[Re:] [Lauda:] Shell Füredi út, Összekeverték a föld alatti tartályokban az üzemanyagot - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


mephi666
(nagyúr)
Blog

uhh, erről sógorom tudna szerintem órákat mesélni: kb 2éve vettek kereskedésből egy terepjárót, ami nem igen elterjedt itthon... pár hétig semmi gond nem volt, majd amikor mentek volna pályán kb 200km-es távot, akkor megadta magát... (elment az erő, zörgött) kevés szervizben értenek hozzá, egyik lehúzósabb helyen 400ezres értékben cseréltettek asszem adagolókat, meg ami még eszükbe jutott... közben heteket kellett várni a kocsira, dolgoztak rajta, hiba nem szűnt meg... odáig mentek, hogy megbontották a blokkot és akkor fedeztek fel rajta repedéseket: meg lett főzve bizonyíthatóan a vásárlás előtt... itt indult a hercehurca a kereskedéssel és mentek valamelyik jogsegélyszolgálathoz, aki végigverte az egész ügyet... (holnap fogok vele találkozni, ha valakit érdekel, kikérdezem a részletekről és leírom, de nem volt egyszerű ügy: szerencséjükre bizonyítható volt, hogy a hiba már a vásárlás pillanatában fennállt... ami viszont nem boldogította őket, hogy elhúzódott az ügy és vagy fél évig használhatatlan volt a kocsi)

ui: itt ebben az esetben valószínűleg nem a véletlen műve lesz, ha az ott tankoló dízeleknek sorban olyan speciális hibája jön elő, ami betudható a benzinnek :K jogilag nem tudom hogy áll a dolog: ha maszek kút volt a shell címere alatt, akkor az húzhatja le a rolót... ha a shell azonnal szerződést bont velük és leközli diplomatikusan, hogy "mossa kezeit", az átlagember akkor is rájuk lesz mérges, mert ő "shell kútra állt be tankolni, nem a kukori és társa bt-hez" ...mindenesetre elég rossz fényt vet az anyacégre és sokba fog nekik kerülni a kárenyhítés (ha nem fizetnek, akkor megfizetik azzal, hogy megcsappan a forgalom: én sem mennék olyan helyre, ahol hasonló eset után sz@rban hagyják a kedves vásárlót...)


mephi666
(nagyúr)
Blog

nem tudom, mi ebből az igaz, mert csak fb-n láttam, de így más a leányzó fekvése:

2019. szeptember 26 [...] "A fuvarozó céggel elvégzett vizsgálataink azt állapították meg, hogy az üzemanyagok cseréjében a fuvarozó cég hibázott, és a felcserélés az üzemanyag felvételekor, már a depóban megtörtént. A fuvarozó cég gépkocsivezetője az üzemanyag tankerekbe történő betöltésekor hibásan rögzítette, hogy a tanker mely rekeszébe került benzin és mely rekeszébe dízel üzemanyag, így következhetett be az, hogy a töltőállomás benzin tartályába dízel, míg dízel tartályába benzin került lefejtésre az azokban lévő aktuális készletre. A 2019. szeptember 20-i szállítás során a Shell megbízásának megfelelően ráadásul azonos mennyiségű benzint és dízelt szállítottak ki a töltőállomásra. Az eltérő mennyiségű benzin és dízel esetén a hiba akár betöltéskor, akár lefejtéskor könnyebben azonosítható lett volna. [...] A 2019. szeptember 21-én, szombat délután érkező néhány panasz kizárólag a benzin üzemű gépjárművek tulajdonosaitól érkezett, ezért az volt megállapítható, hogy az üzemanyag probléma kizárólag a benzinnél áll fenn. Erre tekintettel szombaton a Shell FuelSave 95-ös benzin forgalmazását le is állítottuk. Vasárnap délután jelentkezett panasszal az első dízel üzemű gépjárművet használó vásárlónk, amelyet követően a Shell FuelSave Diesel értékesítését azonnal leállítottuk. Ekkor merült fel lehetőségként, hogy a mindkét üzemanyag típust érintő hiba oka a 2019. szeptember 20-i szállításból, és az ott valószínűsíthetően bekövetkezett cseréből származhat."


Narxis
(nagyúr)
Blog

Nem semmi, szegény sofőrt szerintem így ki is rúgták.


