üzenetek

hozzászólások


dugo_
(veterán)

Nem vonatkozik, hiszen nem kerékpár (sem egyéb jármű). A gördeszkás gyalogos.


szabi__memo
(nagyúr)

Az hogy iskolában nem oktatják az döbbenetes, szánalmas és szégyen


t72killer
(titán)
Blog

Szívás, tehát még engem visznek el... Elég nagy lyuk a szabályozásban, pedig gördeszkák-görkorik sokkal régebb óta vannak, mint ezek az elektromos ketyerék. Nem belátható zebrakörnyék is van bőven - illetve nem csak zebránál van a gyalognak elsőbbsége.


Slack
(tag)

Az írás elejével egyet kell értenem. Valóban nem jó a jelenlegi szabályozás.
Ugyanakkor személy szerint az elektromos rollert betiltanám, mert sem az úttestre, sem a járdára nem való.
(Bicikli útra talán...)
Arra az érvre pedig, hogy más országokban tud normálisan működni, arra azt tudom mondani, hogy nem; máshol sem működik normálisan... Rendszeresen jelennek meg cikkek arról, hogy xy országban is szabályozni akarják. (Nyilván nem azért mert olyan jól működik.)


szabi__memo
(nagyúr)

A lovaskocsi idején is be akarták tiltani az autókat...
Lehet most már tényleg inkább az autókat kellene:)

[ Szerkesztve ]


mpierre
(veterán)
Blog

Nos. Kissé régebbre kell visszanyúlni az időben, hogy érthető legyen ez az elég fura elképzelés.

A nem emberi erővel hajtott roller nem egy új keletű dolog. A 1990-es évek közepén volt egy olyasmi, amit Motoroll-nak neveztek. Még a BNV-re is kijutottak egy standdal, meg egy rakat rollerrel. Ez egy olyan szerkezet volt, amit egy kétütemű motor dörzshajtással hajtott. A váz acélcsőből készült, a kerekek a mindenki által ismert köbös alu kuka kerekei voltak. Egy megfelelően kis tömegű emberrel igen komoly tempót lehetett vele elérni és baromi zajos volt. (A hátad mögött szabályosan haladó Ifát nem hallottad...) Ennek egy újabb kori deriváltja, másabb motorral, lánchajtással, rendes fékekkel: [link] Ma elektromos motorral készülnek.

A motor mibenléte nem változtat a tényen, hogy a motoros / elektromos roller gyorsabb a gyalognál, de lassabb a verdáknál. Vagyis is kb sehol sem tud biztonságosan, magát vagy, másokat veszélyeztetve haladni. (Felesleges kielemezni a használat "kúturaltsági" színvonalát... )

Azt nem tudom, hogy a korábbi járművek meddig jutottak a magyar bürokrácia útvesztőjében. Feltéve, ha bármelyik "feltaláló" nekiállt a hivatalos engedélyeket, stb beszerezni, vagy gerillázott az ötletével... Ha valaki elkezdte az engedélyezést, akkor nem előzmény nélküli a feltűnése a motorikus hajtású rollernek. Így simán beleeshetett abba a csapdába, hogy: ja, ilyen már volt... akkor oda került volna... mindegy mi hajtja... jó lesz most is ott.


mpierre
(veterán)
Blog

Jav.:

.... is kb sehol sem tud biztonságosan, magát vagy, másokat nem veszélyeztetve haladni.

[ Szerkesztve ]


samujózsi
(tag)

Jó neked. Nekem 30-40 a max outival. Jó úton.


dugo_
(veterán)

Egyszer repülőrajttal próbáltam leelőzni a csuklós volvót az astoria-deák között, de csak a 18 méteres hosszát sikerült behozni 47km/h-s max mellett, aztán elkezdett fékezni a megállóhoz. ;]

Nem sokáig használtam sebességmérőt, mert mindig azt figyeltem, hogy mikor tudok 40km/h fölé pörgetni, ami lefelé nézve nem túl biztonságos. A thököly is megvolt 44-nel, ráadásul nem túl hosszú, 42-16-os áttétel mellett, egy sebességgel.


Cyberpunk
(félisten)
Blog

Vicc, de ilyen abszurdok még bőven léteznek ebben az országban.


