üzenetek

hozzászólások


wolfnet
(tag)
Blog

@kcsa, @creation: igen...


kondás
(tag)

Én is nap mint nap motorozok és hihetetlen dolgokat látok
-kiscsaj kiteszi jobbra az irányjelzőt, kezd lehúzódni majd egyböl átkanyarodik balra
-biciklis szembejön a te sávodba
-szintén kiscsaj vagy idősebb nő kitolat a főútra és öt másodpercig keresi az egyes fokozatot
-kamionos bejön eléd a körforgalomban,-na ez teljesen alap.Egyszer majdnem eltaknyoltam mert vizes csúszós volt az út ,azon kellett fékezni.
-tegnapelőtt meg simán kijött elém egy kocsi a baloldali mellékutról

Marhára kell figyelni motoron:( háromszor annyira mint kocsiban
Sokkal szigorúbb feltételekhez kötném a jogosítványhoz jutást!


wolfnet
(tag)
Blog

Bement a srác a rendőrségre, megkérdezte hogy lehet-e panaszt tenni amiatt mert az intézkedés szerinte nem volt megfelelő, illetve ha igen kinél. Kiderült hogy az ember akivel az incidens történt, ő itt dujv.-ban valami közlekedés rendészeti főf@sz és panaszt is nála lehet tenni! Na ezt kapd ki, panaszt tenni annál akire panaszod van. Be is hívták, de ő ezt csak menet közben tudta meg. Az ember kb megalázta, hogy mit képzel magáról, stb stb, na és ilyenkor mit lehet tenni? Kinél panaszoljuk be a főnököt? :C Vicc! Miért nem lehet emberszámba venni az állampolgárt.

Kcsa: különben a srác sem a "Jómotor = van pénz" kategória. Két évet spórolt rá, megvette, amúgy havi 100 rugót keres, neki egy 30 rugós bünti az elég húzós. Persze továbbra is fenntartja hogy hibás volt benne, de nem kellene egy darab szarként kezelni, meg bűnözőként, amikor senkinek se ártott, csak figyelmetlen volt. :W


creation
(senior tag)
Blog

Mindig van feljebb!

Legfelül a sajtó és a bíróság :P

Lehet hogy túloztam, de akkor is belefér. Nyugatabbon simán :R


creation
(senior tag)
Blog

Ja a másik, a "mit képzel magáról", akkor arra pedig egyszerű lett volna a válasz!

Én vagyok a legfőbb munkaadód b'zd+! Én adom a fizetést a zsebedbe. És amíg én az adómat fizetem és te itt ülsz a valagadon és a jómodor nélküli dumáddal próbálod behajtani azt a pénzt amit én áldozatos munkával keresek, addig úgy érzem, hogy a főnököd vagyok. Ha pedig én panaszt kívánok tenni ellened, akkor az a minimum, hogy megpróbálod jóvá tenni legalább egy elnézést kéréssel, azt amit eddig csináltál. Vagy ha nem akkor keressük csak meg szépen a főnököd!

Tudom nagypofájú ugatás az amit írtam, így távolról. De nem hiszem, hogy az ilyennel másképp kell bánni!

Sajnos ez ma kis hazánk, bunkóék megkapták a forgószéket! :(((

[ Szerkesztve ]


wolfnet
(tag)
Blog

Ó hát igen. :D Engem szerencsére békén hagynak, mert se nem hangos a motor, se nem feltűnő, nem vagyok rajta hülye sem... na mindegy, majd lesz valahogy. :D


Hurkafej
(aktív tag)

Szia!
A hengerek illetve a hengerfej állapotának megállapítására a kompressziómérés nem jó, az csak összehasonlító mérésre alkalmas, a hengerek egymáshoz képesti állapotáról. Amivel ténylegesen meg lehet mondani az állapotot az a veszteség mérés.
A tárcsáidnak pedig kottyannia kell sugár irányban, mivel ez egy úszóágyazású féktárcsa. Vannak motorok, melyeknél ez 2mm felett is lehet, azért mert így van kitalálva. (pl.: versenymotorok)

A karburátor nyomáspróba alatt mi lett vele csinálva?
Meg lett nézve csak sűrített levegővel, hogy légsebességre működik-e a cv egység?
Vagy ilyen kis nyomású pumpával a tűszelepek zárása lett ellenőrizve? (ehhez fejjel lefelé kellene tartani a karburátorokat)

Üdv!


wolfnet
(tag)
Blog

Hello!

