[Re:] [Lauda:] Shell Füredi út, Összekeverték a föld alatti tartályokban az üzemanyagot - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


apezka
(tag)

Már lejárt a szerkesztés, de lemaradt.
Itt is szeretnék bocsánatot kérni attól a sztereótípiákat erősítő csinos szőke lánytól akinek segítettem apukája mercedes CLA-jába tankolni jószándékúan gázolajat. Nem szándékosan sikerült 95-ost tankolnom. A Kocsi javítását nem, de a veszekedés utánni vígasztalását szivesen vállalom! ;)


DeFranco
(nagyúr)
Blog

bocsánat de ezen kicsit kuncogtam. kunc.

a suzukid meg kemény mint a vidia, ha ezt letolta dízellel :D

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

"de nem tűnt fel hogy a benzin helyet gázolaj és fordítva szag jön a tartályból, bár ez lehet annak aki egésznap azt szagolja fel sem túnik": ha klikkelgetsz az url-eknél, eljuthatsz a totálkáros cikkig, ahol le van írva [link] , hogy kb. 20 ezer liter üzemanyag volt mindkét tartályban, amire kb. 6500 liter másik üzemanyagot töltöttek rá (benzint a gázolajba és fordítva).

ezért nem érezhették a szagán, mert nagyjából háromnegyede az volt, aminek lennie kellett volna és csak a negyede volt lötty.

ugyanezért te sem tankoltál 23 liter jó minőségű gázolajat a swiftbe, hanem jó eséllyel 17-18 liter benzint ütöttél fel vagy 6 liternyi gázolajjal + a maradék, ami korábbról benne volt. ezért tudtál vele menni. egy benzines autó sem megy el tartósan gázolajjal, ha tisztán gázolajat tankoltál volna, akkor a kút kijáratán sem jutsz túl.

[ Szerkesztve ]


llax
(senior tag)

"hogy kb. 20 ezer liter üzemanyag volt mindkét tartályban, amire kb. 6500 liter másik üzemanyagot töltöttek rá"

Ezt egy nem túl kényes (~régebbi) benzines gyomra beveszi :) Egy Zsiguliban talán csak az instabilabb alapjárat és néhány paci hiánya tűnt volna fel :)

Egy nem csont üres (1/4-1/3) tankkal odaállító régi adagolós dízel is elment volna ilyen aránnyal.

[ Szerkesztve ]


apezka
(tag)

Annyira nem olvastam bele a cikkekbe, hogy melyik tartályba mennyire menyi mit töltöttek, de gondolom nálam az is segített, hogy a kocsiban alapból volt még ~10 liternyi benzin, így durván a teljes tank 1/6-oda volt csak gázolaj. Ez megmagyarázhatja a suzuki meg nem állóképességét! ;)


mephi666
(nagyúr)
Blog

...ha ezt kibírta, akkor innentől kezdve öntsd bele mindig a párszor használt sütőolajat :D


Lauda
(félisten)
Blog

Köszi a történetet! :)

Szerintem annak a suzinak semmi baja nem lesz. :N


Ndruu
(MODERÁTOR)
Blog

Tartálykocsi csövén nincs valami hülyebiztos csatlakozó, amivel nem lehet a benzint a gázolaj tartályba és fordítva dugni? Hihetetlen, hogy ilyenekre nem gondolnak...
Ha nincs, akkor levédetem gyorsan.


Lauda
(félisten)
Blog

Nincs. Mol kúton dolgoztam.

A tartálykocsisnak nem kell tudni a kúton melyikben mi van, a kutasnak kell arra figyelni, hogy mit hova enged le.

Másrészt ahol melóztam ott a lefejtés előtt és után is kellett at mérést csinálni (üzemanyag sűrűség, hőfok, szint, mennyiség stb) , illetve a tartálykocsis lefejtés előtt is nyomtat és utána is. Ezeket be kellett vinni egy programba és az egyesítette a számokat. Ha a tűréshatáron belül volt átengedte, ha nem kipirosodott. Szóval megszűnt már a régi módszer is, amikor napoztatták a gázolajat a tartálykocsisok és így egy kanyarnál többszáz liter plusz keletkezett. Most ha melegebb az üzemanyag, többet is kell lefejtenie, a gép tökéletesen kiszámolja ezt a hőfokból és a sűrűségből hogy hány liternek kell lejönnie.

