[Re:] [Lenry:] Újra van Ikarus! - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


7
(addikt)
Blog

Örülünk, kezdetnek mindenképp jó :K


sp@rtan
(senior tag)
Blog

Jó lenne, ha beraknának egy ilyen csuklós Ikarust, Gödöllő-Vác vonalra is...2009 jauárjában
szereztek egy csomó KingLong-ot, amiből már túl sokat nem látni...Helyette vannak valami ócska felújított vackok :((( Szóval csuklóst ikarust! :)


Móci
(addikt)
Blog

Örülünk. Nekem tetszenek, bár ide, vidékre szerintem sosem fog új busz jutni. :)


Vakegérke
(veterán)
Blog

Nagyon jó. De tényleg. Erre a névre fel lehet vágni. Aztán jó lenne még Ganz villamosokat, vonatokat, meg Csepel motorokat látni.


tkazmer
(addikt)
Blog

mod: ezt a hsz-t már sikeresen beírtam az előzmény topicjába is:)

[ Szerkesztve ]


Ice!?
(őstag)

A Pannóniából talán lesz valami.[link]


tibi666
(senior tag)

nagyon fel lehet ám vágni rá. ülj bele egy 20 évvel ezelőtti setraba, meg egy ikarusba, és hasonlítsd össze a kettőt. csak a keleti piacnak köszönhető, hogy fogytak az ikarusok, a nyugati modellekkel össze sem hasonlíthatók minőségben.


venember83
(nagyúr)
Blog

Örülünk. Csak legalább a magyar városok fel kéne karolják. :K

tibi666: Arra volt igény. Különben meg kétlem, hogy a nyugati városi buszok bírtak volna annyit, mint az Ikarusok. A jelenlegi Volvo meg MB meg fene tudja milyen felvágós licenctermékekről meg jobb nem beszélni.

Ice?!: Befektető híján nem lesz semmi, sajnos.

[ Szerkesztve ]


szablya
(tag)
Blog

Úh, itt még mindig üzemel pár 2xx-es Ikarus. Múltkor egyik jól befüstölt az utastérbe :((( :DDD

Azért a Volvo, Merci, meg a többi csak jobb. Ezeknek az újaknak viszont szurkolok, talán ide is kerül belőlük egy pár :K

[ Szerkesztve ]


#65675776
(titán)

A bαszbusz által gyártott Volvók is képesek igencsak érdekes dolgokra. De hát semmi meglepő ezen, magyar termék. A lengyelek által gyártott csuklósokkal töredéknyi a probléma.

Legyen ZF futómű helyett Rába. Úgyis régen hallottam már a tipikus nyekergését annak a fantasztikus konstrukciónak.

[ Szerkesztve ]


Ice!?
(őstag)

Kár.:(


Lenry
(félisten)
Blog

és azokból a 20 évvel ezelőtti Setrákból mennyi van még üzemeltethető állapotban? és mennyibe is került anno legyártani? és mennyiből hoztak ki egy Ikarust?


tibi666
(senior tag)

nemrég volt szerencsém ülni egyben. össze se hasonlítható egy ikarussal, annyival kulturáltabb, minőségibb. nálunk biztos nincs sok belőlük.

de az talán nem véletlen, hogy a setra, a neoplan a mai napig virágzik, az ikarus után meg csak a dicső múltat sirató magyarok vágyakoznak. nálunk se szarráhajtott, csörgő zörgő, füstöt okádó, vagy kigyulladós ikarusok lennének, ha lenne pénz lecserélni őket. nyugaton meg olyan állapotban nyugdíjazzák őket szerintem, amilyenben egy ikarus még újonnan se volt. kis túlzással persze.

[ Szerkesztve ]


Lenry
(félisten)
Blog

nálunk se szarráhajtott, csörgő zörgő, füstöt okádó, vagy kigyulladós ikarusok lennének, ha a BKV normálisan karbantartaná őket. gyere le Szegedre, és nézd meg milyen egy karbantartott Ikarus. pedig ezek között is van bőven 15+ éves...

de az talán nem véletlen, hogy a setra, a neoplan a mai napig virágzik, az ikarus után meg csak a dicső múltat sirató magyarok vágyakoznak
mondjuk olvass utána, hogy miért is ment tönkre az Ikarus. nem azért, mert annyira szarok lettek volna

de mindegy, hagyjuk, nincs kedvem vitázni.
nem hiszem el, hogy vannak, akik képtelenek bármire büszkék lenni, ami magyar

[ Szerkesztve ]


tkazmer
(addikt)
Blog

mondjuk olvass utána, hogy miért is ment tönkre az Ikarus. nem azért, mert annyira szarok lettek volna
az a 70es években volt, amikor az ikarus a világ legnagyobb buszgyártói közé tartozott. sajnos viszont már akkor sem tudták időben leszállítani a rendeléseket - így meg nem lehet kapitalizmusban üzletelni.
hogy miért ment tönkre? mert az USSR-el vége lett a CMEA-nak is, így hozzávetőlegesen 10%-ra esett vissza az értékesítés.


