üzenetek

hozzászólások


HSM
(félisten)
Blog

Nézd, én csak azt mondtam, ha a GSXR600 sok lesz neki elsőre, akkor az SV650 is. Nem mondtam, hogy ezt csinálja. De ha leteszi az A jogsit, azért kénytelen lesz megtanulni kezelni (de nem uralni, az még évek rutinja!) egy ekkora gépet is, a többi pedig fejben dől el.
Amúgy szerintem kezdőknek a legjobb választás vagy valami a 250-300ccm-es géposztályból, vagy valami sor4 400ccm körüli gép, de az itthon elég ritka. Valami olcsó, amivel nem anyagi csőd elborulni. Ugyanakkor a kis géppel is lehet óriásit esni, ha az ember azt hiszi, a kis ccm majd megvédi a felelőtlen vezetéstől.

[ Szerkesztve ]


Zeratul
(addikt)

Persze azért mondja sok tapasztalt motoros tesztelő (olyanok akik versenyeznek) hogy SV 650 ideális kezdőknek és újrakezdőknek mert nem igaz mi? Mert hogy mi mezei tulajok mit mondunk az nem mindig mér adó, de akik alatt több száz típus megfordult annak szavára lehet adni.


Zeratul
(addikt)

A dyno méréseket legmagasabb fokozattban full gázon mérik ami aligha ad információt alacsonyabb fokozaton a gázreakciókról, ennyire mérvadó a teljesítmény pad. kb semmenyire. Az se mindegy hogy a gázmarkolat útja mekkora. SVnél egy fogásból nem lehet csutkára tekerni, a gixernél igen.


HSM
(félisten)
Blog

Nézd, nem véletlen írtam, amit. Elég sokat motoroztam SV650-el. Tényleg, remek motor. Ezenkívül eleget motoroztam 35kw-ra fojtott 600-as Hornettel (Honda vezetéstechnikai képzésén mindkét szinten, tehát ki kellett ismerni), és Honda CB400SF-el is, és nekem határozotottan az a tapasztalatom, hogy ezen két sor4-es Honda sokkal kezesebb, elnézőbb, hülyebiztosabb motor, mint az SV, és motorikusan a GSXR is ugyanez a konstrukció, mint ezek, csak szénné pörgetve van még benne +20LE.

Az SV-ben tökigazad van, hogy marha hosszú a gázmarkolat útja, de ha mentél már vele azt is tudnod kell, hogy elég rálehelni, és már izomból megy is a szekér az alul ébredő nyomatékból kisgázzal, ezért NAGYON finom kezet igényel a használata, míg a fent említett két Hondánál ha nincsenek pörgetve tökmindegy, negyed vagy fél gázt húzol, nem fog megviccelni egy hirtelen megindulással. Kanyarból kigyorsításnál is (motor felállítása) sokkal jobban tolerálják ezek a motorok a fakezű sofőrt, ahogy egy esetleges hirtelen gázelvételnél is sokkal megbocsájtóbbak.
Persze, egy tapasztalt (versenyzői tudásszint) pilótának nyilván egy remek kis élménymotor az SV ezen karakterisztikája révén, ugyanakkor egy abszolút kezdőnek első motornak éppen ezért nem tudom olyan jó szívvel ajánlani, mint ahogy mondjuk egy Hornetet tudnék. SV-t én csak és kizárólag olyannak ajánlanék, akinek van már legalább egy év tapasztalata kisebb (vagy nagyobb) motorokon, de nem akarnak 250-el száguldani, nekik viszont nyugodtan, mert amúgy az egyik legjobb ár/értékű élménymotor a piacon.


creation
(senior tag)
Blog

Én jelenleg páromat egy VTR250-el tanítgatom. Előnye, hogy nem csak "majdnemhogy" nem dadog le, hanem gyakorlatilag alapjáraton tud vele pöfögni akár még 2-ben is. Szerintem kezdőnek inkább való egy nyomaték motor mint egy fordulat motor.

Ennek ellenére van ismerősöm aki még él és "nagyobbal kezdett", pedig motoros múltja a Simson-t leszámítva soha nem volt. Egyik barátom egy 400-as Banditot vett magának kezdő motornak. Másik leányzó ismerősöm pedig egy gikszert vásárolt magának, mert az volt az álma (hozzá teszem, hogy nem meri vezetni, csak nagyon jó időben, mert fél tőle).

