[Re:] [joghurt:] Megerőszakoltak! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


razorbenke92
(őstag)
Blog

sok milliárdnyi EU-s pénzt költött el a kormány az elmúlt években digitális tananyagok fejlesztésére címkézve. Ki látta ezeket? Hol vannak ezek?

Jelentem, én írtam egy ilyet (bár a tudtomon kívül). Egyetemen néhány éve volt egy piti tárgy, amiből amúgy az egyik legpengébb voltam az évfolyamon. A fél évfolyam az én házim alapján dolgozta ki a sajátját, a számonkérési rendszer fejetlensége miatt mégis a közepes táborba kvalifikáltam. Jeleztem a tanárnak, hogy ennél többre tartom a tudásom, szeretném is jelét adni. Kaptam hát két témakört a félév anyagából, hogy dolgozzam ki, csináljak hozzá oktatóábrákat, meg eresszem szabadon a kreativitásom.
2 évre rá megjelent a tárgyból egy TÁMOP jegyzet, benne az én két kidolgozott fejezetemmel, a megemlítésem nélkül úgy, hogy gyakorlatilag csak a formázása lett a jegyzethez igazítva. Publikálva nem volt sehol, és széllel szemben sem akartam pisilni, szóval inkább elismerésként könyveltem el.

Jelenleg önköltségen a mesterszak végét rugdosom magam előtt, főállás, egy 11 hónapos lurkó és egy felújítás mellett. Számomra előny volt a távoktatás, mert egy olyan tárgyat hallgattam a félévben, aminek nincs létjogosultsága az egyetemen történni.
Normál helyzetben a dolog úgy néz ki, hogy beülünk egy nagy terembe a saját laptopunkkal - akinek nincs, annak nincs, tehát még csak azért sem lenne értelme bejárni, hogy ottani géppel dolgozzunk - majd másfél órán keresztül csináljuk amit a főnök csinál, utána meg hazamegyünk, és önállóan meg kell csinálni a látottak alapján egy feladatsort. Kérdem én, mi értelme az ilyenekre fenntartani egy előadótermet, és oda beszitálni 200 hallgatót? Persze azt is elismerem, hogy vannak olyan foglalkozások is, ahol lehetetlen otthonról titrálást végezni, vagy aszinkron motor karakterisztikamérést végezni.
A számonkérések egyébként sarkalatosat változtak az elmúlt évekhez képest. A sok esetben tiszta lexikális tudást számonkérő dolgozatokat leváltották a komplex gondolkodást igénylő feladatok és a gyakorlatiasabb számonkérések. Amíg ugyanis egy képletet vagy definíciót könnyű előkeresni akár még a googleben is, addig egy komplex feladatot nehezebb így megoldani. Emiatt persze ment hideg meleg.

A közoktatással kapcsolatban talán itt még nem hangzott el, de amellett, hogy dolgozni kell(ene) nem csak tanárnak kell lenni otthon, hanem konyhásnéninek, takarítónéninek, ügyeletes tanárnak a "szünetben". Majd miután a gyerek virtuálisan hazamegy, maradjon energia szülőként folytatni a rutint.

üzenetek