Mi fáj?
Az egyik olaj mínusz 40 fokon még kellően folyékony a használathoz, a másik "csak" -35 fokig képes a kenési tulajdonságait megtartani. Az 5W olaj megfelel a gyári előírásiknak -35 és 100 fok tartományban.
De nulla fokon nincs jelentős viszkozitás eltérés a két olaj között.
Üzemi hőmérsékleten már a másik szám számít. a 20-s jelzésű folyékonyabb mint a 30-as. Ezzel nem lehet játszani. Tartani kell a gyári előírást. Ha 20 helyett harmincas olajat öntenek az autóba. Pofán vágják a kenést a magasabb viszkozitású olajjal.
Az autószerelők többsége csak betanított munkás szintjén tolja az ipart. A gondolkodásuk csak egy lépcsős. Sűrűbb olaj csökkenő olaj fogyást eredményez. De a következő szint se jobb. Ha idő előtt lehet nagyjavítást végezni a motoron, az csak haszon a szerelő szempontjából. Gyorsabban pörög a kasszába a zsé.