[Re:] [Jack Hunter:] Létezik még rendes autószerelő? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Oldman2
(veterán)
Blog

Köszike, 100km-re vagyok onnan.
:W


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Tehát a te értelmezésedben, akinek az autójában nincs:

- ráfutás gátló
- távolság tartó tempomat
- eső érzékelős ablaktörlő
- táblafelismerő rendszer
- sávelhagyás érzékelő
- visszagurulás gátló, etc.

, akkor az lovaskocsival jár. Oké. Elég sznob duma. :DDD Mondjuk ha már kissé személyeskedünk ez a 20 éves Honda még mindig megbízhatóbb, mint egy bánat Opel.

Engem anno még megtanítottak vezetni, agyamat is tudom használni szóval kösz, de ezek a felesleges "vezetés segítő eszközök" nem kellenek. Sőt mondok jobbat. Ez a sok szar nagyon frankón kontraproduktív lett. Minek nézzem az utat majd az önvezetés megoldja addig like-olok pár insta fotót. Elrúgom a gecibe az Árpád-hídon, majd megfogja a kipörgésgátló meg a többi biztonsági elektronika. Na akkor kérdezzük meg a bringást, hogy megfogta-e.

Örök kedvencem a nappali menetfény az automata világítással. Szürkület, szakadó eső és 10-ből 4 küretmaradék megy nappali menetfénnyel elől, hátulról meg szar sem látszik belőle. Jah és ezen balfaszok 90%-a természetesen szamárszürke autóval jár. És miért, mert a paraszt megszokta, hogy majd az autó felkapcsolja a pilácsot, mert ugye kurva nehéz lenne eltekerni a világítás kapcsolót amikor elindul a kocsival.

Arról ne is beszéljek, hogy 360 fokos tolatókamera, tolató radar meg minden kurva anyám és nem tudnak az emberek beállni rendesen a két felfestett vonal közé. Tudom, majd beáll lassan helyettünk az autó aztán a gyöksziknek ezzel sem kell vesződnie.


dabadab
(titán)
Blog

Injektort meg önindítot szabad-e már rakni autóba, vagy az is "felesleges vezetéssegítő eszköz"?...


bambano
(titán)
Blog

a vezetéssegítő cuccokkal kapcsolatban nem az a helyzet, hogy óhajtod-e vagy sem, ikszelted-e a megrendelés űrlapon vagy sem, és akkor kapod vagy sem. hanem az, hogy benne van az autóban, egy jelentős része kötelező elemként, és azt választhatod, hogy kell az autó elektromos csellentyűcskével vagy bkv bérlet.

például ha lett volna limiter az árpád hídon, akkor elrúgod aaaa... oda, és az autó nem gyorsul. elvileg van már olyan rendszer, hogy térkép + táblafelismerő alapján korlátozza a végsebességet az autóban (sok autóban van, egyes típusai magyar fejlesztésűek). a 20 éves rozsdaboglya fűnyíródnak el lehet rúgni az árpád hídon, az insigniámban már van korlátozás, és lehet, hogy pár év múlva kötelező lesz. pár év múlva az a biciklis már nem halt volna meg.

egyébként gyakran hallom az ilyen "én még tudok vezetni" típusú blablát. hagy kérdezzem már meg: hány lábad van? és hány fékpedál van a hondádban? az autósok elsöprő többsége egy lábbal fékez, és egy fékpedálja van, vagyis a négy féket egyszerre, azonos módon tudja kivezérelni. szemben egy normális 4 csatornás abs&esp duóval. persze a polipoktól most elnézést kértem. másrészt meg pl. az adaptív tempomatom átlát a ködön, hóviharon és esőn is. te is átlátsz a rossz időjárási viszonyokon?

én örülök, hogy 20 éves hondával jársz. addig se csorgatod a nyálad a vectrámra meg az insigniámra.


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Ha kötözködni akarsz akkor legalább értelmes dolgokkal tennéd, de még az sem megy. De mindig szívesen segítek a szellemi rászorulókon, főleg neked, mert kb. minden thread alatt csak az izzadtságszagú kötözködési kezdeményeidet olvashatja a nagyközönség.

A kötekedő kérdésednek úgy lett volna valami alapja (segítek az injektor és az önindító nem vezetés segítő eszköz), hogy: "Szervokormányt meg szinkron váltót szabad-e már rakni autóba, vagy az is "felesleges vezetéssegítő eszköz"?"

Szívesen.


bambano
(titán)
Blog

az önvezetős autómban nincs váltó-szinkronizálás...


