üzenetek

hozzászólások


User64476
(őstag)

Izompóló, flip flop, rövidnadrág javasolt. :D


creation
(senior tag)
Blog

10 bőr plasztikusból 11,2 ezt ajánlja ;]

[ Szerkesztve ]


BlackPriest
(őstag)
Blog

ha nem akarsz pályázni, meg száguldozni, minek vennél gsxr-t? ez pont erre lett kitalálva, nem a kellemes motorozásra...


Zeratul
(addikt)

Legjobb ha bőrruha pontosan illik rád és kényelmes, azt viszont érdemes belekalkulálni hogy vastagodhat illetve vékonyodhat az ember szezonálisan vagy tartósan és hogy hidegebb időben jó lenne alávenni egy polár vagy termo alsót. Ha nagyon lötyög a ruha és nincsenek a helyükön a protektorok az nem jó, ha szorít megint csak nem jó. Sisaknál a baleset egyértelműsíti a cserét mert belső energia elnyelő hab deformálódott és tönkrement, ebben a drága és olcsó sisakok között sincs különbség. Leesés, vagy garázsajtó lefejelése más kérdés. Ott a sisak héj anyaga szokott általában károsodni főleg ha betonon csattan. A bevert fej esete viszont erősen hasonlít a balesethez ha izomból megfejelted a szemöldökfát, persze ha csak megakadt a bukó az nem károsítja max pár karcolással lesz gazdagabb, de ezek nagyon szubjektív megítélések, mert senki se lát bele az anyagszerkezetbe. Bukó leesése leggyakrabban abból ered hogy motor ülésén hagyjuk és lecsúszik, általában ilyenkor nem esik nagyot és a héj se károsodik. Másik hiba hogy sokan szeretik az utaskapaszkodóra rögzíteni a bukót levétel után alatta meg ott a forró kipufogó, gyorsabban tönkretenni nem is lehetne az energia elnyelő habot mint a sugárzó hővel.

Ha inkább túrázásra használnád akkor kezdésnek inkább a SV650N vagy SV650S-t ajánlanám amit ideális kezdőmotornak tartanak. Nagyon jóindulatú futómű és motor, könnyen dönthető kanyarban is élvezetes, az Snek megfelelő szélvédelme van az N meg kényelmes.



Areturus
(tag)

Izgalmasan hangzik... De ezt inkább csak a GTA V-ben próbálnám ki :B

(#103) BlackPriest: Nekik csak ilyen kategóriájú motorjaik vannak ezért gondoltam, hogy én is hozzájuk igazodnék, s hasonló motort vennék. A koncepció valami olyasmi lenne, hogy országon belül mennénk együtt mindenfelé. Két főtől egészen nyolcig. Ők ismerik jobban az országot, én még nem. Én csak mennék velük, pontosabban utánuk. Illetve az ausztriai Alpok gyönyörű útjait és szerpentinjeit is megcéloznánk. Ha pedig hosszabb utakra megyünk megszállunk hotelekben. Legalábbis ők ezt mívelik már pár éve.

(#104) Zeratul: Ment privát!


Zeratul
(addikt)

Szerpentinen az SV simán tartja a lépést a gixerrel. Az SV-m előző tulaja elég rég óta motorozott és mondta hogy gyakorlatilag csak lábtartó határolta be a kanyarsebességet, pedig már elég viseltesek voltak a gumijai. Az SV amire nem való az pályázás. Versenypályára lágy futómű és gyenge a fék, autópálya csőgázt meg a motor nem viseli el hosszú távon.


HSM
(félisten)
Blog

Az SV kanyarsebességet eléggé behatárolja a csapnivaló futómű is. Nem egy GSXR na. Szerintem ha kifejezetten GSXR600 tulajokkal akar túrázni, és a pénz nem akadály, szerintem miért ne, sőt. Ha nem pörgeti, még barátságosabb a karaktere a GSXR-nek, remek a futóműve is gyárilag. Ha pedig kezdő a tulaj és túlvállalja magát, vagy nem tiszteli a fizikát, ugyanúgy az árokban fog kikötni 200-zal egy SV-vel, ahogy egy GSXR-el is.
Persze, kitűnő motor az SV is, szó se róla, de másra van kitalálva, és más árfekvésű is... :)

Viszont szerintem nem ezt a topikot kéne ezzel szemetelni, erre van a motoros topik....