[ Szerkesztve ]


Lauda
(félisten)
Blog

https://www.origo.hu/auto/20190925-ezer-autos-tankolhatott-felre-ebbol-350en-mar-jelentkeztek-a-shellnel.html

A körülbelül ezer érintettből eddig mintegy 350-en jelezték a Shellnél, hogy a vállalat budapesti, Füredi úti benzinkútjánál összecserélt benzin és gázolaj miatt nem megfelelő üzemanyagot tankoltak.

Szeptember 21-én, szombaton délután érkeztek vásárlói bejelentések azoktól, akik Shell FuelSave 95-ös benzint tankoltak. A Füredi úti benzinkúton a Shell FuelSave95-ös benzin értékesítését 20 óra 30 perckor leállították. A Shell FuelSave Diesellel kapcsolatban egészen vasárnap délutánig nem volt bejelentés, de azután a Shell FuelSave Diesel értékesítését is leállították.

Ez érdekes. A dieselt miért nem állították le már szombat délután? Ha szombaton kiderült az elbaszás, akkor egyértelmű, hogy a másik üzemanyaggal is gond lesz.

[ Szerkesztve ]


Spet
(addikt)
Blog

Nem, mert ha a sofőr/szállító odafigyel töltés előtt emlékezteti magát/mantrázza kicsit melyikben van olyan anyag, ami ne kerüljön a rossz helyre.

Sajnos hiába csilli-villi hiper szuper gépekkel dolgoznak (ala Totalcar cikkben megjelenített tanker, amivel sokat találkoztam én is), nincs visszajelzés mi van benne (akár víz is lehetne, mondjuk ez kibukna a szállítón feltüntettet sűrűségből).

Lauda: Szerencsés vagy mi/én excelben számolgattam mindig az eltéréseket hiányokat. Aztán nagybetűs beszállítónk csodálkozott, hogy a cég még 25 évvel (!) az alakulása után is itt tart :DDD


Lauda
(félisten)
Blog

:D Nálunk semmi ilyen nem volt már. A mol saját programjába kellett bevinni mindent.

Elég durván szigorított a mol akkoriban, biztos a sok lebukás miatt. Nálunk pl ha az egyik kamera képe elment, egy perc után csörgött a telefon, hogy mi a helyzet? Ha áramszünet volt odajött a főnök és addig ott volt, míg vissza nem jött az áram és beindultak a kamerák is. Amikor kútkarbantartás volt, a kútszerelő bejelntkezett egy rendszerbe, ezen kívül mikor melyik plombát veszi le stb, a végén kijelntkezett. Minden be volt kamerázva, kútfejek, lefejtők, shop, az összes gép leplombázva. Ezen kívül minden nap lécelés pluszban. Havonta egyszer jött a területi képviselő és vett az összes kútfejből mintát, majd vitte bevizsgálni. Itt kibukna, ha kevernéd, vizeznéd stb. Szóval elég brutális dolgok voltak ott. :D

[ Szerkesztve ]


Spet
(addikt)
Blog

Áá nálunk így működött a rendszer:
- reggel fizikai (léc érték), és oszlop értékek (napi számláló és rögzített tankolások) kinyerése, hőmérséklet adatok kinyerése
- ezt felhordani excelbe, összehasonlítani, hogy minden klappol (nem :DDD )
- ez kiadta a napi hiányt, vagy pluszt (majdnem mindig hiány volt, de ez belefért a NAV határértékbe)
- ezután mindent papírra(!) rögzíteni