Lauda
(félisten)
Blog

Nem semmi, köszi az olvasmányt. :)

Könnyű amúgy elcseszni, voltam töltőn tankeressel. Földelni kell a tankert, összekötöd csővel a megfelelő csatlakozókat (a tankeren és a betöltőn), majd a betöltőn becsekkolt a sofőr, kiválasztotta a fejet és hogy mennyi üzemanyag menjen bele. Aztán elindította a töltést és automatán megtörtént utána minden. Papír kiad, mehetsz. De ezek szerint a betöltést nem is rontotta el, csak rosszul dokumentált.

[ Szerkesztve ]


mephi666
(nagyúr)
Blog

hivatalosabb forrásból ugyanez, bővebben

...így aztán tényleg nem sok esély volt a shell-nél kiszűrni a hibát és érthető, hogy nem egyszerre állították le mindkét üzemanyagból a kiszolgálást :K

"A hibák kiszűrésére egy újabb ellenőrző pontként bevezetjük, hogy ugyanazon tankerre nem lehet azonos mennyiségű, de különböző típusú üzemanyagot tölteni."

na igen, a véletlenek szerencsétlen együttállása is kellett: ha egyikből is többet kérnek, már ott ki tudják szűrni a hibát :K akkor "csak" az elpocsékolt keveréken lesz 10milliós buktájuk

fb-n vicces komment: "Teljesen mindegy, hogy ki okozta. A Shell átvette, és ő árulta tovább!" :C ...ja, olyan minőségellenőrt kellene alkalmazni minden kúton, mint a macskajaj-ban, amikor ellenőrzik a benzint :DDD

[ Szerkesztve ]


Lauda
(félisten)
Blog

:R ;)


DeFranco
(nagyúr)
Blog

"A 2019. szeptember 21-én, szombat délután érkező néhány panasz kizárólag a benzin üzemű gépjárművek tulajdonosaitól érkezett, ezért az volt megállapítható, hogy az üzemanyag probléma kizárólag a benzinnél áll fenn."

aaand that's where you are wrong kiddo.

az volt megállapítható hogy fuckup van a rendszerben tehát azonnal mindent leállít, és minden tartályt ellenőriz, hogy mi nincs még a helyén (gondolom ez az ellenőrzés 20-30 perc alatt elvégezhető, egy nav rovancs hosszabb idő). ezzel kvázi elismerték hogy a kutat üzemeltető személyzet/vezető is gondatlan volt.

"A hibák kiszűrésére egy újabb ellenőrző pontként bevezetjük, hogy ugyanazon tankerre nem lehet azonos mennyiségű, de különböző típusú üzemanyagot tölteni."

szerintem ha barna hajú volt a tanker sofőrje, akkor egy újabb ellenőrző pontként bevezethetnék, hogy csak nem barna hajú tankeres szállíthat nekik és csak bal kézzel (hogy ne rutinból nyomja) csatlakoztathatja a töltőt a csonkra. kb. ugyanennyi értelme van mint ennek a csodálatos TQM pontnak.

[ Szerkesztve ]


apezka
(tag)

Na, van közben fejlemény a panaszommal kapcsolatban (már ha érdekel valakit a dolog).
Ugye panasz tettem, hogy sikerült a 21 ésves 1.3-as glx swift-embe gázolajos benzint tankolni. A panaszban megadtam a kocsi rendszámát, a vásárlás pontos időpontját, csatoltam a nyugta scannelt másolatát, valamint megadtam az elérhetőségeimet és címemet. Ezek nélkül nem is lehetett a panasz bejelentést megtenni.
Ezt mind még kedden délután. Ma reggel kaptam egy udvarias levelet N.Robert, Customer Operations Specialist-tól (bármit is jelentsen ez a munkakör). hogy fogadták a panasz bejelentésem. Nagyon sajnálja és biztosított, hogy kivizsgálják a panaszom amilyen gyorsan csak tudják. Valamint tájékoztatott, hogy sajnos össze keveredett a benzin és a gázolaj a Füredi úti benzinkúton. (Na neee, ezt még nem is hallottam! :Y ) De ahhoz, hogy az ügy tovább haladjon szükség lenne az alábbi adatokra:
- Az Ön személyes elérhetőségeit: telefonszámát és email címét vagy postai címét.
- Az üzemanyag vásárlásának bizonylatát (számlamásolat vagy nyugta csatolva)
Szóval minden, amit a panasz bejelentésekor megadtam... :W
Kissé felbosszantott a dolog, de hát legyen. A slusz poén, hogy ehhez a levélhez csatolták általuk formázva az én panaszomat is amiben kiemelték az elérhetőségeimet, címemet, valamint, hogy csatolva van egy .jpg állomány.
De itt nem ért véget a dolog mert a "vettük a panaszodat, de küld el még egyszer minden adatodat amit megadtál de tudj róla hogy hibáztunk" levél után ~5 perccel jött egy "Mennyire vagy elégedett N.Róbert, Customer Operations Specialist-tal?" levél.
Na ez azért kiverte a biztosítékot, mert a fentiek alapján úgy tűnik N.Róbert b@szta elolvasni a panaszt annak ellenére, hogy formázta neki a rendszer és az általa újra bekért adatokat még jól láthatóan ki is emelte... Hogy elégedett vagyok N.Róberttel, nem mondhatnám...
Ugyanakkor annak ellenére, hogy kicsit időhúzó levélnek tűnik a dolog, feltételezem, hogy nem Róbert tehet a panaszkezelési folyamat felesleges köreiről, hanem az agyon szabályzott rendszer. De az már most látszik, hogy nem könnyítik meg a károsultak helyzetét.
Mellesleg azért már bejelentettem a kocsit szerelőhöz, nézzen rá, mert bár ezek után büszkén tekintek az "elpusztíthatatlan szuzira", menjünk biztosra! ;)


