oleden 1m-ről ( : csak ahhoz olyan elmeroggyant árú/fogyasztású vga kell amit elvből kilövök, az a játék ahol megállok nézelődni és mindig találkok valamit amire azt mondom naezfasza' , tolok is egy pár kört, "csak" 55" 4k-n 30-60fps-el nem-ultrán, amit az ikszbox' ki tud magából préselni, mert így is fasza :d


janos666
(nagyúr)
Blog

Az addig ugye tiszte, hogy az IPC az Instruction Per Clock (I/C)? Tehát akkor kapsz instruction-t, ha beszorzod a clock-al.
Ha most elfelejtjük a HT/SMT-t, akkor azonos CPU-n magokat tiltogatva 1 mag 4GHz = 2 mag 2GHz, HA a szoftver képes jó hatékonysággal kezelni két szálat. De a valóságban a jó hatékonyság sem abszolút 100%, hanem mondjuk 98%, és ahogy nő a szálak száma, ez az érték csökkenhet még akkor is, ha alapvetően jól optimalizált a program, csak épp nem olyan a feladat, ami tökéletesen párhuzamosítható tetszőleges szálra, viszont ott jön az igazi gond, mikor mész tovább a magok számával, és gyakorlatilag semmit sem nő már tovább a program teljesítménye, mert nincs felkészítve rá, hogy annyi szálat hasznosítson (akár csak úgy egyáltalán hozzászagoljon bármit, de semmiképp sem, hogy optimálisan).
A HT majdnem ugyan ez, addig lehet belőle profit, míg tudja hasznosítani az újonnan engedélyezett szálakat a program. Annyi csavarral, hogy a HT szálat még nehezebb hatékonyan hasznosítania a szoftvernek, mint egy valódi magot.
De egy ponton mindkettővel kifutsz abból, hogy hoz-e javulást akár egy mag, akár egy HT/SMT szál.
Az órajellel viszont sohasem futsz ki a hasznosíthatóságból, az egy 1 mag 10GHz mindig kétszer olyan gyors lesz, mint az 1 mag 5GHz. Csak ugye nem lehet a végtelenségig emelni az órajelet, és ezért vagy rákényszerítve, hogy helyette új magokat (vagy HT/SMT) szálakat dobj be.
Mondjuk mivel nem csak egyetlen program dolgozik egyszerre, hanem pl. játéknál is ott motoszkál a háttérben a VGA driver, az OS kernel, stb, így egy bizonyos szintig jobb is lehet a 4 mag 1GHz, mint az 1 mag 4GHz, mert kevesebbet kell váltogatnia az ütemezőnek (a prioritásokkal is sakkozva), de erre is igaz, hogy csak addig, míg elég sok minden fut egyszerre, de ilyenkor valamennyire az OS ütemezőjén múlik, hogy sikerül-e jól szétosztani ezeket a (kvázi-)független programszálakat a magok és HT/SMT szálak közt (és akkor megint egy apróság, hogy maga az ütemezés is egy overhead, azaz plusz munka ahhoz képest, mint ha 1/1 mag/szál lenne, nem várható 100% hatékonyság, ahogy nő a magok/szálak száma), viszont manapság már amúgy is minimum 4 magról beszélünk a gyakorlatban (komolyabb és frissebb gépben inkább minimum 6-ról) már a HT/SMT előtt, ellenben nem sok játékot láttam még, ami rengeteg szálat tud hasznosítani. Ezért sem fog jobban futni minden játék a 16 magos 3GHz-es CPU-n, mint a 8 magos 4GHz-esen, ha pl. max 6 szálig skálázódik (és az már egy viszonylag nagy szám).
Ez pedig már csak az adott programtól függ, de általános esetet nézve nem tudod előre, hogy minden játék, amivel játszani szeretnél majd, az hány magig/szálig skálázódik hatékonyan, ezért mondom azt, hogy biztosabb pont magasabb órajellel célozni ugyan azt az IPC*clock*mag értéket, mert nagyon általánosítva szinte csak 1 szál terhelése a garantált (gyakorlatilag inkább 3, mert játék + VGA driver + kerner és más háttérben ketyegő OS dolgok, de nem is indul már ma neki senki 4 magtól kevesebbel).

