[Re:] [Lenry:] A Passat Projekt - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


bambano
(titán)
Blog

hogy a fogyasztást venni kizárólagos paraméternek téves elgondolás.
ha valaki csak azt nézi, hogy hány litert eszik a dízel 100-on, akkor a dízel nagyon jó választásnak tűnik.
majd ugyanez a valaki jól megdöbben, amikor megkapja az első vaskosabb számlát a dízel autója gatyába rázásáról. utólag lehet, elgondolkodik azon, hogy a benzines olcsóbb.

ahogy (#25) Petyyyyy kiválóan megfogalmazta: "Egyet tudni kell: a dízel nem spóról, csak kölcsönad."

a dízelen akkor lehet valamennyit spórolni, ha megveszed fiatalon, hajtod, amíg megy, majd amikor kezd vérezni a torka, akkor gyorsan ócsóér' megkendácsoltatod és eladod, átverve a vevőt az autó állapotával, következésképp a vételárával kapcsolatban. mert ha tisztességesen megcsináltatod, akkor nagyon súlyos százezrek röppennek ki hirtelen, ami egy lendülettel elviszi az összes addig megtakarított pénzt.

több cikk is jelent már meg a totalcar.hu-n arról, hogy kezdenek felébredni az autósok, egyre kevésbé kelendő a dízel, még nálunk se megy már.

tehát a közgazdaságilag helyes választási metódus a tco: Total Cost of Ownership. fogyasztás, üzemanyag-ár (most a gázolaj épp 8 forinttal drágább, mint a benzin a holtankoljak.hu szerint), tisztességes, minőségi karbantartási költségek beszámításával, meg ugye a vételár.

én kiszámoltam anno, opeléknél ugyanaz a kocsi összehasonlítható teljesítményű motorral corsa méretben 120-130 ezer kilométer után hozza be a dízelmotor felárát, vectra méretben 70-80 ezer után. Corsában 120 ezer kilométer átlag mai autósnak 8-10 év.

a vezetési élményről meg annyit, hogy össze lehet hasonlítani egy 1.4-es szívó benzines astrát egy nem ismert ford 1.6 turbódízellel, de ilyen alapon rollerrel is összehasonlíthatná, akkora a technológiai különbség. nyilván a nagyobb köbcentis dízel, megfejelve egy turbóval, jobban fog menni, mint az ősrégi astra. eresszük össze a rendes méretű szívóbenzinest a tádéval, mindjárt az lesz a vége, hogy a tádé lemarad, mint a borravaló. főleg nagyobb sebességeknél.

most arról nem beszéltem, hogy mindemellett kinek mennyit ér, hogy rendes autóban ül. nekem pl. sokat. és ez nekem megéri, hogy gyakrabban tankolok.

üzenetek