üzenetek

hozzászólások


Gery20
(tag)

Ha meg nem veszek autót akkor meg 8 milliót tehetek MAP-ba... Kollégám évi 60ezer km-t megy a kocsival, neki csak az üzemanyag több mint 2 millió, a szervíz pedig nem 50-60 ezer/per év, persze akkor annyi ha egy Vitarad van és csak 5ezer km mész egy évben...


Gery20
(tag)

Egyébként a német honlap szerint azonos felszereltség mellett 12ezer euro a listaárak közötti különbség és abból még semmilyen támogatás nincs levonva...


Gery20
(tag)

gyanús volt, hogy a 13millió már a kedvezményes ár, eszerint nem:
[link]


axioma
(veterán)

Upsz, ez erdekel, milyen nevleges teljesitmeny csinal ennyit es mennyire idealis tajolasban? Nalunk most vagyunk a kesz, oda-vissza orara varunk statuszban, a nagyon elmeletit en is tudom, de jo hallani egy gyakorlati erteket.


axioma
(veterán)

Jujj ne szamolj mar egy tetelt ketszer. A most elkoltott 5M vs. a most MAP+-ba rakott penz 5 ev mulvai erteke kb. az lesz mint a kamatos MAP+ egyenleg. A mai jelenerteke 5M. Jo, MAP+ _atmenetileg_ infla feletti, de nem veletlen az emelkedo kamatszamitasi mod (ugye te ezt is lazan kezelted) meg a hosszu benntartas, mert atlagban fog jol kijonni allam bacsinak... mindenki kamatemelkedesre szamit, ha beut a valsag me'g negativ realhozam is kijohet.
Szoval a 273e-et azt ne szamold az 5M feletti penznek, nem fedez az semmit.


julius75
(aktív tag)

Ha valaki 60ezret megy évente, vegyen gázolajos autót.
Ha elektromost vesz, akkor abból max. 40ezer lesz meg válás, mert a villanytöltőknél fog aludni....

Kérlek engedd már el, hogy mindenképpen igazat akarsz.... :R
A 64kW-os verzió ára (a fullos típus), de extrák nélkül, állami támogatással, 13.009.000,-Ft bruttó.
Amit linkeltél, az a kisebbik akkuval szerelt alap változat ára. Hatótáv bőven 300km alatt.....
De ha mégsem hiszel nekem, nézd meg a Kia oldalán.


julius75
(aktív tag)

Nem jól számolsz.
1. te veszel 13 millióért autót. Az értékvesztése alapján 5 év múlva kb. 6 millióért eladod, de csak akkor, ha nem lakod le, és addig nem lesz technológiai forradalom akkumulátor téren, mert ha igen, akkor csak 3-ért. Ugyanis a régi senkit sem fog érdekelni.
Tehát van 6 millió jó magyar forintod.

2. én veszek 8-ért autót, illetve 5-ért állampapírt. Mikor eladom, (veled egyidőben) kapok érte 4 milliót (remélhetőleg), illetve éppen lejár az állampapír is, amiért kapok kamatokkal együtt 6.367.500,-Ft-ot.
Ha jól számolok nekem bő 10millió forintom van.

Persze ezekből próbálja meg valaki reálisan kiszámolni, mekkora különbségek adódnak az eltérő üzemeltetésből. De hogy nem 4 millió, az biztos.

Mindkettőnk pénze annyit ér amennyit.
De nekem kicsit több maradt.... :C

Napelem: Mo. jónak számító helyen (értsd nem pl. Kisalföld), déli tájolás, 34 fokos árnyékmentes tető, 8400W beépített napelem teljesítmény mellett ma 9895kWh a rendszer évi teljesítménye.
Ideális esetben 1.2-1.25-tel lehet szorozni. Ha árnyékos, nem déli tájolás, stb. akkor nyilván rosszabb.


axioma
(veterán)

Nem ertem miert kell eroltetni ezt az utcan toltes dolgot.... jo, most me'g kiserleti meg ingyen, de nagyon gyorsan mind fizetos lesz, sot biztosan dragabb is lesz, mint az otthoni toltes.
[Ami nagy baj, hogy jelenleg tobb konstrukcional dragabb, mint a benzin, vagy max. pariban van. Tehat a plug-in hibrid, amelyiknel pont lehetne hatni az emberekre hogy legalabb a varosban ahol toltheti ne a benzint pofogje, o se fogja azt valasztani. Pedig egy 3x-os szorzo van otthoni nappali aramnal is ugy kb., lenne ott kozte te'r egy kecske-kaposzta valasztasra.]
Igen, a villamosenergia torvenyeknek meg szolgaltatoknak van pluszban alkalmazkodnivalojuk, de ez elobb-utobb ugyis sajat jol felfogott erdekukben meglesz.

