[Re:] [Jack Hunter:] Létezik még rendes autószerelő? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Csabroncka
(addikt)
Blog

Én mérnök ember lévén elég kényes vagyok a dolgokra,meg is jegyezte az öreg szerelőm, hogy kezetmos, mielőtt hozzányúl a géphez. Alapvetően sok szerelni való nincs a 2014-es corollán (eddig csak kopó), de mindig meghallgattuk egymás véleményét. Az olajnál, Ő kifejezetten kérte, hogy hozzam, mert a gyári 0W-20 gyönyörűen tisztán tartja a gépet, még 200e után is. Én nem fogok veszekedni a márkaszervízzel, hogy 100e után már csak 5W30-at raknak a gépbe, mert az a rohadt 1,5 deci csipegetés ne legyen már 15000 alatt autópályázás mellett, de inkább 25000-ként cseréljük.
Van viszont amihez márkaszerviz kell specifikus elektronikai kiolvasások, de pl.: kuplung cserére is márkaszervizbe fogom vinni.


consono
(nagyúr)

Persze, és én vagyok a kocsiért, nem pedig a kocsi értem :DD Értem...


Somatom
(veterán)
Blog

Mi ebben a fura? Nem az autó akart téged, hanem Te akartad az autót. :D


Hieronymus
(addikt)
Blog

A 0W30 olaj - 40 fokon még nem kezd el a kenési sűrűség alá dermedni. Az 5W30 dermedési hőmérséklete -35 fok. Átlépve ezen a hőmérsékleten már nem alakul ki film a kenéshez. A szivattyú sem tud olajat szállítani a szükséges helyekre.

A w30 jelöli az olaj viszkozitását (folyósságát) 100 Celsius fokon. Ez a viszkozitás pontosan annyi, amennyi. Mind a két olaj esetében azonos. Érdektelen jelen esetben.

Üzemanyag takarékosságot senki se várjon az 5w-s olajtól. Hideg motor esetében van némi olajfogyás csökkentő hatása az 5W-nek. A sűrűbb olaj lassabban szivárog el.

A gyári előírás a 0w30 olaj. Leginkább azért, hogy a minimális üzemi hőmérsékletet a motor indításához pontosan meghatározhassák. Felénk a szinusz 35 fok általában elegendő az olajhoz.


Csabroncka
(addikt)
Blog

0W-20! a gyártói kézikönyv időlegesen engedi meg csak az 5W-30-as olajat!
A első és utolsó szám is viszkozitást jelöl, az első a hideg, a második a melegoldali! Nem azért kell 0-ás olaj, mert -20/-40 fokon akar az ember közlekedni, hanem hidegindításnál a finomillesztések sokkal hamarabb kapnak kenést...


belashx
(senior tag)

Erről pár 1.33-as motorral szerelt, és 5W-30-at használó Toyotás tudna mesélni. :K
Nálam is a gyári ajánlás játszik. Csak jobban ért hozzá, aki tervezte a motort. :)


Alusky
(aktív tag)
Blog

Van ám bőven fapados autó ami jóval fiatalabb és ezekből semmit nem tud. Nekem csak dobozosaim voltak, vannak így arról van tapasztalatom, de pl. 2010-es fapad Caddyn semmi ilyen nincs, betörik a szélvédő otthon magad kicseréled akár, ha már ez a példa. De a 2014-es fapados is ilyen még, csak az extrázottakban van pár kacat. Ebből kiindulva gyanítom a Golf is ilyen lehet és a kortársak is más márkáknál, úgyhogy ha autót akarsz cserélni még bőven 10 évet fel tudsz lépni különösebb aggodalom nélkül alacsony felszereltségűekből. A motor az bonyolultabb lesz, de több az életképes motor, mint a gagyi, nem kell aggódni csak utána kell nézni melyik vehető. Mire pedig az a kocsi kiöregszik a következő mai generációkból kiderül melyik a tartósabb, majd akkor azokból válogatsz. Nem kell annyira rágörcsölni, jók ezek. Az ABS/ESP meg amúgy nagyon jó dolog, nekem elvárás is volt a legelső autómnál is már, meg az automata váltó is. Pedig én is lapátoltam még havat, meg vezetek a mai napig ABS nélküli autót is, előző évben még használtam szervó nélkülit is, de ennyire nem idegenkedem alap technológiáktól. A táblafigyelő az biztos idegesítene, de a többi az jó dolog, a vészfék is, igaz voltak belőle eleinte buta verziók ami lefékezte a kocsit ha túl közel mentél valamihez, de azért már kezdenek kiforrni. Egy 10 év múlva a táblafigyelők is jók lesznek majd, ahogy a korai buta ABS is mára milyen profi lett.
Néhány idegesítő funkció meg ki is iktatható jobb chiuptuningos helyeken/szerelőnél, mint pl. a start-stop, a visszagurulásgátló, az állóhelyben lassúra kapcsoló ablaktörlő, a tolatásnál kapcsoló hátsó törlő vagy a duplakuplungos automaták spórolós fordulaton erőlködése, a biztiöv csipogó, az olajcsere jelző csipogó, ezek engem eléggé hergeltek úgyhogy ment mind. A mostani autóm meg szerencsére alapból se tud ilyeneket pedig 2007-es, de a 2010-es vége se tudta.

