üzenetek

hozzászólások


BlueAthlon
(senior tag)

Most pontosan melyik lap is van neked? Mert én az M2N-MX ről beszélnék neked.

A régebbi C51G+MCP430 (M2NPV-MX/VM) GF6150 ese kicsivel gyengébb az újabb egychipes MCP61P ( GF6150SE) változatánál, ( Hardveres Z szelektálás az utóbbian aktiv, ezért még texturázás előtt leszűri a nem látható dolgok egy részét, takarékoskodik az erőforrásaival, sőt jobban is tuningolható, mig a régi kb 550MHz ig megy, az újabb 625-650 et ér el nagyjából).


Namármost ezek a GPU-k alapból 425/475 ön mennek, ezeket nagyrészt az alaplapi bios módositásával lehet húzogatni. Mivel alapból gyenge a fillrate a 2 pixelfutószalag miatt, ajánlott ezzel kezdeni, 600 ra fellökni a drágát. Igy kb a 850 helyett 1200 mpixel/texel fillrate lesz, némileg nagyobb shader/vertex teljesitménnyel ( órajellel lineárisan nő, nem úgy mint a AMD690G nél, ahol a vertex számitásokat a CPU végzi, ott csak a pixel shader teljesitménye nő).

Másrészt az integrált megoldások az A64 esetén a Hypertransport buszt használják hogy elérjék a proci memvezérlőjén ülő frame bufferjüket. Tehát minél nagyobb HT link sebességet kell használni. nem szabad visszavenni, mert megfojtja az IGP-t. Másrészt a szűkös ramsávszélesség. A Dual Channel egyátalán nem hatja meg, órajelre és késleltetésre gyorsul a drága.

Mondok egy példát:

Asus M2N-MX 3200+ A64, DDR2-800 as memória. 200-as FSB 5X HT vel GPU: 425

3dmark05: kb 850 pontocska.

Ha a GPU-t megemelem 625 re, akkor kb 1000 pont fölötti eredményt fog adni. De ez még nekünk annyira nem elég, gyorsitsuk csak a frame buffert is, annál gyorsabban fog menni.

tehát 250 es FSB re húzzuk túl 5X HT mellett, és szinkron DDR2-1000 ramórajelet adjunk neki, ne osszuk vissza.

ekkor kb 1200-1300 pontot fog adni, és ezzel arányosan gyorsabb lesz a FEAR ed is.

Az itt leirt dolgok saját felelősségre végezendők, BIOS módositáshoz adok segitséget. IGP re meg tegyünk nagyobb hűtést, vagy legalább egy 4 centis kis ingyenventit a passziv bordára.





[Szerkesztve]

üzenetek