[ Szerkesztve ]


Zeratul
(addikt)

Gixer nem túramotor, nem tanuló motor, sokkal jobban rá kell magát hajtogatni mint egy SVre vagy Hornetre, ha nem akarja motorozást nagyon gyorsan megutálni akkor olyat érdemes vennie amin kényelmesen tud motorozni és hibázást nem azonnal bünteti. Túrázás meg nem arról szól hogy csoportosan egymásra licitálva száguldozunk bele a halálba.

[ Szerkesztve ]


HSM
(félisten)
Blog

Egyáltalán nem értek egyet a leírtakkal.
A hajtogatás sem mindenkinek kényelmetlen, nekem pl. sokkal kényelmesebb a hajtogatós Honda CBR600RR, mint a Hornet, biztonságosabban is tudom navigálni. Ugyanakkor a szintén hajtogatós BMW S1000RR-ről úgy menekültem lefelé, hogy öröm volt nézni, olyan kényelmetlen volt. Szóval rá kell ülni, kipróbálni, kinek melyik jön be jobban.
Ami a "túramotor" részt illeti, az a túramotor, amivel túrázni mennek. Lehet túrázni menni a GSXR600-al és az SV-vel is. Ahogy egy DRZ400-al, vagy Super Ténéré-vel, vagy akár Hayabusával is. Halkan megjegyzem, az Sv sem sokkal túrásabb, mint a GSXR, úgy a praktikus szempontokból, sokkal inkább mondanám egy sportos általános célú bicajnak, mint túramotornak.

Ami a hibázás büntetését illeti, szerintem az SV sokkal jobban bünteti a tapasztalatlan sofőrt. A GSXR egyszerűen nem megy, ha nem pörgeted, nincs nyomatéka kis fordulaton ezért "hülyebiztos", ehhez képest az SV nyomatékból kilő kis fordulaton is, ha felelőtlenül bánsz a gázzal, visszaváltani, és gyorsítani is óvatosabban kell vele, sőt, a gázt elengedni is, a sokkal erősebb motorféke miatt. Ezenkívül a sete-suta futómű és gyengébb fékek sem éppen a megbocsájtást segítik egy vezetői hiba esetén. :N Halkan jegyzem meg, a béna futómű az SV-n a kényelemre sincs éppen túl jó hatással, bár jóminőségű utakon ezzel nincs gond.

Pláne, ha csak kényelmesen gurulnak, és nem egymást hajtják a halálba, úgy végképp nem látom, miért ne vehetne magának nyugodtan GSXR-t... Ésszel és tisztelettel kell vele bánni, a tudásunknak megfelelően, ahogy az SV-vel is, különben mindkettő csúnyán ledobja magáról az utasát.

Azért azt hozzátenném, nem az SV ellen beszélek, mivel remek motor, és bátran merem ajánlani bárkinek, csak azt akarom mondani, hogy ugyanannyi érv szól a GSXR mellett, mint amennyi az SV mellett. A legjobb, ha kipróbálja mindkettőt, illetve utána informálódik.

[ Szerkesztve ]


BlackPriest
(őstag)
Blog

hát nem tudom. nekem egy 88-as gsx600f-em van, nekem egy bp-pécs távon már az is kényelmetlen túratempóban. haver 750-es gsxr-je nekem már rövid távon is csuklógyilkos volt, meg úgy éreztem, mintha a lámpa fölött lenne a fejem, hogy gyorsan vissza is adtam. túránál meg illik a leglassabbhoz igazodni, nem kell belehajszolni egy bukásba. én kirándulni tuti egy banditot, vagy valami hasonlóan kényelmes motort választanék, esetleg hely az asszonynak, túradoboznak, stb. de ízlések és pofonok, vétel előtt nem árt elkérni a haveroktól egy-egy gépet, ha van többféle és kipróbálni


wolfnet
(tag)
Blog

Én ezzel a kis négyszázas rf-el 80-100km-eket túrázok, olykor asszonnyal is. Rendes kapaszkodó, doboz, hely az utasnak. Nekem azért jön be ez a kicsi sport-túra, mert országúti tempónál szélcsendes időben szinte nincs szélterhelés se rajtam se az utason, míg a banditán azért ezzel számolni kell. (Van aki szereti van aki nem, utas általában nem.) Az biztos hogy kezdő motornak ideális egy idősebb vas, mert nem fogsz rá annyira vigyázni. :R :R


