üzenetek

hozzászólások


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Én még mindig azt mondom, hogy nem a villanyautó lesz a valós megoldás, de ebbe az irányba fordul az autóipar... Kényszerből is...

Mert ha nem így tesznek, akkor annyi büntetést halmoznak fel, hogy le lehet húzni a rolót...

Nemrég volt egy nagyon jó írás a hidrogén paszta formában történő tárolásáról, szerintem az adhatna egy lökést a hidrogénautózásnak.

De tény, hogy tudni kellene azt is, hogy bekerülési oldal melyiknél mennyi.

MErt hiába szuper a villany ,ha már lassan sehol sincs free-kútoszlop, és majd ha ugyanannyiért, netán drágábban csorog az amper, akkor bizony a lassúsága is ott lesz a mérleg rossz oldalán.

A jelenlegi akkutechnológiákkal szerintem még mindig korán jött "előhírnöke" egy más korszaknak a villanyautó.

[ Szerkesztve ]


jalos
(csendes tag)

És akkor még a jövedéki adó szóba sem került! Ami biztos hogy elő fog jönni európában! És az sem jött szóba mikor a lakótelepen az utcában mindenki délután 5-kor töltőre rakja az autót, azt hogyan tudja kiszolgálni az elekromos hálózat?


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Nevezzük nevén azt a gyereket te az üzemanyagcellákra voksolsz. Hát hidrogénpaszta biztosan nem fog folyni neked a garázsban a falból...

Az, h áram vagy hidrogénpaszta az mindegy csak elektromos autó marad a neve. :)


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Attól, hogy a falból folyik, még az áram sincs ingyen.

Viszont sokkal gyorsabb a "töltése" ennek a megoldásnak. Szerintem.

[ Szerkesztve ]


Lancia
(csendes tag)

Magyarországon az emberek jó része (tisztelet a kivételnek) nem magának veszi az autóját. A facebooknak, instának, haveroknak, szomszédnak és a fórumoknak veszi.

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Szerintem ez nagyon nem helytálló, amikor javarész még mindig munkahelyre történő járkálásra is veszik.


k-adi
(nagyúr)

fú milyen moderálás lesz itt pár napon belül :D a többi eautós cikk alatt is elszabadulnak az indulatok, de hogy itt mi lesz :DD

_________

no de hogy én is írjak valamit, hogy megalapozzam a hangulatot ;] amit majd tuti darabokra cincálnak a fórumozók:

"A villanyautós társadalom nem termelte még ki magából azt a réteget"
még nem, de elég jól halad a sok youtuber által stb

"Röviden: lenézi. Kutyába sem veszi. Kiröhögi. Szánalmasnak tartja. Úri hóbortnak titulálja. "
Érthetően. Drága, kicsi hatótávval, sok töltési idővel. Miért ne lenne ez nevetséges, mikor az? Elsőkörben a töltés gyorsasága a legfontosabb, majd ha 10percen belül feltöltődik akkor talán beszélhetünk kutyába vételről.. de ahhoz kéne rendesen kiépített töltőhálózat is mellékesen. És akkor még nem beszéltünk a drága árakról, meg a km távról.

"És nem érdemes ezeket mind lenézni, nem mennek el velük az arcok 7-800 kilométereket, de nem is arra szánták őket."
Igen, jelen formájukban második kocsinak, annak aki otthon is tudja tölteni, vidékre nem...stb.. Tehát akkor mégiscsak luxus, úri hóbortság?

"olcsó villanyautók kompromisszumosak"
a drágák is

"ott van a töltési mizéria, mert az odáig oké, hogy ha kertes házban lakik valaki, akkor esténként bedugja a konnektort és el van intézve, de pont a városi lakosság zömére nem ez a jellemző. A közterületi töltés pedig csúnyán megdrágult, hirtelen el is tűntek a villanyautók a publikus töltőpontokról. Ha háromszor-négyszer annyit kell fizetni az áramért, mint otthon, akkor már nem lesz olyan nagyon gazdaságos az e-autózás sem, de lehet, hogy ennek csak idő kell, mire a közterületi töltőket üzemeltető cégek rájönnek"
nemhogy olcsóbb, hanem még drágább lesz a köztéri töltés minél több eautó lesz, annál jobban ki lesznek szolgáltatva az emberek, ezt most lefogadom

"Ákos mutatott rá arra az aspektusra"
ki az az Ákos? a haverod? persze ez csak apróság, de még véleménycikkbe is illik valamit írni.. :D viszont a példája amire rámutat, jó és elgondolkodtató