#65675776
(titán)

Azért az SZKT járműállománya és a BKV-jé nem egy kategória. Kisebb állományt könnyebb karbantartani. Pláne ha van rendes mennyiségű tartalék állomány is. Ha nincs, akkor bizony a zsírúj buszok is megbízhatatlanok lesznek rövid idő alatt (lásd Debrecen).

Az Ikarus a szűklátókörűség miatt ment tönkre. Mert ugye elég volt a szovjet piacot kielégíteni szerintük. Ahogy az elolvadt, az Ikarus lényegében egyből csődbe ment. Lehet ugyen jönni azzal, hogy szállítottak ide meg oda is, de azok a teljes termelés 1%-át se tették ki. Szóval bulvárlapban is maximum a kis színes hírek között férnek el.

Egyébként az innováció sem volt éppen az erősségük, nagyon le voltak maradva. Lehet voltak prototípus vagy előszéria szintjén értelmesebb buszaik, de a rég elavult 200-as széria volt mindig is a fő termékük, és nem is tettek semmit az ellen, hogy ezekkel azonosítsák őket. Így meg nem lehet eladni egy új terméket.


Kolondrum
(félisten)
Blog

Ezek guruljanak az utakon a volvok helyett. Nincs velük bajom, egyszerűen ne menjünka világvégére, ha nekünk is van buszunk. Ez olyan mint hogy eladjuk az óriáskerekünket, h utána bérelhessük, tipikus magyar butaság.

[ Szerkesztve ]


Lenry
(félisten)
Blog

nem az SZKT-t, a Tisza Volánt kell megnézni, a 406 db állományban lévő buszból 261 Ikarus.
(sőt, az SZKT-t egyáltalán nem érdemes ilyen szempontból nézni. sajnos elég leharcoltak az Ikarusaink)

a hszed többi részével egyetértek.
elsősorban az tette tönkre az Ikarust, hogy a vasfüggöny lehullásával hirtelen nyugatira emelkedtek az igények, amit nem tudtak normálisan kiszolgálni.

függetlenül ettől nem hiszem, hogy helytálló lenne Tibi érvelése, hogy annyival rosszabbak lennének az Ikarusok, hogy úgy kell fikázni, ahogy tette azt az előbb

[ Szerkesztve ]


tibi666
(senior tag)

pedig pont ugyanazt írod le, mint én, csak más szavakkal.


JColee
(őstag)

hiperszuper volvo buszoknak is beáznak, nem csukódik rendesen az ajtó, és a csukló plafonját tartó fém keresztvas csavarja is eltűnt egyszer, így lelógott vagy 20 centit


#65675776
(titán)

Helyközi buszok kihasználtsága azért nem igazán éri el a városi tömegközlekedésben alkalmazottakét. Szóval emiatt ez az összehasonlítás sem releváns.


JColee
(őstag)

nem is tudtam, hogy a bkvnak arrafelé is van járata :)


dízelracer
(senior tag)

Bizony. Ezt senki sem vitathatja el az Ikarustól, hogy kellő karbantartás esetén gyakorlatilag elpusztíthatatlan a mai napig. Amúgy a 200-asokban magyar fejlesztésű vagy import motor volt?

#24: :DDD

#26: és az hazai fejlesztés? :B

[ Szerkesztve ]


Lenry
(félisten)
Blog

jó, akkor 128-ból 86 (Szeged helyi, a többi TV-s város helyi forgalma elhanyagolható)
így már valóban kisebb a flotta, de gondolom a BKV a 10x ennyi buszára legalább 10x ennyi pénzt fordíthatna, mert volna miből. hogy aztán a pénzből nem karbantartás lesz, és ezért szétesnek szerencsétlen 200-asok, az nem a flotta hibája

#25: általában Rába motor van bennük.
igen, tudtommal magyar fejlesztés

[ Szerkesztve ]


Tomaaasz
(aktív tag)
Blog

Debrecenben a csili-vili volvo buszok egy évesek sincsenek, de van amelyik már most úgy zörög, csattog mint egy 20 éves Ikarus...

Egy rakat csavart látok hiányozni, nem záródnak az ajtók, sőt még a fűtés is gyér volt a télen...


#65675776
(titán)

Csak a jelentősen nagyobb terhelésnek kitett járművek állagfenntartására nem 10x annyi pénz kellene, hanem legalább 20x annyi. Városi közlekedésben sokkal jobban fáradnak a buszok, mint elővárosiban/helyköziben.

A D2156 MAN licenc alapján készült. A D10 ennek a továbbfejlesztése. Szóval alapvetően nem magyar fejlesztés. A Classic-okban meg már egyébként sem igazán van D10 sem, inkább Detroit Diesel-ek.

