üzenetek

hozzászólások


HKorn
(addikt)

Ezek a Cuprák elég menőn néznek ki, már a Formentor is az, de ezek meg még inkább azok lesznek (ha megmarad a koncepció design a sorozatgyártásra is)


Depression
(veterán)
Blog

Első ránézésre ez egy ufo lámpás Honda Civic klón.


HKorn
(addikt)

Háát, nekem egyáltalán nem ugrott be ról a Civic. Semmire sem tudnám hasonlítani, elég karakteresnek tűnik.


moleculez
(veterán)
Blog

:K


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

Azert mar finomitjak a kijelenteseket. "Nem szamit ra", "Valoszinutlen" hogy teljesen uj belso egesu motorcsalad jonne, de persze tovabbfejlesztik a meglevoket.

Majd lesz ez meg finomabb is, ha nem jonnek a szamok es az EU is szerintem visszatancol majd az Euro 7 felteteleiben es/vagy a bevezetes idopontjaban, mert nem tehettik felre azt hogy az autoipar mennyire fontos agazat pl. Nemetorszagban es Franciaorszagban is, de kisebb mertekben szinte minden EU-s orszag kotodik az autoiparhoz.


moleculez
(veterán)
Blog

Hát, ha nem lesz más, akkor elektromosat vesznek majd a népek💁‍♂️
Nincs itt semmi látnivaló, majd a marketing megteszi a hatását előbb-utóbb. Engem annyira nem zavar, még úgy az elkövetkező 5-8 évben nem hiszem, hogy úgy fogok állni, hogy új autót vegyek, szóval egyelőre nem az én problémám, mint vásárló.


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

"Hát, ha nem lesz más, akkor elektromosat vesznek majd a népek"

Ez olyan mintha azt mondanad, hogy ha nem lesz ivoviz, majd isznak helyette pezsgot.


Somatom
(veterán)
Blog

Aztán lesz majd pislogás, amikor az állam más forrás híjján, a villanytöltés árába építi be azt a párszáz milliárdot, amit most a benzinen és a gázolajon kaszál jövedéki adó formájában. A villanyfanok azt ki szokták felejteni a matekból, hogy aki most "büdösít", az vastagon tejel állam bácsinak.

[ Szerkesztve ]


Tüzi
(veterán)
Blog

Van az a nevenincs gyártó, jelentéktelen modelleket gyártott mindig is, és fog is.
Voltak kijelentéseik, amin a nagy gyártók röhögtek.
Aztán kiderült, hogy úgy kb a 90%ában a kijelentéseikben igazuk volt.
Toyotának hívják őket, és ők egy cégként nagyobbak mint a vw konszernként, vagy mint bármelyik villanygyártó (most tekintsünk el a lufitól).
Szóval, ha a toyota azt mondja, hogy a hibridet fejleszti inkább, mert annak több értelme van mint a villanynak, akkor valszeg' több értelme van a hibridnek mint a villanynak.
Nem véletlenül jött ki a harmadik generációs prius, és jön két év múlva a negyedik generációs hibrid hajtásuk.
Az eu-nak meg addig van nagy pofája az euro 7el, amíg rá nem jönnek arra, hogy a kínába kitelepített nehéziparunk önmagában attól, hogy kínában van kb háromszor akkora ökológiai lábnyommal bír, mintha az euban lenne, és ebbe nincs beleszámítva az, hogy ott nincsenek betartva a környezetvédelmi szabályok...


Noukoum
(veterán)

Tényleg kiszokták azt felejteni hogy amikor már sokkal több töltő lesz, sokkal nagyobb lesz a hatótáv, sokkal gyorsabb lesz a töltés és ugyanannyi vételára lesz a villany és belsőégésű autóknak (már ha utóbbi kapható lesz, addigra valószínűleg már nem nagyon) akkor ugyanannyiba fog kerülni a két autótípus fenntartása. Ezek a csúnya villanyfanok kihagyják a tényeket ugyebár. 🤡

Még jó hogy nem számolnak MOST jövedéki adóval a villanyfanok amikor MOST nincs rajta jövedéki adó...


moleculez
(veterán)
Blog

Olyan, de attól még igaz... Akinek autó kell az autót fog venni. Olyat amilyen van. Amilyen nincs, olyat nem tud venni.
Én nem foglaltam állást, sőt kiemeltem, hogy szerintem ezt a marketing fogja eldönteni, vagyis nem a racionalitás. Amúgy most én is benzines autót hajtok. Még. Vezettem elektromos autót, tetszett és ha tehetem váltok majd. Addig meg kifforja magát a technológia. Ez a belsőégésű - elektromos átmenet szerintem olyan, anno a ló - belsőégésű lehetett, legalábbis így képzelem el. Ez egy ilyen időszak.


