üzenetek

hozzászólások


nb_store
(csendes tag)

Szia,

Nincs mit.
Viszont a kommentedet olvasva eszembe jutott még egy fontos különbség a "consumer" kontra "business" összehasonlításban. Ez pedig a szerelhetőség kérdése. Tudom, hogy ez nem szempont mindenkinek, de azért leírom a tapasztalataimat.

Felhívom mindenki figyelmét, hogy most durván általánosítani fogok, ezért kérlek ne írjatok olyan kommenteket, hogy pedig az én XXXXX consumer gépemet milyen könnyű volt szétszedni. Amit mondani szeretnék, az csak annyi, hogy az "igazi" üzleti notebook-ok nem csak a már korábban említett szempontok szerint vannak tudatosabban megtervezve, hanem a szerelhetőségük is sokkal jobb. Ezeket jól és akárhányszor szét, illetve össze lehet rakni különösebb kockázat nélkül. Ellentétben a "consumer" laptopok tervezésénél ez egyáltalán nem szempont, sőt sokszor inkább ellentétesek az érdekek. A kedves "fogyasztó" csak ne akarja, bővíteni és szerelni a terméket, ha nem elég jó neki, inkább vegyen másikat. Megint általánosítani fogok, de a legtöbb mai consumer gép szétszedésénél pattintós műanyagelemekkel és sokszor csak roncsolással bontható ragasztott alkatrészekkel találkozhatunk.

Hogy miért gond ez? Először is a garancia után csökken az esélyünk, hogy elromlás esetén olcsóbban megjavítassuk, csak a márkaszerviz kifizethetetlen ajánlatát tudjuk mérlegelni. Hogy konkrét példával szolgáljak, hátha így könnyebben érthető, tegyük fel, hogy meghal a noti fényes, HD felbontású kijelzője és garancia már lejárt. A notebook értéke kb. az eredeti harmada, mondjuk 50e Forint. A hivatalos márkaszerviz ajánlata a teljes kijelző cserére műanyag fedlappal együtt 87.500+áfa. Mivel ez a 15.6" HD kijelző nem egy speciális fajta, milliószámban készült az elmúlt években, kézenfekvő a megoldás, hogy szerezzünk egy bontottat 20-30e ért. Ez nem egy nagy kihívás, nem kell hozzá sokáig kutatni és magas az esélye, hogy kompatibilis is lesz, a dolog működni fog.

És akkor jön a pofára esés. A notebook-unk kijelzője a divatos keret-nélküli megoldás, ezért is választottuk annak idején, mert milyen szép volt. Ebbe a konkrét panel általában ragasztva van, amit ha felszedünk baromi ronda, látható és javíthatatlan nyomot hagy a külső védőüveg belső felületén. Tehét nem tudunk másik, működő panelt beszerelni, hiába kompatibilis, ha nem esztétikus. Akkor hajrá, gyerünk internet, keresés, van-e bontottan komplett, csak ehez a típushoz való kijelző műanyag burkolattal együtt. És ekkor futunk bele a másik problémába. Az általunk megvásárolt consumer gépet a gyártó 12 fajta színben adta ki (plusz 2 fajta special edition) és a mienk pont lila, mert az tetszett a legjobban... Na így lesz majd kényszerből egy működőképes, de alul lila, felül világos zöld csoda termékünk :) És ez csak egy példa volt, lehetne még sorolni más féléket is. Egyébként ezzel a gyártók garanciáztatás esetén magukat is szivatják, nem beszélve a flhasználóról, akinek a szín miatt esetleg még többet kell várnia a javításra...

Félre értés ne essék, ezzel nem azt akarom mondani, hogy minden "keretnélküli noti" szar és ne vegyetek. Biztosan vannak kultúráltan megtervezettek. A célom csak az, hogy felhívjam a figyelmet arra, hogy a gyártóknak ebben a kategóriában nem érdekük a korrekt megoldások, ezek gépek a szó minden értelmében fogyasztói termékek, nem tartós használatra készültek. Ne lepődjünk meg késöbb, ha ilyet tettünk a kosárba.

Talán a legnagyobb gond az elnevezéssel van. Ha az emberek meghalják, hogy "business" kategória, az első reakció általában az, hogy nem kell nekem ilyen, mert nem vagyok én üzletember, nem munkára kell, nem fogom én mindenhova vinni és különben is, az a másik, az a piros ott, az sokkal szebb, az jobban érdekelne...

Ezek után furán jön ki, ha erősködsz, hogy a csúnyább, drágábbal és "elavultabb műszaki tartalmúval" lehet hogy hosszútávon jobban járna, boldogabb lenne.

Köszönöm figyelmeteket.

üdv,

Gergely

üzenetek