(#151) Chaser
Szerintem legtöbbször az az Xbox 4k sem valódi 4k, és a PC-t is leveheted 1440p-re. Én mostanában úgy játszom OLED-en (1440p120 + G-Sync).
Tegnap telepítettem az AC: O-t és a benchmark egy jó része alatt 100%-on terheli a 8600K@4.9GHz CPU-m egy vacak RTX2060 mellett. De megvan >60fps, pedig alig butítottam sokat a grafikán, csak 1-1 lépéssel vettem vissza maxról a leg gépterhelőbb opciókat és azokat az effekteket kapcsoltam ki, amiket utálok (post-process AA, depth of field, stb).
Ja, és általában az XBox sem Ultra grafikát tol (főleg mikor az nV GameWorks).

[ Szerkesztve ]


kolopele
(nagyúr)

Köszi, de én ennyire részletesen nem mennék bele azért, nekem elég az amit tapasztalok, és abból vonom le a következtetéseket. Mindenesetre még egyszer köszi ezt a részletes magyarázatot, de mindig az adott játék fogja eldönteni, hogy magas órajel vagy inkább több mag/szál. Amennyiben pl. az AC rosszul fut natív 4 vagy 6 maggal, HT mellett viszont megy gond nélkül, akkor nem az órajelen fogok emelni, mert azzal nem mennék semmire :)

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

sztem 4k megvan, de nyilván butítva, különben nem menne neki 30-60fps, azért zömében 50-60 megvan
b8 van még - ez nem tud syncet - amíg el nem viszi a barátom, aztán v egy 48-as-as jön, vagy nem tudom ( : pc-n majd natívan akarom 1440pre használni a 48-ast, 32" 16:9-et ad ki úgy 92-3 ppi-vel, az tökéletes közelre fps-hez - nekem biztos -, többi része marad fekete a kijelzőnek, 40" már nagyon nagy volt közelről doomolni, forzához kicsi ( :


kolopele
(nagyúr)

Azért valamit megkérdeznék tőled mégis, mivel nagyon érted ezt a témát. Melyik a jobb beállítás, ha az ember hagyja a procit gyári turbón, vagy pedig all core turbóra teszi? Ugye a gyárin ( maradjunk a 6700 - nál) a max. 4 GHZ egy magra, all core turbó mellett viszont minden mag 3.7 GHZ - en fog menni. Vagy mondjuk legyen a 8700, ott a gyári turbó 1 magon 4.6 GHZ, all core pedig 4.3. Melyik beállítás az előnyösebb, főleg ha a játékokat veszem alapul?

[ Szerkesztve ]


janos666
(nagyúr)
Blog

Le van nálad betonozva a szék/fotel lába? :DDD Vagy ez valami épített "szimulátor"?
Amúgy alapvetően ez tök jó ötlet, kár, hogy az LG nem tudja a fekete keretes módot, a HDMI 2.0-on pedig nem fér át a 2160p120. OLED-en nem zavaró a fekete keret és az 1440 még nem lenne olyan apró (míg nem megfizethető a VGA, ami kitolná a 4k120-at is akár butított beállításokkal nem archaikus játékban).

(#154) Chaser
Melyikkel lakik jól a család, két darab fél kilós cipóval, vagy egy darab egy kilós kenyérrel?
Nem tudom, de én csak azt látom, hogy éhes maradt tegnap a kölök, ma meg nem, de szerintem semmi köze hozzá, hogy tegnap előtt fociedzése volt, tegnap pedig egész nap az ágyban lustálkodott, úgyhogy mától csakis a cipókra szavazok, mert kettő az akkor is csak több, mint egy. :))

