üzenetek

hozzászólások


fecke78
(senior tag)

Szeretem ezeket a dollàr ellöre jelzéseket 700$ na az ha ideér lesz majd 300-320 jó magyar erős áfab@szot forint

[ Szerkesztve ]


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Mitől lenne? Szerencsére Fujiék nem úgy számolnak, mint sok más gyártó, náluk a 700 USD nem 700 EUR, hogy még aztán arra verjék rá a helyi Áfát is.

Hozzáteszem nem lett rossz az X-A7, de a 700 dolláros ár inkább kérdéseket vet fel bennem: Mi van akkor most az X-T100-al? Az egy alapvetően jobban felszerelt, magasabbra pozícionált gép (pont az A-sorozat és az X-T20/30 közé), ami most ugyanebben a kitben 550 dollár.

Szóval ott az a szerencsétlen, ennél olcsóbb, elvileg nagyobb tudású X-T100, csak éppen azzal a vázzal videós szempontból vannak komoly bajok (és nem lennék meglepve, ha az X-A7 is küszködne ezen a téren). Inkább az X-T200-at kellett volna elkészíteni és bedobni 700 dolcsiért, mintsem ezt.

Mi lesz ha tényleg elkészül az X-T200? Az lesz mondjuk 800 dollár, hogy pont beékelődjön az X-A7 és az X-T30 közé?

Szeretem a Fujit, nem is kicsit, de ez már kezd megint átmenni kreténségbe.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Korábban milyen vezetékezése volt, hogy a réz most előre lépés? Már az egyszerű villanyszerelésben is több évtizede rezet használnak minimum. Az elektronikában ahol fontosabb a feszültség esés elkerülése, a melegedés kérdése, meg alacsonyabbak is feszültségek, nem is jöhet más szóba, akármennyire is olcsójános volt a tervező. Még az acél rugós érintkezőket is bevonták, rézzel, arannyal vagy ezek ötvözetével.


Reinhardt
(őstag)

X-H2-re vajon ratesznek egy hasonlo kijelzot?


Örni
(senior tag)

A Canon m6 mk2 850 dolláros ára itt előrendelve 310 ezer Ft, akkor ez olyan 250 lesz :)

Jópofa gép ez, tetszik. Úgy látom oversamplingos 4K-t tud. AF sebesség kérdéses.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Azért remélem az oversampled 4K nem lövi el az összes puskaport és a bitráták is a helyükön lesznek, meg nem árt ha a 1080p kimenet is rendesen meg van csinálva. Sok vázon ez utóbbi teljes elhanyagoltságban van hagyva, pedig nekem nagyon sokszor egyszerűen túlzás a 4K, de a fűrészfogas, moirés, alacsony bitrátájú 1080p meg alulteljesíti az igényeket.

Na meg a Fujinál eddig a Bayer szenzoros vázakon sosem akart összejönni még az értékelhető szintű videó sem, közben amit a komolyabb vázaik produkálnak az mesés (de már egy X-T30 is eléggé rendben van).


Örni
(senior tag)

Gondolom ez is Sony szenzoros lesz, megelőlegezek egy jó minőségű 4K-t neki. Viszont a rolling shutter nem tudom milyen lesz... Engem is csak azért érdekel a 4K, mert abból tudok nagyítani 1080p-re :)

Igen, az X-T30 kielégítené az igényeimet, de az ára... Megvárom még az M6 II tesztjeit, mert EF-M- es obijaim vannak, Canonra vagyok berendezkedve. De ott meg a videó minősége ugye :(


PuMbA
(titán)

M50 FullHD minősége azért teljesen jó az összes gyártó gépet nézve is :)

[ Szerkesztve ]


Örni
(senior tag)

Szemeztem vele, de a 4K 24p kevés lenne :( no meg ott is a rolling shutter.


#89309696
(őstag)

Néhány éve nem használtak még rezet a szenzorban, mert kontaktusba lépett más anyaggal és meghibásodást okozott. Valami ilyesmi rémlik. Aztán talán a Sony oldotta meg a dolgot és lett réz használva onnantól kezdve.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Ha jól kontrollált rolling shutter, meg jó videó kell, akkor Panasonic. Van egy G80-am, ha azt nézed, hogy az X-A7 árában kapható újonnan és egy időjárásálló, IBIS-es vázat kapsz cserébe (EVF-ről nem is szólva), akkor nem egy rossz vétel. Vagy ennek a kistesója a GX80 használtan 70k pénz, cserébe nem időjárásálló és mikrofon bemenet sincs.