Kalandor: Ki mondta, hogy 30 éve? Egyébként akkoriban nyugaton már sztenderd felszerelés volt a légkondi még a városi buszokon is. Csak ugye nem igazán látszott, hogy lenne valami komolyan vehető utódtípus, ami valódi előrelépés lenne a 200-asokhoz képest. A 400-as széria csak egy fél lépés volt, a második felét már nem tette meg az Ikarus, és nem is nagyon törték magukat.

Tomaaasz: Most bezzeg bírnak fűteni...

[ Szerkesztve ]


ABE
(őstag)

A Setrákat az EAG buszaival kéne inkább összehasonlítani, nem a leharcolt 200-as sorozattal. Ha mondjuk az IC járatú buszokat hasonlítom össze, nem mondanám, hogy egy helyközi Setra busz észrevehetően jobb lenne, mint mondjuk az Ikarus 395/E95. Hazánkba a Setrák többsége amúgy is használt buszként kerül be, és ott a különbség inkább abban jelentkezik, hogy nyugaton nem a legpuritánabb felszereltséggel rendelték a buszokat. A virágzásukról meg annyit, hogy a Setra és a Neoplan is úgy van életben jelenleg, hogy a Setra EvoBus csoportban a Mercedessel, a Neoplan pedig a NeoMan csoportban az MAN-el együtt működik.


Lenry
(félisten)
Blog

akkor fordítsanak rá 20x annyit. ha egyszer kell. tudniuk kell, hogy mennyit kell karbantartásra költeni, ezt vegyék bele a költségvetésbe és fordítsák rá. ennyi. egy cég nem működhet úgy, hogy b*szik fenntartásra költeni, aztán meg csodálkozik, hogy szétesnek a buszaik.

az meg nem érv, hogy nincs rá pénz, mert azt egész egyszerűen nem hiszem el


McKane
(senior tag)
Blog

így igaz.. faterom a rábában dolgozik, ők (is) tesztelik a futóműveket..


Badman 4ever
(őstag)

Nagyszerű hír, remélem a magyar városok rendelnek belőle. Ide Szegedre is jöhetne 10-20 darab minimum a Volvok és a Mercedes Citarok és Conectok mellé. :))


stangli
(senior tag)
Blog

Hát ez nem kicsit hajaz a most futó volvokra :U


smog86
(senior tag)

Hajrá! Remélem ilyet vesz a magyar állam, nem pedig kínait...


smog86
(senior tag)

Azt nem értem hogy a hírekbe ezt miért nem adják? :F


No-kia
(őstag)
Blog

én a volvoknál tapasztaltam hogy menetközben egyszer csak bepókhálósodnak az üvegek az ember mellett egy nagyobb kanyarban....még jóhogy szétnem repülnek a szilnákok


tkazmer
(addikt)
Blog

Indexen olvashato..


gamerkiller
(senior tag)
Blog

INGYEN WIFIIII! XD Hejj de jó lenne ilyennel suliba járni... :D Most a riszrosz 1000 éves ikarus-on utazok 2 órát naponta.. :O

[ Szerkesztve ]


smog86
(senior tag)

TV-re gondoltam.


Lenry
(félisten)
Blog

gondolom, mert szakmai körökben úgyis tudnak róla, annak meg kicsi az esélye, hogy az egyszeri TV-néző szaladna Ikarust venni.

(bár mindenképp értelmesebb hír lenne, mint ha valami hülye cölöböt mutogatnának)


eastsider
(nagyúr)
Blog

igen, hír, nem reklám!


Lenry
(félisten)
Blog

igazad van.
de látod, nincs hírértéke, mert nem kerül be a híradókba :(


tkazmer
(addikt)
Blog

hát a hírértékről annyit, hogy nekik [link] igen súlyos összegekbe került, hogy pl. az indexen legyen cikk róluk, pedig a magyar tudományos életet náluk bőkezűbben nem nagyon támogatja senki, praktikusan a "magyar nobel díj"ról van szó, melynek átadóján a köztársasági elnök, a miniszterelnök és hasonlóan magas beosztású egyének szoktak részt venni...


Lenry
(félisten)
Blog

bezzeg az fontos, hogy kiszeltünde kiskutyája megdöglött... vagy valami hasonló kaliberű eget rengetően érdekfeszítő hír, ami megváltoztatja mindennapjainkat


smog86
(senior tag)

Mondjuk én nem is sűrűn nézek TV-t, csak a híreket.


tope
(addikt)

Itt nagyon valószínnű nem lesznek egyelőre, mert nem hinném hogy kidobnák ezeket, ha ezt 1-2 évvel korábbra tették volna, de így is magyar busz legalább


ABE
(őstag)

Básszus, ennyi gyépés buszt egy rakáson. :DDD


Lenry
(félisten)
Blog

hááátőőő... oks, legalább magyar buszok. de tényleg ennyi a Credokban pozitívum. eddigi tapasztalataim alapján legalábbis :(


Tomaaasz
(aktív tag)
Blog

aztaq... :Y

[ Szerkesztve ]

üzenetek