üzenetek

hozzászólások


axioma
(veterán)

Viszont a videoban elmondja, hogy meg mindig demo, es meg kell oldani az ipari gyartast ami nemtrivialis. Mondjuk ez valoszinuleg a mi eghajlatunkon, cserepes tetokon nem lenne sokkal egyszerubben elhelyezheto, mint a mai, es nem lepodnek meg ha mas lenne az eghajlati kitettsege is amire ok nem gondoltak (ho!), de ha az alaptechnologia laminalva rakerulhet hagyomanyos tablara, akkor lehet jo. Az viszotn mond valamit hogy 1.5 ev eltelt es semmi hir sincs azota roluk. Hasonlo volt a cserepre nyomtatott napelem, magyar talalmany, demo abbol is volt, aztan kiderult hogy csak jo kis penzeket felvettek a gyarepitesre ami el se kezdodott.


Nekton
(aktív tag)

Ez nagyon szép összefoglaló volt!

+1 :R


Nekton
(aktív tag)

Az a baj, hogy személyes meggyőződésről beszélsz és egyáltalán nem érted az előtted szólót. Olvasd el mégegyszer figyelmesen! Az, hogy szerinted mi van, az a tudományos számításokhoz, kutatásokhoz képest irreleváns.


Nekton
(aktív tag)

Axioma és Julius75!

Nem akarlak megbántani titeket! Ne haragudjatok meg az alábbiakért:

Dunning–Kruger-hatás

A Dunning–Kruger-hatás az a jelenség, amikor minél kevesebbet tud valaki egy adott dologról, annál inkább hajlamos túlbecsülni a saját tudását.

Kruger és Dunning szerint számos tanulmány sugallja, hogy a legkülönfélébb területeken, az olvasott szöveg megértésétől a gépjárművek használatán át a sakkozásig és teniszezésig, az amatőrök magabiztosabbak a szakértőknél. Azt feltételezték, hogy egy tipikus jártasság esetében a hozzánemértők

- hajlamosak túlbecsülni a saját képzettségüket,

- nem képesek felismerni, ha más ért hozzá,

- nem képesek felismerni, hogy ők maguk mennyire nem értenek hozzá,

- ha fejlesztenek a saját szakértelmükön, képessé válnak annak felismerésére, hogy korábban nem értettek hozzá.

Ez most kettőtökre látványosan igaz. Ez a szakterület az energetika, ami nem meggyőződéseken alapul, hanem egy tudományág, ami pont a fentebb tárgyalt témával foglalkozik és amiről Vesa topiktárs szépen megpróbálta nektek összefoglalni az alapokat.

Sajnos ezen túl ez egy meddő vita. Nincs értelme folytatni.

Üdv.
Nekton
Villamosmérnök, Energetikus
(Nem vagyok elfogult semelyik lobbi irányában)


cucka
(addikt)
Blog

Én sem akarlak megbántani, de mielőtt ilyen szofisztikált módon hozzá nem értőnek nevezed az embereket, kéne valamit villantani a szaktudásodból.
Én nem vagyok sem villamosmérnök, sem energetikai szakember, ezért nagyra értékelnék néhány szakmai véleményt is, mielőtt leszólod magas lóról a többi embert.

Pl. bennem olyan dolgok merülnek fel, hogy
- Bármilyen ellenérv az elektromos autók ellen arra lyukad ki, hogy a globális co2 termelést nem csökkenti érdemben, miközben az egész piacot a helyi közlekedési problémák és a helyi környezetszennyezés hajtják előre, nem a globális co2. Nyilvánvalóan a legkörnyezetbarátabb az lenne, ha senki nem venne új autót. A kínaiak nem azért nyomják az elektromos autózást, mert annyira érdekli őket a jegesmedvék sorsa, hanem mert Pekingben nem lehet levegőt kapni. Elon Musk is ugyanúgy szarik a jegesmedvékre, ő autókat szeretne eladni a gazdag amerikaiaknak, hogy azok hangtalanul, környezetbarátan suhanhassanak a nevadai sivatagban található golfpályához.
- Folyamatos paráztatás, hogy képtelenség többlet elektromos kapacitást kiépíteni. Miközben elfelejti mindenki, hogy a jelenlegi kapacitás is a semmiből épült ki. Ha régen is így gondolkoztak volna, ma se lenne falun áram, mert hát több százezer villanyoszlopot meg millió kilométernyi vezetéket kiépíteni teljesen elképzelhetetlen.