[ Szerkesztve ]


axioma
(veterán)

1. Ja kerem, ha belekevered az _uj_ auto tulajdonsagait, akkor barmit ki lehet hozni. En azt nem tartom fair-nek ha azt mondod, hogy az 5M ES a kamatok a tied. Igy mar hogy a mai 5M-nak a jovobeni erteke ami 6M nominalisan, igy nem hibas, de nem mondd tobbet, mint ma 5M.
Mi nem kispalyazunk, igaz nem idealis a tajolas (K-DK), 45 fok es neha reszben arnyekos [de kettesevel kapott optimalizalot], de ezekkel egyutt pont duplaja rendszer megy fel... ket auto napi ingazasa meg amugy se kis fogyasztasu cs.haz havi szamla majd 50e most, szoval nagyobbreszt ki fogjuk hasznalni.

[ Szerkesztve ]


Gery20
(tag)

Pont nem, mert napi 250km-t megy autópályán/városban vegyesen, ennek pedig elvileg 400km felett van a hatótávja, így kijön belőle minden nap gyorstöltés nélkül. A szövegértéssel vannak problémáim, de ezt azért nehéz máshogy értelmezni:
"Az új E-Niro már 9.999.000Ft-tól (39,2kWh), illetve 11.549.000Ft-tól (64kWh) állami támogatással elérhető!"


Banano
(tag)

En nem veszek semmit,es megtartom a 18 eves lpg-s 1.6ost..1 milliot felreteszek uzemanyagra 1 milliot szervizre,meg egy milliot motorfelujitasra (most van benne 330ezer). Na ki nyert? ;]


julius75
(aktív tag)

Kezdettől fogva a 64kW-os verzióról beszéltünk. És a plusz extra nélkül kérhető legdrágább verzióról, ami pont 13millióéskilencezerforint.
Ugyanis csak ebben van hőszivattyús fűtés és nagyobb fedélzeti töltő.....

A 250km-rel ha tud otthon tölteni, és valóban megy ennyit, és van napelemes rendszere (+3 millió a 7kWp-s renszerár) ami termel neki 8-900kWh-t csak töltésre, akkor még akár meg is érheti.
De csak így.

axioma: már a legtöbb helyen nem ingyenes, 80Ft/kW például.
És így lesz ez az ingyen parkolással, súlyadóval is, amint "szemmel jól láthatóan" bezöldülnek a rendszámok.

Nem kevertem én semmit, ezek számok. Tudom, hogy nem egy óriáskifli a MAP+, de azt azért ne akard rámbeszélni, hogy új autót venni jobb....
Egyszerűn összehasonlítottam a kettőt, nem több.

Banano: Te. :R


fatal`
(titán)

Szerintem ez erősen márkafüggő. A Ford rendszerét már most is otthon lehet frissíteni USB-n. Lenne OTA is WiFi-n, de az Magyarországon nem működik.

[ Szerkesztve ]


axioma
(veterán)

Nagyon szar helyrol nezted a rendszerarat. Nekunk a 17kW lett br. 4.5M es az elmu szorakozas +0.5M, de ez csak a 3x25A miatt, utobbibol csak a merohelycsere van mindenkinek, az <200e.
Az ingyen parkolas, sulyado stb. majd akkor szunik meg, ha mar nem szmogriado-kozeliek a varosok... btw ha eleg sok lenne az elektromos auto, gondolhatnak ujra a kozlekedesi lampak utemeit, mert annyival gyorsulna a forgalom...


Banano
(tag)

17 kwp 4.5 millioert ? HOL? :DD


axioma
(veterán)

Remelem nem csap le egy modi a reklam miatt: ecoenergy.hu (52 db 325W-os napelem, 26db P650 (szerzodesen P600-nak irva de 650-ek telepitve), es 1 db Solaredge inverter + szereles, ugyintezes).
Ciki, de most passzolom hogy a kwp az hogy adodik, ez a nevleges teljesitmenyek osszege, ez alapjan lehet szerzodni az elmuvel.