ricsi99
(addikt)
Blog

Levelezőben be lehet állítani ,hogy automatikus válasz levelet küldjön a beérkező levelekre.
Küldj másik e-mailröl valami hülyeséget... ha ugyan ezt a választ kapod ,megnyugodhatsz hogy automatával levelezel :D


Lauda
(félisten)
Blog

Köszi, hogy megosztottad a panaszkezeléssel kapcsolatos dolgokat. Szerintem érdekes a történeted, írhatnál majd a folytatásról is. ;)

[ Szerkesztve ]


apezka
(tag)

Komplett felületet alakított ki a Shell (ennek az esetnek,) a panaszok kezelésére. A Panaszt nem is lehetett elküldeni amíg adott mezőbe nem töltöttem ki az adatokat. Tisztában vagyok vele, hogy automata dolgozza fel a benyújtott adatokat, csak bosszantó, hogy ha már egyszer megadod akkor miért kéri be még egyszer azokat. Valamint ha valóban automata üzenet lenne, akkor érthetetlen az "értékelje kollégánk munkáját", második üzenet.

@Lauda: Amint lesz fejlemény leírom. ;)


ricsi99
(addikt)
Blog

Iszonyat terhelés lehet , ha automatizálni kell :D
értékelje kollégánk munkáját :)) :)) :))

[ Szerkesztve ]


apezka
(tag)

Na, szóval! Kb. 1 hét elteltével ott tart a dolog, hogy vasárnap (igen, 2019.10.06-án) délelőtt kaptam egy levelet egy Gmail-es címről egy úrtól, aki az email aláírása szerint a "Magyar Kárszakértők Országos Egyesülete" nevében keresett meg és tájékoztatott, hogy szerintem én tankoltam 2019.09.20.-án a Shell 157. számú töltőállomásán és juttassam el az alábbi dokumentumok másolatait:
- forgalmi engedély, törzskönyv
- autómentés és/vagy javítás költségeit igazoló számlák esetleg kalkuláció
- fénykép a kilométeróra állásról
- bankszámlaszám
A címzettek között másolatként szerepel egy bizonyos MAKAR SHELL, szintén Gmail címmel. Lehet furán hangzik, de fenntartásokkal olvastam ezt az email-t. Kicsit a levél írójának utána nézve (facebook) kiderült, hogy valóban, egy 94-ben alakult kárrendezési és alkusz cég ügyvezetője. a cég két tulajdonossal és plusz egy alkalmazottal bír (hihetettlen, hogy az interneten mi minden megtalálható - nyilván még ennél is több, ha szükséges lenne). Azért megnyugodtam, hogy nem kamu email-t kaptam (bár ha nagyon szőrszál hasogató lennék, bele tudnék kötni...), ugyanakkor továbbra is furcsaálom, hogy egy viszonylag nagy volumenű (nem az enyém, hanem az ~1000 károsultat tekintve) ügyben egy ilyen kis céget kért fel a Shell. De lehet ez csak nekem tűnt fel. Aztán kicsit még jobban utána kutatva kiderült, hogy a levelet küldő Úr maga, a MAKÁR (Magyar Kárszakértők Országos Egyesülete) egyik vezető tisztségét betöltő tagja. Nyilván így már nem is a kis cég volt a megkeresett, hanem az egyesület.
De ez azért további kérdéseket vet fel bennem:
Nem kellett volna egy tájékoztatást kapnom a Shell-től, hogy átadják az ügyet egy harmadik negyedik félnek (N.Róbert volt a harmadik, lásd. korábbi bejegyzés).
Azt gondolnám, hogy egy egyesület pláne ha az egy kárszakértő/közvetítő/alkusz cég manapság saját domain mellett saját e-mail címekkel dolgozik, nem pedig gmail-el, vagy ez csak bennem kelt kicsit "gagyi" érzést?
Miért írt N.Róbert, ha utána nem ő viszi tovább az ügyet? Lehet más sem volt elégedett vele? :U

