[Re:] [Jack Hunter:] Létezik még rendes autószerelő? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


GabN73
(addikt)
Blog

Én meg a Jag szerelőhöz úgy mentem 1 év után a kocsiért hogy vagy rágyújtom a házat családostól, vagy kifizet x összeget.


bambano
(titán)
Blog

általában igen, bemegyek és megnézem a lényeges műveleteket.


bambano
(titán)
Blog

oké, akkor egy példa:
gumit cserélsz egy modern autón. vagy szélvédőt.
ezt úgy illik, hogy lecseréled a gumit, rárakod a lézeres futómű állító padra az autót, majd beállítod fizikailag a futóművet. utána rádugod a számítógépet, beállítod az elektronikus kormányközepeket, stb.
majd hitelesített, pontosan megtervezett helyen (erre fenntartott helyiségben) leállítod az autót, felrakod a pontosan hitelesített helyre a falon azt a gyári kiadású qr kód táblát, amit vaskos zsetonért megvettél, és azzal, meg a notebookkal beállítod az l2 önvezetést az autóban.

szélvédő csere dettó, mert a kamerát le kell venned a szélvédőről a csere miatt.

na lássuk, ebből mit tud a te helyi honda szerelőd. van egyáltalán vízszintes hely a sufnijában? ami tényleg vízszintes?

azt állítottam, hogy vagy muzeális szekérrel jársz, vagy újjal, de akkor márkaszervizbe. ez nem KISSÉ általánosítás, hanem TELJESEN az, de ettől még igaz.

én az idősebb autóimat már nem hordom márkaszervizbe, mert nincs kéznél rendes szerviz. bosch szakszervizbe hordom, ami azért egy fokkal jobban felszerelt és elvileg jobban szakértenek a szekérhez, mint józsi bá az utca végén. na oda vittem be a fiatal autómat, mondták, hogy oda ne vigyem, semmilyük sincs hozzá. mégegyszer: BOSCH szakszerviz. Józsi bá azt se fogja tudni egy relatíve új autóról, hogy hol van benne a szervizcsatlakozó. ecu-t javítani? lol. a vectra ecuja teljesen ugyanúgy néz ki, mint egy fékbetét és ki van öntve valami műgyantával. azt maximum szemmelveréssel tudod motiválni, hogy javuljon meg...


Somatom
(veterán)
Blog

Én azért fizetek, hogy ne kelljen vele foglalkoznom. Addig tudok mást csinálni. Pl. pénzt keresni. Normális szervízben az ügyfél be sem mehet a szerelőcsarnokba. Az étteremben sem szokás bemenni a konyhába megnézni, hogyan készíti a szakács a kajámat. Pont attól jó egy szerelő, ha nem kell a nyakára járni, hogy rendesen meg legyen csinálva az autó.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

egyébként meg azt tapasztalom, hogy a szerelők elkurvulnak. ennek két oka lehet:
járok valahova, esetleg évekig, szépen apránként folyton csökken a színvonal, míg egyszer csinálnak egy komolyabb mellényúlást és attól kezdve nem megyek oda. esetleg megveszik a céget.

a másik, hogy ahova az egyik autóval bemehetek, a másikkal már nem. egyszer volt nálam 4ütemű trabi egy nyaralás idejére, és baj volt vele. mindenféle szerelőt felhívtam a telefonkönyvből (igen, ennyire régen volt), mind mondta, hogy trabant, oké, mehetek, 4 ütemű? akkor nem. a g astrát nagyjából bárhol megfaragják ma már. a vectrát már van, ahol nem. az insigniát meg meg se nézik. amikor megvettem a vectrát, rakatni akartam bele rendes riasztót. elvittem egy "szakihoz", aki mindenhez is értett. Szétborította az autót, szurkált, vágott, szigszalagozott, mindent csinált, majd 7 óra kőkemény "munka" után bevallotta, hogy fogalma sincs, mi hol van a vectrában. akkor látott életében először CAN buszt. megkerestem a gyári beszállító helyi szervizét, ott pikkpakk beleraktak egy típusazonos riasztót.

szóval nem tudsz mit csinálni, a sufni szervizben nem képesek követni az autókat.


bambano
(titán)
Blog

ez egy elfogadható hozzáállás, ha van kire ráhagyni az autót.
ha meg nincs, akkor vagy magad csinálod, amit lehet, vagy minimum ott lihegsz a nyakukon, mikor csinálják.

például az astra az asszony autója. hordta márkaszervizbe. majd egy alkalommal én vittem, és én be is mentem vele (a nem gyári okossággal) a műhelybe. feltolták az autót a csáposra, majd ott pingvinezett mindenki. kb 10 perc után lett világos számukra, hogy hiába szuggerálják, hogy menjek ki, nem megyek ki. akkor nekiláttak az orrom előtt. az egyik inas kikapta a légszűrőt, akkora kosz meg por jött ki belőle, mint amit évtizedek óta nem cseréltek. három szakközepes tanonc egy óra alatt takarította fel a koszt, ami kijött az autóból. és akkor már azt feltételeztem, hogy a motorolaj is okosba ment korábban. vezetett szervizkönyv, márkaszervizek, számlákkal, asszonypilóta...

na ide visszavinnéd? és itt, vidéken, MIND ilyen.

te például bevinnéd az autódat a márkakereskedés szervizébe, ha az eladó, akitől vetted, szidja a saját szerelőit? én máshova hordom...

tök jó lenne minőségi szolgáltatást kapni, de itt nincs. olcsóbb elcseszni egy napot, és a körmükre nézni, mint utána, ha baj van, megoldani.