Somatom
(veterán)
Blog

Figyelted, hogy mire reagáltam? Arra, a feltevésre, hogy nem lesz más, csak villany. Nos, akkor hiányozni fog párszáz milliárd a költségvetésből. Ezt az autósokon vasalták be. Ha nem lesz, csak villanyautó, akkor a villanyautósokon fogják bevasalni.

[ Szerkesztve ]


Tigerclaw
(nagyúr)
Blog

A felso kategoria es a premium / sport szegmens kivetelevel, minden gyartonal a hibrid lesz az elsodleges meghajtas a modelljeik kozott, csak a kommunikacio, a PR mas.

A VW es ugy nagyjabol az osszes nemet autogyar a dizelbotrany miatt agresszivebben probalja magat atpozicionalni, legalabb PR szinten egy elkotelezett elektromos autogyartova.

A magasabb arszegmensben varhato teljesen elektromos autokra valo atallas, mert a vasarlokozonseguk nem annyira arerzekeny.

A fosodor marad nagyreszt hibrid a kovetkezo evtizedben. Utanna is lehet hogy meg par evtizedig marad ez a trend, de lehet hogy kozben atalakul a kozlekedesi kultura, hiszen jon az onvezetes, a robottaxik es lehet hogy 1-2 gerenacioval kesobb a szemelyauto birtoklasa mar nem lesz igeny.


-Faceless-
(őstag)

Kíváncsi vagyok, hogy flotta vásárlók mit szólnak ehhez.
Milyen jó lehet ha valakinek meg kell tenni 600km-t egy nap, és háromszor kell állnia legalább egy órát ölbetett kézzel a töltőnél.


Noukoum
(veterán)

Akkor miért írsz olyat hogy a villanyautósok kihagynak egy olyan dolgot a matekból ami lehet hogy 30 év múlva történik meg?
Attól még hogy csak villanyautó lesz kapható, még rajtuk marad pár millió belsőégésű autó.


Somatom
(veterán)
Blog

Azt nem írtad, hogy mire számolsz harminc évet. A teljes járműpark lecserélődésére? Az reális. Csakhogy állam bácsi azt nem fogja megvárni. Ahogy csökkenni látja a foszcilisokból bejövő adóbevételt, rögtön lépni fog.


Noukoum
(veterán)

Hogy számolnék a teljes járműpark lecserélésére 30 évet?
Még mindig ott tartunk hogy a gonosz állambácsi. Mert meg kell indokolni hogy sz@r a villanyautó, mint egy ovis.
13000db. Igen 13000db elektromos autó van Magyarországon. És te jövedéki adóról beszélsz. Nem lehetne ezt a témát mondjuk elrakni 10-20évre?
Az a kérdés hogy 2030-ra meglesz-e egyáltalán a 100000 darab. Nem 4 millió, csak 100ezer. Mert jelenleg az évi 3000db / évvel nem túl valószínű még ha egy egészséges növekedéssel számolunk is. Akkor mégis milyen hiányzó bevételről beszélsz?
Ki volt az a barom aki kitalálta ezt a jövedéki adót az áramra? És miért kell terjeszteni?
Hiányozni fog bevétel? Majd vetnek ki adót a benzines és dízel autókra.
Ja hogy csak az a cél hogy szapuljuk a villanyautókat. Meg ugye a villanyfanok és a rossz matek tényleg...

Na ezek után egy picit ellehetne gondolkodni.


Somatom
(veterán)
Blog

"Na ezek után egy picit ellehetne gondolkodni."
Ebben az egyben egyetértünk.


Noukoum
(veterán)

Akkor trollkodj csak nyugodtan, sajnos ebben a csodás világban ez nem büntetendő cselekedet.


Tüzi
(veterán)
Blog

Nem lesz önvezetés sose. Amikor az oltásra is ráírják, hogy lehetséges komplikáció az oltástól való félelem, akkor egyik gyártó sem fogja bevállalni, hogy miatta emberek haljanak meg ha két bogár felkenődik egy-egy érzékelőre, és emiatt nem veszi észre a kiforduló semi-t, és aláhajt az autó.
Vagy akármi.
Papíron szépen mutat, de azért a közlekedés az kicsit bonyolultabb a papírformánál.

üzenetek