üzenetek

hozzászólások


Cifu
(félisten)
Blog

Sok-sok dologgal nem értek egyet...

1.: Mert 25-27 éve nem azért vettük a CoV-ot meg az SpV-t, hogy a leírásokból tudjuk, mit a frászt kell csinálni a TirNaNog-ban? Mert nem senyvedtünk azon egy kalandjátékban hosszú-hosszú órákat, hogy nem találtuk meg az egyik félreeső szobában elrejtett fontos tárgyat, ami nélkül nem juthattunk tovább (ez NEM gondolkodás ugyanis!) ?

2.: Régen is voltak játékkonzolok, és akkor is rohamosan terjedtek. SNES, Megadrive, stb. Itthon kevésbé voltak népszerűek, de már az 1990-es évek elején is külön heti konzolos műsor volt a SkyOne-on játékbemutatókkal, trükökkel, versenyekkel.

3.: Pro és kontra. Vannak nagyon jó offline és online játékok is. Feltehetően a cikk írója offline rajongó, és fáj neki, hogy nagyon sok az online játék. Ezt valahol nem értem, a világ piaci alapon működik. tök jó offline játékok is vannak, ne mondjuk már, hogy a Metal Gear Solid V. vagy a Witcher III, sőt, a Fallout 4 nem ezt támasztja alá, mert röhögőgörcsöt kapok...

Ahogy azt is be kell látni, hogy az online játékok nagyon sok embernek jobban bejönnek, mint az offline játékok. Nem vagyunk egyformák, nem kéne a saját izlésünk miatt a másikat szapulni...

4.: Azt is tegyük hozzá, hogy manapság egyre több pénzt ölnek a játékokba. Arányaiban mennyibe került a Tomb Raider első része és mennyibe a reboot? Én is rühellem a Tomb Raider reboot-ot ezer és egy okból (főleg a QTE miatt), de azért nem vitatom el, hogy lehet látni mennyi munka van benne, gyönyörűen néz ki és igen, amíg a Tomb Raider első részénél egy-egy textúra 32x32 pixeles volt, ma már 4K méretig simán elmennek. Lehet tippelni hány munkaóra egy-egy textúra elkészítése (aztán bump map és társai...)...

Én sem értek egyet a sok DLC-s marhasággal, de azért nem mondanám, hogy ez így egyértelműen negatív. Egyre több pénzt tolnak a kiadók a játékokba, és ez a mozis példára kezd hasonlítani. Senki sem nyavajog, hogy dollár százmilliókat ölnek a mozifilmekbe, mert amikor beül rá, olyan látványt kap, amitől leteszi a haját. Lehet, hogy a film amúgy zérus, de mégis többen kiváncsiak egy Marvel akciófilmre, mint egy pár millió dollárból készült elgondolkodtató, ám mégis láthatóan alacsony költségvetésű filmre (mint a Moon vagy a Signal).

+1.: Na itt látszik, hogy hajdan te nem vettél eredeti programot. 25 éve is szivatta a másolásvédelem az eredeti játék tulajokat, amikor minden indításkor be kellet pötyögni a kézikönyv adott oldalán lévő megfelelő sorban az X-edik szót. A másolásvédelem nem újkori találmány, és nem csak a mostani játékosokat szivatja. A szomorú mondjuk tényleg az, hogy a kalóz játékot játszó szinte mindig jobban jár ebből a szempontból, mint az eredeti játék tulaj...

Azzal sem értek egyet, hogy a mai játékokban szegényes a belső, és nem igényel gondolkodást. A frászt nem. Csak nem a megfelelő játékokat nézed. Ott van a Kerbal Space Program, ami a maga módján zseniális, szórakoztató, és ráadásul indie játék.

Még egyszer visszautalnék a "nekünk kell rájönni" frázisnál, hogy mennyivel egyszerűbb egy leírást/youtube videót megnézni, mint az, amikor úgy elakadunk, hogy a játékos hagyja a fenébe a játékot, mert nem tudja merre kellene tovább menni. Bizony-bizony, hajdan nem egy és nem két játék volt olyan, hogy kínszenvedés volt végigjátszani leírás nélkül (vajon hányan játszották valóban végig a kultikus Last Ninja triológiát?).

Én az újkor pozítivumai közé tenném az egyre terjedő sandbox játékokat is. Emlékszünk hajdan milyen szerepjátéktól voltunk elájulva? Emlékszünk arra, hogy mennyi korlátozás volt ezekben? Ezek mellé tegyük oda a Fallout 3-at vagy 4-et, vagy a Skyrim-et. Upsz.

Inkább azt látom, hogy ismét "régen minden jobb volt" felkiáltású féligazságról írsz. Én emlékszem arra, mennyit anyáztam anno azon, hogy XMS memóriát varázsoljak egy-egy játékhoz. Emlékszem arra, hogy a mérgelődtem mennyire lapos lett a Duke Nukem 3D második és harmadik stage-e az elsőhöz képest (de így is imádtuk). Sorolhatjuk tovább.

Hiányolom azt, hogy leírnád, milyen zseniális játékokat kaptunk például csak az idén. Mert nem hiszem, hogy sírni kellene a felhozatal miatt, mindenki talál a szája ízének megfelelőt. Ahogy 10 éve is sírtunk, hogy nincs új Tie Fighter, úgy most is sírunk. Például. De így is van bőven, amivel el tudjuk magunkat foglalni...

[ Szerkesztve ]

üzenetek