[Re:] [Lenry:] A Passat Projekt - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Petyyyyy
(addikt)
Blog

Meglep hogy csak 5 fokozatú a váltó. Úgy emlékszem - lehet rosszul - hogy az előző széria automatája is hatos volt.
Egyébként pedig gratula, csillió balesetmenteset.
Remélem megírod majd a javítasokat is. :)


D1Rect
(félisten)
Blog

"Persze nem tökéletes az autó, de ezt szerencsére az ára is tükrözte."

Hogy on is legyen:
Csomagtérroló helyett B oszloptól lesötétíted 'szt kalap.

"Először ellene voltam, aztán vezettem városban, nagyobb dugóban automatás autót, és eldöntöttem, hogy ha lehetőségem lesz rá, akkor a következő autóm ilyen lesz."

Én anno(15 éve) nagyon tartottam tőle(sok okos véleménye ugye...), de egy ettől kicsit nagyobb bálnában az volt és imádtam.

[ Szerkesztve ]


Lenry
(félisten)
Blog

Ebben csak a kézi volt hatos (az se mind)

Írom a javításokat is, ezt-azt már meg is csináltam rajta a hétvégén, arról szól majd a következő rész.

[ Szerkesztve ]


kraftxld
(nagyúr)
Blog

A ház hogy áll? :)


#39306496
(csendes tag)

A rádióhoz lehetséges hogy csak 12V-os antennaerősítő kell csupán, VAG-os autóknál aftermarket rádiókkal 99%-ban nem fogja az adókat az új rádió, mert az a gyárival ellentétben nem ad 12V-ot az antennaegység áramkörének.


Victoryus
(addikt)
Blog

Vicces olvasni ezt a hibalistát... A lenézett 'fos' 2005-ös Loganem ennél sokkal jobban bírta, meg bírja is az új tulajnál. :) Anno a Polo is benne volt a pakliban, de végül a költség hatékonyság döntött, meg s sok hely.
A Volkswagenek csúnyábban öregszenek. Új korukban persze sokkal szebbek, igényesebbek. Mondjuk van mindkettőhöz olcsó alkatrész dögivel, meg még mennyi lesz a dizelekhez.

[ Szerkesztve ]


vince
(őstag)

egy-egy autóból azért nem feltétlenül vonnék le messzemenő következtetéseket sem a Passatra (de még kevésbé a Volkswagenre), sem a Loganra vonatkozóan ;)


bambano
(titán)
Blog

itt az autóban :)


Lenry
(félisten)
Blog

Épül, csak lusta vagyok írni, de előbb-utóbb ráveszem magam a folytatásra :)


Lenry
(félisten)
Blog

gyári rádió van benne. inkább attól félek, hogy elrohadt az antennatalpban valami, legalábbis abból, hogy ennyire összegyógyultak.

úgy látom cserélni kell az antennatalpat, de az meg ilyen tetőkárpitbontós meló, és én enélkül is teljesnek éreztem az életem...

[ Szerkesztve ]


Lenry
(félisten)
Blog

na jó, de azért ezek nagy része nem úgy hiba, hogy megáll az autó, egy része kopás - pl minden műanyagbúrás autón be fog mattulni a fényszóró - egy része a karbantartás elmaradása miatt jött elő, meg egy részét csak azért csinálom meg, mert szúrja a szemem.


Kolondrum
(félisten)
Blog

A diesel vonalba miért szerelmes mindenki? Én kimondottan haragszom rájuk. Pirosnál motorral dizi mögött nem vagyok hajlandó állni, mert pamacsol ha odalép és oda szokott.... Vagy nem tudom, bennem van a hiba. Corsánk van, benzines, mondják, hogy a diesel nem eszik annyit a másik legyen dizi, de akkor sem. Nem bántás csak a vonal miért jó? Ha gázt ad, a legtöbb pamacsol. Olyan zavaró.


Steve_Brown
(aktív tag)
Blog

Keveset fogyaszt és nem kell gondozni.


marositech
(senior tag)
Blog

Mit? A dízelt nem kell gondozni? Ajajaj… :Y


Mi5u
(tag)

Nem kell többet foglalkozni vele mint egy benzinessel, de mivel a magyar használt autó vásárló hülye, és álmokat kerget ezért megveszi a német/olasz/francia...stb. levetett, 4-600000km-ről visszatekert autóját. Aztán csodálkozik, hogy egy óra szerint 120000-et futott autó széthullik. Így születnek a legendák. :K

(#16) bambano:

Saját példa.
Előző autóm evett(Opel 1.4 benzin 60LE) átlag 7.5 litert. A mostani (Ford 1.6 TDCI 115LE) eszik átlag 5.5 litert.
Megyek évente 45-50000km-t(ingázás melóba+ hétvégi kiruccanások). Ekkora futásnál már elég komoly összeg kijön évente. Lassan meglesz a 300000km az autóban , és eddig csak kopó alkatrészeket kért, holott a sztereotípia szerint már bontóban lenne a helye.