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Az egész sztori onnan indult, hogy a bejegyzést író leírta a tapasztalatait az elmúlt időszak szerviz eseményei kapcsán. Innen elindult a márkaszerviz vs. maszek szervizes "vita". Amiből az kerekedett, hogy szerinted és egy másik fórumozó szerint (aki nevetséges beböfögésekkel próbál "érvelni", szóval csak simán ignorálja az ember) az összes maszek mindenkit átbasz és kókler, ellenben a márkaszervizek azok megbízhatóak.

Amikor igazából az lett volna a helyes megfogalmazás, hogy:

"a mai modern autóknál sajnos egyre kisebb az esély maszek szakit találni tekintve, hogy a sok elektronikai modul miatt már kb. lehetetlen a több milliós eszközök hiányában rendesen megcsinálni az autót maszekban, ezért ezen esetekben a márkaszerviz a javasolt. Ugyanakkor a régebbi típusoknál mivel még jóval kevesebb elektronikai modullal rendelkeznek, lehetőség van egy megbízható, ajánlásokkal rendelkező úgynevezett maszek szakikhoz elvinni, akik jutányosabb áron végzik el ugyanazt a munkát, mint egy márkaszerviz."

Ugye mennyivel diplomatikusabb. Helyette elindult a személyeskedés, a szekerezés stb. Az egészben az a szomorú, hogyha mondjuk ezt egy a legújabb S-Classe volánja mögül tennéd (bár számomra még ez esetben sem lenne elfogadható), de valamivel "hitelesebb" lenne ez a fajta magas ló stílus. De könyörgöm 2 Opel? Amióta nincs Wartburg és Trabant azóta az Opel a német autógyártás alja. Élen az olajzabáló EcoTec-el motorukkal. Persze mehet a jó magyaros romantika, hogy az Astrákat itt gyártották, de attól még a német autóipar alja. Az összes. Annyira, hogy inkább eladták a németek a Stellantisnak.

Miért csorgassam a nyálam egy olyan Vectrára, ahol típushiba a cim modul és a havernak kell újra kondizni. Insigniát meg hagyjuk, mert kismillió oldalt tudnék linkelni, hogy mekkora betegágy több szempontból is az a modell.


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Nem is neked szólt az a válasz. ;)


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Eléggé eldurvult itt a vita, nem tisztem kioktatni senkit, csak szépen kérek: fogalmazzunk kulturáltan, és tiszteljük a másik véleményét.Személyeskedni nem kell, vagy tessék figyelmen kívül hagyni az ilyen jellegű, provokatív hozzászólásokat. Béke.
S ha már vezetéstámogató rendszerek: jó is ha van, meg nem is. Egyfelől ami nincs, nem romlik el, nem drágítja az autó vételárát.Ugyanakkor ha muszájból van, lehet okosan használni, és van amikor tényleg kényelmes.Az már csak a felhasználó hibája, hogy a megspórolt cselekménysorozatot figyelemelvonó tevékenységgé alakítja át.
Ez a sebességkorlátozás lakott területen belül szerintem simán megoldható lenne: csak össze kellene kötni a táblafelismerővel.
Ha a RacsingRicsi csinál egy rettenet kettes trepnigáz kombót, akkor sem megy jobban a szekér ötvennél, még ha kiesik belőle a motor, akkor sem.
Elméletben máris matt az összes gyorshajtásnak. Mindenhol ki van téve a tábla,annyit megy a kocsi, kész. Viszont vannak bajok a rendszerrel: javarészt még optikailag sasolja a jelzéseket.Szóval ha koszos lesz a lencse (Kókány Karcsi leragasztja szigszalaggal) vagy csak egyszerűen koromsötét van, már nem biztos a működés.
Aztán ott vannak a nemszeretem táblák, amit a közút helyezett ki ideiglenesen, különböző munkálatokból kifolyólag, és ott eszi a rozsda hónapokig az út szélén, értelmetlenül. Ki szeretne szöttyögni egy kétszer kétsávos friss úton 40- el, amikor az útburkolati munkálatokat már rég befejezték?
Két dolog van,ami ellen a jelenlegi technika tehetetlen: az emberi hülyeség és a lustaság.
Ennek egy megoldása van: ki kell vonni az emberi tényezőt a közlekedésből.
De mivel a szükséges fejlesztések még gyerekcipőben járnak, addig napi szinten csonkolunk biciklist, gázolunk halálra kisgyermeket. :(


Zsolt,72
(aktív tag)

"Ugyanakkor a régebbi típusoknál, mivel még jóval kevesebb elektronikai modullal rendelkeznek, lehetőség van egy megbízható, ajánlásokkal rendelkező, úgynevezett maszek szakihoz elvinni, aki jutányosabb áron végzi el ugyanazt a munkát, mint egy márkaszerviz."

