[Re:] [pit stop:] Szolgáltatótól telefont - de miért is egyre drágábbak? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Samus
(addikt)
Blog

Lehet, hogy nem sikerült kellően jól átolvasnom, vagy inkább értelmeznem, és épp ez a baj, mert nem igazán értem, mit is akartál mondani.

Tény, hogy lassan bizonyos készülékek egyre többe kerülnek előfizetéssel, rablánccal, mint függetlenül, holott pont fordítva kellene lennie. Én egy dologra tudok gondolni. A részletfizetésre, ami mostanság fénykorát éli. A szolgáltató pofátlanul alacsony törlesztőrészletért hajlandó odaadni neked a készüléket, ha aláírod, hogy őt fogod szolgálni míg világ a világ amíg az előfizetés ideje le nem jár. Így lett egy új telefonod, ami nagyon olcsó neked, hisz havonta csak keveset kell fizetned érte, a szolgáltatónak ez fix bevétel (a fix dolgokkal könnyebb tervezni), mindenki jól jár. Te nem adsz ki egy kisebb vagyont egyszerre, holott ha összeszámolod, a végén drágábban jössz ki. És igen, ennek ellenére én is így vásároltam eddig a telefonjaim, és valószínű ezután sem lesz másként, csak azok a fránya perdíjak ne lennének.

Amit én nem értek, az az, hogy az előfizetéseknél miért ilyen pofátlanul magasak a perdíjak? Kártyás csomagban lassan sokkal olcsóbban telefonálok, mint előfizetve. Az előfizetést, mint szót sem értem, mert ebben a csomagban épp, hogy utólag fizetsz, a kártyással fizetsz előre. A havidíjas megnevezés már jobban passzol rá.


pit stop
(addikt)
Blog

Ezt azért írtam, mert egyre több volt a felháborodás, ha csak magában veszi valaki telefont egyre kevesebb a kedvezmény, ahogy írtad is. De a szolgáltatók nem feltétlen őrültek meg, és lehet pont az a cél, hogy minél kevesebben vegyenek ott telefont járulékos okok miatt.
0 % THM pedig már elérhető Edigitalnál meg talán Media-ban is, így az akár nem is kell hogy odakössön. Persze ha már hosszabbítod hűséget egyszerű ott intézni ahol vagy.
Háromból egyik szolgáltató volt, aki nem fürdött be nagyobb összeggel 0 forintos csúcskészülékes hirdetésekbe, mert nem adta annyiért, de ez most már legtöbbnél nem jellemző annyira mint régebben.

Bocsánat ha valami nem érthető, megígértem meg meg is akartam írni már ezt, és most volt indíttatás meg kis idő hozzá - viszont fáradtság is mellette :B


Samus
(addikt)
Blog

Az a 0% nem épp annyi. Nincs kamat, cserébe akad kezelési költség, ami általában egy törlesztőrészlet ára...


Dany007
(veterán)
Blog

Meg sok helyen amit 0%-ra adnak annak az árában bőven bent van a kamat! Pár éve mikor TV-t néztem adott TV a MM-ban 0%-ra pont annyival volt drágább, mint máshol kamatos hitelre a kamatok összege...


Samus
(addikt)
Blog

A teljes ár sem jobb. Számítástechnikai eszközt (és most a mobilt is ide sorolom) csakis megbízható szakboltból. Sokszor nevetek, mikor az "akciós" termékre rákeresek, ami az újságban nagyban hirdeti magát, hogy -10 (20-30)k, megnézem egy ismert bolt árait, ahol a termék legalább annyival olcsóbb, mint az adott áruházlánc akciós terméke. És abban a boltban még csak nem is akciós.

Viszont elkanyarodtunk a témától.

Régen (5-8 éve) jól működött ez az előfizetéses dolog. Emberünk bement adott szolgáltatóhoz, megvette a készüléket iszonyat olcsón (kártyás/független árhoz képest), aláírta a rablánc-szerződést, és olyan perdíjakat kapott, amiről egy kártyás társa csak álmodozni mert. És még csak nem is kellett havi 10k-t fizetnie.

Mi változott? Hogy lehet, hogy külföldön működik ez a modell, itt pedig nem? Jó, a kérdés iróniáját én is értem, de ettől most tekintsünk el, hisz sikeres ország vagyunk...


Dany007
(veterán)
Blog

Egyébként a témához szólva olyan egy éve már nekem is feltűnt, hogy egyre kevesebb kedvezményt adnak az előfizetéshez...
Gyakorlatilag ma már tényleg ott tartunk, hogy olcsóbb megvenni a telefont egy gsm boltban, akár sufnigsm-ben is, mint szolgáltatónál. Tehát nem hogy kedvezmény járna a 2 éves hűség előfizetéshez, hanem még többe is kerül a telefon.

