üzenetek

hozzászólások


lenox
(veterán)
Blog

Generális elvi hibás a gondolatmeneted.

Szerintem a tied.

Ha a benzinesek kevesebbet kezdenek fogyasztani, akkor a benzines adót emelni kell a fogyasztás csökkenésének arányában. A villanyos átlagfogyasztás nem csökken, tehát az marad változatlan kilométerenként, az mi a túrónak emelkedjen?

Pl. itt, eloszor azt mondod, kilometeraranyosan, de itt mar szetvalasztanad, hogy ugy tunjon, neked van igazad. Vagy akar azt is mondhatnam, hogy a 120 forintos jovedeki ado afajat nem vontad le. Meg a toltesi hatasfokot nem szamoltad.
Amugy az se egyertelmu, hogy kilometeraranyosan kell fizetni, az csak hasrautes.
Szoval az eredeti allitasoddal szemben, miszerint kevesebb, mint harmada a koltseg valojaban arrol van mar szo, hogy esetleg 20-30%-kal olcsobb-e vagy nem.

[ Szerkesztve ]


axioma
(veterán)

Ez nem valasz. A kerdes, hogy ha a szemelyautokra nem lenne jovedeki ado, mennyit kene emelni a teherszallitason. [Es hogy ez miert is az autozas adoja, mennyi ebbol a valodi utalapba meno.]


Ijk
(nagyúr)

Vezérelt áramot tudtommal azért tiltják, kivéve bojler, elektromos fűtés mert így kiszámítható és biztos fogyasztás völgyidőszakban. Ugye eletkromos autó is felfogható egyfajta hőtárolónak, szóval elméletben ezzel nem lenne probléma.
A gond a fogyasztás mértéke, nálunk a 80L-es bojler fél év alatt 500kWh-t vett fel, autónként viszont napi 50km-re lenne mondjuk 1500kWh, összesen 2000kWh, évente 4000, ha két autó van akkor már 7000kWh, ami 6000-el több mint bojlernél, de egy autó esetében is 3x annyi.
Jelenleg azért legtöbb helyen még gázzal csinálnak melegvizet, de ha itt háztartásonként évente 3000-6000kWh vesz fel akkor szerintem képtelenség az olcsó vezérelt áram.

Logikus hogy a stabilan működő erőművek termelnek olcsó áramot, de jelenleg milyen fejlesztések mutatják hogy itt 10-20 éven belül megduplázzuk ezeknek a kapacitását? Pont a zöldek ágálnak legjobban Paks2 ellen, azt meg nem tudom napenergiával hogy akarják éjszaka termelni e-autók töltéséhez való áramot.
Erre megoldás lenne cégeknek adókedvezményekkel támogatni napelemes parkolók létesítését hogy napközben töltsék az autókat.

De a lényeg hogy önmagában semennyire nem zöld az e-autó, ahhoz kell megfelelő áramtermelés és infrastruktúra.

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

Oké igazad van, pontosítom. Egy átlagos villanyautó töltési vesztesége 15% körüli (a villanymotorig számolva, ahol egy Model 3 14,5kWh/100km fogyasztási értéket is mérjük). Valóban nem számoltam a jövedéki adó áfájával.

Egy Yaris Hybrid a csoda- (értsd, nem létező) fogyasztásával számolva kilométerenként 3,5 * 1,2 * 1,27 = 5,33 Ft adót fizet, és a teljes üzemanyagköltsége 3,5 * 4 = 14 Ft / km

Konnektortól számítva a Model 3 fogyasztása 17kWh/100km (14,5/0,85)

Egy M3, akkor fizetne kilométerenként 5,33 Ft adót, ha kW-ként 31,5 forint lenne az adó (5,33 / 0,17), tehát a villanyáram díja 66 Ft / kW (35+31) lenne. Ekkor kilométerenként 11,3 Ft-ba (66*0,17) kerül az M3 üzemeltetése. Az M3 előnye 24%. A nagy méretkategóriás (kompakt vs felsőközép) és nagy teljesítmény- (100 LE vs 280 LE) különbség ellenére. Ha az egész számítást azonos kategóriában vezettem volna le, akkor lett volna tényleg durva a különbség.

