üzenetek

hozzászólások


stvnppp
(senior tag)
Blog

Ez most olyan, mintha azt mondtad volna 2008 környékén, hogy az okostelefonokkal nem fog foglalkozni a Mobilaréna, mert azok máshogy működnek, mint a "butatelefonok". 100 éve van elektromos autó, de a belső égésű motorokra álltak rá a gyártók, mert az olcsóbb és fenntarthatóbbnak tűnt. Azért nincs olyan éles kaptafa, mint ahogy leírod.

A PUG műszaki embere valószínűleg nem az infotainmenttel foglalkozik, mert egy autótesztnél nem annak kellene meghatározónak lennie, az már más kérdés, hogy manapság az. Illetve az lesz a jövő, nem véletlenül nyomják ezt az autógyártók, pont ezért lehetne jobban elmélyedni ebben a témában, mert amúgy sokakat érdekel az autó fogyasztási adatai nélkül is.


DraXoN
(addikt)
Blog

Az akkumulátorok állapota és romlása erősen függ attól, hogy hogy oldják meg az autóban az akkumulátorok hőmérséklet menedzsmentjét (hűtését/fűtését igény esetén).
Azon autók amikben nincs ilyen általában 7-10 év körüli éveikre erősen elgyengülnek (és lehet pár cella cserén is túl vannak, ha jól rémlik valamelyik nissan leaf szenved ettől, nem most nem vagyok a márkában és típusban biztos), de egy jól menedzselt akku elmehet komolyabb hiba nélkül 15 évet is úgy hogy megmarad a kapacitásának 70-80%-a akár 300ezer Km megtett táv mellett (persze lehet pár cella csere itt is volt közben, de valószínű kevesebb mint az első "nem menedzselt" akku esetén).
Persze ezek az első lítium cellás akkukkal szerelt autókból levont következtetések. De ez a kép rajzolódik ki.. Ha normális környezetet kap, akkor igen jól bírják a lítium akkuk a kiképzést (jobban mint maguk a gyártók remélték eleinte)..
Elvileg 25től jönnek a szilád elektrolitos akkuk, azok lesznek majd az igaziak. 3x nagyobb kapacitás azonos súly mellett, olcsóbb gyártás, jelentősen kisebb esély cellazárlatra, jelentősen kisebb esély cella szivárgásra, kevésbé érzékeny a hőmérsékletre, nem gyúlékony, nem gyullad ki ha "átszúrják", és sokkal könnyebben újrahasznosítható/feldolgozható (szétbontható elemeire) ha arra kerülne a sor, de ezen kívül gyorsabban tölthető és meríthető degradáció nélkül ... gyakorlatilag elvileg közel csak előnye van, kb. túl szép, hogy tényleg ilyen legyen, csak még nem sorozat gyártható, 21-22-ben indulnak az első ilyen üzemek amik ezen technológiájú akkukat ontják ki magukból, az első autók 24-25 körül jönnek (tervezés, specifikálás, engedélyezések, na meg kell gyártási kapacitás).. De ha tényleg ilyen jók lesznek, a piac hamar rácuppan majd.
a VW ígérte, hogy amik 21-22 körül jönnek majd autóik azokat úgy tervezi, hogy szükség/igény esetén majd az akkupakkjaik kicserélhetőek legyenek szilád elektrolitosokra...

De igazából nehéz összehasonlítani a benzines és elektromos autó teljes élete alatt keletkező költségeket. A benzinesek eléggé sok törődést igényelnek.. Hiba esetén bonyolultabb lehet a diagnózis (óóó mennyi kókler van, fél motort kicseréli mielőtt azt mondja "nem javítható", persze tisztelet a kivételnek és normális szakiknak (akikből látszólag egyre kevesebb van)).


BiP
(nagyúr)

Ha mindent beleszámolsz, akkor is csak annyira tudod kihozni a matekot, hogy 5 év alatt nézve drágább az elektromos. Ha újan veszed meg (10m alatt nem igazán kapható új e-autó, javítsatok ki, ha már van), egyszerűen nem hozza vissza az árkülönbséget, az értékvesztés meg nagyobb.
Szóval ha anyagi szempontból nézed, nem éri meg, minden más mellette szól.


doooo
(veterán)

Gyönyörűség! :)) Az előző 208-as se semmi, de ez... kívül, belül extra.


Máté94
(addikt)

De autót legtöbben még mindig nem pénzügyi megfontolás alapján vesznek. :DDD


Ijk
(nagyúr)

Szerintem pont hogy egy kis szívó benzinessel nem szokott sok probléma lenni, városba nem is vennék turbósat. Ezekben a japán szappanautókban a motor előtt elég sokminden megadja magát.
Többletköltségeket én sem tudom pontosan, amit kalkuláltam kizárólag fogyasztás és jelenlegi árakkal. Benzinárat sem lehet megmondani hosszútávon, mint ahogy azt sem esetlegesen mikor tesznek villanyra jövedéki adót ha elkezdenek egyre többen tölteni.
Ha ez a kocsi támogatással megáll 8,5-nél az már nem olyan rossz, de amíg kapsz 4 millió körül már nem teljesen fapados kisautót, addig szerintem nem nagyon rúg labdába.