Zeratul
(addikt)

Gixerre ültetni egy kezdő motorost kb. olyan mint a kezdő lovast egy angol telivérre és szabadjára engedni. A hirtelen megjelenő erő sokkal inkább megijeszti a kezdőt és akkor vagy a gázba kapaszkodik bele vagy a fékbe, egyik se jó, a jobb fék csak értő kezekben ér valami akinek még fék adagolás is problémát okoz annak inkább veszélyes ha egy ujjal is blokkolni tudja az első kereket. Ha valaki már egy SV-t határon tud motorozni akkor megérett a gixerre.

[ Szerkesztve ]


HSM
(félisten)
Blog

Ahogy írtam, és írod is, rá kell ülni, kipróbálni, aztán kialakul, kinek mi jön be. :K Az S1000RR-ről menekültem, még ráülni is kényelmetlen volt, míg a hasonlóan szupersport CBR600RR tökre kézreállt, ahogy a csutkakormányos SV650 is.
Amúgy annyi a trükk ilyen gépeken, hogy a tankba kell kapaszkodni térddel, és máris nem fájdul meg a csukló, cserébe stabilabban is ülsz onnantól a nyeregben. Ugyan hatalmas távokat nem tettem meg ilyen gépeken, de egy nap bő 400km-re volt már példa, mindenféle csuklóbántalom nélkül. ;)

(#111) wolfnet: Félidomos banditnál van szélvédelem. ;)

(#112) Zeratul: Továbbra is ugyanaz a véleményem. Ha GSXR600-on tiszteletlenül ráhúz a gázra és megijed, akkor ugyanúgy megijedne az SV650-en is, vagy még kétszer annyira, mivel annak rövidebb az áttételezése és nyomatékosabb a blokkja, elég vad gyorsulást tud egyesben, de még kettesben is. :N A féket meg meg kell tanulni használni. Ha ész nélkül belemarkol, az SV-n is blokkol.

[ Szerkesztve ]


Zeratul
(addikt)

Úgy néz ki nem érted mire célzok, a hirtelen megjelenő erőről. A gixer alul nem húz, de ha beér az erőtartományba azonnal akkorát ránt mint egy lórugás, az SV viszont alapról húz végig. Melyik jobb a kezdőnek amikor tudja hogy bármikor rácsavarja akkor rögtön jön az erő lineárisan a markolat állásától függően, vagy az amikor fordulattól függően ugyanaz a gázállás jelenthet lehörgést vagy egy kerékre állást is?


BlackPriest
(őstag)
Blog

én az mb5-ös hondámmal megtapasztaltam milyen ez. ráültem, indultam, semmi. mondta a tulaj, hogy húzzam meg rendesen a gázt. megtettem, egykerék, aszfalt (aztán megvettem a motort, azért is indultam, de még egy50-es is tudott meglepit okozni egy másik 50-es után)


Zeratul
(addikt)

Simson után meglepő tud lenni egy hegyes 50-es. :D Yamaha Jog-gal is lehetett egy kerekezni. :DD

[ Szerkesztve ]


creation
(senior tag)
Blog

Most tényleg próbálunk egy kezdőt ráültetni egy gixerre?!

Ahogy írtad "nem megy", ha nem pörgeted nem megy. Az sport motor, kár is erőltetni. Ahhoz hogy meginduljon pörgetnie kell, ha nem szokik hozzá a hangjához és a pörgetés során keletkező erőhöz, akkor irány az árok. Ha nem szokik hozzá, hogy a fékkel tisztelettel kell bánjon, akkor "kisujjtól fog előre szaltót". Ha nem húzza ledadog és kocsisorban előre menve fog tükröt bontani (de ne legyen igazam!).