Olyan 3 éve lehetett mikor megvettem az LG P500-at 19.000 forintért. 5k-s előfizetés 2 évre. Akkor ez a telefon 45k volt használtan! Gyári független árára nem emlékszem.
Aztán olyan 1,5 éve vettem a Sony P-t 77k-ért 3k-s előfizetéssel 2 évre. Akkor olyan 100k körül mozgott gyári függetlenül.

Most meg az van, hogy az iPhone 5S 8k-s előfizetéssel a T-nél 250.000 forint, az Expansys-nál függetlenül ugyanez a 64GB-os típus "csak" 220.000 forint.
A havi 12 ezer forintos előfizetésnél kerül csak annyiba a telefon, mint az expansysnál függetlenül. És efölött a 15 meg a 20k-s előfizetéseknél lesz csak lényegesen olcsóbb. De van olyan készülék ahol még ez sincs meg.


kecskebégető
(aktív tag)
Blog

Ma röhögtem hatalmasat a vodafon benyőgte,hogy listaáron 121.000Huf a GS III náluk.
Hol élnek ezek??????


pit stop
(addikt)
Blog

Van aki így is megveszi - azon lehet keresni.
Aki meg nem csuklóból szolgáltatónál vesz talál jobbat is. Az ő szolgáltatásuk a vonal meg net, ez meg ráragadt.

(#5) Samus : Adók, visszaélések, mindehhez egy kis piac :F

[ Szerkesztve ]


Blackmirror
(senior tag)

Ezzel a szolgáltatást akarunk eladni neked hozzáállással nem mennek igazán sokra.
Szerintem a telefon értékesítésen is megvan a maga hasznuk,sokszor pl azért mert xy telefon olcsóbb náluk jóval mint máshol.(előfizetéssel-kártyásan nem-mint tudjuk :DDD )
Egyébként azt nem értem, hogy miért drágább egy adott készülék két éves előfizetéssel mint kártyás csomagban?Van rá példa.


Blindmouse
(senior tag)
Blog

Pedig nagyon egyszerű. Egy cég akkor is megveszi, ha drágább, azért mert adózás, elszámolás, utánnajárás, lustaság. Te meg menjél a Csonti GSM-be, ami talán bezár holnap, talán nem.


pit stop
(addikt)
Blog

Második felére: kártyás ügyféllel talán kevesebb a potenciális "probléma". Ha pedig előfizetést szeretnél akkor ezzel is (láthatatlan kézként) próbálnak nagyobb csomagok felé terelni, mert nekik az éri meg. Kicsi csomagokat fenntartják, mert muszáj a piacon, de nem ösztönöznek rá hogy megvedd - vagy akkor már keresnek is rajta(d).


kecskebégető
(aktív tag)
Blog

A baj ott is kezdődik,hogy én is mennék drágább csomagba de azokban is egyre csökken a hozzáadott érték nemhogy a külföldiekhez képest de még a régebbi hazai csomagokhoz képest is.
Egy ideig én is sajnáltam a szolgáltatókat,bankokat de miután kicsit én is jobban beleláttam a dolgokba(bankok részéről látpm,hogy egy sima forintalapu hitelemre 500.000-re 1.2 milliót fizetek vissza!!! az egyik telekom cégeknél meg ismerős átal belelátok a belső ügyeibe bevétel/kiadás oldalon tételesen minden szinten)azóta azt mondom nem sajnálom őket rohadt nagy lehúzás megy itthon minden téren.....


daenerys
(tag)
Blog

én már 7 éve nem veszek szolgáltatótól telefont, több baj van vele, mint amennyi előnye van. Mondjuk ebben közrejátszik az is, hogy a Telekom szervize 2001 óta egy tetű banda volt, és ennek ellenére még pár év bizalmat megszavaztam nekik...

BlackBerry terén a Telekom egyik Curve szoftvere több telefont is használhatatlanná tett, mégsem javítják ki a hibát hónapok óta. Ez a hozzáállás is csak nálunk megengedhető, mert ugye "ennyi pénzért mit vársz, ez egy alsó kategóriás BB" - attól még nem olcsó, és külföldön nem is rossz ez a típus. Csak itt vagy TE a hibás azért, ha valami elromlik belső okok miatt. Neked kell mindent bizonyítani, mert mindenki korrupt. Szubbalkáni dolog ez.