"de lenézni a városi e-autókat szűklátókörű és egybites reakció, ami pusztán abból táplálkozik, hogy egy másik embernek mások az igényei és hogy nem tetszik, hogy változik a világ."
tévedés, nem a változás miatt nézik le, hanem mert még gyerekcipőben jár a fejlesztés.. ami érthető persze
hidd el, amint eltelik pár év és lesznek tényleg komolyan vehető eautók (gyors töltés, értelmezhető hatótáv) ((+és meredeken megdrágulnak a benzinesek)), rögtön meg fog változni a közvélemény... de amíg van élhető alternatíva addig ezek csak cuki dodzsemautók

"Az elektromos autózás az early adopter státuszból mára már átbillent a komolyan vehető alternatívák közé."
dehogy billent, még bőven kell pár év neki.. majd akkor lesz komolyan vehető alternatíva, amikor gyorsan lehet tölteni
(és olcsóbbak lesznek)
(és lesz nagyobb hatótávja is bár ez városban másodlagos ugye)


hemaka
(nagyúr)

full zsákutca az egész már a mérnökök is megmondták, csak most ezt kell nyomni...


Noukoum
(veterán)

Az a baj hogy Magyarországon az élet egyik területén sem képesek az emberek megérteni hogy mások igényei eltérőek lehetnek, miért gondoljátok hogy pont az autózásban lesz ez másképp? A buta ember mindig buta marad, és nem azért mert esetleg tanulatlan. Mobilarenán még egész jó a helyzet, pedig már itt is bicskanyitogató egyes személyek írásai. Meg persze elég sokat elárulnak az ilyenek magukról. Na de meglehet nézni mi van a totálkár facebook oldalán, na kérem ott van a magyar autózás “szakértő” krémje.

Persze jó ez az írás, csak a buta embert nem fogjátok meggyőzni hiába próbálkoztok. Inkább azokat kéne akik semlegesek a témában, hiszen ők elsősorban nem az utálat miatt nem látják át a villanyautózást hanem a rengeteg idióta baromság miatt amit terjesztenek bizonyos híroldalak, emberek. És amit sokszor hallasz azt biztos híján el is fogod hinni.


pusszycat
(nagyúr)
Blog

Buta ember nincs, ilyet nem szabad leirni. :( Csak van akit nem segít a feje. :DDD


vicze
(félisten)

Szerintem mindegy, hogy ICE vagy elektromos, ha ronda akkor ronda. :D Lehet felőlem kicsi vagy nagy a Honda e az egyik legcsúnyább autók közé tartozik.
Leafe 1.0 is azért nem vennék mert ronda, a 2.0 viszont kifejezetten tetszik és épp az a befutó nálam. Már csak az árával kéne valamit csinálni. :P


DraXoN
(addikt)
Blog

Most nem pont a villanyautó részhez hanem ehhez szólnék hozzá:
"Régi berögződésem, hogy minden autónak van egy “jelenléte” (road presence)..."
Tényleg létezik a jelenség. csak a szűk családban 3 autó van, de azoknál is megfigyeltem.
Nekem van egy "régi" 34éves Zastava 101GTL járművem.. régi, de jellemzően "nem ugrálnak be elé" átlagon felül, nem szorítják le (és azért az autó is tudja tartani a forgalom ritmusát).
Anyám Daewoo Tico-jával azonban nagyon kell figyelni (pedig a könnyű kaszni miatt még a kis 800as motorral is eléggé "fürge" városban), de lépten-nyomon "leszorítják", bejönnek elé, lelépnek elé ... mint ha ott se lenne.
Öcsém 96os Suzuki Swift-je valahol a 2 autó között van.


Juhaszatti
(addikt)
Blog

Az átlag egy 300-400km hatótávú autóval vígan elmegy egy hétig is. Lehet hogy sokan fogják délután 5-kor töltőre rakni az autót, de nem ugyanazon a napon. El fog oszlani a hét minden napjára, hiszen az autózási szokások eltérőek.


babosmiki
(addikt)

Korrekt cikk! :R


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Átlagembernek átlag felhasználásra szerintem teljesen mindegy lesz, hogy benzines, vagy elektromos autó, de azért a Giulia Quadrifoglio, vagy Nissan GT-R kaliberű autók kár lenne, ha eltűnnének.
Ezt az élményt soha nem fogja visszaadni egy e-autó.