[ Szerkesztve ]


bambano
(titán)
Blog

és az konkrétan mit számít, hogy kevesebbet fogyaszt? tök értelmetlen paraméter.


bambano
(titán)
Blog

továbbra is forszírozom, hogy a fogyasztás értelmetlen adat.

te sem azért vettél dízelt, mert kevesebbet fogyaszt, hanem azért, mert azt gondoltad, hogy a birtoklás teljes költsége alacsonyabb lesz.

felhívnám a figyelmet, hogy igyekszem szigorúan precízen fogalmazni, tehát itt sem azt mondom, hogy nem érdemes dízelt venni, hanem azt, hogy ennek alátámasztására a fogyasztás nem alkalmas adat.

egyébként nem érdemes, a gázolaj traktorba való :P


Mi5u
(tag)

A kopó alkatrész típuson belül ugyanannyiba kerül, mindegy, hogy benzines vagy dízel.
Vannak drágább specifikus alkatrészek, de ugye azt meg kompenzálja az alacsonyabb fogyasztáson megspórolt összeg(esetemben 3-400k HUF évente).Nem hiába mondják, hogy városba és kevés futásra benzinest, hosszú távra és magas futásra dízelt. Mivel 90%-ban hosszú távon és sokat használom nekem ezért volt jobb választás.
Ami még, nem elhanyagolható, hogy egy nyomatékos dízel jobb vezetési élményt ad mint egy lefojtott szívó benzines.
A turbóbenzines az más kategória, de már ott is van turbó, kettős tömegű lendkerék és az újabbaknál már DPF is.

[ Szerkesztve ]


Kalandor
(HÁZIGAZDA)
Blog

Én szeretem a hangját (PD, engem megnyugtat, talán a gyerekkori traktorok-csettegők hangja miatt), szeretem azt, hogy nyomatékból oldja meg a dolgokat és nem pörög veszetten), szeretem hogy kevesebbet fogyaszt és ennek megfelelően azt is, hogy ritkábban kell megállni tankolni (BP-Krakkó oda-vissza hegyen át és Krakkó környéki látogatások, ~900+ km tankolás nélkül és még nem szólt, hogy éhes).
Nem szeretem benne, hogy igazából a prémiumot szereti és a gyakori olajcserét, szóval a kevesebb fogyasztás egy részét elviszi az ilyesmi. Illetve azt sem, hogy télen lassabban melegszik, óvatosabban kell vele bánni hidegben és hideg motorral, figyelve a fordulatszámra.

Az enyém nem igazán füstöl, maximum hideg motorral nagyobb terhelésen, de azt meg ugye nem szabad.


bambano
(titán)
Blog

direkt a kedvedért megnéztem az előbb, a mostani opel astra kínálatban 700-800 ezer forint különbség van a benzinesek meg a velük összemérhető dízelek között. tehát az első két évben azért autóztál, hogy visszahozd a motor árkülönbözetét.

utána meg majd jönnek a gyerekbetegségek, porlasztócsúcs, turbó, stb.

ebből rögtön látszik, hogy annak az elenyészően vékony vásárlói rétegnek, aki meg tud fizetni egy új autót, és annyit megy vele egy évben, mint két taxis, azt mind autópályán, neki megéri a dízel. az ócska hangjával, meg a keshedt motorral együtt.

"Ami még, nem elhanyagolható, hogy egy nyomatékos dízel jobb vezetési élményt ad mint egy lefojtott szívó benzines.": itt megint az a kérdés, mit hasonlítasz mihez. elismerem, lehet olyan benzines autót találni, amihez képest a ford 1.6 tádé király. meg lehet olyat is, ami, ha megeszi reggelire a fordot, még éhes marad.

nem akarom nagyon húzni a vitát, mert kicsit kívülállónak érzem magam ebben a csoportban. majd ha autó csere szándékával bemész egy ford szalonba, és elmész az idei modellévhez tartozó kiállított mustang mellett, jusson eszedbe ez a hsz :P szívó benzin, v8, 5.0. a többi mellébeszélés.

üzenetek