[ Szerkesztve ]


M@cika
(őstag)

Elvileg x év alatt visszahozza a különbözetet. Nincs tankolás meg súlyadó meg mindenféle marhaság. Ha megérem valahogy összekaparok egy önvezető e-autóra zsét. :-)


axioma
(veterán)

Nem, nem azert nem engedik. Hanem mert nincs benne a vezereltre kotheto eszkozok listajaban... (es csak javitasi-szerelesi munka nelkul oldhatatlan kotessel lehet, ennek ugyan megfelelne a fali tolto, ami mar kulon megvasarlando de amugy is vettunk, de azt mondjak hogy nem az a keszulek "hasznalja" az energiat az csak transzformalja, es a felhasznalo keszuleket meg le tudom kotni - valojaban az a bajuk, hogy ha nincs vezerelt akkor bedughatom a rofibe is).
Amugy H tarifat tudtak csinalni, miert ne lehetne E mint e-autos tarifa? Es nem kene hogy a "szocialis" szempontok szerint menjen. A legnagyobb baja a vezerelt rendszernek hogy felig van kihasznalva, ejjel 1 korul mar tulajdonkeppen semmi nem kapcsol be, es hiaba akarnak eloszlatni, 6 ora egybefuggot kell adniuk este 6-8 kozott kezdve ha jol emlekszem a szamokra. Torvenyileg. Erre nyilvan nem akarjak rarakni az autokat... de ha lenne egy ejfeltol tarifa, azt most a kutyanak nem tudjak eladni, az lehetne jo az autoknak.
Az ingazo auto ingazasra csak 200 napot megy egy evben, a tobbi szabi/szunnap stb.
Nem csak az atomeromu van ebben a kategoriaban, de nyilvan nem mindegy a piaci igeny, hogy mivel erdemes belepni. Amugy azt se kene fixnek venni, hogy most milyen az arszerkezet es milyen a termeloi profil fele az elvaras - ha modosul a valosag, hozza fog idomulni a tobbi tenyezo is.

[ Szerkesztve ]


Ijk
(nagyúr)

Azért van benne a listában mert hőtárolósak.
Nálunk szerintem éjfélig biztos nincs vezérelt áram, utána pótolja a bojler az esti fürdéshez elhasznált melegvizet.
A vezérelt áram és a H tarifa értelme hogy olcsóbb a nappalinál. E-autó tarifát nem fognak nappali díj alatt adni mert relatív magas a fogyasztás, akkor meg hülye lenne nem nappaliról tölteni. Ha mégis olcsóbban akarják adni akkor meg a nappali tarifát kell emelni.
És mint mondtam itt 1 millió személyautóra kalkuláltunk. 3-4 millió személygépkocsi, 200 ezer autóbusz, félmillió tehergépkocsi fogyasztását mi termelné ki?


schawo
(titán)
Blog

Mire a teljes járműpark átállhat, az 30 év, alsó hangon.


axioma
(veterán)

A lista feltetele a kozvetlen bekotes es az, hogy nem zavarja a keszuleket, hogy hol van aram, hol nincs (bar a gyakorlatban - korlatozas kivetelevel, de az ritka mint a feher hollo - 15 percnel kisebb szakaszt nem kapcsolnak).
Kizart, hogy nincs aram a vezereltben ejfelig, ott mas gond lesz a felfutessel szerintem.
Persze hogy az a lenyeg hogy olcsobb, hiszen a csucsrol at akar terelni a volgyidoszakba. De azt az ervelest nem ertem, hogy azert nem fognak ilyet adni MERT magas a fogyasztas. Minel nagyobb tomeg amit iranyitani tudnak (akar az ugynevezett volgyidoszakon belul is), annal konnyebb tartani az elore megvasarolt gorbet (ne felejtsd, szet tudjak darabolni pici csomagokra!). Foleg ha tudja hogy egy kapcsolassal mennyit valtozik (a kulon taviratnak is van par euros ara, meg a gorbetol elteresnek is van ara, ebbol jon ki hogy mikor erdemes mikor nem).


lenox
(veterán)
Blog

Ez beszelgetesi alapnak realis szerintem, tehat agyreszt a 66 Ft-os aram adotartalma is hasonlo akkor, tehat jogos hasonlitani, es a 24% se tunik elrugaszkodottnak.

A vege szerintem nem pont ugy van, a Tesla draga kocsikat gyart, es ezert tudnak megfelelo tomegsporolast elerni, de olcsobb kategoriaban nem lehet ilyet. M3 1611kg, P E-208 1455 ugyanaz a nagysagrend, egy 208 meretu mezei auto amugy 1000-1100 kg. Vagyis az E208 szerintem kb. annyit fogyaszt mint az M3.


opr
(veterán)

Azert ezt a fogyasztast nagyon nem lehet ilyen egyszeruen szamolni. Ezer meg egy dologtol fugg az elektromos auto fogyasztasa, a tomeg csak az egyik valtozo, meg csak nem is a legfontosabb (kiveve, ha 45-50km/h folott soha nem hajtod, de 0-50 kozott binarisan vezetsz, azaz padlogaz-padlofek minden helyzetben).