[ Szerkesztve ]


axioma
(veterán)

Konkretan ezert papolok mindig a tarifarendszerrol, mert abban dolgoztam (vezerelt kutyuk parameterezese teljes EON szinten).
Egyebkent lattam mar epiteszt aki szerint a 12 cm hoszigeteles EPS-bol mint szakember meggyozodesbol mondta, hogy olyan mintha muanyag zacskoban probalnek futni. Es meg volt gyozodve az igazarol. En meg koszonom azota is jol vagyunk, miota szaritogep van parahianyban. A szaktudas siman lehet szar oktato es elavulas miatt is.
Disclaimer: NEM azt mondom hogy a tied is az, de a van amikor szar a tekintelyelv.


julius75
(aktív tag)

Szia!

Borzasztó módom röstellem magam, de tényleg.
Ugyanakkor végtelenül hálás vagyok Neked, hogy ilyen kedves odafigyeléssel, és a lehető legtapintatosabb módon adtad a tudtomra, hogy egy ostoba tulok vagyok.
Kérlek nézd el nekem, cserébe ígérem próbálok tanulni a hibámból, és nem okoskodni többet a nálam sokkal tanultabb emberekkel szemben.
Fantasztikus érzés, mikor az én szedett-vedett baromságaimra egy igazi Villamosmérnök, egy Energetikus válaszol. Ilyen emberek mint Te, viszik előbbre ezt az országot, Tőletek teljesedik ki nemzetünk ereje!

Hajrá Magyarország! Hajrá Magyarok!

Üdv,
julius75
analfabéta, szakbarbár

u.i.: csókollak! (nincs hozzá szmájli sajnos)


julius75
(aktív tag)

Kedves Fórumtárs!

Nekton professzor úr rendreutasítása után magamba szálltam, és szeretnék tőled elnézést kérni. Vélhetően alaptalanul vitáztam veled, és ennek tudatlanságom az oka.

Üdv,
julius75

ugyan itt szombat délutántól komplett, 8,4 kWp-s napelem rendszer ingyen elvihető, vagy az arra jogosult veszélyes-hulladék kezelőnek fizetek az ártalmatlanításért.

[ Szerkesztve ]


Vesa
(veterán)

Értem én, hogy neház ezt elképzelni, de így van, ott az IPCC jelentés, abban részletesen benne van minden. Egy atomerőmű több nagyságrenddel nagyobb energiatermelésre képes, még egyszer leírom, ha ezzel megegyező mennyiségű energiát akarsz -hagyományos- napelemekkel előállítani, annak CO2 emissziója nagyobb lesz! Ez nem hitvita, ezek tények! Az más kérdés -és ezen már lehet vitázni-, hogy bár a nuke a CO2 emisszió tekintetében jóval zöldebb, mint a napelem, de eközben van egy jelentős baleseti kockázata, és van a sugárzó hulladék problémája, ami a napelemnél nincs! Ez valós probléma. Csak itt most nem erről volt szó, hanem a CO2 emisszióról!


axioma
(veterán)

Meg se nezted ezek szerint amit kivagtam az altalad ajanlott szakirodalombol. Max. hasonlo. De a napelem fejlodesben van, az atom meg nem...


Vesa
(veterán)

"Vélhetően alaptalanul vitáztam veled, és ennek tudatlanságom az oka."

Ne viccelj már, ez egy teljesen értelmes beszélgetés volt, nincs azzal gond, ha nem értünk egyet! Én próbálok adatokkal is szolgálni, és bemutatni, hogy bizonyos technológiák előállítása bizony komoly CO2 emisszióval jár.