Na mind1 elküldtem a kért másolatokat, haladjon az ügy és közben reménykedem, hogy nem valami átveréshez adtam meg az én és a kocsim adatait...
[folyt. köv.]

[ Szerkesztve ]


rosejbli
(senior tag)
Blog

A Shell nálam is ezzel a céggel dolgozott. Jót sajnos nem tudok mondani róluk, mivel úgy sikerült szakértői véleményt hozni az autóról, hogy sose látták még messziről sem.


Lauda
(félisten)
Blog

Halad akkor az ügy, köszi szépen a részletes tájékoztatást! :) Szerintem ez a kárrendezési és alkusz cég csak átjátszó a shell és az ügyfelek között. Intézi a levelezést és a papírmunkát. Az mondjuk fura, hogy miért van erre szükség, a shell nem tudná ezt maga intézni? :F

A suzinak lett végül baja? ;)


apezka
(tag)

Magam is meglepődtem, hogy a Shell miért szervezi ki ezt a munkát, de mivel magam is multinál dolgozom annyira nem is lep meg. Nyilván nem olyan sűrűn fordul elő (jobb esetben), hogy ilyaen nagy számú kártérítési ügy van egyszerre. Így talán nem éri meg, hogy fenn tartsan fixen egy komplett osztályt.
Furán fogalmazva a suzuki motor van annyira igénytelen, hogy ezt is kibírja! :D
Azért van egy kis félelmem, hogy valami nem stimmel, mert mintha veszített volna az erejéből a motor, de ez azért is lehet, mert az utóbbi időben többet vezettem elektromos autót, mint a suzukit... :B


apezka
(tag)

Ez így egyenlőre nem túl megnyugtató hír... :(


rosejbli
(senior tag)
Blog

Az eset médiavisszhangja miatt valszeg ebben az ügyben jobban oda fognak figyelni.


Lauda
(félisten)
Blog

:R ;)

Szerintem motorikusan, fizikailag nem okozhat ez neki kárt, ismerve az ottó motor működését. Olyasmit tudok elképzelni, hogy a befecskendező rendszert kell esetleg kipucolni. A dízelmotoroknál fontos a gázolaj kenőképessége is, mivel azoknak az alkatrészeknek (régen az adagolóé, ma a közös nyomócsöves rendszerek nagynyomású szivattyúi) a kenése van megoldva vele, amin áthalad. A gázolaj ezen tulajdonságát a laikusnak is könnyű felismerni. Ha cseppentesz benzint két újjad közé és összedörzsölöd, az szárazon, nehezen fog csúszni. Ha ugyan ezt gázolajjal teszed, a két újjad könnyen fog siklani egymáson. A problémát az okozza, hogy ha benzin kerül a gázolajba, a gázolaj kenőképessége nagyban lecsökken és az általa kent alkatrészek kopása rohamosan megnő. Ezáltal a méregdrága nagynyomású szivattyú hamar tönkremehet. Itt az is problémát okozhat, hogy ha az a szivattyú most még teszi a dolgát, de mondjuk fél-egy év múlva bedöglik, na akkor az életben nem bizonyítod be, hogy ennek az esetnek a következménye, ami történt. Pedig a benzines gázolaj mindegyik ilyen szivattyút károsítja, kérdés milyen mértékben és még utána mennyi ideig fog megfelelően üzemelni.

