üzenetek

hozzászólások


-Faceless-
(őstag)

Ilyesmit teljesen feleslegesen mondasz. Felnőtt egy generáció manapság aki elhiszi elon bá minden szavát. Itt önvezető autók lesznek, pár év múlva a Marson fogunk járkálni, és létezik elektromos autó ami 650 km-t tesz meg kompromisszum nélkül.

Jelenleg tud számítógép beszélni, de emberként gondolkodni egy sem. Ugyan ez a vezetés, egy most 'önvezető' autó tud egyenesen menni talán kanyarodni is, de ez ugyan olyan évtizedekkel/századokkal van távol a teljes autómatikától mint amilyen távol vagyunk a magáért gondolkodó számítógéptől.


L3zl13
(nagyúr)

Ezt a hozzászólásod légyszi screenshotold le és mentsd el magadnak és nézz rá vissza 1-2 évtized múlva. ;)


Tüzi
(veterán)
Blog

Mondom, hogy _nem fogja_ egy cég sem bevállalni azt, hogy haláleset miatt -ami 100%ban önvezetés közben következett be- bármiféle pereskedésbe menjen, mert ahol egy baleset van, ott lesz több is, az pont annyival több pert jelent, stb.

Nyugodt szívvel lementem, mert autópályán, ahol sima az út, van korlát, és nromális felfestés, ott fix tempóval működőképes lehet. Majd. 20 év múlva.
De nem tudom, hogy járkálsz-e németeknél (én elég sokat), és ott is nagyon sok mellékúton nincs nemhogy az út szélén felfestés, de még egy nyamvadék felezővonal sem. Ezt sötétben, esőben, amikor én nem látok refivel, szerinted egy önvezető autó miként fog?
Nem beszélve az esetleges téli lefagyásokról, akármikről. Kap egy kavicsot az egyik szenzor, a másikra felkenődik egy bogár, aztán? Hóban? Vagy lesz külön fűtés minden szenzornak, persze az akksiból?
Mondom, pályán esetleg oké, de leérsz vele közútra, és meghal a rendszer.
Amúgy ez ellen kellene ágálni, ha már valami ellen igen, hogy folyamatosan hülyítik el az emberiséget. Ha meg lennének tanítva az emberek arra, hogy miként-hogyan kell vezetni és közlekedni, akkor nem lenne szükség önvezetésre sem, mert töredékére esne a balesetek száma, és ki lenne ütve a fő vesszőparipa az egész alól.
De ugye a hülye szavazó a jó szavazó.
Mert aztán ha még a normális úton vezetés képességét is elveszik az emberektől, akkor nem tudom mi lesz hóban, amikor más most is sokkal több a katasztrofálisan balfasz mint volt 15 éve. Vagy majd auto módban elindulsz a nagyihoz, hazafele elkezd szakadni a hó, az autó meg félreáll, és visszaadja a vezetést, te meg majd ott ülsz a verdában várva a segítséget?
Remélem érted amit mondani akarok...

Faceless:
Elon bá' ebből szedte meg magát. Hogy beszélni, és prezentálni nagyon jól tud. 10 éve mondja már, hogy 3 év múlva tényleg készen vannak az új generációs akksik. De most már tényleg. Lehetne sorolni. Nem fikázom a srácot, mert nem hülye, csak mondom. Jól el(ő) tudja adni magát, az emberek (befektetők) hisznek neki, és folyik be a lóvé.

[ Szerkesztve ]


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

"Hiányozni fog bevétel? Majd vetnek ki adót a benzines és dízel autókra. "

Mult even emeltek a belepo szintu, Suzuki Swift szeru uj autok aran is 1 milliot, az Euro 6 es a CO2 ado miatt. Majdnem 20%-al kevesebb gepjarmuvet adtak el itthon, minden kategoriat beleszamitva. (persze a Covid is besegitett, tagadhatatlanul) Lehet ezt folytatni csak akkor par ev mulva lehuzhatja az autoipar a rolot, meg veluk egyutt mi is, amennyire kotodunk hozzajuk gazdasagilag.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Az biztos hogy a technologia sokkal hamarabb meglesz hozza, minthogy engedelyezzek - akar csak 1-2 nagyobb orszagon belul - a korlatlan hasznalatat.


Noukoum
(veterán)

Én nem tapasztaltam ekkora áremelést 1 év alatt, de mutathatsz egy pár konkrét példát linkkel.
Nyilván az áremeléshez csak a kvótának van köze, a covidnak, a forintnak, a gyártási költségek emelkedéséhez nincs. :)
Ez a 20% egy az egyben a covid miatt van, megnyugodhatsz.
Nyilván pont a villanyautók miatt fog bebukni az európai autóipar...