Somatom
(veterán)
Blog

Faguriga legyek, ha értelek. Korábbi posztjaidban Te preferáltad a márkaszervízt. Most meg ugyanazt írod róla, mint én.
Egyébként ha matekozol egy kicsit az ő fejükkel, akkor kijön, hogy miért nem szabad márkaszervízbe vinni az autót. Kivéve a gariidő, de tulképp akkor is csak a pecsét miatt.


Djuree
(félisten)

pont hogy nem így van, egy normális szervízben bemehetsz megnézni, ahol nem engednek be, oda nem is viszem a kocsit. ennyire egyszerű. ahova bemehetsz hidd el ott meg is csinálják, ahova nem ott nem biztos. ma már nem szabad megbízni senkiben.

[ Szerkesztve ]


consono
(nagyúr)

Nem preferált, azt mondta, hogy modern autónál nem nagyon van más lehetőség...


Somatom
(veterán)
Blog

A szervízcsarnok üzemi terület. Ahhoz, hogy oda bemehess, minimum egy tűz és balesetvédelmi oktatásban kell részesülj, aminek megtörténtét az aláírásoddal kell igazolnod.


Somatom
(veterán)
Blog

Mi az a modern? Az enyém 2013 -as. Az már modern?


Djuree
(félisten)

aláírok én bármit ha az kell. :D
anno vittem mazda márkaszervizre egy 6-ost, mondom nézzék át rozsda miatt az alját.
azt mondták ez jó, nem rozsdás, persze megnézni nem engedték.
2 év múlva teljesen elrohadt az alja...senki ne mondja hogy egy hibátlan autó 2 év alatt elrohad. tuti már akkor is rozsdás volt, vagy nem nézték meg rendesen vagy leszarták...ennyit a márkszervízről. többet értem volna ha beállok egy árok fölé és alámegyek én. még fizettem is érte... :W


consono
(nagyúr)

Nem. Az már 10 éves :) A Merci EQS az mondjuk modern. Vagy a Tesla, bár arról meg amit olvasni ott a márkaszervízzel is vannak bajok...


Oldman2
(veterán)
Blog

"jelenlegi Honda szerelőm..."

Merre lakol? Hondám van, de nincs megbízható szerelő a közelemben. :W

Legalábbis eddig nem hozott össze vele a sors.

Drága, lassú szerelő volt már több is, de megbízható még egy sem.

Most meg ráférne egy teljes átvizsgálás a kis Jazz-re.


seolwon
(tag)

Milyen disznó az, ami 600k-ba kerül?


bambano
(titán)
Blog

van különbség a ne vidd márkaszervizbe meg a ne vidd az itteni márkaszervizbe között...
másrészt meg a márkaszervizben van meg az elvi lehetősége annak, hogy értsenek az autóhoz. majd kiderül, hogy gyakorlatban is értenek-e hozzá. sufni szervizben elvileg sincs meg a lehetősége, hogy értsenek hozzá.

nekem itt arról szól az autószerviz, hogy melyikbe viszem be az autómat a TÖBBIHEZ KÉPEST a legkevesebb aggodalommal, nem arról, hogy hol kapok jó szolgáltatást kávéval meg fűszoknyás lányokkal.


bambano
(titán)
Blog

az insigniám vasárnap ünnepelte az 5. születésnapját.
hogy a kora alapján modern-e, az lehet vita tárgya, hogy az l2-es vezetéssegítő rendszerei miatt a szervizek 99.9%-át bemattolja, az tény. a vectrám kb. egy hónap múlva lesz 20 éves és még mindig vannak dolgok, amit nem tud mindegyik szerviz megcsinálni rajta.


Evil Snowman
(őstag)
Blog

2003-as nem muzeális, de pont az általad leírtak miatt nem fogok még jó ideig új autót venni. Tele basszák minden szarral, aztán már egy mezei szélvédő cserével is szopod a faszt, mert jajj a tábla felismerő kamera, jajj a sáv elhagyást figyelő kamera, jajj az eső érzékelő szenzor meg minden egyéb hót felesleges szar benne van, amiket aztán kalibrálgathatnak újra egy szélvédőcsere után. Ezekben a "vezetést segítő" vackokban az a legszebb, hogy régen ezt egy kurva egyszerű dologgal meg lehetett oldani és mindenkinek van belőle egy pár gyárilag. Úgy hívják, hogy SZEM. Esik az eső, bekapcsolom az ablaktörlőt, 60-as tábla volt, akkor 60-al megyek, egyik oldalt szaggatott, másik oldalt folyamatos felfestés? De jó az a sáv ott kell benntartani az autót. Tiszta rakéta tudomány.
De persze az emberi lustaságra alapozva lehet még több pénzt kihúzni a zsebből. Kösz én erre vonatra nem ülök fel. :))

Gumi csere sem egy nagy etwas. Normális ember külön-külön szetten tarja a télit és nyárit, szezon cserénél meg nem kell más csak egy emellé egy megfelelő kerékkulcs, meg egy nyomaték kulcs és a ráfordított idő. Opcionálisan egy kesztyű, meg ha ott vagy illik megnézni a fékek, futómű stb állapotát és opcionálisan cseréltetni ami igényli. Btw jó futóművest is lehet találni, az enyémnek is van lézeres gépe, amivel bármikor belövi a gyári értékre.

Önvezetésről meg annyit, hogy azért autózom, hogy én vezessek, ne az autó. Tudod ez kicsit olyan mint egy rendes nő helyett egy guminővel csinálni.


Evil Snowman
(őstag)
Blog

Jelenleg Bp. XIII. kerület. A srác a XIV. kerületben dolgozik. Ha kell kontakt akkor írj PM-et és elküldöm. ;)


bambano
(titán)
Blog

azért jó látni, hogy nem lovaskocsival jársz...

üzenetek