üzenetek

hozzászólások


babosmiki
(addikt)

Elfogadnám. Ez egy eszszerű választás, csak sajnos még mindig igen drága...

[ Szerkesztve ]


vicze
(félisten)

Egy téma amit nem szoktak a cikkek taglalni, hogy esetleges SW frissítés milyen formában lehet felrakni?
Csak ha az okosabb rendszerek is a klasszikus, vidd be a márkaszarvízbe és pár év után fizess érte modellt követik, akkor sok előnye a csicsán kívül nincs ezeknek.


kmarci25
(veterán)
Blog

A KIA 7 éves garanciája miatt 7 évig a vásárlók 90%-a úgyis a márkaszervízbe fogja hordani maximum évente az autót, ahol rátolhatják a frissítést.
Egyébként meg igazad van, de pont ennél a példánál a 7 év árnylja a képet.


Man0gatya
(aktív tag)

Ota rendszeru lesz a mostani nem az de ezek csak tesztautok ha rendelsz jovore mar az uj cuccal kapod


julius75
(aktív tag)

3 hete felhívtam az egyik kereskedőt: extrák nélkül, a növelt hatótávú változat 13.009.000,- Ft, jövő májusi átvétellel.
Ugyan ez az autó automata váltóval, 1.6 benzin, igaz csak 105LE-vel 6.5milliótól indul a hahu-n. De legyen 8 millió.
Ha veszek egy e.nirot, és kizárólag financiális oldalról nézem, gyakorlatilag nem mást csinálok, mint előre kifizetem kb. 12500 liter 95-ös benzin árát.
Ami 7.5-es átlaggal számolva kb. 160ezer gurult km.
A ki nem fizetett súlyadót és parkolásokat pedig szerintem bőven lehet fedezni az 5 milliós árkülönbözet kamatából. (MÁP+ = 273.500,- / 5év / millió forint)


babosmiki
(addikt)

Hát igen, ez a baj még mindig...Bár a két kocsi nagyon nem, ugyan azt a vezetési élményt nyújtja.


Vesa
(veterán)

Alapvetően egyetértek, ezeknél az autóknál a spórolás -kategórián belül- egyelőre nem értelmezhető az autók magas ára miatt. Azonban nem számolsz tökéletesen, mert új autó árát hasonlítod használthoz!
Ettől függetlenül tény, hogy hasonló, kvázi kisautót egy takarékos benzinessel simán meg lehet venni 7millió körül még újonnan is, tehát a különbözetből igen sokezer liter üzemanyag jön ki. Ilyen árak mellett jelenleg nem éri meg elektromos autót venni, maximum használtan, valami régebbi modellt viszonylag olcsón, ingázásra, második autónak. A hosszú utaknál pedig még mindig sokan elfelejtik, hogy hiába van töltő a távoli célállomáson, ezek jellemzően csak 2 állásos töltők, melyek ha foglaltak, akkor gyorstöltő ide vagy oda, nem 30perc lesz a dekkolás, hanem akár több óra is! És ahogy terjednek az e-autók, úgy lesz a foglalt töltő esélye egyre nagyobb.

[ Szerkesztve ]


julius75
(aktív tag)

Én új autóra gondoltam, ezért is írtam a 8 milliót.
És igen, ez a töltő kérdés rövid időn belül a rendszer gyenge pontja lesz.
Elég csak azt megnézni, milyen sűrűn vannak most a benzinkutak, meddig tart átlagosan egy tankolás, és mégsem tudok szinte soha odaállni úgy egy kúthoz, hogy más ne tankolna éppen....Akkor most ezt számoljuk át minimum fél órás töltésekre. Káosz.

babosmiki: ami a különbözetből megmarad, abból rengetek élményt lehet venni...nem is akármilyet :C


Vesa
(veterán)

Akkor sorry, a hahu-s rész zavart meg.
Már most is káosz a töltés, főleg, amikor menő jenő rááll és ott hagyja a kocsit, miközben dolgát végzi. Azért tartom hülyeségnek ezt a hatótáv fétist, mert ez az egész e-car rendszer jelenleg 90%-ban csak ingázásra alkalmas, vagy városon belül, de azt is csak akkor ha otthon, családiházban tölthető. Az működőképes, de ezek a nyilvános töltők...hát, sok sikert annak, aki ezzel akarja tökön lőni önmagát a 13-25milliós beruházás után.

[ Szerkesztve ]


vicze
(félisten)

OTA-hoz elég neki egy WiFi, vagy kell valamilyen előfizetés?


Gery20
(tag)

Ezt így nem lehet összehasonlítani. Eleve ugye ebből nincs sima benzines, csakis hibrid. A magasabb felszereltséggel az alapára 8,2m Ft. Ebbe még egy csomó olyan extra nincs benne, ami benne van az elektromosban, ha azokat hozzáveszed máris 9 millió felett vagy és már csak 4 millió a különbözet. Ebből lejön az állami támogatás, máris csak 2,5 millió a különbözet, ami már csak ~6250L benzin = kb. 80ezer km. És akkor még nem kalkuláltál az olajcserékkel és egyéb alkarészekkel, amik az elektromosban nincsenek.