Persze van tradeoff is, ez maga a szenzor és az AF, ebben az újabb Fujik sokkal jobbak. A régebbi 16 megapixeles Fujikhoz hasonlítva még nem volt nagy különbség (sőt akkoriban videóra sem igazán voltak alkalmasak a Fujik). Cserébe fényerős fixek jó áron vannak a rendszerhez. Hát nem egyszerű manapság fényképezőgépet és/vagy rendszert választani. :)


Örni
(senior tag)

Igen, nézegettem azokat is, de m4/3 nem kell! Pedig az Olympus e-m10 miii is nagyon tetszik.

Igen, nehéz dolog ez :) és röhejesen drágák már a gépek is...


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

"és röhejesen drágák már a gépek is..."

Fotózok már azért egy jó ideje és a korábbi vásárlásaimat összevetettem a mai árakkal, mellé téve az időközben kumulálódott inflációt és ezek szépen szinkronban vannak. Ennyit számít az infláció. Amit 2008-ban vettem 220 ezer pénz körül, az ma már 300-nak felel meg és nagyjából ennyibe is kerülne hasonló tudású szettet venni.

Az X-A7 viszont szerintem tényleg drága. Legalábbis arányosítva a konkurenciához. Hiába a fasza szenzor és a jónak ígérkező AF rendszer és az általam iszonyú sokra tartott Fuji színek, attól még egy EVF nélküli teljesen fapad gép. Más fórumokon a kommentek fele arról szól, hogy inkább a Sony A6100 és nem tudom rá azt mondani, hogy nem jogos.


Örni
(senior tag)

Lehet csak az a baj, hogy az én fizetésem nem emelkedik olyan ütemben mint kéne.

6100??? Az ezer éves szenzorával és a durva rolling shutterével és béna 1080p minőségével? Nekem ez a Fuji nagyon bejön, lemenne 150-re az ára, best buy lenne. Af jobb mint x-t3 és x-t30-é, azokat is upgradelik.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Csak annyira ezeréves szenzor, mint ami az A6400-ban is van. Az A6100 egy kissé lebutított A6400, ami nem kapott időjárásálló szigetelést, az A6000-ből jön az EVF és nincsenek Log profilok videóhoz. Egyébként ugyanazt az AF rendszert kapta meg ami az A6400-ban és az A6600-ban is van, Real Time Eye AF-el együtt (videó alatt ez a funkció csak az A6600-ban megy).

A fokozott rolling shutter meg sajnos minden Sonyra jellemző. Btw én nem látok még rendes teszteket a videó minőségről sem az A6100, sem pedig az X-A7 vonatkozásában. Utóbbi esetén van bennem nem kevés szkepticizmus, mert a Fuji amilyen csodát művel a magasabbra pozícionált X-Trans modellekkel, annyira volt szar eddig az összes Bayer szenzoros gépük videóra.

Továbbá:

A Sony esetén ismert, hogy milyen bitrátákat tud az A6100, míg az X-A7 adatlapján ezek nincsenek feltüntetve, ha a slow-motiont nézem a Sony tud 1080p / 120 fps-t 100 Mbps mellett, míg a Fuji megáll 60 fps-nél és ismeretlen bitrátánál. Egyelőre várjuk meg a teszteket, hogy véleményt lehessen mondani, de én a magam részéről ha ebben az árkategóriában nézelődnék új gép után, akkor sokkal előrébb lenne az A6100 a listámon, mint az X-A7.

A fizikai kezelőszervek, EVF (még ha öreg is), meg a jobb slow-mo videó engem inkább arra vinne.

Nem beszélve arról, hogy a G80-asomon is utálom az oldalra kicsomagolós kijelzőt. Még a Sony megoldásával is jobban kibékülnék, de a legérthetetlenebb dolog a számomra, hogy a Fuji már megcsinálta a világ legjobb kijelző döntő-szembefordító mechanizmusát az X-T100-ban és nem értem ezt most miért ilyen hagyományosra csinálták. Remélem nem azért, mert ez egyszeri alkalom volt, nekem PONT ILYEN kijelző mechanizmus kell, csak szegény X-T100 egy elég béna kacsa lett. A másik ismert váz ami valami hasonlót kísérelt meg az a Panasonic S1H, de az meg bitang drága.


Örni
(senior tag)

A Sony most Canont játszik és 4-5 éves technikát próbál újra eladni... Jövőre jönnek ki állítólag új szenzoros géppel, addig nem érdekelnek. Én ritkán fényképezek, nekem a videó a lényeg.
Jelenleg az X-T30 tetszik a legjobban.