A suzidnál szerintem nem ártana egy tankmosás, üzemanyag rendszer tisztítás és üzemanyagszűrő cserék. ;)

[ Szerkesztve ]


apezka
(tag)

Na, hát úgy tűnik lezárult a dolog. (Remélem később sem lesz visszavezethető probléma!) Ugye ott tartottunk, hogy az alkusz cég bekért mindent a kocsiról (kilométeróra, törzskönyv, javítási költségek, stb.).
Csatoltam is a kért dolgokat, majd teltek a napok, már kicsit el is feledkeztem a dologról. Kaptam egy email-t a Shel-től, hogy amenyiben folyamatban van már az ügy várjak türelmesen, ha nincs folyamatban akkor küldjem el az
általuk kért dolgokat. :F
Erre pár órára jött is az alkusz cég levele, hogy akkor ők megitélik nekem a tankolt üzemanyag árát valamint az auto átvizsgálásának díját amiről bemutattam a számlát. Mi8ndezt hamarosan utalják. Másnap reggel pedig jött is az ébresztő SMS mi szerint megkaptam a jóváírást a bankszámlámra.
Szóval egyenlőre ennyi, remélem később sem fog előjönni semmi, mert ugye ők ezzel lezártnak tekintik az ügyet, "garanciát" nem válalnak.
Összeségében volt egy "ingyen" dízel tankolásom benzines autóba...


Dr. Romano
(veterán)
Blog

Az átvizsgálásba pár alkatrész cseréje már csak a biztonság kedvéért mehetett volna (szűrő, pumpa stb), mert ha később lesz problem akkor ott már valóban bukta. Így lezártnak tekintik már.


Lauda
(félisten)
Blog

Köszi a történet folytatását! :)

A suzin nem csináltak egy komplett szűrőcsere + üzemanyagrendszer (tank, befecskendezőrendszer) tisztítást + gyertyacserét? :)

[ Szerkesztve ]


mephi666
(nagyúr)
Blog

...ráfért volna egy hengerfejsíkolás és egy komplett vezérléscsere is... csak hogy biztosra menjenek: shell számlájára :DDD


dugo_
(veterán)

Egy körbelakatolással együtt. :D


apezka
(tag)

Igazából én így utzólag azon gondolkodtam, hogy egy szuzuki márkaszervízbe kellett volna bevinni. Kicseréltetni mindent, de még az alvázat is és mivel ma 98-as swift szériát már nem gyártják, így egy új swifttel távozni amit ott raktak össze. A számlát meg elküldeni a Shell-nek... ;]
Bár valószínű, hogy az az autó már nem bírna ki ~700km-t gázolaj-benzin keverékkel...

Hozzá kell tenni a történethez, hogy ettől az egésztől függetlenül, hamarosan lecserélésre/hátrébb sorolásra kerül a "családi jármű flottában". Bár inkább az utóbbi, mert elégé a szívünkhöz nőtt. :)
És mostmár tudjuk, mindennel IS megy! :DD


ricsi99
(addikt)
Blog

Jobban is jársz ha eladod.
Hidd el ,hogy nem viccböl van kitalálva a 2 üzemanyag... az hogy élböl kicsengették neked a költésgeket az is azt bizonyitsa ,hogy ott is tudják ,hogy egy ilyen aprócska malör , komoly éveket vett el a kocsi életéből...
Igy részükröl letudva.


Lauda
(félisten)
Blog

A benzinesben nem tud kárt okozni fizikailag a gázolaj. Maximum megáll és át kell pucolni a rendszert, de ennyi. El nem romlik semmi.


ricsi99
(addikt)
Blog

Lehet igazad van... Akkor amit én 3 évig iskolában tanultam a motorok müködéséröl akkor az kamu.
De mint irtam ,nem a blokk amiben nagy kárt okoz hanem a komplett üzemanyag rendszer....

[ Szerkesztve ]


Lauda
(félisten)
Blog

A dízelnél károsodhat az üzemanyagrendszer, ha benzint tankolsz bele. Főképp a magasnyomású szivattyú/adagoló, mert ezek alkatrészeit a gázolaj keni. A benzin/benzines gázolaj ezt a kenést nem képes megfelelően teljesíteni.


mephi666
(nagyúr)
Blog

nem tanultam ilyet: a 2 üzemanyag alapjaiban más... a gázOLAJ ken, a benzin pucol :) és mivel a gázolaj kenő funkciót is ellát, nem egészséges, ha a másik kerül a helyére...


apezka
(tag)

Fejlemény:
Egy kis "Mikulás előtti, rossz üzemanyagot tankolós" kárpótlásként a Shell Hungary 15000 pontot ír jóvá a klubkártyán ha van, ha nincs akkor kérni kell egyett és azt már 15000 ponttal feltöltve küldik.

üzenetek