Üzemanyag átvétel (télen-nyáron hóban-fagyban-olvadt aszfaltban):
- oszlopok lezárása
- lécezés
- napi mérő rögzítés
- elektronikus szint mérés, hőmérséklet értékkel
- lefejtés
- kis idő múlva (hogy az anyag nyugodjon) lécezés
- oszlop adat kinyerés (rögzítés)
- számolás (léchez tartozó hivatalos értékkel)
- össze hasonlítás a valós hőmérsékleten lefejtett mennyiséggel (nem a 15°C-al), kutyanyelvre minden felvéve (liter, hőmérséklet előtte utána, mérő és a mi mérőnk közötti különbség),
- kút nyitás
- szignó pecsét, puszi-puszi, még akkor is, ha X liter különbség jött ki, hisz senki nem ért rá mindenki sietett
- irodában a végén mindent begépelni excelbe.

Olyan 1,5-2 millió liter gázolaj ment át a kezem alatt, de senki nem akarta elhinni, hogy a hőmérsékletből adódóan keletkezett folyamatosan hiány.

Na ez volt a 21. század :DDD


Lauda
(félisten)
Blog

:D :D Igen a kútfejszámlálót kifelejtettem, azt is írtuk. :)

Nálunk az üzemanyag"hiánnyal", plusszal stb nem foglalkoztak, mert úgy volt a rendszer megalkotva, hogy nem tudsz sehogy belenyúlni. Azon a kúton a régebbi személyzetek érdekes módon nagy-nagy házakat épültek, autókat vettek, jól éltek. Manapság meg jönnek-mennek az emberek, mert a fizu kevés, a munka meg nem igazán jó. ;)


Lauda
(félisten)
Blog

No igen, ennyit a shell tájékoztatásáról és odafigyeléséről. Lehet, hogy vártak onnan jön-e panasz. Pedig a dízelesek nagyobbat tudnak ezzel szívni.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

az volt az egyik pechjük, hogy kb. hasonló mennyiségű benzin volt a tartályokban, és pontosan ugyanannyit, 6500 litert hoztak mindkét fajtából. emiatt mennyiségi alapon nem lehetett kiszúrni a hibát.


Lauda
(félisten)
Blog

Ez oké. Arra gondolok, hogy ha kiderült szombaton az, hogy a benzinbe lett engedve a gázolaj, akkor abból az következik, hogy a benzin meg a gázolajba lett leeresztve. A gázolaj kiszolgálását mégsem állították le egészen addig, míg nem érkezett panasz.


llax
(senior tag)

Ha már az egyiknél kiderült a csere, akkor a minimum lett volna, hogy mindent ellenőriznek.
Ha egyszer benzin és gázolajat is vettek, majd kiderül, hogy rossz helyre ment a gázolaj, akkor alapból keresni kellett volna, hová került a benzin.

Ha alvállalkozó által üzemeltetett kút, minimum bontani a szerződést, ha saját, akkor kitenni minden érintettet. Nem a tévedés miatt, hanem a tévedés kiderülését követő hanyagság miatt.


bambano
(titán)
Blog

:R


ricsi99
(addikt)
Blog

Benzin motor ,melegen szinte mindennel jár ... minden lötty amit meg tudsz gyujtani... ami gáz ,hogy a katalizátor egyébb elektromos kütyü az viszont dob tőle egy hátast... meg lehet próbálkozni kevergetni igy de majd a következő műszakin majd lessz fejvakarás.
Disel be is tölthetsz benzint.... ha nem szakad szét a motor akkor megy vele... de az adagolo /injektor az nem lessz hálás érte ,olyan szépen beég ,hogy öröm nézni... aztán meg pár hónap/hét és csere ... azt meg bizti nem a havi zsebpénzedből fogod....
Minnél precizebb a kocsid... annál jobban megsinyli ezt... nem hirtelen halál ,hanem pár hónapon belüli nagyjavítás ilyenkor a jutalom...aztán bizonyisd be ,hogy a hirtelen elhasználódott dolgok a kocsidban az üzemanyag miatt volt... kb lehetetlen

üzenetek