Nem tudom elolvastad-e a cikket vagy csak kommenteltél, de ha elolvastad akkor láthatod hogy nem én szereltem, hanem egy szerelő, így a kérdéseidre nem tudok válaszolni értelem szerűen, mert nem értek hozzá ilyen szinten. Annyi bizonyos hogy a szerelőben 100%-osan megbízom, azóta amióta elkészült semmi nemű hibával nem találkoztam (1500km). Azt is tudom hogy több száz motort újított fel az elmúlt években, akiknek a gazdái szintén nem mondtak semmi rosszat róla, ezért bíztam rá többek között.

Próbálok válaszolni a kérdéseidre is. amelyikre tudok persze.
- A kompresszió mérés valóban nem minden. Szerintem itt azt az alapvető információt szolgáltatta csak, ami a nevében is van, hogy mekkora a motor kompressziója. Nem kell ebbe többet látni, a manual-ban sem írnak veszteségmérésről.
- A karburátor "nyomáspróbájánál" - én úgy tudom - azt szokta megvizsgálni, hogy egy tank benzint rákötve ereszt-e valahol a karburátor vagy sem.
- A tárcsa a baleset során sérült meg. A baleset előtt pont úgy kotyogott ahogyan te leírtad amivel semmi gond sem lenne, viszont átszerelve az új felnire a balesetet követően behúzva a fékkart a kerék tovább forgott 1-2 centit. Nem millimétert, centit. Ezért kellett cserélni úgy gondolom.

Ha van még kérdésed tedd fel nyugodtan,
üdv
Márk


Hurkafej
(aktív tag)

Igen, ez a service manualok bűne is, hogy emlegetnek kompressziómérést. Ugyanis túl sok tényező befolyásolja az értékét. A két fő az a motor aktuális hőmérséklete és az akkumulátor állapota. Utóbbi állapota miatt lehet belefutni fals eredménybe.
Rendben van a karbi tömítéseinek vizsgálata és a tűszelep zárás, jobb is az asztalon megnézni, mint ismét szétszedni :) Csak én nyomás próbán a tűszelepek zárásának vizsgálatát értettem volna, egy kis nyomást létrehozó kézi pumpával, nagyon hasznos és drága szerkezet.

Üdv, jó motorozást!


wolfnet
(tag)
Blog

:R Előfordulhat hogy sor került ezekre is de nem tudok róluk. A veszteségmérésnek én is utánanéztem, valóban jó eljárás, de az öreg úr nem szokta elvégezni. Amúgy az akksit mindig feltölti indítózgatás előtt, hogy ne azon múljon a hibás eredmény. :K


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Jó írás lett, szerencse hogy nem lett bajod az esésnél. :R A károkozót meg nem is kommentelném... :(((
Sok balesetmentes km-t!


tal-garius
(aktív tag)
Blog

Széles utat! :K


wolfnet
(tag)
Blog

Köszönöm szépen :R :R

:@tal-garius: köszi


Aprósólyom
(addikt)
Blog

Ja egyzsrűen a jól ismert számokat kell hívni. Amúgy a 112-t hirdetik mindenhol, de nekem valaki azt javasolta, hogy hívjam a rendes hívószámokat, mert akkor gyorsabb a reagálás: 104, 105, 107.
Én pl. egyszer bejelentettem a 105-ön, hogy egy tűzcsapot látok szivárogni Budapesten. Elnézést kértem, hogy nem tudtam hirtelen másik számot hívni, de be akarom jelenteni. Egyáltalán nem haragudtak, hanem megköszönték.
Ha egyből a megfelelő számot hívod, akkor egyből a megfelelő személyzet veszi fel:
értsd, ha beazonosítható a hívás által, hogy hol tartózkodsz, akkor azonnal a hozzád legközelebb eső körzeti mentőszolgálat, tűzoltóság vagy rendőrség diszpécsere veszi fel a telefont, tudtommal.


wolfnet
(tag)
Blog

Igen csak az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy Dunaújváros és környékén pénzügyi szigorítás van. Eddig a dunaújvárosi kapitányságnak volt közvetlen bejelentő telefonszáma, én azt is használtam (értsd: 0625-s körzetről), ám ezt megszüntették. Tehát most már csak a 107-et lehet hívni, pesten felveszi valaki, onnan lekapcsol dujvba ha kéred. Agyfasz!

üzenetek