Nagyon egyetértek veled, éppen erre hoztam példát magam is, egy korábbi hozzászólásomban.


ncc1701
(veterán)

Nem, ez tök komoly. Ha van normális szerelő ismerősöd, akkor olyan autót vegyél, amit az tud szerelni, ha nem akarod magad szopatni.


ncc1701
(veterán)

Már mi a pék tökéért kellene gumi csere után futóművet állítani? Azt akkor kell, ha valami gebasz van a futóművel, azaz gödörbe mentél, és csálén áll, vagy olyan futúmű alkatrészt cseréltél, ami igényli a beállítást. Mert amúgy nem kell állítani, mert nincs mit, össze van csavarozva.


ncc1701
(veterán)

Sajnos igen. Amikor szereltetned kell, ahhoz olyan sok speckó szerszám/gép/program kell, h az már modernnek számít. Egy euro 4/5-ös dízel is már az szerelés szempontjából.


Somatom
(veterán)
Blog

Akkor egy modern autót sem csak szakszervíz képes rendesen megjavítani.


belashx
(senior tag)

Sok újdonságot nem tudok hozzátenni, de van szép sztorim egy szakszervizről.

Az előző Hondám már túl volt a bejáratáson(250-300e km között volt valahol), és gondoltam kötök rá assistance szolgáltatást, mert évi 10e Ft-ot megért a nyugalmam. Elvittem a (régi) zalaegerszegi szakszervizbe, ahol felhívták a figyelmem ,hogy vihetek olajat, de a szűrőnek gyárinak kell lennie, mert azt figyeli a rendszerük, csak akkor köthető rá fent nevezett szolgáltatás. Egyébként maga szoktam olajat cserélni rajta. Márciusban megtörtént az olajcsere, minden rendben ment. Augusztusban ismét esedékes lett a csere, így annak rendje és módja szerint nekiálltunk mi magunk - munkaidőben. :DDD Ekkor ért a meglepetés, mert egy AL-KO olajszűrőt tett be a márkaszerviz!!! Az ügyből nem lett semmi, az autónak nem lett baja, így elhajtottak, mondván, hogy ők aztán biztosan nem tesznek ilyet (csak a szerelőjük, aki Sándor névre hallgat - hátha valaki összefut vele azon a környéken). B@sszák meg.
A mostanit kényszerűségből márkaszervizbe hordom (Veszprém), ahol segítőkészek, normálisak, de velük is volt már kisebb vitám. Viszont minden belekerült, amit kiszámláztak.

@Evil Snowman:
Ne törődj másokkal, mi tudjuk, hogy milyen a jó autó.
Mai napig könnybe lábad a szemem, ha eszembe jut az Accord(2007). Mostani Civicem(X), tud mindent, de a 2000-es évek elején még vót a japán autókban anyag. Mennyire volt tartós? Sokat elárul róla, hogy azért indult el a csere-bogár a kis buksimban, mert tönkrement a generátor a 300e-t futott autómban. Nem volt ECU hiba, minden elektromos ketyere hibátlanul működött benne, pedig már az is radaros tempomattal volt szerelve.
Ecotec? Az valami vicc, vagy mi az? ;]

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

nem fogok mindenre reagálni, mert a topicgazda szólt, de a nyilvánvalóakat azért leírom:
hogy mi a véleményem a szervizekről, azt a 4. hsz-ben pontosan, közérthetően leírtam.

a németek nem adták el az opelt a stellantisnak.

ebben a szubkultúrában az autót szekérnek szokás hívni. ha neked sérelmes, hogy az autódról azt írtam, hogy szekér, akkor csak annyit mondtál, hogy kívülálló vagy.


András12345
(aktív tag)

Hozzáfűznék én is egy "élménybeszámolót" a témához.

Autószerelőnek tanultam, szakszervizben voltam tanuló. Azon a helyen nem voltak igazán trógerkedések, ami megvolt adva adott autóra, az meg lett csinálva rendesen.
Viszont a szomszéd PSA csoportos szakszervizben simán berakták az ugyanolyan, totálkáros autóból kiszedett párezer km-t futott fékbetétet, és beszerelték, eladták újként :C

Miután végeztem, pár évig szerelőként dolgoztam is, egy nagyobb maszek cégnél, ott iszonyat nyomás, fejetlenség, és kapkodás volt, emiatt akadtak hibák is.

Majd elmentem egy kissebb helyre dolgozni, ketten voltunk csak szerelők, ott nem volt ilyesmi gond, viszont a modernebb dolgokhoz nem nagyon tudtunk volna mit hozzászólni, bár nem is hoztak gyakran 10 évnél fiatalabb autót egy szerviznél bonyolultabb műveletre.

Na de a lényeg.
Amíg ilyen helyeken dolgoztam, magamnak szereltem az autómat, viszont úgy hozta az élet, hogy már nem a szakmámban dolgozok, és ez nem megoldható már.