Csak gondolj bele pl., mennyire magától értetődő egy sivatagos, de tengerparttal rendelkező országban lepárló üzemet létesíteni, hiszen csak ki kell vonni a sót a tengervízből és öröm bódottá, no problem. Legalább is, ez látszik kívülről. De ha elkezded megnézni, mi szükséges ahhoz, hogy egyetlen liternyi édesvizet ilyen módon állítsanak elő, akkor hamar jön az arconcsapás, mert elképesztő mennyiségű energiát igényel a folyamat, hovatovább, jobban megérné még az is, ha ezermilométerekről csövön vezetnék oda, mint az olajat, de tán még az is, ha sima szállítmányozással vinnék oda más országokból. Ennek ellenére léteznek ilyen üzemek, jellemzően a gazdag arab országokban, mert van olajuk amit elpöföghetnek erre a célra, brutális CO2 emissziót okozva ezzel is.

[ Szerkesztve ]


Vesa
(veterán)

Hogyne néztem volna meg, legalább háromszorosa a nuke-nak a Solar (fotovoltaikus). Bizonyára az zavar meg, hogy a fosszílisokhoz képest annyira apró mindkettő, hogy nehezen látható a különbség. Azért küldtem egyébként a korábbi ábrát, mert ott jobban látható.


axioma
(veterán)

Hat akkor valamelyikunknek rossz a szemuvege... szerintem en befejeztem, ennyit nem er meg nekem az idombol. Es ugyis 1 het mulva hozzak az oda-vissza orankat, a Nap onnantol nekunk sut :)


Nekton
(aktív tag)

"Borzasztó módom röstellem magam, de tényleg.
Ugyanakkor végtelenül hálás vagyok Neked, hogy ilyen kedves odafigyeléssel, és a lehető legtapintatosabb módon adtad a tudtomra, hogy egy ostoba tulok vagyok."

Nem! Nem ezt írtam és tényleg nem állt szándékomban benneteket megbántani! Sajnálom, ha így éreztetek! A válaszomban sehol nem szerepel, hogy ostoba tulok lennél. Hozzászólásaitokból személyes meggyőződés olvasható ki. Ez pedig nem állhat szemben tudományos tényekkel.

Vesa topiktárs jól összefoglalja az energiatermelés különböző vállfajainak környezetterhelését. Én ehhez nem fűznék hozzá többet, hiszen ez egy meddő vita, mint írtam az előbb is. Nem hisztek neki. Ez nem hit kérdés. Mit lehet ezzel kezdeni? Semmit. :R

Cucka!

Nem! Nem beszélek magas lóról! Nem áll szándékomban.

"Folyamatos paráztatás, hogy képtelenség többlet elektromos kapacitást kiépíteni. Miközben elfelejti mindenki, hogy a jelenlegi kapacitás is a semmiből épült ki...."

Senki nem beszél arról, hogy képtelenség lenne. A lényeg azon van, hogy a kiépítendő villamosenergia töblettermelést hogyan kell úgy megvalósítani, hogy az érdemben előrelépés legyen környezetterhelés szempontjából. Önmagában a városokból kivinni a szmogot egy jó dolog (a városiaknak), de globálisan nem oldja meg a problémát (szénerőmű mellé települt alumíniumkohó és napelemgyár mellett lakók), márpedig ha az elektromos autózás energiamérlege hasonló emissziós értékekkel valósítható meg, akkor az egész csak a szennyezés áthelyezéséről szól.

Sajnálom, ha megbántottalak benneteket! Nem állt szándékomban. :R :)


Vesa
(veterán)

"Hat akkor valamelyikunknek rossz a szemuvege..."

