üzenetek

hozzászólások


janos666
(nagyúr)
Blog

Jah, és szerintem fizikára is igaza valamennyire az, mint a grafikára, hogy nincs értelme kirajzolni sok apró pici részletet, jelen esetben pl. ezer darab száguldó repeszt egy robbanásból, ha ~30fps mellett csak egy összekenődött csóvát látsz belőlük egy sample-and-hold LCD-n? Ide is kell a magas fps, ha látni akarod az apró kis szilánkokat gyors mozgás közben is, nem csak egy nagy homályos maszatot az egészből.
Persze ma ettől nagyon messzire állunk, hogy probléma legyen.
De grafika esetén nem annyira, 10 éve is tudtuk, hogy a ~2k felbontás mellé szinte kötelező lenne az anti-aliasing, de ma sincs rá igazán jobb megoldás, mint az SSAA (mióta halott az MSAA), akkor pedig már több értelme van natív 4k-t tolni, ha egyszer már lehet, mint 4k->2k downsampling-et (aliasing szempontból is jobb a nativ 4k, mikor optikailag mosódnak össze a szemben a recék, mint ha digitális algó csinálja).
Akkor viszont itt is képbe jön újra a magas fps, mert mire jó a natív 4k render, ha a legkisebb finom mozgástól is 2k alá csökken az effektív felbontás, gyors mozgástól pedig 1k alá...?

Inkább csak az abszolút parasztvakításra és teljesítményrontásra alkalmas effekteket kéne hanyagolni, amikből ma van dögivel.

Az egymás ellen dolgozó post-process effektek egymásra halmozása a legnagyobb háklim (egymás után blurring, sharpening, újra blurring, újra egy másik sharpeninig, filmszemcse zaj, aztán egy extra zajszűrés...), míg a méregdrágán előállított szép képből egy odakozmált lecsó marad (és néha ki sem engedik kapcsolni a sima menüben egy részét, legfeljebb az INI file-ból).

[ Szerkesztve ]

üzenetek