Párom aki a kis 250-es motorkával kezd (bár én ezt is sokallom neki), álmaiban egy Triumph Bonneville-t lát. Főleg tegnap után, amikor élőben is megpillanthatott egyet menet közben, a szülinapján :)

Szóval itt senki félre ne értsen, nem akarom én senki álmát visszafogni. Csak inkább azt javaslom s ebbe szerintem te is egyet fogsz érteni, hogy előbb próbáljon ki pár motort, mielőtt vesz egy olyat, amit esetleg szeretni sem fog. :R

[ Szerkesztve ]


Zeratul
(addikt)

Visszafojtott Hornetről meg CB400Fről beszélsz ami egyik se a Gixer kategóriája, a Hornet még fojtatlanul is egy csak erős naked bike aminek a Bandit a Suzuki megfelelője. Az hogy annyira finom kézzel kellene bánni a SVvel nem teljesen igaz, max elinduláskor, kezdőként gyorsan el kell váltani az egyest és többi fokozatot használni a körülményeknek megfelelően, de váltani is el lehet felejteni mert nyomatékból minden megold a motor.


HSM
(félisten)
Blog

A VTR250 nem SV650. :N Az valóban nem dadog le a beszámolók alapján. Az SV650 viszont elég dadogós, rángatja a láncot 1800rpm alatt már kettesben, tehát 2. fokozatban 18km/h alatt el lehet felejteni vele a közlekedést, ami mondjuk kanyarokban megkíván némi rutint és precíz gázkezelést. Egyesben oké, ott viszont egy meggondolatlan mozdulat a gázon, és a hatalmas nyomaték és kis fokozat okán ilyenkor kb. véged van...

Egy nőnek amúgy elképzelni sem tudnék jobb kezdőmotort a VTR250-nél, remek választás. :R

Amúgy 100%-ig egyetértünk, próbáljon ki néhányat, tapasztalja ki, min érzi jól magát, akár motorikusan, akár üléspozícióra, és olyat vegyen. :R

(#126) Zeratul: Látom lövésed sincs az említett motorokról, ami csak annyiból kellemetlen, mivel azt hiszed, a netes tesztekből majd jól kiokosítod azokat, akik már tapasztalták az adott típusokat, akár napokig, vagy esetleg évekig. :( Ez pedig gáz.
Amúgy CB400SF-ről beszéltem, egy "kicsit" más motor, mint a CB400F.


Zeratul
(addikt)

Lövésem sincs, persze, azon motorozom. OMFG :DDD

[ Szerkesztve ]


HSM
(félisten)
Blog

Oké, akkor az SV-t ismered. (Mondjuk a váltás nélkül nyomatékból megold mindent azért minimum mosolyogtató, azért ez nem egy RSV1000-es, de még azon is van váltó, nem véletlen... )
A többi motor? :U Hornet, Bandit, GSXR, CB400SF?

[ Szerkesztve ]


Zeratul
(addikt)

Szerintem meg az hogy Te egy KEZDŐT Gixerre ültetnél, de min az állítod hogy a szupersport 600 legalább annyira alkalmas kezdetnek mint egy naked/sporttúra, lenne megmosolyogtató ha nem emberéletről lenne szó. :W


HSM
(félisten)
Blog

Ne kitérő választ adj, a kérdésemre válaszolj, egyenesen! Ültél már ilyen 600-as sor4 gépen vagy sem? Van összehasonlítási alapod, amihez hasonlítod az SV-t vagy nincs? Dobálózol a "szupersport" szóval, de tudod mit jelent az műszakilag egy motornál? Tapasztaltál már olyan motort a segged alatt?


Zeratul
(addikt)

Igen ültem és? Supersport 600 az homologizált motor utcai változatát jelenti.


kelly416
(veterán)

Srácok! (Nem csak HSM, bárki aki ennyire eltér a témától)
Nem zavar Titeket, hogy egy teljesen nem erről szóló cikk fórumát "teleszemetelitek", amikor van a beszélgetéseknek megfelelő fóruma is? Ráadásul olyan dologgal nyomjátok tele, ami abszolute objektív. Tudni kellene, mekkora a gyerek fizikailag, mennyire érett fejben, milyen testfelépítése van, milyen vérmérséklete, és nem utolsó sorban Neki kellene letesztelni pár motort, hogy mi felel meg és mi nem, ezért nem is értem, miért Ti vitatjátok meg, hogy Ő milyen motort vegyen?
Ha akar, vesz egy 1300-ast, azzal is meg lehet tanulni motorozni, csak ész és hely kell hozzá, aki meg olyan hozzáállású vagy vérmérsékletű, egy Babettán is meghalhat.