Én is így gondolom... ;)

Nekton
Köszi!
Pedig tényleg semmi más nem vezérel, mint eloszlatni a propagandát. Mert a probléma valós, és megoldások is léteznek, csak nem ott, és nem úgy, ahogy a politikusok ezzel kampányolnak. A világ teljes CO2 emissziós terhelésének csak pár százaléka a személyautókból származó szennyezés, ezzel szemben az egyéb közlekedési módok (teherfuvarozás, repülés, hajózás stb.), illetve a fosszílis erőművek, továbbá a vackok gyártására elpazarolt irtózatos mennyiségű értékes energia, sokkal fontosabb a problémát illetően. Mégis, semmiféle változás ezeken a területeken nem tapasztalható, ezzel nem kampányol senki, mert az emberek többsége csak a szűk környezetét képes értelmezni. Az autók CO2 emissziós problémája azért ilyen népszerű, mert ezt mindenki látja, érzi a bűzét, ezért nagyokat lehet vele mondani és fel lehet rá építeni egy komplett kampányt, plusz "zöld" iparágat. Holott sokszoros CO2 megtakarítás volna elérhető egészen más területeken, kevesebb befektetésből. De mivel Te szakember vagy, Te érted!

[ Szerkesztve ]


fatal`
(titán)

Nagyon egyszerű, a politikát sok esetben a mammutvállalatok pénzelik, ezért azokkal szembemenni nem nagyon mernek.

Szerintem a legnagyobb környezetszennyezés a bóvli minőségű vackok gyártása, legyen szó bármilyen termékről. Ezek tényleg semmire nem jók, kizárólag energia és anyagpazarlás, lásd 100 ft-os fülhallgatók és társai (csak egy példa a sok közül).


Vesa
(veterán)

Pontosan így van! :K


Man0gatya
(aktív tag)

Aham igen, ipari mosógép 10 évet kibír simán 0-24es üzemben az hogy melyik gyártónak miért megy tönkre a mosógépe azt tőlük kérdezd... Mi már több mint 10 éve használunk német belpiacra szánt német mosógépet minden hiba nélkül... Szóval madárka kapufa a tények se zavarjanak első generációs leaf taxik nem csúcs technika megveszted és mész vele a futóműve előbb tönkremegy, mint a motorja. Usa tesloop flotta az egész flottában több millió km van pár aksicsere volt, Német csávó 7 év alatt ment 900 ezer kmt a teslájával...
https://www.tesloop.com/blog/2019/2/6/tesloops-high-mileage-teslas


Man0gatya
(aktív tag)

Cucka a vw márkaszervízek most sem a 10 15 éves kocsikból élnek meg itt látszik meg mennyire nem vagy képben... magán autószerelők.... azt csinálnak a kocsikkal, amit nem szégyellnek... ez lesz villanyautóknál is megveszik az utángyártott cellákat belerakják a mostanik helyére akár egy újabb technológiával és lesz egy használható kocsid mert a villanymotornak nem lesz kismillió meghibásodási lehetősége, mert a felépítése teljesen más.


julius75
(aktív tag)

Rendelt valaki? Ha igen, mikorra ígérték?


Bozso68
(senior tag)

Tavaly szeptemberben rendeltem.
A beérkezése most sokmindentől függ. A vírus miatt a gyár se megy 100%-on, így a hajók is ritkábban hozzák Koperbe.
Az enyém már a vámraktárban van, bármikor értesíthet a kereskedő. Valaki már átvette múlt hónapban, mert korábbi hajóval jött, sokaknak még le se gyártották Koreában, pedig szinte egyszerre rendeltük.


julius75
(aktív tag)

"enyém már a vámraktárban van....".....ez azért jó hír!
Gratulálok hozzá, használd örömmel!
Kíváncsi lennék a véleményedre 3-4ezer km után. Ha megteszed hogy megírod...akár privátban is :R


Bozso68
(senior tag)

Feltétlenül megosztom!


Chal
(addikt)

Megörültem a sok commentnek a topic láttán, de sajnos teljesen szétoffoltátok, jó lenne ha maradnánk a témánál...

Bozso68: remélem áprilisban megjött az autó, mesélhetnél róla pár szót, különösen érdekelne, hiszen elvileg neked már van vele pár hónap tapasztalatod.


Bozso68
(senior tag)

Mindig csak a meló, meg a rohanás...

