Nem kell felni tőle, hogy hozni fogja az előzetesek alapján. Viszont az ára valóban úgy kellene legyen, de addigra talán reálisabb lesz a 3080 is.
hozzászólások
arn
(félisten)
mar hogyne tudnak kihasznalni... egy korabban megjelent jatekot eleg nehez a jovoben megjeleno kartyara optimalizalni. ha erre toljak el a piacot, a regi kartyak kinlodni fognak.
Mumee
(őstag)
Ilyen közeli teljesítménnyel a 3080-hoz (feltételezve hogy a legnagyobb Navi-t mutatták amiben nem hiszek), bizonyára úgy fogják tolni az órajeleket, hogy menjen 3080 szint felé kicsivel, mire október 28. lesz.
Ha kicsi hiányzott a célhoz, mindig megOC-zták annyira a fogyasztás rovására, de a fogyasztás most AMD-nek mind1, mivel az Nvidia feltette a tétet arra.
Az elmeleti 30Tflops lebegopontos szamitas ugy jon ki hogy elvileg minden core tud ket FP utasitast vegrehajtani orajelenkent VAGY 1 FP es 1 INT utasitast.
Gyakorlatilag mindig lesz olyan core amelyiken INT utasitas fog futni...vagyis a valosagban sosem fog 2 FP utasitas futni as osszes core-on egyszerre. Legalabbis nem normal felhasznalas alatt. Maximum specifikus celprogramokban.
Ez nagyon leegyszerusitett de kb igy nez ki a dolog.
Jacek
(veterán)
Arról ne beszéljünk mivan ha nem 3-4% OC van benne mint az NV kariban?
Pug
(veterán)
Csak a felvetes lenyeget ignoraltad, sebaj...
/s Akkor nem fog integert számolni a GPU?
nem tudom, az 5700xtvel en nem lattam se laggot se mikroakadast. driverbol a sleep utan nem visszatero monitor zavaro volt, de azt legalabb fel eve javitottak.
oke, nekem referencia kartyam van (annak van kb a legjobb PCBje), ami kesobb vizesblokkot kapott.
illetve de, Alyx microakad ultra texturak mellett, de ott keves a 8GB vram.
szoval a navi szvsz kiforrott lesz, remelhetoleg most nem fogjak elszurni a rajtot, mint annyiszor az utobbi evebken.
[ Szerkesztve ]
Az AMD-ben lesz dedikált RT részegység. [link] - itt leírtam, hogy mi lesz a két implementáció között a különbség.
(#65) Malibutomi: Nem az Int32 a lényeg. Abból viszonylag kevés van egy programban. A legnagyobb gond a függőség, mivel mindkét feldolgozótömb ugyanazt az ütemezőt használja. A SIMT dizájnoknál a függőség korábban azért nem volt gond, mert feldolgozótömbönként egy külön volt, tehát egymástól függő wave-ek ugyan kerültek az ütemezőre, de ezeket sosem lehetett párhuzamosan futtatni két feldolgozótömb hiányában. Az Ampere egy ütemezőre két FP32-es feldolgozótömböt rak, és ott már lényeges, hogy két wave csak akkor futhat egymás mellett, ha nem függnek egymástól. Ez sokkal sűrűbben jelent problémát, mint az, hogy van Int32-es feladat.
Egyébként erre lehet optimalizálni, a probléma az, hogy piszok nehéz, és alapvetően sok haszna sincs a befektetett humánerőforrásnak, mert ha egy operáció függ a másiktól, akkor azt sosem lehet majd egymással párhuzamosan futtatni.
Az Ampere-re majd kell külön optimalizálni, mert amíg a két konzol kifejezetten azokat a shadereket szereti, amelyek az adatlokalitásra vannak optimalizálva, addig az Ampere ezt kifejezetten utálja. És ez egy lényegesebb kérdés, mint 16+16 co-issue módra gyúrni, mert sokkal többet vesztesz a rossz statikus erőforrás-allokációval, mint azzal, hogy nem működik a második FP32-es feldolgozótömb.
[ Szerkesztve ]
devast
(addikt)
Ennyi, kollega rátapintott a lényegre. Annyit azért még hozzátennék, hogy technológiailag nagy bravúr amd részéről, hogy egyáltalán meg tudják közelíteni a 3080 teljesítményét 256bites memória busszal.
A Big Navi elvileg ~500 mm2 lesz, ami gyakorlatilag egy duplázott Navi 10. És végülis ha az 5700XT teljesítményét megszorzod kettővel, akkor kijön, hogy legalább a 3080 szintjét hozni fogja. S akkor órajellel meg az RDNA2 IPC előrelépésével még nem számoltunk. Végülis lehet optimistának lenni.
De ha a teljes 628 mm2-es lapkát használó 3090-nél gyorsabb lesz, akkor igazából az sem egy nagy dolog, hisz az AMD gyártástechnológiában egy lépéssel előrébb van. Ergo az AMD akkor lenne perf / area szempontjából pariban az NV-vel, ha a Big Navi 10%-kal gyorsabb lenne, mint a 3090. De ez szvsz tök lehetetlen feltétel.
Ragnar_
(addikt)
"Gear 84/73 látok, Borderlands 70/61."
Belinkelhetnéd a forrást, a CoD-ot én megnéztem Youtubeon, és ugye ha sima házi tesztről van szó nem beépített benchmarkról akkor függ, hogy melyik szakaszon tesztelt az illető, szóval lehet némi fenntartásokkal kezelni. Sűrűbb jelenet jobban megfoghatja a VGA-t, ami esetleg egy másik tesztből kimarad. Most egy random GoW5 3080 + 9700k tesztnél itt 78avg-t látok, az az 5 FPS nem oszt nem szoroz.
[ Szerkesztve ]
Mumee
(őstag)
Pontosítok. 4K-ban elég lehetetlen 10%-ot még ráverni a 3090-re. 1440p-ben már nem.
#73 : Nem kell variálni, VCZ frissíti a táblázatot, amint hiteles források vannak egyes oldalakról, azonos beállítások mellett. [link]
[ Szerkesztve ]
Ragnar_
(addikt)
Nah ez így már más, ha a beépített benchmarkok mentek mindkét esetben azonos beállításokkal akkor összehasonlítható lenne, de ugye a OC3D 3080 FPS-ei gyengébbek, kérdés az ok. A beállítások, vagy más.
[ Szerkesztve ]
Erdekes meglatas valakitol a kommentek kozott.
Az AMD UE4 cimeket mutatott amikben az NV kartyak altalaban nagyon jok, es 4K-ban ahol az Amprere a legerosebb.
Zsohi
(őstag)
Ez [link] a gondom vele es nem csak nekem ahogy latod. Az elvart atlag 60 kepkockat hozza mindenhol ahol kell neki, de konkretan a borderlands jatszhatatlan, a gta 5 egesz jo es jatszhato, de megse olyan mint a masik gepemen a geforce-cal. Kellett a gepbe egy dedikalt videokartya es ez magasan kiemelkedett abban a pillanatban az ar/ertek aranyaval es a keretembe is belefert.
Ez azért nem ilyen egyszerű. Az UE4-et a Vulkan implementálása óta Radeonon fejlesztik, tehát alapvetően az újabb motorverziók már eléggé szeretik az AMD-t. A régi motorverziók voltak kedvezőek az NV-nek.
arn
(félisten)
ha ezek kiemelt cimek, akkor ez alapjan a 3080 alatt fog vmivel teljesiteni.