HSM
(félisten)
Blog

Ha ültél volna rajta, nem írnál ilyen zöldségeket. Amúgy igen, azt jelenti, de a műszaki tartalom? Ott van a kutya elásva...

(#133) kelly416: Igazad van, elnézést kérek az érintettektől. :B Az utolsó mondatodban 100%-osan összefoglaltad a lényeget. :R

Részemről ez a vita ezzel a gondolatoddal le van zárva.

[ Szerkesztve ]


wolfnet
(tag)
Blog

:R you are right


simonzé
(addikt)
Blog

Süt a cikkről, hogy imádod a motort. :) Sok boldog utazást kívánok. :)


wolfnet
(tag)
Blog

:R Való igaz, köszönöm szépen!


wolfnet
(tag)
Blog

Csak egy zárójeles történetet osztanék meg a tisztelt társasággal, aminek a kedvéért nem akartam új blogbejegyzést írni, mert annyit viszont nem ér. A véleményeteket várom az üggyel kapcsolatban. Tegnapi napon történt hogy ismerősöm motorozott Dunaújvárosban, mögötte haladó rendőrautó félreállította, a rendőr megkúrta 30rugóra lejárt műszaki miatt, ami 10 nappal járt le. A srác a hibás nyilván valóan, mert nem emlékezett jól, úgy emlékezett június közepén kell vinni majd, de már most lejárt. AnyWay+, mindenbe belekötött neki, kioktató volt, szemétkedő, kötekedő, a semmire. A motorkerékpár műszaki talán jól tudjátok gyakorlatilag semmiről sem szól, csak a pénzbehajtásról. Megnézik azokat amiket minden motoros indulás előtt megnéz gyakorlatilag azzal hogy kiáll a garázsból. (Lámpa + fékek). Ezért lehúznak 7-10e forintra. Na a srácnak egy millás motorja van, 2008-as, vadi újnak néz ki, nyilván láthatta a rendőr hogy nem egy szakadt 35 éves ön és közveszélyes fék nélküli ronccsal közlekedik a srác, hanem valószínűleg elfelejtette. A mérlegelési rendszer szerint 5-50 közötti összeget szabhat ki itt is. Ezt szeretném azzal szembe állítani hogy az engem elütő autóst 5'000FT-ra büntette meg a rendőr, aki nekem jelentős anyagi és lelki kárt okozott és több szabályt megsértett. Ne értsetek félre, nyilván ha kell büntesse meg a lejárt műszakist, mert lusta volt megnézni, de ez lehetne intelligensebb kedvesebb módon is. Jó napot Uram, biztos elkerülte figyelmét, már 10 nappal lejárt a műszakija, a motor egyébként rendben van látom blablalb,a és ekkor valószínű a sofőr is máshogy reagál a beszélgetésre. :K Kedved Rendőrök, akkor tudunk tisztelni titeket ha ti is tiszteltek minket! Agymenés vége, köszi. :R


kcsa
(veterán)
Blog

minden sztorinak két oldala van, meghallgatnám a rendőrét is. De ha aznap behajtani küldték ki, akkor ez van. Látja új motor - > van pénz, mehet a bírság.


creation
(senior tag)
Blog

Igen, az ilyen felfogás, idehaza az emberek nagy többségét elég sok dologra feljogosítja...

Sajnos azon kívül hogy felháborodsz és ezt ide leírod, nem sok másra volt jó amit tettél. Nyilvánvaló, hogy legtöbben egyetértünk azzal, hogy a rend őreinek olykor problémáik vannak a jó modorral és az emberséggel...
Ha naív lennék, azt mondanám, hogy ez biztos egy véletlen eset lehetett, mert biztos rossz napja volt a rend őrének... Ha meg a józan észt nézem, akkor az előttem szólónak van igaza...