Június 3.-án vettük át, azóta benne van 11000 km. Öskü-Várpalota-Balatonlelle között járunk heti sok alkalommal 40% gyorsforgalmi, 10% főút, 50% sztráda.
Csak jókat tudok róla mondani. Hatótávra sztrádán inkább 300 km, főúton 400+. De én úgy vezetem, mint a korábbi, benzineseket. Eddig sikerült mindig saját hálózaton tölteni. 17,3 kWh átlagfogyasztással vagyunk eddig. Ha csak főút, akkor 14,8 kWh.

Inkább kérdezzetek! :)


julius75
(aktív tag)

Szia,

Melyik akkust hajtod?
Mondj negatívumokat, ami csalódás vagy jobbra számítottál.
Bármi....dinamika, zaj-zörgés, vezethetőség....köszi :R


Chal
(addikt)

Sajnos saját tapasztalat még nincs, az enyém átvétele a héten vagy jövő héten várható (39kWh). Viszont pár hónapja követem a hazai FB csoportot, vannak azért meglepetések. A legnagyobb talán ami kibukott, az az, hogy 10-15k km környékén kopogni kezd valami a motornál. A megoldás a garanciális motorcsere. Úgy néz ki hogy minden autó érintett eddig, bár vannak a csoportban páran akik 15k környékén vannak (vagy felette), és még nem jött elő náluk. A jobb első (de lehet hogy a bal) kerékjárati ívnél benézve, és a kormányt teljesen kitekerve látható egy matrica, amin ha 710-es kód szerepel (itt nem éri meg elsütni a szakállas poént a 710-es alkatrészről, uncsi már :D) , akkor szinte biztos, hogy motorcsere lesz a vége előbb vagy utóbb. Eddig még nem találtak olyat amiben ne 710-es motor lenne gyárilag, a csere után viszont 711-es jelzést kapnak az autók. Most mindenki árgus szemekkel figyeli, hogy a most átadottak vajon 711-esek e már (azaz javított motort kapnak), vagy ez a szám kifejezetten csak annyit jelent hogy motorcserén esett át az autó.

A másik ügy kapcsán óriási vita és sárdobálás volt, de úgy néz ki rendeződni látszik a helyzet. A 2020-as modellévtől kezdve 45e km VAGY 3 év elérése után cserélni kell az akkuhűtő körben a folyadékot. Itt elterjedt a hír, hogy a hazai szervizek ezt 200-300eFt-ért csinálják. A dolog nem véletlen, többen is kaptak ilyen ajánlatokat. Külföldi tapasztalatok alapján a csere tényleg kötelező, de mindenhol megáll 250-300 EUR környékén. Pont ma postolt az egyik hazai kereskedő, hogy náluk bizony 100eFt körüli összeg ez a csere jelenleg, és mindenkit szeretettel várnak. Szóval erre érdemes odafigyelni.

Bozso68: nálad játszott valamelyik fent említett ügy? Bár ha jól rémlik te is írogatsz a csoportba, a fent írt útvonalat (Öskü-Várpalota-Balatonlelle) mintha ott is szokta volna valaki emlegetni :)

[ Szerkesztve ]


julius75
(aktív tag)

Először is gratulálok az autóhoz, sok szép baleset és hibamentes km-t kívánok! :C

Ami a motorcserét illeti, azt gondolom addig nincs baj, amíg különösebb procedúra nélkül cserélik.
Újnak számító technológia, számolni kell ilyenekkel.

A hűtőfolyadék csere is viccesnek tűnik, érdekes lenne tudni, vajon a szükségességét mivel indokolják?
Az árkülönbség sima haszonlesés, el fognak tűnni a nyerészkedők....

Köszi az észrevételeket!


