[Re:] [pIIrash:] Vajon létrehozható a világ összes képe egy adott méretben? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


cucka
(addikt)
Blog

A színek a monitoron 3 színből tevődnek össze. RGB...
Namármost mindegyik szín 0-255-ig skálázható. a 0-0-0 az a fekete, a 255-255-255 a fehér.

Hátizé, azért kilóg a lóláb, hogy csak a photoshop színválasztója alapján van elképzelésed erről.
A monitoron a színek általában rgb összetevőkből állnak (additív színkeverés). Analóg monitorokon az egyes összetevők értékei értelemszerűen nem skálázódnak, ezért analóg a monitor. Digitális monitoroknál változó, például az olcsóbb tft-k csatornánként 6 biten ábrázolják a színek értékeit. Ez a megjelenítés rész.
Ettől teljesen elkülönül, hogy egy adott képfile-ban hogyan van tárolva az információ (például photoshop-ban lehet mondjuk cmyk színkeveréssel dolgozni). Ettől továbbá elkülönül az is, ahogy a grafikus kártya tárolja a képet.

Például photoshop-ban cmyk color mode-al készítesz egy képet. Ez a kép a grafikus kártya memóriájában rgb módban lesz eltárolva, méghozzá úgy, hogy az r és a b csatornák 5 bites, a g 6 bites számokkal vannak leírva. Ezt megjeleníted egy olcsó tft-n, ami rgb üzemmódban dolgozik és minden csatornát 6 biten kezel.

Az általad leírt 0..255-ös skálának tulajdonképpen praktikus okai vannak. Ha az rgb minden komponensét 8 biten tároljuk, akkor az 2^24 különféle árnyalatot jelent, ami bőven elég az emberi szemnek. Emellé berakunk 8 üres bitet, így az eredmény az lesz, hogy minden képpont színe egy 32 bites szám lesz. Ez pont jó dolog, mivel a processzoraink 32 bitesek, tehát 32 bites számokkal elég gyorsan tudnak dolgozni. (Ezért kell a plusz 8 bit, mert 24 bites számokkal nehezebb dolgozni).

[ Szerkesztve ]

üzenetek