[Re:] [Lenry:] Újra van Ikarus! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


JColee
(őstag)

hiperszuper volvo buszoknak is beáznak, nem csukódik rendesen az ajtó, és a csukló plafonját tartó fém keresztvas csavarja is eltűnt egyszer, így lelógott vagy 20 centit


#65675776
(titán)

Helyközi buszok kihasználtsága azért nem igazán éri el a városi tömegközlekedésben alkalmazottakét. Szóval emiatt ez az összehasonlítás sem releváns.


JColee
(őstag)

nem is tudtam, hogy a bkvnak arrafelé is van járata :)


dízelracer
(senior tag)

Bizony. Ezt senki sem vitathatja el az Ikarustól, hogy kellő karbantartás esetén gyakorlatilag elpusztíthatatlan a mai napig. Amúgy a 200-asokban magyar fejlesztésű vagy import motor volt?

#24: :DDD

#26: és az hazai fejlesztés? :B

[ Szerkesztve ]


Lenry
(félisten)
Blog

jó, akkor 128-ból 86 (Szeged helyi, a többi TV-s város helyi forgalma elhanyagolható)
így már valóban kisebb a flotta, de gondolom a BKV a 10x ennyi buszára legalább 10x ennyi pénzt fordíthatna, mert volna miből. hogy aztán a pénzből nem karbantartás lesz, és ezért szétesnek szerencsétlen 200-asok, az nem a flotta hibája

#25: általában Rába motor van bennük.
igen, tudtommal magyar fejlesztés

[ Szerkesztve ]


Tomaaasz
(aktív tag)
Blog

Debrecenben a csili-vili volvo buszok egy évesek sincsenek, de van amelyik már most úgy zörög, csattog mint egy 20 éves Ikarus...

Egy rakat csavart látok hiányozni, nem záródnak az ajtók, sőt még a fűtés is gyér volt a télen...


#65675776
(titán)

Csak a jelentősen nagyobb terhelésnek kitett járművek állagfenntartására nem 10x annyi pénz kellene, hanem legalább 20x annyi. Városi közlekedésben sokkal jobban fáradnak a buszok, mint elővárosiban/helyköziben.

A D2156 MAN licenc alapján készült. A D10 ennek a továbbfejlesztése. Szóval alapvetően nem magyar fejlesztés. A Classic-okban meg már egyébként sem igazán van D10 sem, inkább Detroit Diesel-ek.

Kalandor: Ki mondta, hogy 30 éve? Egyébként akkoriban nyugaton már sztenderd felszerelés volt a légkondi még a városi buszokon is. Csak ugye nem igazán látszott, hogy lenne valami komolyan vehető utódtípus, ami valódi előrelépés lenne a 200-asokhoz képest. A 400-as széria csak egy fél lépés volt, a második felét már nem tette meg az Ikarus, és nem is nagyon törték magukat.

Tomaaasz: Most bezzeg bírnak fűteni...

[ Szerkesztve ]


ABE
(őstag)

A Setrákat az EAG buszaival kéne inkább összehasonlítani, nem a leharcolt 200-as sorozattal. Ha mondjuk az IC járatú buszokat hasonlítom össze, nem mondanám, hogy egy helyközi Setra busz észrevehetően jobb lenne, mint mondjuk az Ikarus 395/E95. Hazánkba a Setrák többsége amúgy is használt buszként kerül be, és ott a különbség inkább abban jelentkezik, hogy nyugaton nem a legpuritánabb felszereltséggel rendelték a buszokat. A virágzásukról meg annyit, hogy a Setra és a Neoplan is úgy van életben jelenleg, hogy a Setra EvoBus csoportban a Mercedessel, a Neoplan pedig a NeoMan csoportban az MAN-el együtt működik.


Lenry
(félisten)
Blog

akkor fordítsanak rá 20x annyit. ha egyszer kell. tudniuk kell, hogy mennyit kell karbantartásra költeni, ezt vegyék bele a költségvetésbe és fordítsák rá. ennyi. egy cég nem működhet úgy, hogy b*szik fenntartásra költeni, aztán meg csodálkozik, hogy szétesnek a buszaik.

az meg nem érv, hogy nincs rá pénz, mert azt egész egyszerűen nem hiszem el


McKane
(senior tag)
Blog

így igaz.. faterom a rábában dolgozik, ők (is) tesztelik a futóműveket..


Badman 4ever
(őstag)

Nagyszerű hír, remélem a magyar városok rendelnek belőle. Ide Szegedre is jöhetne 10-20 darab minimum a Volvok és a Mercedes Citarok és Conectok mellé. :))


stangli
(senior tag)
Blog

Hát ez nem kicsit hajaz a most futó volvokra :U


smog86
(senior tag)

Hajrá! Remélem ilyet vesz a magyar állam, nem pedig kínait...


smog86
(senior tag)

Azt nem értem hogy a hírekbe ezt miért nem adják? :F


No-kia
(őstag)
Blog

én a volvoknál tapasztaltam hogy menetközben egyszer csak bepókhálósodnak az üvegek az ember mellett egy nagyobb kanyarban....még jóhogy szétnem repülnek a szilnákok


tkazmer
(addikt)
Blog

Indexen olvashato..


gamerkiller
(senior tag)
Blog

INGYEN WIFIIII! XD Hejj de jó lenne ilyennel suliba járni... :D Most a riszrosz 1000 éves ikarus-on utazok 2 órát naponta.. :O

[ Szerkesztve ]


smog86
(senior tag)

TV-re gondoltam.


Lenry
(félisten)
Blog

gondolom, mert szakmai körökben úgyis tudnak róla, annak meg kicsi az esélye, hogy az egyszeri TV-néző szaladna Ikarust venni.

(bár mindenképp értelmesebb hír lenne, mint ha valami hülye cölöböt mutogatnának)


eastsider
(nagyúr)
Blog

igen, hír, nem reklám!


Lenry
(félisten)
Blog

igazad van.
de látod, nincs hírértéke, mert nem kerül be a híradókba :(


tkazmer
(addikt)
Blog

hát a hírértékről annyit, hogy nekik [link] igen súlyos összegekbe került, hogy pl. az indexen legyen cikk róluk, pedig a magyar tudományos életet náluk bőkezűbben nem nagyon támogatja senki, praktikusan a "magyar nobel díj"ról van szó, melynek átadóján a köztársasági elnök, a miniszterelnök és hasonlóan magas beosztású egyének szoktak részt venni...


Lenry
(félisten)
Blog

bezzeg az fontos, hogy kiszeltünde kiskutyája megdöglött... vagy valami hasonló kaliberű eget rengetően érdekfeszítő hír, ami megváltoztatja mindennapjainkat


smog86
(senior tag)

Mondjuk én nem is sűrűn nézek TV-t, csak a híreket.


tope
(addikt)

Itt nagyon valószínnű nem lesznek egyelőre, mert nem hinném hogy kidobnák ezeket, ha ezt 1-2 évvel korábbra tették volna, de így is magyar busz legalább


ABE
(őstag)

Básszus, ennyi gyépés buszt egy rakáson. :DDD


Lenry
(félisten)
Blog

hááátőőő... oks, legalább magyar buszok. de tényleg ennyi a Credokban pozitívum. eddigi tapasztalataim alapján legalábbis :(


Tomaaasz
(aktív tag)
Blog

aztaq... :Y

[ Szerkesztve ]

üzenetek