[ Szerkesztve ]


julius75
(aktív tag)

Jogosultságom van (illetve a tulajdonomban lévő cégnek) napelem szerelésre, és azért hidd el, nagyjából képben vagyok.
Fajlagosan kb. 400ezer/kwp a telepítési ár, ez lehet jóval olcsóbb, minél nagyobb a rendszer. Pl. egy 17-es esetében akár 350 vagy alatta picivel. De amit te írtál, hogy 4.5 millió, az nem oké. Itt bruttó 266-ra adódik per kwp, ami lehetetlen. Még a legszarabb kínai cucckkat feltételezve sem jön ki. Ráadásul az SE rendszer mindig drágább az optimalizáció miatt.
Csak az inverteretek + az optimizerek másfél millió minimum.
A másik másfél a tartó + munkadíj (bár már ez is könnyen minuszos meló lesz), és akkor a harmadik másfélből maradt bruttó 30ezer egy táblára. Kizárt. A kifutó 270-es panelek is többe vannak.
Szóval valami nem stimmel, vagy a 4.5 misi, vagy nettó az a bruttó, vagy valami más sumák, átbaszás volt/van/lesz.

Mérőhely csere sem kell mindenkinek, ezt is rosszul tudod. Szolgáltatói részről legtöbbször egy fillérbe sem kerül.
A súlyadó/parkolás simán meg fog szűnni, amint kimutatható bevételkiesést eredményez. Most még leszarják, mert fillérektől esnek el miatta. Tudod olyan ez, mint a rendszeretekre kiszabott napelem adó. Most még nulla forint van a táblázatba írva, de csak egy tollvonás és már fizetsz is, mint a kisangyal.
[link]


julius75
(aktív tag)

Megnéztem a linkelt céget. Amit írtál, 325-ös Q.Cells (jó minőségű) panelből bruttó 55.880-ért adnak egyet, azaz 2.9 millió az 52 darab.
A maradék 1.6 millióba még az inverter + opti + kábel + tűzvédelmi főkapcs + túlfeszvéd sem fér bele, nemhogy a tartó és szerelés.....


Vesa
(veterán)

Valójában sehogy sem éri meg sajna. A napelemes rendszer jól hangzik, de 5 (ami inkább 7-8)Millió beker költség mellett, nem árt kiszámolni, mikor térül meg, beleszámítva, hogy -mint minden rendszer-, ez is öregedik, folyamatosan romlik a hatásfoka (ami már eleve nagyon gyér, sajnos jelen állás szerint a napelem technológia rettenetesen gyenge hatásfokkal rendelkezik), majd kb. mire lenullázza önmagát, lassan cserélni kell szinte minden elemét a solar akkuktól kezdve a panelekig. Végig szaladtam már ezen párszor, de mindig az jött ki, hogy a megtérülés minimum kétséáges, vagy ha el is érhető, akkor olyan távlatokban (10-15 év), ami értelmetlenné teszi az egészet, legalábbis én nem tervezek ilyen hosszú időre, mert fene tudja mit hoz a jövő.

Az egyetlen amit most vásárlásig jutva el tudok képzelni, az egy régi kis e-car, olyan max. 3M körül, amivel lehet a városban ingázni. De a 13-25milliós e-autók értelme konvergál a nullához, sajnos bárhogyan számolom, nem éri meg a vesződést. És bár lokálisan tisztább, ezt elismerem, de összességében sajnos nem ilyen szép a helyzet, eleve az akku előállítás miatti CO2 terhelés miatt, másrészt a gridről rátöltött -tehát jelentős részben fosszilis üzemből előállított- áram miatt, harmadrészt, a Li-ion akkuk jelenleg sajnos tökéletesen megoldatlan újrahasznosítása miatt (vagyis tonnaszámra mennek ki a szemétbe, komoly mértékben szennyezve a környezetet).

Egy forradalmi akku tech esetén, aminek az újrahasznosítása is megoldott lesz, illetve a grid megnövekedett terhelésének felkészítését és megoldását követően, _talán_ lesz értelme.

[ Szerkesztve ]


#10949376
(aktív tag)

Mennyi a biztosítás egy ilyen autóra egy évre?

üzenetek