Ahogy írtad is, a felelősség elismerésével barátodnak sem volt gondja. Ellenben az intézkedés módja az ami nem tetszett neki. A jó válasz pedig valami olyasmi, hogy miért nem igazoltatta akkor a bírság kiszabása után ő is az intézkedő rendőrt?! Jelvényszám és tsa... Utána élhet panasszal a megfelelő helyen. Ha tanúja is van, akár még előnyre is tehet szert. :R

Bár idehaza a jelenlegi helyzetet elnézve, valahol az aktakupacok alján végzi az ügy :(((


wolfnet
(tag)
Blog

@kcsa, @creation: igen...


kondás
(tag)

Én is nap mint nap motorozok és hihetetlen dolgokat látok
-kiscsaj kiteszi jobbra az irányjelzőt, kezd lehúzódni majd egyböl átkanyarodik balra
-biciklis szembejön a te sávodba
-szintén kiscsaj vagy idősebb nő kitolat a főútra és öt másodpercig keresi az egyes fokozatot
-kamionos bejön eléd a körforgalomban,-na ez teljesen alap.Egyszer majdnem eltaknyoltam mert vizes csúszós volt az út ,azon kellett fékezni.
-tegnapelőtt meg simán kijött elém egy kocsi a baloldali mellékutról

Marhára kell figyelni motoron:( háromszor annyira mint kocsiban
Sokkal szigorúbb feltételekhez kötném a jogosítványhoz jutást!


wolfnet
(tag)
Blog

Bement a srác a rendőrségre, megkérdezte hogy lehet-e panaszt tenni amiatt mert az intézkedés szerinte nem volt megfelelő, illetve ha igen kinél. Kiderült hogy az ember akivel az incidens történt, ő itt dujv.-ban valami közlekedés rendészeti főf@sz és panaszt is nála lehet tenni! Na ezt kapd ki, panaszt tenni annál akire panaszod van. Be is hívták, de ő ezt csak menet közben tudta meg. Az ember kb megalázta, hogy mit képzel magáról, stb stb, na és ilyenkor mit lehet tenni? Kinél panaszoljuk be a főnököt? :C Vicc! Miért nem lehet emberszámba venni az állampolgárt.

Kcsa: különben a srác sem a "Jómotor = van pénz" kategória. Két évet spórolt rá, megvette, amúgy havi 100 rugót keres, neki egy 30 rugós bünti az elég húzós. Persze továbbra is fenntartja hogy hibás volt benne, de nem kellene egy darab szarként kezelni, meg bűnözőként, amikor senkinek se ártott, csak figyelmetlen volt. :W


creation
(senior tag)
Blog

Mindig van feljebb!

Legfelül a sajtó és a bíróság :P

Lehet hogy túloztam, de akkor is belefér. Nyugatabbon simán :R


creation
(senior tag)
Blog

Ja a másik, a "mit képzel magáról", akkor arra pedig egyszerű lett volna a válasz!

Én vagyok a legfőbb munkaadód b'zd+! Én adom a fizetést a zsebedbe. És amíg én az adómat fizetem és te itt ülsz a valagadon és a jómodor nélküli dumáddal próbálod behajtani azt a pénzt amit én áldozatos munkával keresek, addig úgy érzem, hogy a főnököd vagyok. Ha pedig én panaszt kívánok tenni ellened, akkor az a minimum, hogy megpróbálod jóvá tenni legalább egy elnézést kéréssel, azt amit eddig csináltál. Vagy ha nem akkor keressük csak meg szépen a főnököd!

Tudom nagypofájú ugatás az amit írtam, így távolról. De nem hiszem, hogy az ilyennel másképp kell bánni!

Sajnos ez ma kis hazánk, bunkóék megkapták a forgószéket! :(((

[ Szerkesztve ]


wolfnet
(tag)
Blog

Ó hát igen. :D Engem szerencsére békén hagynak, mert se nem hangos a motor, se nem feltűnő, nem vagyok rajta hülye sem... na mindegy, majd lesz valahogy. :D


Hurkafej
(aktív tag)

Szia!
A hengerek illetve a hengerfej állapotának megállapítására a kompressziómérés nem jó, az csak összehasonlító mérésre alkalmas, a hengerek egymáshoz képesti állapotáról. Amivel ténylegesen meg lehet mondani az állapotot az a veszteség mérés.
A tárcsáidnak pedig kottyannia kell sugár irányban, mivel ez egy úszóágyazású féktárcsa. Vannak motorok, melyeknél ez 2mm felett is lehet, azért mert így van kitalálva. (pl.: versenymotorok)

A karburátor nyomáspróba alatt mi lett vele csinálva?
Meg lett nézve csak sűrített levegővel, hogy légsebességre működik-e a cv egység?
Vagy ilyen kis nyomású pumpával a tűszelepek zárása lett ellenőrizve? (ehhez fejjel lefelé kellene tartani a karburátorokat)

Üdv!


wolfnet
(tag)
Blog

Hello!

