[RIOS ERROR] [Re:] [kisza25:] FIAT TIPO 5 ajtós (2017) 1,4 16V 95 PS - LOGOUT.hu Hozzászólások [RIOS ERROR]

[Re:] [kisza25:] FIAT TIPO 5 ajtós (2017) 1,4 16V 95 PS - BLOGOUT fórum

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR]

hozzászólások

[RIOS ERROR]

bambano
(titán)
Blog
[RIOS ERROR]

"A személygépjárművek esetében a típusengedélyben több méretet adhatnak meg ezek közül szabad választani. Más méretet nem.": ez így nem igaz.

a 6/1990. KöHém rendelet rendelkezik arról, hogy minek kell megfelelnie az autónak. A gumiabroncsról azt írja, hogy azonos méretűnek kell lennie, de ez önmagában pontatlan, hiszen a guminak több méretet befolyásoló jellemzője van. Viszont az 1.2.10-es pontban

"1.2.10. külső méretek (teljes gumiabroncs-szélesség és teljes átmérő),"

teljes átmérőre hivatkozik, tehát ez lehet az alap. vagyis egy autóra minden olyan gumi felszerelhető, aminek a teljes átmérője egyezik valamelyik, típusengedélyben feltüntetett, gumiátmérővel.


Hieronymus
(addikt)
Blog
[RIOS ERROR]

Akkor leírom még egyszer.

"De mondhatnám azt is, ahogy te írtad, hogy a 15" és a 16" átmérő azonos/megegyezik/egyenlő."

Nem én írtam, hogy azonos a méret, hanem te.

Belinkelem amit levágtál az oldalképből.

Remélem te is látod, hogy nem azonos a kerékméret.


Pete55555
(addikt)
[RIOS ERROR]

Ide írni akartam egy mondatot, de a modiknak nem tetszene, így kihagyom.

Belinkelem amit levágtam az oldalképből és amit te szarul idekókányoltál, mert balfékül írtad be az adatokat és neked idiótaságot hozott ki:

Ha ezután is van még kérdés, fordulj az ombudsmanhozz, Einsteinhez, vagy Stephen Hawkinghoz, talán ők tudnak majd választ adni, az én tudományomat ez meghaladja.

Szerk: Segítek amúgy megint: Ott b*szod el, hogy 205/65 gumit írsz, 206/55 helyett, mert nem vagy tisztában a váltóméret fogalmával :W

És megint elfelejtetted OFF-ba rakni...

[ Szerkesztve ]


Hieronymus
(addikt)
Blog
[RIOS ERROR]

"a 6/1990. KöHém rendelet rendelkezik arról, hogy minek kell megfelelnie az autónak. A gumiabroncsról azt írja, hogy azonos méretűnek kell lennie,..."

Ezzel mi a gondod. A kereknek azonos méretűeknek kell lennie. De ez nem szabályozza, hogy mekkorának. A használható méretet/méreteket a gyártó határozza meg és engedélyezteti.
Egyedi esetben, típus módosítást te is kérhetsz, bár ez a kérék méret változtatása esetében nem lesz egyszerű.

"teljes átmérőre hivatkozik, tehát ez lehet az alap. vagyis egy autóra minden olyan gumi felszerelhető, aminek a teljes átmérője egyezik valamelyik, típusengedélyben feltüntetett, gumiátmérővel."

Nem valamelyik típus engedélyben, ha nem az adott jármű típusengedélyében.
Előfordul olyan felállás, ahol a kéziváltós változatban kettő kerékméret használata engedélyezett, az automataváltós változatban viszont csak egyetlen méret használható. (Ez esetben nem a biztonság, hanem a váltószerkezet kímélése az ok.)

Talán érthetőbb a magyarázat.
A KöHém rendelet csak az általános keret adja szabályzáshoz.
A konkrét paramétereket a típus engedélyeztetésénél határozzák meg.


bambano
(titán)
Blog
[RIOS ERROR]

"A használható méretet/méreteket a gyártó határozza meg és engedélyezteti.": még mindig tévedésben vagy.
a gyártó engedélyeztethet egy vagy néhány kerékméretet. De ha egy kerékméretet engedélyeztetett, akkor annak az összes váltóméretére is engedélyt kapott.