BiP
(nagyúr)

Akkor viszont ne legyen az se érv, hogy mennyit spórolunk a benzinen :)

Azért abban bízom, hogy >10misit az emberek azért ésszel költenek el. Naív vagyok :)
De igazat adok abban, hogy jó eséllyel a millió más tényező nagyobb súllyal esik latba egy vásárláskor, mint a pénzügyi matek.

De az egészet érdemes együtt kezelni. Drágább vételkor, de olcsóbb fenntartani. (kifizetni egyszer kell, a fenntartási költséggel sűrűbben találkozunk, többször lehet örülni elektromos autóval :) )
Aki ilyet vesz, az nyilván ezzel tisztában van, és ennyi pluszt megér neki,azért dönt e-autó mellett, nem azért, mert a parkoláson akar spórolni :) .

(#26)Ijk: A Peugeot oldalán azt írják, hogy a sima 208 3,5M-tól, az Allure motortól függően 4,5 v. 5M-ba kerül. Ha támogatással kijön 8,5-ből az e-208, akkor még lehet alternatíva, de nagyobb különbség esetén elszántnak kell lenni (értsd: mindenképp e-autót akar az ember, ez a kiindulási alap), hogy azt válassza az ember.

[ Szerkesztve ]


atike
(nagyúr)

...nem a fenéket... :U


Ribi
(nagyúr)

3x-os kapacitás nekem nagyon túlzásnak hangzik.
Már 10+ éve találják fel a mostaninál sokkal jobbat, ehhez képest ugyan ezt reszelgetik. :N

[ Szerkesztve ]


DraXoN
(addikt)
Blog

Nem is azt mondtam, hogy ezen az áron megéri az elektromos (bár lehet megéri "hosszan használva").. Az értékvesztése biztos nagyobb.
Csak arra akartam utalni, ezek már rég nem az első ólomakkus elektromos autók ahol 3-5 évente teljes akkupakk csere kell, az első generációs lítium cellák a gyártók elvárásait is messze felülteljesítették.. persze kérdéses, hogy a mai cellák hogy szerepelnek. LEHET jobban, de LEHET, hogy az olcsósított tömegtermelésük miatt (és, hogy egységnyi területre nagyobb kapacitás férjen be) sokkal kevésbé élik meg az adott kort... ezt csak az idő döntheti el.
A mostani felhozatalból én is inkább kis szívó benzinest vennék (mondjuk a dízelt nem szeretem, nem tetszik a működési módja utóbbinak).
A turbósok élettartamán jelentősen növel ha nem kapcsolja ki egyből az ember a motort miután megáll, hanem hagyja esetleg visszahűlni alapjáraton ha nagyobb terhelés után állna le.. Ezen segíthetnének a gyárak is, mondjuk egy második elektromos olajpumpa beépítésével ami a motor leállása után még 1-2 percig keringet (vagy általánosan elektromos olajpumpára áttérni, ne fordulatszám függő legyen az olajnyomás)...


norti
(addikt)

Egy előző generációs 208-ast vezetek nap mint nap a munkában, én kimondottan utálom, hogy kicsi a kormány és nem látom tőle vagy a kezemtől a műszereket. Hiába állítom a legalsó szintre, akkor is kitakar belőle. Kivülről persze ez már szép lesz, de a belső ergonómia nagyon messze van pl. egy japán autóétól.


BiP
(nagyúr)

Mi városi kisautót kerestünk, mert városba kell, többnyire rövid utakra, 1-2 havonta 200 km-es út. (bár sokszor látom, hogy emberek valóban nem a használati profiljuk alapján vesznek autót. Aztán kerülgethetjük a városban a sok bálna dízel kombit meg böszme nagy SUV-t :) ).
Turbo és dízel kizárva, úgyhogy elektromos vagy szívó benzin jöhetett szóba. Előbbi az ára miatt kiesett. (De nem tettem le az elektromos autóról, egyszer tuti lesz, már csak a mikor a kérdéses :) )


Ijk
(nagyúr)

Szerintem 4-5 milliós szívós benzinessel jópár évig nem fog nálatok sem semmi versenyezni.
Nekem is hasonló a felhasználás, adná magát az elektromos, de akármilyen optimistán számolok nem éri meg. És akkor benzinesnél még ott van a kényelem hogy bárhol megtankolod 400-500km-re 5 perc alatt.