Egyértelmű, hogy nem jó megoldás mindenkinek még jelenleg, de nem annyira drága már mint pár évvel ezelőtt volt. Remélhetőleg mire elterjednek ezek az autók a töltőhálózat is megfelelő lesz a fogadásukra.


axioma
(veterán)

Szerintem szogezzuk le: az uj auto a draga, fuggetlenul attol, hogy elektromos-e. Az mar csak ennek a kovetkezmenye, hogy uj auton sokkal nagyobb a kulonbozet is.
A toltesrol meg mindig is azt mondtuk, hogy mindennapi hasznalatra az vallalja be, aki tudja otthon tolteni. Nyilvan egy videki ut mas, de eleve nem tesz jot az akkuknak a folyamatos gyorstoltes.
A soktizezer liter uzemanyagrol meg csak annyit, hogy az elektromos auto fogyasztasa eleg rendesen csak a tavval korrellal (felteve hogy ennek megfelelo vezetesi stilusban marad a sofor), mig a benzines pont a munkaba jaras dugoban atlagaban bukik el.
Amugy mikor ezt kezdik eladogatni, siman megvennem. Jelenleg a toltokiepitettseg miatt a csaladi fo autonak nem vallalnam, arra jo a (nem kamu) plugin hibrid.

[ Szerkesztve ]


Uckz
(tag)

Azért azt is figyelembe kell venni, hogy ezt nem feltétlen csak magyar piacra szánták. Skandináv országokban rengeteg töltőállomás van kinn az utcán és az emberek simán otthagyják, bevásárló központok parkolója tele van töltőállomásokkal, hogy vásárlás közben tudják tölteni őket, és elég működőképes.


Gery20
(tag)

Plusz ezek nem lesznek kitiltva a belvárosokból, míg a belső égésű motoroknál ez bármikor és bárhol előfordulhat...


babosmiki
(addikt)

:D


Banano
(tag)

normális kerékmérettel tényleg el tud 13-16 kWh/100 km körüli fogyasztással járni, így aztán nem meglepő, hogy elég volt egy nettó 64 kWh-s akkumulátorpakk ahhoz, hogy az e-Niro tényleg el tudja érni az álomszerű, 455 km-es, tisztán elektromos hatótávot.""

És mi lenne ha nem divatb**i "városi terepjáró"-kat gyártanának,hanem normális méretű sedanokat,nomális légellenállással, dupla ekkora aksival? Vagyis mondjuk 100-as aksi, 10 kWh fogyasztással = 1000km-es hatótáv. Hurrá,megoldottuk a hatótáv kérdést.
Persze értem én..először jön a 64 kWh-s..utána az "exkluzív VIP " 72 kWh-s ..majd a 82.5-es,és 10 év múlva talán eljutunk oda,hogy normális aksit rakjanak bele.
Lásd mobilpiac.Ott is a gyártók többsége telibeszarja az aksit,pedig amilyen lapáttelefonok vannak,simán elférne nagyobb is.


#10949376
(aktív tag)

Egy ilyen autóra mennyi a biztosítás egy évre?


vicze
(félisten)

Ez nem olyan egyszerű. Nagyobb aksi = nagyobb súly = kisebb hatótáv. Ennek megvan a maga aranyközépútja, és azt kihagytam, hogy ugye több aksi több helyet is foglal.


sfdrakex
(nagyúr)

Egy kisebb autóba nem biztos hogy befér nagyobb akkupakk.


julius75
(aktív tag)

De-de, bizony, hogy össze lehet.
Amit én néztem a hahu-n az sima egyhat benzin 105 lóval, 6.5-ért. De azért írtam, hogy legyen 8 millió, és abba már nagyon sok hasonló méretű robbanómotoros autó belefér.
Az állami támogatásd se vond le kétszer, a 13.009.000,-Ft már a csökkentett ár......
A 13 millió - 8 milló = 5 millió egyenlet alapján MAP+ állampapír vásárlása esetén évi 273ezerrel leszel gazdagabb, de lesz súlyadód, továbbra is fizetősen parkolsz, és van évi egy szervíz kb. 50-60 ezerért (ez mondjuk lesz ám az elektromosnál is, legfeljebb kevesebbe kerül kicsivel)
Az inflációt hagyjuk, mert ha az autó árába rakod akkor meg sima értékvesztéssel bukod.
Szóval még úgy sem veszem meg (mert egyszerűen nem éri meg), hogy évi 10ezer kWh-t termel a napelemem, amiből jelenleg 3500-ra semmi szükségem....

üzenetek