Előre legyártja a headshotot.
hozzászólások
macilaci78
(nagyúr)
Végül is ennel lenne értelme a mikrotranzakciók világában.
Azért fejlesztik, hogy legyen.
Tényleg elég bután hangzik amúgy..
*Ropi*
(félisten)
Vagy csak marketing, hogy felfigyeljenek rá az emberek: az túl egyszerű leírni és értelmezni, hogy "gyorsítják", így meg mindenki vadul gondolkozik, hogy mi a fütty az a negatív késleltetés.
25 eve ID-ek hasonlo problemara csinaltak a client-side prediction-t. Nyilvan ez most server-side prediction, de az otlet teljesen hasonlo, csak 25 ev a lemaradas. Persze, ertem, hogy nem fejlesztenek felhos jatekot 25 eve, tehat nem lehet elvarni, hogy mar akkor ok is csinaljak, de azon csodalkozom, hogy ez ilyen keson kerul elo, kb. a felhos jatek otletenek feltalalasakor tudtak, hogy latency problemat kell kezelni, es mar volt ra megoldas korabban.
[ Szerkesztve ]
atike
(nagyúr)
"egy vagy két éven belül a felhőben futtatott program késleltetését jobbnak érezheti majd egy felhasználó a lokális gépen futó verzióhoz viszonyítva, legyen a helyi rendszer akármilyen erős."
Hát persze.
Aztán meg a kezük a biliben. Tippel... Mennyit...? Tippel párat, hogy vagy így mozdul vagy úgy...? És ha mégsem...?
Mutathatnanak egy grafikont hogy hany kepkocka/eloreszamolas-hoz hanyszoros teljesitmeny szukseges, mert gyanus hogy otletnek jo, csak a megvalositas kivitelezhetetlen.
[ Szerkesztve ]
Reggie0
(félisten)
" hogy egy vagy két éven belül a felhőben futtatott program késleltetését jobbnak érezheti majd egy felhasználó a lokális gépen futó verzióhoz viszonyítva, legyen a helyi rendszer akármilyen erős."
Mintha a lokalis predikcio nem lenne lehetseges. Sot meg koltseghatekonyabb is, mert nem kell idoben annyit elore megjosolni, mint tavoli eseten, tehat a hardverigenye is alacsonyabb vagy tobb variaciot engedhet meg maganak.
Marketing bullshit az egesz.
[ Szerkesztve ]
Egyreszt ugye lehetseges lasd #6, masreszt ahhoz nem eleg egy vekony kliens ami csak streamet kap, hanem akkor lokalban kene kepet is szamolni, tehat ezzel a felallassal nem lehetseges.
E.Kaufmann
(addikt)
Ennyi sok negatív kommentet egy amúgy érdekes ötletnek? Tán a tegnapi nap letört itt mindenkit?
[ Szerkesztve ]
Ezt a reszet nem csak Abu talalgatta hozza szokas szerint? Amugy a valosagban nem a grafikaban van logikusan a predikcio, hanem az allapotterben, abbol kell kepet szamolni, es van egy valosag, ami a mar valos user inputokat tartalmazza, es a kettot kell probalni szinkronban tartani, lasd quakeworld. Kepet ertelemszeruen egyet kell szamolni, amugy is fura lenne ha gop-os streamben tobbfele kep is lenne, kepkockankent mondjuk 4 fele agazna.
[ Szerkesztve ]
Dr. X
(aktív tag)
Itt mindenki sokkal okosabb, mint a Googlenél meg a Microsoftnál! Akárhány felhős játék hír van, mindenki kutyázza, hogy egy szar lesz, játszhatatlan stb... Igaz a Stadia jövő hónaptól használható, a Project xCloud meg 2 héten belül már tesztelhető lesz. Nyílván ők egy világösszeesküvésben hisznek, hogy mindenki hazudozik össze vissza, rombolva a saját hírnevüket, csak nem tudom mit fognak akkor néhány hét múlva csinálni, amikor Halozni fognak felhőben meg Red Deadezni Stadián...
[ Szerkesztve ]
hardzsi2
(aktív tag)
Ez gyakorlatilag a CPU-beli spekulatív végrehajtás leképezése a 3D-s jelenetbeli mozgásokra, nem?
Mivel sokkal több képkockát kell számolni a szerver oldalán és pontos predikció szükséges, hogy a kliensnek csak a legvalószínűbbeket küldje el, így a CPU-beli elágazásbecslőt is mintázniuk kell (~merre fog legvalószínűbben mozdulni).
[ Szerkesztve ]
Az a fránya fizika, ez a bajok forrása. Mert akárhogy is számolom, amit ők állítanak az fizikai képtelenség...
Tehát: drága a hardver otthonra, futtassuk felhőben, mert úgy gazdaságosabb... persze ott a késleltetés gondja, ami miatt számoljunk többször annyit, legfeljebb drágább lesz... még mindig tuti gazdaságosabb? Vagy netán az egész lényege mégiscsak az, hogy havidíjat fizess, ne vehesd meg, és játssz vele amíg csak akarsz
A predikció persze, hogy az állapottérben van, de mennyivel vagy előrébb, ha nem számolsz több képet?
Ha jól értem akkor az user nyomja az fps-t és a szerver elküld egy rakás lehetséges képkockát amit feltehetően lépni fog és azt rakja elé amit ténylegesen meglépett. Így user örül mert minimális késleltetéssel folyamatosnak látja a játékot.
Elméletben jól hangzik, egy egyszerűbb cső fps-nél szerintem működhet jól. Viszont ott megbukik a dolog amikor egy bonyolultabb dolgot tesz, illetve ha nem talált megfelelő képkockát akkor lesz egy szép törés a késleltetésben mert a nem becsült képet kell kiküldeni.
[ Szerkesztve ]