[ Szerkesztve ]


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Igen, szét fognak cincálni ;]

De pár dologra én is reagálnék:
még nem, de elég jól halad a sok youtuber által stb
Ez nyilvánvaló. De max 10 évvel még nem versenyez 100+, jóval több ICE kontent van, mint EV.

Igen, jelen formájukban második kocsinak, annak aki otthon is tudja tölteni, vidékre nem...stb.. Tehát akkor mégiscsak luxus, úri hóbortság?
Nézőpont kérdése. Ha második autónak egyébként is futja egy Yarisra (vagy akármi másra ebben a kategóriában), akkor futhat e-autóra is. Másrészről pedig én igen rendszeresen hurcolom az ilyen-olyan e-autókat vidékre ;)

a drágák is
ahogyan a belsőégésű új autók ára is horror

nemhogy olcsóbb, hanem még drágább lesz a köztéri töltés minél több eautó lesz, annál jobban ki lesznek szolgáltatva az emberek, ezt most lefogadom
itt szerintem kalkuláld be, hogy az ev elterjedésével a töltőpontok száma is egyenesen arányosan nő, valami verseny kell majd legyen

ki az az Ákos? a haverod? persze ez csak apróság, de még véleménycikkbe is illik valamit írni..
Szentkuti11

dehogy billent, még bőven kell pár év neki.. majd akkor lesz komolyan vehető alternatíva, amikor gyorsan lehet tölteni
5% az EU új autók eladásának már tiszta EV, az már látható (és lehet jönni példákkal pro kontra, hogy a norvégoknál 56% például)


8th
(addikt)
Blog

Egyiket sem nézem le mert alapból csípem a városi kis vackokat. Mindig is szerettem őket. Az elektromos citigo jópofa az ötszázas és a honda-e pedig kifejezetten tetszik. Jó, az ion-nál és klónjainál már megremeg a léc mert az olyan szépek mint egy lóharapás de a többi rendben van szerintem is. Amiért bosszús vagyok, hogy az alapmotoros belsőégésű motoros kisautókat sorra nyírják ki a gyártók, hogy helyet csináljanak az elektromos autóiknak. A cikkben szereplő skoda is. Az alap benzines citigo mpi már hárommillió alatt elhozható volt a szalonból mindvégig amíg forgalmazásban volt. Vidékre ahol nem feltétlen alternatíva egy elektromos autó oda hibátlan kis csettegő volt mert olcsó, baromi keveset fogyaszt (4,4 volt az átlagom közeli kisvárosba ingázva), alig szennyez, el lehet benne férni két gyerekkel is akár, fenntartási költségei jelképesek stb. De már nincs. Van helyette elektromos kétszer annyiért. Nem az a probléma, hogy ráfeküdtek a gyártók az elektromos modellekre hanem az, hogy mindenféle átmenet nélkül beszüntetik a hagyományos modellek gyártását/értékesítését. A megfizethető kávédaráló motoros vackok helyett marad az elektromos verzió durva drágán. Eszi nem eszi nincs más. Aki esetleg hajlandó is lett volna háromért beleülni egy új euro5-6 kisautóba az most úgy van vele, hogy tökömet a hat-nyolc milliós elektromos törpeautókba és egyszer élünk alapon vásárol egy kényelmes nagyobb használt autót kettőfélért. Jobb esetben benzinest rosszabb esetben dízelt amivel aztán ugyanúgy ott fog állni előtted a délutáni dugóban a Hungárián...
Amit még nagyon hiányolok az a szélesebb tömegek számára megfizethető elektromos robogó. Nagykerekű rendes fékkel és futóművel, merev vázzal ami stabilan fut a "kiváló" fővárosi utakon. Ami tudja ezt az az átlag bérből fizetésből élő magyarnak fájdalmasan drága, ami olcsó az meg vacak mind.


Noukoum
(veterán)

Akkor nem tudom minek kéne őket nevezni, átlagmagyar? De az meg megsért bizonyos embereket, jogosan.
Tényleg nagyon bosszantó amit művelnek. Különösen úgy hogy a környezetvédelem, az egészségünk nem játék. :(


Armagedown
(őstag)
Blog

Röviden ez a véleményem az elektromos autókról


Lami66
(őstag)

Én nem nézem le az e-autókat. Na de túlmisztifikálni sem kellene. Túlárazni meg főleg nem kellene. De már elindult valami, olvasom, hogy a Dacia 5 millió alatt (halljátok 10+ milliós szappantartók?) fog adni elektromos kocsit (lehet károgni). Jé, dácsánál akadt reálisan gondolkodó alkotó csapat?