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

semmi szimulátor, az arcade amit szeretek, xbox kontrollerrel és az 55b8, beülök elé aztán hadd szóljon ( : csak gondoltam 65-ösre cserélem - amitől mondjuk foschok, h kettétöröm ha mozgatni kell :d -, közben jött hír 48-asról, meg összedobtam egy pc-t doomhoz, és rájöttem h hiába akarok én 144hz-es monitort, a 27" már kicsi, 32-esből csak va van ilyen felállással 1440p-ben, az is hajlított, azt meg köszönöm meghagyom másnak, va-t is, ami monitor nagyjából jó lenne ott van 55c9 árában, de az is csak nagyjából lenne jó, a 48" 4k oled meg pont kiadja a 32"@1440p-t és ott 120hz sem gond, abba se halnék bele ha forzát 1080p-ben ultrán tolnám rajta 48"-on, szépen skálázódik 4k-ra, 32-es monitoron is elég korrekt volt úgy


janos666
(nagyúr)
Blog

Hupsz, javítom magam, AC: O benchmark-ban csak 40 fps fölé sikerült jutnom 1440p120-ban, nem 60 fölé, mikor egyet-egyet léptem vissza a legkeményebb opciókkal, csak épp már annak is nagyon örültem, mert látványos javulás volt átlépni a VRR tartományba az akadozó diavetítésból és/vagy tearing-ből. :DDD A60+ fps-ről abban a játékban még csak álmodok. ;]

(#157) Chaser - Így már világos. Akkor option 1: betonozott szék. :C

[ Szerkesztve ]


Chaser
(titán)

látod-látod, játszanál a doom-mal, ott meglenne a 120 fps :d ott mondjuk nézelődni esetleg két mészárlás közt van idő ( :
ilyen ac szerű játékból vmelyik tr-t néztem meg, az elég korrektül ment boxon 4k-n és tényleg cééép' volt, de anno a tomb raider 4-gyel már kijátszottam magam, annak volt feelingje, ennél az újnál már semmit nem érzékeltem belőle

szerk:
nem lehet betonozott szék, a kiskutya nehezebben tudna rám mászni mitfahrernek ((( : ha rám mászik akkor legalább nem morog miközben épp forzát tolok és nem őkirálylányosságával' foglalkozom, notebookra is simán rámászik ha megunja a sok melót v fórumozást :d most épp alszik ( :

[ Szerkesztve ]


janos666
(nagyúr)
Blog

A reboot utáni első TR részt végigjátszottam, nem volt túl rossz, de épp elragadó se, a második részt meguntam egy órán belül, mert majdnem ugyan az a rendszer, de egyelőre kevesebb story és puritánabb látvány több időhúzással. A régieket nem ismerem.
A DOOM reboot első részét is meguntam egy órán belül, nem annyira nekem való a sok szörny.
Én igazából az olyasmiktől lettem játékfüggő, mint a Mass Effect, Dragon Age és hasonlók, szóval a nem túl keményvonalas, de még nem is túl "konzumerizált" butított RGP-k (nincs körökre osztva, de van manuális pause, van egy gazdag fő történeti szál, pár érdekes mellékessel, ilyemik). Na ez teljesen kihalt szerintem évekkel ezelőtt!
A lövöldékből a Half-Life 2 hatott meg utoljára, de ma már kicsit öreg vagyok hozzá, ~30 évesen az én petyhüdt életvitelemmel már nincs meg hozzá se az izgalom, se a reflexek, hogy igazán érdekes legyen.
Bár a DeadCore-t szerettem pár éve, rengeteget javított az eltunyult reflexeimen, hogy végigkínlódtam magam a story módon, és a problémamegoldó készségemen, mikor utána speedrun módban szórakoztam az alternatív utakkal, vagy hogy miként lehet kikerülni a challange részt "hack" szerűen. Javítja a 3D gondolkodást.

Az AC-t már nagyon megutáltam a Black Flag-nél, de most valami HDR-es játékot kerestem. Aztán kiderült, hogy nem csak alig lesz itt 40fps, de valamit megint elrontott a Microsoft és a Win10 OS HDR-el felszaladt a fekete szint, szóval szarabbul néz ki HDR-ben, mint SDR-ban. :DDD

[ Szerkesztve ]

üzenetek