Az SV... Alacsony fordulaton is húz, ahogy írtad is. Nem fog megijedni, mert stabil, egyenletes a teljesítmény leadása. Alacsony fordulaton pöfögve is kényelmesen haladhat vele, nem kell ordíttatnia. A motorféke jóval erősebb, így hozzászokhat ahhoz, hogy kellemesebben fékezhető, de a váltásokra oda kell figyelnie visszafelé.

Ahogy engem megelőzően, mások is írták, próbáljon ki pár motorkát, akár 20-50km távokon is ha van rá lehetősége. Amelyik neki kényelmes, azt vegye meg. A barátoknak, ha valóban azok, akkor meg megértőnek kell lenniük, akár gikszer, akár sv lesz vagy más a megoldás.

Bocs kollega a nem ide kapcsolódó társalgásért :R


Móci
(addikt)
Blog

Nagyon szép lett a motor, remélem sokáig fog szolgálni!

Attól a baromtól meg el kellene venni a jogosítványt. Hogy a fenébe tud az ilyen közlekedni?


HSM
(félisten)
Blog

Amiről Te beszélsz, az az R6-os Yamahák, amik 40NM-ről hirtelen 60NM-re ugranak 9000rpm-nél. A GSXR nem ilyen, annak szépen egyenletesen jön meg az ereje. Itt a fékpadi kép, ha nekem nem hiszel: [link]
Szerintem sokkal jobb a tapasztalatlan motorosnak, hogyha tudja, hogy forgatja a motort akkor van erő, amúgy meg csak simán hajt a gép, mint az SV-n, ami csak simán a mindennaposan használt fordulatoknál is akkorát tud tolni, hogy a vér megfagy az ereiben. Arról nem is beszélve, hogy a sor4-es motor kisebb fordulatszámokon sokkal kevésbé érzékeny a gázállásra, mint a V2, kanyarban ledöntve kettesben arra véletlenül ráhúzod a gázt, csak finoman indul meg, míg az SV kikaprná alólad az aszfaltot ilyenkor, ami könnyen végződik bukással.

(#115) BlackPriest: Jó, ez az 50-es... Tudom, 125ccm, 2T, vigyázz, kinyit a power, hű, így meg úgy nagyon megindul. Aztán mikor teligázt húzol neki és kinyit, annyi történik, hogy a nyitott powerrel már gyorsul is, nemcsak vánszorog. :DD

(#117) creation: Nem akarom én ráültetni semmire, de nekem teljesen ésszerűnek tűnik a fojtott GSXR, majd beleszokás után a folytás kiszedése. [link]
Bár szerintem a fojtás is felesleges, ne pörgesse az első években, és akkor nincs nagy erő és gond.
Ledadogni meg nem fog, a sor4-es 400-as gépek se dadognak le, érzéssel kezelve majdnemcsak alapjáraton sem, ez sem fog. Az SV inkább, az nem szeret 2000rpm alatt működni.

Én úgy gondolom, nem az erő veszélyes kezdőként a motorban, hanem a vezetői tapasztalatlanság és az önismeret esetleges hiánya. Máshogy kell vezetni egy motort, mint más járművet, itt nem csak a karosszéria törik, itt a motorosnak kell gondolkozni mindenki más helyett is. Ugyanúgy csúnyát lehet esni egy nagyrobogóval, vagy 125/250-es motorral, mint egy 600-assal. Ez úgyis a sofőrön múlik, képes-e a határain belül maradni. Persze, a nagyobb mocikon ott a kísértés, ezzel kell számolni. Ha a kísértés túl nagy, és emberünk tudja magáról, hogy úgysem bírna magával, akkor marad a szamárlétra. Egy év 50ccm, egy év 125/250ccm, aztán a nagymotor, meg túra.


BlackPriest
(őstag)
Blog

Nincs ertelme veled beszelni, remel nem rad fog hallgatni a leendo motoros, reszemrol ennyi.

üzenetek