Amugy nem akarok megbantani senkit, de eleg nevetseges halal komoly ervnek olvasni azt, hogy azert nem jo az elektromos auto, mert egy talan 30 ev mulva talan elofordulo forgatokonyv talan megfektetne a mai elektromos halozatot... :U
Napi igazasra siman vallalnek egy villanyautot, csak sanszos, hogy meglatnam az arat es az lenne a vege, hogy megtartom a mostani zabagepet, es veszek melle egy takarekos mx5-ost meloba jarni. :DDD
Mondom mindezt amugy igazi benzinveru emberkent, ugy, hogy nalam az auto altalaban azt jelenti, hogy szivobenzin, 6 henger (mindegy, hogy sorban vagy v-ben), manualis valto. Azert tegyuk hozza azt is, hogy az autot ugy hasznalom, hogy
a) Elmenyvezetes, kanyargos, elhagyatott hegyi utakon, de nem eszeveszettem, mint az allat, az igazan elvezetes utakat 50km/h korul is lehet teli pofas vigyorral abszolvalni
b) Csaladdal havi 1-2 bevasarlas, illetve tavasz-nyar-osz idoszakban havi 1-2 kirandulas ide-oda, altalaban ilyen 2-4 oranyi ut

[ Szerkesztve ]


schawo
(titán)
Blog

Csak a tömeg alapján 10%-kal kevesebbet kéne fogyasztania. Amúgy a Tesla is elmegy 13kWh-ból valójában, átlagban. Városban kevesebb, közúton hozza a 13-at, autópályán 130-nál fogyaszt kb 15-öt. A Yaris Hybridből pedig tényleg sose hozol ki 4,5 alatti fogyasztást. Díszes katalógusadat.

[ Szerkesztve ]


lenox
(veterán)
Blog

Nem latom, hol szamoltam volna. Felhivtam a figyelmet, hogy bar kulsore sokkal kisebb kocsinak tunik valojaban nem az. Es amugy varosban, ahova hatotav es toltesi sebesseg alapjan valo pont ugy mennel. Marmint nem binarisan, de lassan.


opr
(veterán)

"Felhivtam a figyelmet, hogy bar kulsore sokkal kisebb kocsinak tunik valojaban nem az."
:R
"Es amugy varosban, ahova hatotav es toltesi sebesseg alapjan valo pont ugy mennel. Marmint nem binarisan, de lassan."
Szerintem ez mar boven nem csak a varosban rohangalos auto kategoriaja. ~300km-es valos hatotavval tokeletes videkre is, sot, talan ott van csak igazan ertelme, aki nagyvaros kozeli kisebb telepulesrol jar be a nagyvarosba dolgozni, mondjuk 50km-rol, mert ott gyulnek igazan a kilometerek, tehat ott van ra esely, hogy az arbeli differencia 5-8 eves tavlatban megteruljon.


lenox
(veterán)
Blog

ev-database.org-on kisebb adat van TM3 fogyasztasra megadva, mint PE208-ra, szoval szerintem nem fogyaszt kevesebbet. Nekem az volt a benyomasom, hogy a gyari hatotavot az elektromos autok sem hozzak, mint a benzinesek, en ennel nem kivanok tovabb menni, maradnek a gyari adatok osszehasonlitasanal. Arrol ugyanis nehezen gyozol meg, hogy az elektromosok tulteljesitik, a benzinesek meg alul.


schawo
(titán)
Blog

Persze, mert a Teslának 10 év előnye van a villanyautókban. Az M3 a mágneses ellenállásmotorja miatt olyan gazdaságos. Már a Model S is megkapta a reluktanciamotort pár hónapja. 10-15%-kal csökkent a MS fogyasztása az új motorral ("Raven" változat). Néhány év, és más gyártó is eljut odáig, és nem csak primitív, kefe nélkülivel gyártanak villanyautót. Szóval mire a probléma előjön, hogy kellően sok lesz belőle, a villanyautók is sokkal kevesebbet fognak fogyasztani, mint most.

[ Szerkesztve ]


lenox
(veterán)
Blog

Igen, en is igy gondoltam, hogy a Teslanak van elonye. Ezert nem is ertettem, hogy miert gondolod, hogy a Pug majd kevesebbet fogyaszt.


schawo
(titán)
Blog

Úgy írtam, hogy kéne :)


Cypresss
(senior tag)