"Nem valamelyik típus engedélyben, ha nem az adott jármű típusengedélyében.": az aláírásod is ékes példája annak, hogy fogalmad sincs a vesszők használatáról. Persze aki kint él, az lehet, okkal nem tudja. Mondjuk a szóközéről se, mert a hanem az egy szó. Én nem írtam, hogy valamelyik típusengedélyben.

én azt írtam, hogy "a teljes átmérője egyezik valamelyik, típusengedélyben feltüntetett, gumiátmérővel". ez magyarul azt jelenti, ha külföldinek nem lenne világos, hogy az adott autóra kiadott típusengedélyben engedélyezett valamelyik gumiátmérővel.

"A konkrét paramétereket a típus engedélyeztetésénél határozzák meg.": ismételten nem. egy konkrét paramétert határoznak meg, a teljes átmérőt, de hogy azt te keskeny, ballonos gumival vagy széles, peres gumival csinálod, magánügy.

miután az is látszik, hogy elírtad a váltóméret számítást, ebből következik, hogy az az állításod, miszerint a 15-ös és a 16-os guminál a gyorsulás más lehet, téves (#99). szerintem ma már égtél eleget, tartalékolj máskorra is.


Sethdobaloah
(senior tag)
[RIOS ERROR]

Le, a newtoni fizika eleg jo kozelites (sooot), de sok mindenre van jobb modell.
Btw, a toyota az aurisnal 0,5 l fogyasztas kulonbseget ad meg a 17"-ra mint a kisebb kerekekre. Nyugodtan gondold tovabb.
De lezarhatjuk, en is ismerek olyan embert akinek a behuzott kezifek sem tunik fel. Magambol indultam ki, nekem erezheto a kulonbseg. Masnaknem az, elfogadom.


bambano
(titán)
Blog
[RIOS ERROR]

a toyota pontosan milyen fogyasztáskülönbséget ad meg? milyen gumik és milyen mérési metódus esetén?
a senki által el nem hitt nedc ciklusnál?
"Magambol indultam ki, nekem erezheto a kulonbseg": a szó, amit keresel: placebo hatás. egy rendes vakteszten sose vennéd észre, hogy egy kilóval nehezebb a szerelt kerék darabja.


kisza25
(félisten)
Blog
[RIOS ERROR]

STÁCOK EZT ITT ÉS MOST ZÁRJUK LE! NEM SZERETNÉK TÖBBET A VÁLTÓMÉRETRŐL OLVASNI :R
Holnap lemegyek a pincébe és lemérem mindkettő kerületét

[ Szerkesztve ]


Sethdobaloah
(senior tag)
[RIOS ERROR]

Nezd en hivatkoztam egy meresi eremenyre, ha azt cafolni akarod akkor mutass egy tanulmanyt ami cafolja. Az hogy szerinted egy adott metodika meg csak az osszehasonlitasra sem alkalmas azonos modell/ciklus/minta eseten, az nagyon keves.


#90088192
(senior tag)
Blog
[RIOS ERROR]

Amit En akartam mondani neked, az az hogy a gerincsérved miatt, inkább a ballonosabb gumit választanám, ha van rá lehetőség, nagyon sokat számít SZVSZ :R


kisza25
(félisten)
Blog
[RIOS ERROR]

Értem, de mentem már vele 500 km-et és egyáltalán nem fáj benne a hátam és nem érezni a 16"-t.
Megnézed a Vida Jani, Besenyei Zoltán féle vidót, ott macskakövön jönnek lefele 17"-al és dicsérik, hogy nem is érezni


#90088192
(senior tag)
Blog
[RIOS ERROR]

Akkor rosszul írom, az 100% hogy 15"-és verzióval, ugyan azon átmérőre kivetítve, kevesebb rezgés jut be, ami hosszútávon csak jobb, ergo a hátadnak nem kell kompromisszumot kötnie.