A Mercist kár emlegetni, az egy 1000 Nm-re húzott, hátsókerék drift módra kapcsolható szörny volt, az megöl mindent. Egy 50-nel robogó rollerrel is el tudsz ütni úgy valakit, hogy az belehaljon, ezen kár rugózni, hogy ha lett volna benne XY kütyü mi történik, valamennyi baleset mindenképp lesz, akinek telik ilyen autóra az kiiktatja amúgy is a sebességkorlátozó rendszert...
bambano meg szereti a hangját, régen is ilyen volt, engedd el. :K

[ Szerkesztve ]


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Kicsit ebbe is belekotyogok, mert érdekel: az 1.33 Toyota motorok azért is pusztulnak,mert 30 ezres csereperiódust írtak elő,ha jól emlékszem .Biztos értenek hozzá,akik megtervezték. ;] Egyébként csúnyát mondok: nem az számít igazán, hogy 5w30, vagy 0w20. Az API szám a lényeg az adott motornál. Ha a gyártó által előírt olajat használjunk, és legkésőbb 15 ezrenként cseréljük, baj nem lehet. Kivéve, ha a szerelő sem ért hozzá, és beletölt valamit. Sajnos a modern motorok, különösen a turbómotorok nagyon érzékenyek a megfelelő kenőanyagra. Ha viszont betartjuk az előírásokat, azzal jelentősen meghosszabbíthatjuk az élettartamot. Szegény Ecotec is ezért lett részben "hulladék" motor, ahogy a legtöbb Alfa is. Suzukit kell venni, abban előbb ég ki az olajnyomás lámpa, minthogy a motor beállna. :DDD

[ Szerkesztve ]


belashx
(senior tag)

Biztosan azért van a könyvében is, hogy ha nincs más, mehet bele 5W-30, de amint lehet cserélje le a gyári ajanlásra...
Szerintem nem csak az API-t kell figyelni, mert adott teljesítményfokozatú olajból van kismillió, és nem a márkájàra gondolok.
Nálam 10-12e-ként van csere. Lassan letelik a bejáratás a Civicen, hisz mindjárt 100e lesz benne. :)

Még nagyon kezdő koromban rábeszéltek Valvoline Longlife(vagy mi volt a neve) olajra, mert sokat futott az autóm, olyan kell bele. Jó rég volt, és kb. 200e mutatott a számláló. A sok szakértő boltos, ugye...
Akkor is majdnem agybajt kaptam, mikor az Accordot vettem, és lelkesen mesélte az előző tulaj, hogy odafigyelt rá, mindig Motul 5W-40 került bele(236e-rel vettem). Én meg áttértem a 0W-30-ra, és tetszett neki.
Ezek után mondja már meg valaki, mire jó a "sűrűbb" olaj? Azon kívül, hogy olcsóbb? Nyilvan kevésbé csipegeti, de ez csak a látszat, mert a kenése nem megfelelő. Hosszú távon csak a baj van belőle.


bambano
(titán)
Blog

az az autó, amiből aktuálisan "területi képviselő" autó lesz, annak mind rossz híre lesz előbb-utóbb. beleül a területi képviselő, aki mindig siet, beindítja, és azonnal meghajtja. a hidegen üvegelést semmilyen motor sem bírja ki, még a honda sem. így születik a nagy olajfogyasztás legendája. ezzel szemben ha vigyázol rá, akkor nincs jelentős olajfogyasztás.


Evil Snowman
(őstag)
Blog

"a németek nem adták el az opelt a stellantisnak." Igaz a PSA vette meg a GM-től, majd a PSA később beszállt a Stellantisba.

'ebben a szubkultúrában az autót szekérnek szokás hívni. ha neked sérelmes, hogy az autódról azt írtam, hogy szekér, akkor csak annyit mondtál, hogy kívülálló vagy." Ejj-ejj már megint ez a csúnya személyeskedés a mondat második felével. :N Több évtized óta vagyok több autós szubkultúra tagja, de úgy tűnik eddig csak olyannal sikerült összeakadnom, akik megadják a tiszteletet és nem szekerezik más autóját. Mondjuk vicces is lenne leszekerezni az egyik ismerősöm limitált Track Edition GR Yaris-át.