Te hány éves vagy és melyik bolygón élsz, hogy ilyen nagy a sírás-rívás az autótesztek miatt?
Bog mindent leírt érthetően. Ha neked nem tetszik, majd ignorálod a cikket, nekem bejön, mert így nem kell átlátogatnom a TC-re vagy a vezess.hu-ra... :R


qnadam
(veterán)

asszonyék családjában van egy 2012-es peugeot 308, egy 2016-7 körüli 308, egy renault master (tudom, az nem psa), és mindegyik teljesen megbízható, egyiknek sincsenek elektromos bajaik se. a pár napja eladott 307-ben a hdi kezdett gyengélkedni, de ez ~360e km után nem annyira meglepő. szóval csináljanak csak bátran villanyautót.
inkább ui-t tanuljanak meg készíteni nagyon hamar, mert ami az újabbik 308-ban van, az gyalázatos. azon kívül, hogy logikátlan, kicsit sem intuitív, és rosszul használja ki a rendelkezésre álló képernyőfelületet (ha pillanatnyi fogyasztást akarok látni, akkor az csak a kép jobb felén van, a bal felét elfoglalja a keréknyomásszenzorok inicializálására szolgáló gomb), pont annyira érzéketlen és pont annyi lag van benne, hogy szinte minden gombnyomás után vissza kell nézni, hogy sikerült-e.


schawo
(titán)
Blog

Máté94
(addikt)

Őszintén nem sajnálom őket.


Rolly
(veterán)
Blog

azért ez sok beszállítónak és sok beszállító / autógyári dolgozónak lesz rossz... bár Európában most fel tudja őket szívni a munkaerőhiány... de rengetegen dolgoznak az autóiparban ...


DraXoN
(addikt)
Blog

Ez MO-t is erősen érinti, eléggé sok cégnek szállít be az ország az autóiparon belül.

De a fejlődés "szükségszerű".. manapság már talán a gyárakat se égetjük fel, hogy ellenezzük utóbbit... remélem most se.


axioma
(veterán)

Ezt a szar cimet... azt hinne az ember hogy az e-auto birtoklasnak van veszelye. Kozben a tartalom meg az, hogy mennyivel jobban jar a tulaj. (De jo ezt a szerviz oldalarol leirva latni, mert amikor mi mondjuk a fustosoknek, nem hiszik el...)


Máté94
(addikt)

Teccetek volna nem beszállító országgá válni... :))


schawo
(titán)
Blog

Nem mondtam, hogy akár kicsit is egyetértek vele, csak ideillő cikk.

Igazi sírás-rívás egyik vesztestől.


aszamóca
(aktív tag)

trendi = szexi. És így eljutottunk oda, hogy miért is szexi egy e-autó.
Trendi ≠szexi
trendi=divatos
szexi=nemileg vonzó
Divatos egy autótól nem izgalomba jönni? :F


DraXoN
(addikt)
Blog

Íííí b*zdmeg :DDD

Japánul az autó 車
Kanákkal くるま
Latin betűkkel KU RU MA
utóbbi hasonlít a "kúrunk ma?" kifejezésre.

ez már valamit csak jelenthet... ;]

[ Szerkesztve ]


BiP
(nagyúr)

Én ehhez fáradt vagyok..


.DLL
(veterán)
Blog

Zseniális! :C


Máté94
(addikt)

"Guruló ló", ugye milyen találó? :DDD


#26097408
(junior tag)

Kulsore a dizajn nalam 10/10.
Eszmeletlen jol nez ki.
Belsore dizajn 10/10
Vegre egy kicsi auto ami nem unalmas. Eleg egyedire sikerult.
Belso anyaghasznalat 6/10
Sajnos ez nem lett a legjobb. Az uleseket es a kormanyt leszamitva nem tul minosegi a belter. Nagyon sok a kopogos muanyag, zongoralakk mindenhol.
Tarhely 8/10
A csomagtarto lehetett volna nagyobb. Semmi extrat nem nyujt. A kabeleknek sem csinaltak sehol helyet pedig ennek alapnak kene lennie. Ha lehajtuk az uleseket nem kapunk sik feluletet meg opcio sincs arra hogy meg lehetne emelni a csomagtartot hogy egy szintben legyen lehajtott ulessel.
Utasterben elol okes a helyzet de hatul aki 175 cm feletti mar nem kenyelmes.
Hatotav 7/10
Sajna sokat fogyaszt. Az uj Zoe jobban teljesit itt.
Ar ertekelhetetlen szamomra.
Nevetseges, hogy ennyi arert kopogos muanyag, zongoralak jar nem tul acelos hatotavval. Es ha azt vesszuk figyelembe a nem elektromos tesoja mennyibe kerul meg szornyubb a helyzet. Vagy hogy ennyi penzert mennyivel jobb autokat lehet kapni.
Az akkura nem lehet rafogni mert mar reg nem olyan dragak mint ahogy azt beallitjak. Kinaban pl. poton penzert lehet elektromos autot venni hasonlo minoseggel.
Kivancsi vagyok meddig eroltetik a magas arakat erre nyugaton.

üzenetek