Egy darabig visszahordtam az első munkahelyemre, viszont ahogy a jó kapcsolat elkopott, úgy romlott a hozzáállásuk, és a munkájuk minősége is. Elmaradtak kért dolgok, nem lett jól megcsinálva, hagyd itt, majd két hét múlva ránézünk...

Egy kb. 15000 fős városban élek, minden sarkon van egy autószerelő, és szinte mindegyikről rémtörténeteket hallottam, nem tudtam hogy hova vigyem legközelebb, majd ajánlottak egy otthon másodállásban dolgozó szerelőt, nagyon kedves, ügyes stb. (aha...)

Először nem volt gond, majd a második alkalommal kerékagy csere volt, mert 4db kerékcsapágyat elfogyasztott azon a tengelyen az autó 4 év alatt, hátha megvan ütve a csapágy felfekvő része. Nem sikerült neki leszedni a féknyerget, mert lefordult a kulcs, menjek át a lakatoshoz a szomszédba, jövő héten (mert akkor ér csak rá), hegesszünk rá egy anyát, és szedjük le. Már itt gondolkoztam, hogy biztos jó ötlet volt-e idehozni az autót...

Megoldottuk, kijött a csavar. Szedi szét tovább, majd ekkor eltépte a menetet a kormányösszekötőn :W , nem baj, előfordul, csere azt is, futóműbeállítás egy ismerőse, öreg szakinál. Itt két kérésem volt, egyenesen álljon a kormány, és nézzük már meg hogy hány fokos a kerékdőlés, mert eszi a gumi belsejét, hátha amiatt.
Ehhez képest ferdén állt a kormány ha egyenesen ment az autó, és "há minek nézzek én kerékdőlést, ha úgysem lehet állítani ezen" (de lehet, csak 2d toronycsapágyat vettem volna hozzá akkor, ha nem jók az értékek). Visszavittem hogy ferde a kormány, állított rajta, most a másik irányba ferde, és jobbra húz kicsit. Lesz*rom majd beállíttatom mással, harmadjára nem fogom visszavinni.

Harmadik eset, egy hónapja megbeszéltünk egy fékfolyadék cserét X időpontra, mert puhább a fékpedál mint kéne, csövek jók, nem ereszt, de ideje már a cserének, ez biztos megoldja (nem vagyok benne biztos). Hívom, "jó majd jövő hét elején keressél, most ez van meg az van". Hívom a megbeszélt időpontban, "jajj most ezért nem jó, meg azért nem jó, legyen két hét múlva". Oké.
Ez volt most hétfő, hívom, áh nem jó, meg a kedd sem, mert foglalja az aknát egy kuplungcserés autó, és csak kedden jön meg az alkatrész, ezért szerdán :F fogja összerakni, de aznap jó lesz délután, de majd hív.
Nem hívott, 3x hívtam, nagy kegyesen felvette, hogy még csinálja a kuplungos autót, de még hív aznap. Nem hívott.
Csütörtökön (ma) hívom, nem veszi fel :C Mennénk nyaralni az autóval következő héten. Így nyilván nem fogok vele elindulni 200+km-re egy hétre. És közben az idegösszeomlás szélén állok.

Az autó egy 95"-ös BMW E36 323i. Semmi bonyolult nincs benne, se egy aktív kormánymű (futómű beállítás) még az elektronikája sem egy ördöglakat, nem nehéz szerelni, és mégis ez az eredmény, hogy képtelen vagyok embert találni, akinek oda merem adni, hogy csinálja meg, és nem kell a nyakában állni, hogy biztos nem kontárkodik-e valamit. Tragédia az egész...
Egy extra élmény lehet 2010 utáni autóhoz hozzáértő szakembert találni manapság...


Jack Hunter
(csendes tag)
Blog

Ez azért véleményes, bár van benne igazság. Teszem azt, elköltözök valahová, amiért már nem tudok a régi szerelőmhöz járni. Akkor mi legyen az autómmal, ha javítani kell? Vagy egy másik példa, itt olvastam valamelyik hozzászólásban: egyszerű anyuka/apuka aki nem ért az autóhoz, de érzi hogy valami nem stimmel vele, kihez forduljon segítségért?
A kisebb,maszek szerelők minősége kérdéses, lehet találni jót és rosszat is.Ugyanez igaz a márkaszervizekre is, vannak,akik visszaélnek a márkanévvel, és ugyanolyan hanyag munkát végeznek. Ezért vagyok azon az állásponton, hogy a szolgáltatást kellene rendszabályozni, nem csak a fogyasztóknak alkalmazkodni.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Nem költözöl akárhova. Vannak paraméterek, amiknek az új pecó meg kell feleljen. Az egyik ilyen, hogy legyen a közelében az autódhoz jó szerelő. :)


bambano
(titán)
Blog

"Teszem azt, elköltözök valahová": én visszajárok.

üzenetek