Evil Snowman
(őstag)
Blog

El sem tudod képzelni, mennyire hasonló nálam is a sztori. 2003-as gen 7 kombi Accord facelift előtti. Én is gondolkodtam, hogy lecserélem egy 8gen-re, mert az szebb valamivel, de a döntött csomagtérajtó miatt kevésbé pakolható sajnos. Plusz a 8gen-ben már az R szériás motor van, míg a 7gen-ben a méltán bizonyított K széria. Nem véletlen, hogy a legutóbbi Civic Type-R-ben is még mindig a K széria van. Plusz - és ez most szubjektív vélemény - szerintem a K széria a második legszebb hangú japán sor 4-es motor közvetlen a Toyota Black Top 4AGE motorja után.


Evil Snowman
(őstag)
Blog

A helyzet az, hogy az én kritériumaimnak egyre kevésbé gyártanak autót.

- japán
- kombi
- szívó benzin, manuális váltóval
- lehetőleg a legkevesebb felesleges elektronika (tudom ez felszereltséggel változtatható, inkább a felső három kritérium az ami eléggé leszűkíti az új autók körét)

Cégesnek egy 2022-es Citroen C3 VAN van jelenleg. Semmi extra, 2 elektromos ablak, manuális klíma, tempomat, sávtartó, táblafelismerő, start-stop, LED fényszóró.
Ebből amit használok az elektromos ablak, klíma meg a tempomat, LED fényszóró. Többire nincs szükségem. Amúgy elég frankó kis autó, nálam az elmúlt 1,5 hónap használat és 15.000 km alatt simán feledtette a francia autókkal kapcsolatos sztereotípiákat.
Előtte egy Peugeot 208 VAN volt, 100.000 km alatt egy hibája volt, ahogy az összes többinek a flottában, 90-110 ezer km között mind a 6 céges 208-ban beszart az AdBlue tartály. És ennyi. Pedig nincsenek kímélve, napi 5-600 km-eket verünk beléjük 90% autópályán 130-140-el. De bírják a kis 1.5 HDi-k.

Amire ki akarok lyukadni, hogy értem amit írsz, újabbaknál is lehet variálni, hogy a lehető legkevesebb számomra felesleges elektromos kütyü legyen benne.


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Ettől függetlenül lehet megérné nem?


Alusky
(aktív tag)
Blog

Ha több feltétel is van akkor egyre nehezebb autót venni, én csak az életkor alapján mondtam, hogy abból lehet felfele lépni. :D
Feltételekből sajnos nekem is engedni kellett, mert vagy elférek benne vagy gyorsan/kényelmesen megyek vagy tudok menni sárban is, a kettő-három együtt nem opció. Ennek ellenére még így 2200 Kg körüli súllyal az 5.9 méteren is fel tudnak tartani és meglepően jól boldogul az erdőszéli dagonyában szegény. :D Nagy kerék (pszt. téligumival járok egész évben a mintája miatt), nagy hasmagasság, súly szinte mind elől. Ahol elfér ott nagyjából el is megy, SUV szintet simán hozza, de azért nem megyek vele úgy mint a régi Fronterával.

Sajnos Masterben nincs automata, nagyon ritka a robotizált kacat is. Traficot szerelték még rendes olajos automatával amit nagyon szeretek, de az is ritka és hát feleakkora az autó. Meg a motorok is kisebbek benne, tehát nem is gyorsabb. Második autót is akartam emiatt, egy Caddy-t terveztem a 170 lovas dízellel, hogy menni is tudjak ha akarok, ki is néztem egy 2014-est 3 milla fölött picivel 7 gangos DSG-vel 4x4 (volt korábban is csak gyengébb 100 lovas), de már lemondtam róla, mert nincs kedvem két autót fenntartani, meg már nagyon elfurgonosodtam mentalitásban is, nincs kedvem kisebbe visszaülni.
Meg amúgy ha nincs végtelen pénzed minden autóban kell kompromiszumot kötni, mert nem fognak olyat gyártani amiben minden megvan, a legtöbbet vásárolt alsó-közép kategóriás kocsik esetén meg főleg. Megane, Golf stb. vonalon pl. teljesen alap dolog, hogy automatához egy darab motort tudtál kérni vagy kettőt a középmezőnyből, hiába volt a termékpalettán amúgy 10 féle motorral, nem gyártották le minden blokkhoz az automatának is a felfogatását, ha meg 4x4-et is akartál akkor végképp bekorlátozódott minden, nem gyártottak kardánt a long verziókhoz pl., mert megvettek volna belőle párezer darabot az meg nulla a gyártó szemében.