Justin
(csendes tag)

Helló! Nem nagyon látszik, de kicsit mégis:
https://youtu.be/otXTafsBBXs


BiP
(nagyúr)

Köszi. :R


SkyLine3000
(addikt)

Nem tudom, mi a szexi egy e-autóban? Az, h fél nap, mire feltöltöd? Vagy az, h egy töltéssel jó esetben pár 100km tehető meg? Hidegben még annyi sem? Az, h izgulni kell, h elérsz-e egy töltéssel a célig? Mire ezek az elektromos valamik az átlag magyarokhoz eljutnak, addigra pont majd meghalnak az akksik, a digitális kijelzőkrő ne is beszéljek, stb. Aztán lehet rájuk súlyos 100ezreket, neadj isten, milliókat költeni. Még nagyon hosszú út áll az e-autók előtt, mire tényleg lesz értelmük és a mindennapokban használhatóak lesznek (lesznek-e egyáltalán?) és ne kelljen gondosan megtervezni az utat, ha el akarunk messzebb utazni vele. Remélem, nem ez lesz az autógyártás jövője. Hidrogénhajtás, üzemanyagcella? Remélem, az okosok majd kitalálnak valami jobbat, mert én ebből nem kérek. Inkább járok biciklivel...
Meg ha eltejed és sok lesz belőlük, az állambácsi úgy meg fogja adóztatni az áramot h arról koldulunk... :D

[ Szerkesztve ]


BiP
(nagyúr)

trendi = szexi. És így eljutottunk oda, hogy miért is szexi egy e-autó.

Szerintem ezek a 300+km körüli távok már egész vállalhatóvá teszik a dolgot. Gyakorlatilag az országon belül elég ennyi. Annyira nem kell már izgulni a töltés miatt. Egyszerűen jobban kell figyelni. Ma egy benzines autóval 1liter benzinnel is eljutsz egy benzinkútra, de ha mégsem, tudsz kérni a szomszédtól, a többi autóstól vagy gyalog el tudod hozni,stb.
E-autónál ezek az opciók kiesnek. Ha lehal az út szélén, akkor lehalt az út szélén, nem tudod ceruzaelemmel feltölteni.
De minimális odafigyeléssel (szerintem ebbe hamar beletanul az ember) kiküszöbölhető.
Nagyobb útnál meg meg kell tervezni az utat, vagy csak egyszerűen tudomásul kell venni, hogy egy európa túrára nem ideális.
Gyerekkoromban ugyanúgy megterveztük az utat családi nyaraláskor, csak akkor még térképen, csak azóta elkényelmesedtünk.
Én nem ebben látom a tömeges elterjedés lassúságát. Inkább azt, hogy még drága,
meg hogy még nem elég sűrű a töltőhálózat. (gyorstöltőre, villámtöltőkre gondolok).
Ill. az értékállóság. Pár éve azon örültünk, ha már 22kW-tal tudott tölteni, ennél az e-208-nál már 100kW-ról beszélünk. Ez baromi jó, hogy fejlődik a gyorstöltés, a hatótáv, viszont a korábbi modellek baromi bénának tűnhetnek 1-2 év távlatából is.

[ Szerkesztve ]


axioma
(veterán)

A Type-2 csati hogy kerult a DC vonalra? Ott (szerintem) valami el van irva. Vagy tudja a Type-2 AC-bol az 50kW toltest (mode3), vagy van kulon DC csatlakozo es ott tudja, vagy mindketto, de ahogy most van a szovegben az fura.


axioma
(veterán)

Neked sincs e-autod :) Masodik autonak, varosba(n) ingazni jobb. Es a fel napos toltest felejtsetek mar el (en direkt - az aramfelhasznalasi profil javitasa erdekeben - ejfeltol toltom csak, de nem sikerult meg olyan koran kelnem hogy ne lett volna kesz, mikor jobban kiurult akkor sem).
En mondjuk semmilyen autot nem vennek soha 4 eves kor alatt (nem eri meg nekem az uj-saga a felarat), ugyhogy elektromosbol is csak a hasznalttal szamolok, es a hasznalt benzines vs. hasznalt elektromos az mar behozza az arat (ugy hogy csak a kedvezmenyes, havi 15e-ert parkolhatok a melohelyemen parkolasi megtakaritassal szamolok). Mar 1 eve nalam van (most fordult a kotelezoje), ha meg 2 evig igy maradnak a kedvezmenyek, akkor benzinen es parkolason behozta a csere felarat (az aramot itthoni nappali tarifaval szamolom).
Es szoktam emlegetni hogy az 1-es prius akkupakkja 16 eves koraban lett cserelve (sokkal regebbi technologia), nem felek az ebben levo 2011-es akkuk rovid idon belul torteno megmukkanasatol.


b.
(félisten)
Blog

Nagyon jó volt olvasni ilyen jellegű cikket itt az oldalon és ellentétben egyesekkel baromi jó és színes dolognak tartom. Ezek az autók igazán megmutatják az ilyen irányú fejlődést és egyre inkább túlmutatnak azon amit manapság az emberek többsége gondol általánosságban róluk.

Egy dolog azért bántóan rusnya volt számomra ( ízlések és pofonok) mégpedig ez:

[ Szerkesztve ]

üzenetek