Bozso68
(senior tag)

64kWh-ás Platinum felszereltség.
Negatívum?
1. Szemembe csillog a zongoralakk borítás, és a nikkelezett díszcsík a műszerfal alatti vonalban.
2. Nem megy el 600 km-t, ha nyomom neki 150-nel, akkor csak 300km-t..
3. Ha nem kapcsolom ki, állandóan prüttyög a sávelhagyásjelző.
4. Nincs hangja.
5. Könnyen válok gyorshajtóvá.
6. Alig tud valaki lenyomni piros lámpától indulásnál.
7. Gyakran stírölnek.
8. Megnőtt az áramfogyasztás otthon.
9. Hiányzik a benzinkutak jellegzetes szaga.
10. Egyre gyakrabban kényszerülök az anyósülésbe.
11. Hozzászoktam a gyorsuláshoz.
12. Eltűnt a beférek-nemférek jellegű izgalom az előzésekből.
13. Valami állandó zörgő hangot hallottam felhős időben, aztán rájöttem, hogy a napszemüveg az a tetőbe épített tartóban.

Imádom minden pillanatát, a fejegység és a kihangosító lehetne jobb.


Bozso68
(senior tag)

Igen, én járok azon az útvonalon. Június 3 óta 16900km van benne.
Eddig nem volt gondom, a motorral se, pedig OIL. A hűtőfolyadék csere meg legyen a gyártó öröme. Eddig havonta benzinre elköltöttem kb 160-180ezret, és nem tudtam elszámolni. Most lizinggel, árammal, kötelező szervizekkel, hűtőfolyadékkal kevesebből jövök ki éves viszonylatban, ráadásul közel ÁFÁ-t visszaigényelhetek a költségekből.


julius75
(aktív tag)

Igen, hülye kérdés volt az akku....a km-ből később leesett....

Ez jó dolog, hogy ennyire elégedett vagy vele.

Egy észrevétel: igaz nem ismerem a felhasználói szokásaid, de ekkora üzemanyag költségre (havi 160ezer) érdemes lett volna egy dízel pick-up talán.
- beszerzéskor nincs áfa mert teherautó
- utána minden költség minden áfája elszámolható
- gázolaj szintén
- nincs cégautó adó (igen, elektromosnál sincs)

És egy Ford Ranger Wildtrak nem véletlenül közkedvelt....9m + áfáért.


Chal
(addikt)

Igen, a csoportban is előjött ez, hogy amúgy mennyit lehet spórolni egy ilyen autón, illetve hogy amennyibe kerül, ott nem oszt/szoroz az a 300 ezres javítás 2-3 évente (vagy kinek mikor jön el, ez ugye változó).

Én erre viszont azt mondom, hogy elvi síkon nem mindegy a dolog. Ha kell és szükséges, mert tényleg ennyibe kerül a speckó folyadék, és így álmodták meg a mérnökök, akkor legyen, röhögve kifizeti az ember, hiszen ahogy írtad is, a kútnál ennél sokkal többet költött régebben, ráadásul ezer egyéb költség volt, ami most nincs, vagy jóval alacsonyabb.
Nade ha ez inkább abból fakad, hogy egy helyi köcsög (már elnézést) zsebét kellene tömni, "akinek futotta villanyautóra, az tejeljen csak, úgyis alig látjuk a szervizben" alapon, az nálam nagyon ki tudja verni a biztosítékot, függetlenűl attól, hogy 1000 helyett 3000, 100e helyett 300e, vagy 3m helyett 5m-ről van e szó. Szóval ez nem erről szól. Az internet korában meg kb. 5 perc alatt ki lehet e deríteni, hogy helyi partizánakcióról áll e a háttérben, vagy tényleg valós ez a költség.

Node az egész már csak eszmefuttatás inkább, ha te is követed a csoportot, akkor láthattad, hogy kiderült, hogy az előbbi esetről volt szó (helyi partizánakció), de aztán jelentkezett is hivatalos kereskedő aki közölte hogy ő jelenleg 100eFt körüli összegért megcsinálja (EU-s hivatalos árak amúgy 250-300 EUR körül mozognak). Szóval a próbálkozók se fognak szerintem próbálkozni egy idő után.