Franciák nem rosszak úgy kétezres évek óta, pont ugyanannyi a kényes darab belőle, mint akármelyik másikból, meg pont annyi az elnyűhetetlen is. Megane kombival kezdtem, azóta meg csak nőtt a doboz mérete mögöttem. De még mindig van a large size furgonokból long is, úgyhogy egy Krafter, Sprinter az 5.9-ről 6.8 méterre nyúlva van hova lépnem. :D Az 90 centinyi farokméret növekedés is. :D
A régi kicsi DCI-t én rommá hajtottam és még mindig megy másnál. A mostanit sem kímélem, volt TSI is a konkurenciától annak se volt baja, pedig aztán volt mikor totál más olajat öntöttünk bele, mert csak az volt a garázsban és le nem cseréltük a következő olajcsere előtt, franc se fog vele duplán dolgozni.
Ezért nem is értem azokat akik simogatják a kocsit meg tutujgatják aztán minden baja lesz úgy is az autójuknak, hogy az miért van. :D
Üvegelni mondjuk nem szoktam állóhelyben, meg tiltásról rajtolni minden pirosnál az a hülyegyerekek szokása, de ha mennem kell akkor indít és megy, gyorsít 100-ra dinamikával. Ennyit meg minden motor is kibír. Nem szoktak engem szeretni az autós csoportokban, mert alapelvem, hogy simogatni az asszonyt kell, vagy a kutyát/macskát, meg ükapáinknak a lovat mint közlekedési eszközüket, de az autót már használni kell.

A blog kérdésére válaszolva, persze van normális autószerelő, a munka neheze az, hogy megtaláld. A vidéki 6-7 ezerért dolgozóból is van kókler meg olyan aki simán kicseréli neked az újabbakon is a vezérlést és ért is hozzá meg utánaolvas, meg a drágákból is van kókler és jó is. Én a Youtubeon meg Totalcar által agyonsztárolt szerelőket messze elkerülöm. Nem azért, mert nem jók, hanem mert a marketingfelárat nem fizetem meg nekik.


hauser65
(újonc)

Egy kicsit idevágó téma: "Nincs gondja? Vegyen autót!!!" :DD


Somatom
(veterán)
Blog

Érdekes választás. Sztem Te nem Budapesten laksz. :)


Oldman2
(veterán)
Blog

Biztosan... megy a PM!
:C


TheLázs
(csendes tag)
Blog

Azért gépészmérnökként ezeket olvasni néha fáj. A viszkozitás nagyon nem mindegy. Próbálj meg vizet átnyomni egy szívószálon, aztán mézet átnyomni a szívószálon. Tüdőből. Olajszivattyúd mindkét esetben "ugyanannyit tud" csak az ellenállás amit le kell küzdenie, tud akár többszörös lenni más viszkozitásnál.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Mi fáj?

Az egyik olaj mínusz 40 fokon még kellően folyékony a használathoz, a másik "csak" -35 fokig képes a kenési tulajdonságait megtartani. Az 5W olaj megfelel a gyári előírásiknak -35 és 100 fok tartományban.
De nulla fokon nincs jelentős viszkozitás eltérés a két olaj között.

Üzemi hőmérsékleten már a másik szám számít. a 20-s jelzésű folyékonyabb mint a 30-as. Ezzel nem lehet játszani. Tartani kell a gyári előírást. Ha 20 helyett harmincas olajat öntenek az autóba. Pofán vágják a kenést a magasabb viszkozitású olajjal.

Az autószerelők többsége csak betanított munkás szintjén tolja az ipart. A gondolkodásuk csak egy lépcsős. Sűrűbb olaj csökkenő olaj fogyást eredményez. De a következő szint se jobb. Ha idő előtt lehet nagyjavítást végezni a motoron, az csak haszon a szerelő szempontjából. Gyorsabban pörög a kasszába a zsé.


bambano
(titán)
Blog

elég szűk látókör azt gondolni, hogy az átlag 5w30-as olaj, meg a toyota előírásnak megfelelő 0w20-as olaj között csak a melegoldali viszkozitás a különbség.
ezt az állításomat a tonnaszám megdölgő toyota motorok támasztják alá.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Gázolajos vagy benzines motorról beszélünk?
Jól értem, 0w20 helyett 5w30 olajat használnak?


alkatraz3000
(senior tag)
Blog

sok szerelőt megjártam, de a Carclassics most nálam a befutó. van rendes számla, munkalap, garancia és igényes munka.

üzenetek