GreenGoblin
(tag)

Nap kommentje lett ez! :C :W


nevemfel
(senior tag)

Csoda, hogy még nem számít gyűlöletbeszédnek a nyomi elektromos kisautók lenézése. Csak nehogy ötletek adjak ezzel a turbózöldeknek.

[ Szerkesztve ]


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Az a baj a hozzászólásoddal, hogy egyfelől mindenkit minősítesz vele...

Erre mi szükség? :U


vicze
(félisten)

Az ugye megvan, hogy a Tesla Superchargerek, azok kizárólagosan megújulóból nyerik az energiát? Van ami már nincs is a elektromos hálózaton, mert napelemből eleget tud tölteni.

Ezek csak random eszetlen propagandák, pont mint ezek:

Gyakorlatilag az mondod, hogy a véleményed propaganda hazugságára alapul. :(


#16820480
(titán)

Mert hát ez sokkal jobb ám ICE járműveknél :K ;] [link]


nevemfel
(senior tag)

Mondom én, gyűlöletbeszéd lesz ez is hamarosan. Ezzel a nyafogással is ezt igazolod.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

De dobtad be a témát... :) Engem őszintén hidegen hagy, és pártatlanabb nézőpontot tartok reálisnak.

Az, hogy fekete vagy fehér szerintem nem kérdés, mint az sem, hogy az acsarkodásnak sincs értelme.. Nézd, ha akarsz trollkodhatsz a témában.

Lenézni mást szerintem nem egy nagy üzlet. Ha meg annyira nem szimpatikus az ittlét, akkor meg zavar egy-egy cikk, akkor nem értem ezt a kettősséget... Jössz,de mész is?

[ Szerkesztve ]


vicze
(félisten)

És a ICE vs. elektromos hatékonyságot meg se említjük...


nevemfel
(senior tag)

Persze jó ez az írás, csak a buta embert nem fogjátok meggyőzni hiába próbálkoztok.

Senkit nem lehet meggyőzni úgy, hogy leegybitesezed. De nem is a meggyőzés a szándék, hanem a magas klikk-, meg a kommentszám.

[ Szerkesztve ]


nevemfel
(senior tag)

Örülnék, ha nem a személyemmel foglalkoznánk, hanem a cikk témájával.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Te mondtad, hogy nyafogtam... Ne legyen savanyú akkor ha visszafelé is kapsz egy kicsit a fosból :(

De nem etetlek :) Elég volt a trollkodásodból.

[ Szerkesztve ]


Lancia
(csendes tag)

Én magam sem eszerint döntöttem a sajátom mellett, de úgy látom, sokan nem a valós igényeik és biztonságos pénzügyi lehetőségeik szerint vásárolnak autót (beleértve az üzemeltetés és szervizelés költségeit is!). Legyen kicsit nagyobb, drágább, felszereltebb, maximum egy kicsit idősebb. Kicsit kormol? Nem baj, álló helyzetben úgysem látszódik. Felesleges a hétköznapokon? Ez van, de nagyobb a respektje. Drágább a szervizelése, mint egy kisebbnek? Max. nem szervizeltetem olyan sűrűn, járok koromszűrő nélkül, a haver szerelővel megoldom okosba. Sokan ezért is nézik le a kisautókat, pedig ami nyugaton erősen második-harmadik autó kategória, nálunk (sajnos, ezek a lehetőségeink) lehet, hogy tökéletesen kiszolgál egy családot (persze olyant, amely nem a fentiek szerint választ autót).


Armagedown
(őstag)
Blog

"Az ugye megvan, hogy a Tesla Superchargerek, azok kizárólagosan megújulóból nyerik az energiát?"
És ezt a megújuló energiát a Tesla eljuttatja a világ összes országába?
Hirtelen mindenhol csak megújuló energiaforrásból állít az egész világ áramot?


nevemfel
(senior tag)

Itt te vagy az, aki trollkodik. És aki nem képes leállni.


nevemfel
(senior tag)

Sokan ezért is nézik le a kisautókat, pedig ami nyugaton erősen második-harmadik autó kategória, nálunk ... lehet, hogy tökéletesen kiszolgál egy családot.

Na most én ebből nem azt olvasom ki, hogy nyugaton nem nézik le a kisautót, hanem hogy van pénzük nagyobbra, meg kisebbre is. Egyébként a használtautópiac tele van nagy nyugati autókkal. Valakik azt is megveszik újonnan, valahol nyugaton, ha egyszer ide már használtan kerülnek be.