[ Szerkesztve ]


Bozso68
(senior tag)

Elképzelem benne hátul az 190 magas fiamat, meg a hátsó merev híd miatt gyógyuló vesekövemet... :)
Az üzemanyag évente ezzel 1,8 millió lenne, szervizköltség, olajcsere, stb, összejön 5 év alatt bőven akkora különbség, hogy a racionális döntésnél kiesne egyből.
Én mindenképp kerültem életemben a turbódízel technológiát Passat-ostól, Octavia-stól, mittudoménmistől.
Hidd el, nekem ez egy tök jó játékszer, ami elvisz A-ból B-be, mint vállalkozónak, a matek is kijön.
És igen, nem ismered a közlekedési szokásaimat, családi környezetemet. És még nem is vagyok zöld. :)


Bozso68
(senior tag)

A lehúzás-szagot én is érzem. Várjuk ki a végét a hűtőfolyadék-csere témának. Úgy néz ki, a közösségben én leszek az egyik úttörő a megtett kilométerek okán.
Eddigi szervizköltségem a 15000km-es kötelező 18.500Ft volt. 4 hónap alatt összesen beletankoltam fejből számolva 134.000Ft-ot, még sose töltöttem nyilvános helyen. A kötelezőm töredéke a korábbi benzinesének, a Casco meg kb ugyanott van.


julius75
(aktív tag)

A vesekövedre nem tudok mit írni, a 190-es fiad meg ebben a Niróban sem kap röhögő görcsöt abban biztos vagyok.
Ahogy olvasgatom a Niro-s szervizárakat, az is elég vicces, főleg mikor az összehasonlításkor egyesek nagyvonalúan 0 forintnak veszik a hagyományos autókéhoz képest.....
Nyilván egy említett pick-up labdába sem rúghat, ha dízel ellenes vagy illetve semmi szükséged a szállítási kapacitásra, de hogy annyira tuti legyen a matek, az azért kérdőjeles.
Magam is vállalkozóként számoltam, mondjuk én előítéletek nélkül, szigorúan pénzügyi szemmel, és eleve induláskor van egy bő 5 milliós különbség a pick-up javára, amit nem könnyű ledolgozni.
Az otthoni töltéseddel minden 100km belekerül 5-600 forintba, amit költségelni nem egyszerű, és ekkora futásteljesítménynél nem is elhanyagolandó.
Kétségtelen, hogy a turbódízelt tankolni forintálisan többe kerül, de gázolaj nettóban és a többi is 100%-ban költség.

Nyilván semmi közöm az egészhez, szóval ne érts félre, csak sok-sok hónapig magam is ezen örlődtem, és arra jutottam, nincs igazán jó megoldás.
Az elektromos ellen szólt a nagyon új technológia, ami szerintem sokat és rohamosan fog fejlődni még, emiatt a szokottnál jelentősebb értékvesztést generálhat, a dízel ellen a sok rövid út, ami nálam sűrűn előfordul.

Ja, és én sem vagyok zöld, sőt, egyre jobban zavar ez az erőltetett, erőszakos átállás.

[ Szerkesztve ]


Bozso68
(senior tag)

Nincs előítéletem, sem szemellenzőm. Helyi futkosónak van egy 2016-os I30 kombi, távra meg az e-Niro. Ennél, mivel cégautó, a futás 80%-át elszámolom, tehát az ÁFA 80%-a visszajön, ha a boltunknál töltök, a közületi áram költség. Csökken a hátrány.. Ha itthon töltök, olcsóbb a lakossági áram. Minden a megtett km-en múlik, nálam ez éves szinten kb 48000km.
Pl most értem haza, mai táv Öskü-Dabas-Öskü 269,8km, 18,3kWh/100km-es fogyasztással.


julius75
(aktív tag)

"Nincs előítéletem, sem szemellenzőm...."
Ha ez jött le a válaszomból, akkor félreértettél.

Személyautó után NEM lehet áfát visszaigényelni, max. a lízingdíjjból, ott meg ugye a "hasznot" viszi a kamat.....


Bozso68
(senior tag)

Lizinges a kocsi. Ezt írtam már. De ez már egy ideje eléggé off a topic témájához képest.

üzenetek