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

A suzuki.hu -n lathatod a kedvezmenyes legolcsobb arat. Swift es Ignis eseten ez most 4.260.000 Ft. En 2019 augusztusban vettem es akkor talan forintra pontosan 3.260.000 Ft volt az indulo ara szinten a legolcsobb modellnek, de hasonloan dragult szinte az osszes model a tobbi markanal is.

Persze nem lehet teljesen osszehasonlitani, mert a motort kicsereltek mikro-hibrides verziora, hogy beleferjenek az Euro 6-ba. Semmi extrara nem kell gondolni, mert ugyanaz a teljesitmenykategoria, sot papiron talan 2 loerovel talan meg gyengebb is az uj motor. Csak kicsit jobb a kibocsajtasa es van egy kicsi extra nyomatek par masodpercre a rasegites miatt.

Amugy kivancsi leszek, hogy fejlesztik-e tovabb azt a mikrohibrid vonalat, vagy atternek-e ebben az arszegmensben is a rendes hibridekre.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Egyebkent pont a 2020 ev eleji arnovekedes okozta azt hogy annyira megalltak az eladasok, hogy az autogyartok visszavettek a gyartasbol nagy mertekben. A lemondott alkatreszek kozott voltak olyanok is amikbe mikrochip kellett, pl. motorvezerlobe, vezetestamogato elektronikaba, infotainment rendszerbe. Amiatt a mikrochipekben utazo cegek lemondtak nemi gyartokapacitasrol. Kesobb viszont kiderult, hogy tul sokat korrigaltak vissza, csakhogy a lemondott chipgyartoi kapacitasra masok azonnal lecsaptak, mert mondjuk notebook, webkamera meg jobban fogyott tavaly. Igy a sajat hibajuk miatt csavaba kerultek az autogyartok. Varhatnak 1-2 evet mire helyreall a dolog, de lehet hogy tobbet is.


Noukoum
(veterán)

Meg kevesebbet fogyaszt a hibrid.. Csak úgy zárójelben. Illetve azt nem látjuk hogy kapott-e valami különleges extrát. (Nem hiszem hogy kapott volna) Ez még nem magyarázza hogy a kvóta miatt ekkora az árnövekedés, ráadásul minimum 2 (de lehet 3) év alatt mennyit romlott a forint, “gazdasági válság” van + covid, és még a gyártási költségek is magasabbak lettek.
30% az árnövekedés. Na igen ám de több mint 10%-ot romlott a forint, és emiatt minden drágább lett 15 de inkább 20%-kal.
Szóval marad 10% ami jelen esetben 300e forint. Gazdasági válság, covid, gyártási költség kvóta,. Mennyit számoljunk kvótára, 2-3%-ot? 50-100e forint? Ez sok a környezetvédelemért? Arányaiban.
Amúgy is nagy szokás volt már 2019-előtt is hogy szépeket emelgetnek a gyártók évről évre, modellről modellre.

Szóval megint ott tartunk hogy a villanyautó a hibás mindenért, csak ha megnézzük a dolgokat részletesen kiderül hogy mégsem.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Amit irtam semmi kapcsolatban nem volt azzal, hogy az e-auto a hibas barmiert is.

Azt irtam, hogy nem jo otlet azzal kenyszeriteni a vasarlokat az e-auto vasarlasra, hogy novelik mestersegesen a belso egesu motoros autok arat. Azzal pont maga alatt vagna a fat az EU, foleg az autoiparra tamaszkodo tagallamok. Ez kb. az lenne, hogy a csatat megnyertek, de a haborut elveszitettek.

Az artamogatas mellekhataskent azt okozta, hogy a gyartok ne csokkentettek semmit a listaaraikon hosszu evek ota... sot van aki talan novelte is. Lentebb kellene vinni az artamogatas felso hatarat evenkent fel-egy millioval, hogy rajuk kenyszeritsek a listaar csokkenteset.


Noukoum
(veterán)

Ha nem kényszerítenék őket akkor “soha” nem történne meg az átállás, mert sokkal nagyobb üzlet még mindig a belső égésű autó mint a villany.


8th
(addikt)
Blog

Az autós a tökéletes fejős tehén az állam számára. Vagy így vagy úgy de behajtják majd ugyanazt az összeget rajtuk/rajtunk. Az arany tojást tojó tyúkot nem fogják levágni.