Armagedown
(őstag)
Blog

Nem a propaganda, hanem a karikatúra definíció illik legjobban ezekre a képekre.


dabadab
(titán)
Blog

A karikatúra a megjelenési formáját írja le, a propaganda meg a tartalmát.


#06658560
(félisten)
Blog

"ami történelme pedig van neki, azt egy söralátétre fel lehet írni (na nem úgy, mint az elhíresült adóbevallást)."
A 100km/h sebességet hivatalosan elektromos autó lépteát először. Porschénak hamarabb volt elektromos autója, mint nem olyan. Az elektromos autózás története nagyon nem rövid, ha az ember tényleg érdeklődik az autózás iránt, nem csakk kényszerböl ír egy cikket.


Lancia
(csendes tag)

Bocs, lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam, igen, ami nyugatabbra második-harmadik autó, az a mi sajnálatos pénzügyi lehetőségeink miatt tökéletes első autó is lehet(ne).
A használtpiac azért van tele nagy nyugati autókkal, mert van rá kereslet. Ha nem keresnék az emberek (véleményem szerint sokszor feleslegesen), és mondjuk vennének egy tízéves használt nagy helyett egy új alsó-középkategóriást, akkor a járműpark átlag életkora sem 15 év lenne, és nem lennénk a nyugatiak lepukkant használt autóinak lerakata.


Bog
(HÁZIGAZDA)
Blog

Iszonyú kényszer volt rajtam... ja, nem.
Lehet oldalakat írni az e-autók múltjáról is, de a belsőégésű vonal több lexikont tesz ki, értsd jól az analógiát.


nevemfel
(senior tag)

A használtpiac azért van tele nagy nyugati autókkal, mert van rá kereslet.

És kínálat. És mivel használt, esélyes, hogy azt valaki nyugaton vette meg először, újonnan. Ergo nyugaton is vesznek nagy autókat, különben ez az ekkora használt piac nem létezne.

Egyébként abban igazad lehet, hogy nyugaton nem nézik le annyira a kisautókat, mivel a kisautó ott nem a csóróság jele. De ez megint csak azzal függ össze, hogy jóval többet keresnek, nem azért, mert annyira felvilágosultak lennének.

[ Szerkesztve ]


xsjado93
(senior tag)

Személy szerint a hidrogén hatást még mindig fenntarthatóbbnak tartom, mint az akksiról való áramellátást.
Főleg abban a tekintetben, hogy a hidrogén előállítása is egyre olcsóbbá válik. Egy új eljárás lehetővé teszi, hogy 1 kiló hidrogén előállítási költsége 1$ legyen:
[link]
Emellett a tankolás is jóval gyorsabb, mint a töltés. Már csak a h2 toltőállomásokat kell bővíteni :K


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Szóval buták az emberek, mert nem értik meg, hogy a másiknak esetleg másak az igényeik, aztán lebutázod azt, akinek más az igénye és nem kér az elektromos autókból.
Zseniális. :DD


#16820480
(titán)

Aztán már csak az lesz a gond, hogy nehézkes a tárolása, erősen gyúlékony, és az üzemanyagcellák hatásfoka a benzineseket is megszégyenítően alacsony.
Ja igen, és miért könnyebb amúgy H2 töltőket kiépíteni, mint elektromost?


GreenGoblin
(tag)

Ezt a videót láttam már. Frankón megcsinálták.


DraXoN
(addikt)
Blog

Kamionokban, buszokban életképes lehet a hidrogén hajtás, személyautókban "butaság".
megoldották már azt velük, hogy nagy nyomáson fagypont alatt vannak "tárolva?" ha nem akkor nem szerencsés ha 2-3 hét alatt alatt egy álló autónál (mert mondjuk nem használja valaki valamiért egy kicsit) üres tankkal találja a tulaj.


GhanBuri Ghan
(őstag)
Blog

Ugyanúgy, ahogy a benzinkút-hálózat képes kiszolgálni a tankolni vágyókat, amikor a környéken mindenki délután ötkor beugrik tölteni.


Lancia
(csendes tag)

Igen, én is pont erre próbáltam utalni, hogy azért, mert nyugaton egyszer megvették a nagy autókat újonnan, nekünk még nem MUSZÁJ ezeket használtan megvennünk, mondjuk egy kisebb de új(abb) autó helyett. A valós lehetőségeinket kellene felmérni, nem a vágyainkat próbálni megvalósítani.
Ezeket a nagy lelakott nyugati használt autókat nem azért hozzák, mert ott kínálják, hanem mert itt keresik.

üzenetek