Igen, láttam sajnos, hogy az X-A7 120fps-t csak HD-ban tud, így ő kiesett :(

Canonosként M6 II lesz valószínű, persze a 4K minőséget még megnézem saját szemmel, ha lesz dpreview összehasonlító minta. Idén még kijön az M200 is állítólag, de gondolom butítva lesz.


t72killer
(titán)
Blog

Nekem gx80-am van, de nem vagyok megelégedve a pana autofókusszal, már a régebbi sony-k is agyonverték ha videózásnál mozgott a téma.

A fuji vajon hogy remekel AF téren :F?

#2: "elvileg nagyobb tudású X-T100, csak éppen azzal a vázzal videós szempontból vannak komoly bajok" - meg is válaszoltad a kérdést. A videó manapság alapkövetelmény, annyira, hogy még a totál videófóbiás nikon is hajlandó volt 4k-t tenni a vázaiba.


Stauffenberg
(nagyúr)
Blog

Az újabb Fujik (X-T30, X-T3) már teljesen vállalható videó AF-et tudnak, az update után ez csak jobb lesz, szóval ebben az X-A7-ben is valószínűleg elég jó lesz. A Panasonic messzire kerüli a PDAF-et és bár bámulatos mit ki tudtak hozni a CDAF-ből (tényleg, egy G9-ben már kimaxolták amit a technológia tud), csak ugye ez megkérdőjelezhető értelmű siker, miközben mindenki más már PDAF-et használ.

(#16) Örni: Én magam is rásütöttem a Sonyra a sértést, hogy ők az új Canon, de ezt pont nem a szenzor miatt. Oké, a régi A6000 és az új generáció ugyanúgy 24 megapixel, de nem igaz, hogy nem volt fejlesztés, jobbak érzékenységben, jobbak hőelvezetésben (kérdezz egy ős-Sony MILC videóst, hogy ez mekkora dolog valójában) és a szenzorra integrált új AF rendszer ég és föld különbség. Az A6100 pedig egyszerűen csak a régi, amúgy máig kapható és gyártott A6000 leváltására érkezett belépő modellnek. Az A6000-ből a mai napig komoly mennyiséget adnak el és az A6100 érezhetően fejlődött. EVF-ben nem, de ez szándékos, hogy tudják az egészet olcsóbban gyártani az A6400-nál. Nekem ez szimpatikusabb megközelítés, mint eltüntetni a vázról az EVF-et.

Az X-T30 meg remek gép, ha tetszik akkor lehet érdemes még gyűjteni egy kicsit hozzá. Ha meg túl van a lélektani határon az ára, akkor várni érdemes, figyelni a használt piacot, ilyesmi. Nálam is van ilyen lélektani határ, megvan a melós gép a cégnél és bérelésre is elérhető bármi ami éppen kell, viszont otthonra a saját szórakoztatásomra én sem akarok vagyonokat elkölteni, csak már futottam bele olyan ön-pofonba, mikor megvettem inkább az olcsóbb, fapadosabb vázat és csak egy tök felesleges kört futottam vele. Egyik ilyen például az X-A7 üknagyapja volt, az X-A1. :) Jobban jártam volna ha rögtön egy X-E1-el vagy ilyesmivel indítok.


Örni
(senior tag)

X-A7-ről azt írják, hogy abban már az új AF van és azt frissítik át a régebbi gépekre.

No ez az, a lélektani határom 200K, de azért meg kb. semmi jót nem kapni :) esetleg ha 250-ig lemennek az árak még durcásan veszek valamit. Mondjuk Fujinál, Sonynál még obikat is kéne pluszba venni... Lehet marad a Canon. Nem tudom észrevenném-e a különbséget egyáltalán a pixel binned meg az oversampled 4K között...


t72killer
(titán)
Blog

A legújabb panákat nem néztem, de az előző generációnak pl komoly probléma szembejövő felnőtt videózása - feléd szaladó kisgyerekről meg ugye nem is álmodozok. Fotóban ugyanez, míg PDAF-el megvan a repülő madár, CDAF-el jó, ha az ágra leült példányt azelőtt lekapom, mielőtt elrepül...

Mondjuk az is igaz, hogy olympus obikkal használom a gépet, lévén ezek voltak a legjobb üvegek amikor a vázat vettem.

[ Szerkesztve ]

üzenetek