Somatom
(veterán)
Blog

Erről beszélek én is. Tök mindegy, hogy a fejőstehénnek füstös, vagy villanyos autója van. Csak az számít, hogy fejhető.

[ Szerkesztve ]


k-adi
(nagyúr)

Megy itt az ár komment harc, én meg csak azt nem értem, hogy mikor lesz a beetetési időszak? mert a pöfögős árai pofátlanul emelkedtek, a villanyok meg még mindig qva drágák... szóval melyiket is éri megvenni? a drágát vagy a még drágát?.. persze ez csak költői kérdés


Somatom
(veterán)
Blog

Pedig, már megy a beetetés. Ha a villanytöltésre is rátennék azt az adót, amit a benzinen, gázolajon kaszálnak, akkor a kutya sem venne villanyautót.


k-adi
(nagyúr)

hát de így is alig vesznek még :D legalábbis még a köv. 5 évben elég biztosan ez a tendencia fog maradni szerintem

majd ráteszik az adót, az tuti, de az nem mostanság lesz, míg kevés villanyos van.. annak növeléséhez meg olcsóbb árak kellenének, a jelenlegi áraknak a fele kb :D mert, az hogy emelik a benzines/* kocsik árait az egy dolog, de akkor mellé párhuzamosan csökkenteni kéne a villanyosokét az átálláshoz logikusan.. de mintha az "véletlen" elmaradt volna :)

vagy az a terv, hogy megvetetik horror áron a villanyost és utána pár évre rátolják az adót?

de hogy ON is legyek:
a Tavascan kinézete elég agresszív, nekem így első ránézésre tetszik kívülről-belülről is


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Az atlagember valoszinuleg nem, de az akkor sem, ha ilyen modon probaljak valtasra birni. Ha nincs ra penz, akkor sem alternativa egy 8-10 millios e-auto, ha benzines alternativa is mar ugyanannyi. Vesz majd hasznaltat, vagy tovabb hasznalja a meglevot, vagy nem vesz semmilyet.


Noukoum
(veterán)

Mondom nem gyártanának villanyautót, mert nem éri meg. Hogy váltanának az emberek villanyautóra euban ha nem lehetne kapni villanyautót?
De te felhozod az átlagembert, meg hogy ilyen módon próbálják váltásra bírni őket. :U Főleg úgy hogy az előbb vezettem le hogy még sok helyen nem is érződik a kvóta. Ha meg nincs valakinek pénze egy autóra akkor nyilván nem fogja megvenni. A magyar fizetésekről meg nem az autógyártók tehetnek, arról meg főleg nem hogy az árak meg az egekben vannak alapból a fizetéshez képest. És sajnos arról sem ők tehetnek hogy a viszonylag bőkezű állami támogatás itthon még mindig nem indult újra ami teljesen nevetséges. De mivel az autókat így is eladják, és a magyar infrastruktúra amúgy sem áll annyira jól így ez lehet nem is baj hogy ilyen kevés villanyautót vesznek Magyaroszágon.


-Faceless-
(őstag)

Úgy imádom, hogy minden egyes ilyen cikknél ugyan az a 3 ember esik neki mindenkinek. Főleg úgy, hogy soha nem is volt elektromos autójuk. :DDD

[ Szerkesztve ]


<Lacy85>
(addikt)
Blog

Az agresszív kismalacnak szerintem semmilyen nem volt még. :DDD


bigrock
(addikt)

Le vagytok maradva, nekem már gyerekkoromban volt, sőt, mindjárt 2 :DDD


L3zl13
(nagyúr)

Be fogják vállalni.
Most is vannak cégek akik bevállalják.
Boeing 737 Max mond valamit?
Az Uber teszt autója már elcsapott egy embert, és?
De egy rakás egyébb példát lehetne még mondani.
Nem csak önvezető szoftver hibájából adódóan halhatnak meg emberek. Ugyanúgy felelősségre vonható a gyártó/tervező bármilyen tervezési hibából eredő halálesetért és mégis "bevállalják" ha a kockázatelemzésből az jön ki, hogy megéri. És rengeteg példa van arra amikor egy termék hibája valakinek a halálát okozta és mégis tovább gyártják, vagy esetleg az adott modellt visszavonták de a cég továbbra is üzemel és gyárt hasonló terméket.
Ezek alapján olyat mondani, hogy soha nem lesz ilyen eléggé kétségbevonható.

üzenetek