Következő lépésként az előfizetésemet is megszüntetem Magyarországon... lesz egy hordozható wifim, aztán BBM-en meg Viberen meg ilyeneken fogok telefonálni. És netes előfizetésem sem a Telekomnál lesz, mert nem szolgáltatnak kb. semmit. (tudom, 7000-ért volt BIS + sok gigás netem, és nemes egyszerűséggel nem működött, több készüléken is kipróbáltam, egyszerűen szánalmas, hogy hogy kezelik az ügyfeleiket... van képük azt mondani, hogy a telefonom rossz, meg hogy a telefonom miatt nem megy a net, mert BlackBerrym van)

[ Szerkesztve ]


pit stop
(addikt)
Blog

Én sem légből kaptam az írást, dolgoztam szolgáltatást nyújtó cégnél.
Pont azért írtam amit te is írsz, hogy egyre kevesebb a kedvezmény, és erre sokan érzékenyen reagálnak (nyilván, mert többe kerül nekünk). De azzal a csomagokkal, amikkel előre közlik, hogy olcsóbban odaadjuk, csak ne vegyél készüléket, szerintem egyértelmű, hogy arra akarnak ösztönözni, hogy készüléket vegyél máshol. Vagy ha mégis ott akarsz, akkor fizesd meg.
Én nem sajnálom őket. Mindenki profitra törekszik - te magánemberként hogy minél kevesebbet fizess, ő pedig hogy minél többet kapjon. Csak arra akartam rávilágítani, hogy nem ész nélkül csinálják a dolgokat, hanem meghatározott utasítás alapján, amibe lehet hogy nehezebben érthetően de van logika (saját részükről), és háttérszámítás is. Nagyon nagy bevételeik vannak, de ugyanakkor nagyon nagy kiadások is állam felé. A bevételbe meg sajnos bele kell tervezni rendkívüli dolgokat, mint pl. jövőbeni frekvenciadíj, amire elég elszállt összegeket vár állam már előre jelzésértékként.
Sok szereplőn keresztül megy ez a lehúzás, és a legvégén álló fogyasztó (mi) fogjuk megérezni sajnos legjobban mekkora is az.


kecskebégető
(aktív tag)
Blog

" Mindenki profitra törekszik - te magánemberként hogy minél kevesebbet fizess, ő pedig hogy minél többet kapjon."
ez így rendben is lenne csak itthon nem a tisztességes profitra törekednek hanem az aratásra-mindezt pofátlanúl....


pit stop
(addikt)
Blog

Én még nem hallottam olyat, hogy valakinek Magyarország lett volna aranytojást tojó tyúk :D
De számokban se láttam - azok pedig állítólag nem hazudnak. De hogy kinek mi a nagy meg kicsi a nők jobban tudnának véleményt formálni ;)


kecskebégető
(aktív tag)
Blog

Akkor te nem itt élsz.......
Menj már el pl egy penny marketba.
Amit például németországban a szemétbe megy eladhatatlan a "hordó aljáról ser"azt itt frickenbaruként,grebberbrau,zürcher brauként kartonszámra adják el. :Y :))
Ugyanez igaz egy csomó kajára és ugyanez igaz a telkok szolgáltatáscsomagjaira.Amiért külföldön kiröhögik azt itt semmi szolgáltatással 2xes árszorzóval eladják premium szolgáltatásként.Úgy,hogy a költségeik jóval alacsonyabbak mint a nyugatabbi országokban.
Szóval nehogy aranytoját tojó hnem egyenesen gyémátot tojó tyúk vagyunk.....
Tényleg itthon élsz? ;]


pit stop
(addikt)
Blog

Igen, itt élek Pesten :) és külföldön is jártam már néhányszor.
Én az árakban nem a cégek kapzsiságát látom hanem más felhajtó tényezőket, amit végül persze mi fizetünk meg. Én is érzékelem ezeket, van amiben igazad van de néhány példádban okok máshol vannak.


kecskebégető
(aktív tag)
Blog

"Én az árakban nem a cégek kapzsiságát látom hanem más felhajtó tényezőket, amit végül persze mi fizetünk meg." pl?

Ui:nem akartalak megsérteni bocs csak kicsit cinikus voltam :R

[ Szerkesztve ]


Dany007
(veterán)
Blog

Ez így igaz. Csak sajnos az egyszeri vásárlót az pont nem érdekli, hogy mi vagy mik miatt ilyen magasak az árak. Kb mint a bruttó-nettó fizetés megnevezések. A mezei embert nem érdekli, hogy mennyit kell utána fizetnie a munkáltatónak, mert az az ő dolga. Őt csak az érdekli, hogy mennyi pénzt kap kézhez.

Egyébként én még mindig azt mondom, hogy nem az árakkal van gond itthon, hanem a fizetésekkel. Rengetegszer történt már áremelés, amit azzal próbáltak kisebbíteni, hogy az EU-ban is ennyibe kerül. No igen, csak ilyen épp azt felejtik el belevenni, hogy az EU-ban nem netto 490eur az átlagfizetés.

üzenetek