Nem tudom elolvastad-e a cikket vagy csak kommenteltél, de ha elolvastad akkor láthatod hogy nem én szereltem, hanem egy szerelő, így a kérdéseidre nem tudok válaszolni értelem szerűen, mert nem értek hozzá ilyen szinten. Annyi bizonyos hogy a szerelőben 100%-osan megbízom, azóta amióta elkészült semmi nemű hibával nem találkoztam (1500km). Azt is tudom hogy több száz motort újított fel az elmúlt években, akiknek a gazdái szintén nem mondtak semmi rosszat róla, ezért bíztam rá többek között.

Próbálok válaszolni a kérdéseidre is. amelyikre tudok persze.
- A kompresszió mérés valóban nem minden. Szerintem itt azt az alapvető információt szolgáltatta csak, ami a nevében is van, hogy mekkora a motor kompressziója. Nem kell ebbe többet látni, a manual-ban sem írnak veszteségmérésről.
- A karburátor "nyomáspróbájánál" - én úgy tudom - azt szokta megvizsgálni, hogy egy tank benzint rákötve ereszt-e valahol a karburátor vagy sem.
- A tárcsa a baleset során sérült meg. A baleset előtt pont úgy kotyogott ahogyan te leírtad amivel semmi gond sem lenne, viszont átszerelve az új felnire a balesetet követően behúzva a fékkart a kerék tovább forgott 1-2 centit. Nem millimétert, centit. Ezért kellett cserélni úgy gondolom.

Ha van még kérdésed tedd fel nyugodtan,
üdv
Márk


Hurkafej
(aktív tag)

Igen, ez a service manualok bűne is, hogy emlegetnek kompressziómérést. Ugyanis túl sok tényező befolyásolja az értékét. A két fő az a motor aktuális hőmérséklete és az akkumulátor állapota. Utóbbi állapota miatt lehet belefutni fals eredménybe.
Rendben van a karbi tömítéseinek vizsgálata és a tűszelep zárás, jobb is az asztalon megnézni, mint ismét szétszedni :) Csak én nyomás próbán a tűszelepek zárásának vizsgálatát értettem volna, egy kis nyomást létrehozó kézi pumpával, nagyon hasznos és drága szerkezet.

Üdv, jó motorozást!


wolfnet
(tag)
Blog

:R Előfordulhat hogy sor került ezekre is de nem tudok róluk. A veszteségmérésnek én is utánanéztem, valóban jó eljárás, de az öreg úr nem szokta elvégezni. Amúgy az akksit mindig feltölti indítózgatás előtt, hogy ne azon múljon a hibás eredmény. :K


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Jó írás lett, szerencse hogy nem lett bajod az esésnél. :R A károkozót meg nem is kommentelném... :(((
Sok balesetmentes km-t!


tal-garius
(aktív tag)
Blog

Széles utat! :K


wolfnet
(tag)
Blog

Köszönöm szépen :R :R

:@tal-garius: köszi


Aprósólyom
(addikt)
Blog

Ja egyzsrűen a jól ismert számokat kell hívni. Amúgy a 112-t hirdetik mindenhol, de nekem valaki azt javasolta, hogy hívjam a rendes hívószámokat, mert akkor gyorsabb a reagálás: 104, 105, 107.
Én pl. egyszer bejelentettem a 105-ön, hogy egy tűzcsapot látok szivárogni Budapesten. Elnézést kértem, hogy nem tudtam hirtelen másik számot hívni, de be akarom jelenteni. Egyáltalán nem haragudtak, hanem megköszönték.
Ha egyből a megfelelő számot hívod, akkor egyből a megfelelő személyzet veszi fel:
értsd, ha beazonosítható a hívás által, hogy hol tartózkodsz, akkor azonnal a hozzád legközelebb eső körzeti mentőszolgálat, tűzoltóság vagy rendőrség diszpécsere veszi fel a telefont, tudtommal.


wolfnet
(tag)
Blog

Igen csak az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy Dunaújváros és környékén pénzügyi szigorítás van. Eddig a dunaújvárosi kapitányságnak volt közvetlen bejelentő telefonszáma, én azt is használtam (értsd: 0625-s körzetről), ám ezt megszüntették. Tehát most már csak a 107-et lehet hívni, pesten felveszi valaki, onnan lekapcsol dujvba ha kéred. Agyfasz!

üzenetek