Lényegtelen :R

ahogy sokan mondtak, csak a javadat akarjuk, de az összeset ;]


kisza25
(félisten)
Blog
[RIOS ERROR]

Az biztos, hogy a 15" komfortosabb, de az i20 15" aluval kevésbé volt komfortos, mint ez a 16"-al. Akárhogyis nem rakok rá 15" -t, mert bénán néz ki.:)
És nem nagyvárosban lakok

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog
[RIOS ERROR]

de az i20 15" aluval kevésbé volt komfortos, mint ez a 16"-al

Ez érdekelne, mi okozhatta ezt?

Az lényegtelen, hogy nagyváros vagy nem, az út egyenetlensége minden sebesség mellett vibrációt kelt, a kérdés ez milyen tartományba esik amikor eléri a tested. Egy tárgy rezonancia frekvenciája meg ugye sok mindentől függ de a lényeg a gumi oldalfala minél nagyobb annál több energiát képes elnyelni ebből a rezgésből, és ugye így kevesebb jut át az útfelületről ami interferálni tudna a hajtáslánc-motor-felfuggesztes álltál generált rezgésekkel, így kisebb az esélye annak, hogy az autód menet közbe elkapja a sajátfrekvenciáját. Ami pl keresztbe bordázott utakon sokszor előjön, pl 20 km/h órás sebességnél meg annak többszörösénél az egész kasztni beremeg és a füled bedugul, de ha gyorsítasz vagy lassítasz akkor minden jó. Na én erre gondolok kicsiben :R
De ahogy írtam max kíváncsi vagyok mi okozhatta ezt a különbséget, őszintén szólva próbáltam sok járművet és az alacsony oldalfalú gumik Mindig rosszabb élményt nyújtottak nekem ugyan azon a járművön. Aztán lehet csak én vagyok pont ilyen szerencsétlen :DDD


kisza25
(félisten)
Blog
[RIOS ERROR]

Jobb a futómű? jobban nyeli az úthibákat,
merevebb a bódé (by V.I.)? 80% nagy szilárdságu acél
Jobb zajszigetelés? Alig hallani a nagyobb úthibáknál mikor átmész rajta

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog
[RIOS ERROR]

Félre értesz, UGYAN AZON A JÁRMŰVÖN 2 fajta felni, átmérőre azonosra kihozott gumikkal szerelve :R

A jobb futóműnek meg jobbnak kell lennie egy nagyobb oldalfalú gumival SZVSZ, persze romlik az oldalirányú kúszása, de ugye pont azt írtad neked ez pont hogy lényegtelen.

De ahogy írtam Lényegtelen :R

Vigyázz magadra, meg másokra :R


kisza25
(félisten)
Blog
[RIOS ERROR]

Értem, de én nem azt írtam, hogy ugyanazon, hanem, hogy i20 15" vs tipo 16" és te elvileg arra reagáltál.
Amúgy sok autót teszteltem mielött ezt megvettem.
Az új suzuki ignis-t is kipróbáltatták velem (ugyanaz a motor/váltó, mint balenoban, de abból nem volt tesztautó)
Na az 16" aluval borzalmas volt, itt teszteltem ahol lakok és, mint egy lovas szekér, az ugye merev tengelyes hátul+ 4*4 volt, na az a belemet kirázta ott, ahol a tipo átsiklik.
A baleno sokkal jobb volt, mint az ignis.
A kia rio és stonic meg keményebb volt, mint a baleno, vagy i20.

Más: nem tudom lemérni, mert nem váltóméret van rajta a 15"-on, az 185/65 r15

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog
[RIOS ERROR]

Az benéztem :B


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog
[RIOS ERROR]

Azt még megszeretném kérdezni hogy mennyire szél érzékeny az autó?


kisza25
(félisten)
Blog
[RIOS ERROR]

Eddig semennyire, de nem is tudom mentem-e erősebb szélben

üzenetek

[RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR] [RIOS ERROR]