Cyberpunk
(félisten)
Blog

Hát ma még a kerékpárra sem írják elő a kötelező bukósisakot, csak ajánlás van. A szabályaink egy része elavult, vagy korrekcióra szorulna. a KRESZ oktatást támogatnám, több értelme van, mint valami kijelölt ideológia mentén az erkölcstannak.


Cyberpunk
(félisten)
Blog

50 Km/h nem nagy ügy síkon biciklivel, nyilván a bicikli fajtája is számít, például vékony gumis országútival, vagy időfutammal, ahol még könyökölsz is könnyebb. Igazából két dolog függvénye, erőnlét és áttétel. Mondjuk ezt megtartani 10-20 km-en keresztül na oda már kell a láb. ;]


ncc1701
(veterán)

Igen, pontosan, nagy tempó hosszú távon, na oda kell kondi. Dunakanyarba járunk edzeni, ~80km-en 27-es átlag mellett van 145-150 körüli átlag pulzusunk. Az ugye nem kevés. De egy ilyen 50+km/h kitekeréstől is eléggé felszökik, hiába, puding vagyok. :) Áttételem meg ilyen kislányos, 48-11-es (trekking a bicó, feleslegek leszórva róla, 25mm-es gumikkal, outi hátsó sorral).

[ Szerkesztve ]


Lucko81
(csendes tag)

Már egy ideje én is e-rollert használok munkába járáshoz. Kell mennem közúton, bringa úton és járdán is. Ugyan azokat a szabályokat alkalmazom, amit a bringákra is előír a kresz. És soha egy rossz szót nem kaptam még senkitől. Vagyis közúton 25km/h (erre limitálva van a roller), bringa úton 20km/h, járdán pedig 10km/h. Csak be kéne tartani a szabályokat mindenkinek és minden rendben lenne. A roller = segédmotornak minősítés meg egy baromság.

[ Szerkesztve ]


szabi__memo
(nagyúr)

Egyetértek. Kiegészítve azzal hogy százával tudnék szabályokat mondani amiket azért ennél fontosabb lenne betartani


Cyberpunk
(félisten)
Blog

Nekem 50-es a nagy tányér, hátul meg 11 a kicsi fogaskerék (országúti bicaj). Az 50/11-el úgy 57-58 km/h tekerhető ki síkon. De én a Dunántúlon élek, itt azért van szint is, mivel dombság. :D Így főleg egyedül az átlagaim 30 körül mozognak. Többen azért lehet haladósabban is tekerni egymást váltva az élen.


Vesa
(veterán)

"Majd ha kiugrik eleg a zebrara egy ilyen roller akkor teljesen mashogy fogsz gondolkodni."

Zebrán?? Autósként köteles vagy a zebrát úgy megközelíteni, hogy meg tudj állni ha a gyalogos lelép rá. A zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége! KRESZ megvan?


Vesa
(veterán)

"Majd ha kiugrik eleg a zebrara egy ilyen roller akkor teljesen mashogy fogsz gondolkodni."

Zebrán?? Autósként köteles vagy a zebrát úgy megközelíteni, hogy meg tudj állni ha a gyalogos lelép rá. A zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége! KRESZ megvan?
Az más kérdés, hogy a gyaogos nem biciklizhet(ne) és nem rollerozhat(na) a zebrán (tolniuk kéne), de ez független a kérdéstől.


Cifu
(nagyúr)
Blog

Az írás jó! :)

A segédmotoros kerékpár esete egy kicsit árnyalt, hajdan, mikor ez a kategória létrejött, az autó sokkal ritkább eszköz volt, akinek nem volt pénze autóra (sokaknak nem volt), az motorozott. A segédmotoros kerékpár egy tanulóeszköznek indult ezen az úton. A szabályozása persze lemaradt, még anno én is például úgy vizsgáztam le belőle 14 évesként (mert onnantól lehetett), hogy egy 10+2 kérdéses tesztet kellett kitölteni, a 10 kérdés a KRESZ-re vonatkozott, a plusz kettő az egészségügyre. Már akkor is vicc volt ez. De fiatalként élveztük a mobilitás következő fokát a Tacskó bicikli után.

A KRESZ-t mindenkinek ismernie kell - a gyalogosnak is. A nem ismerete nem mentesít a hatálya alól.

Az elektromos rollernél egyébként én is a bérelhető megoldásokban látom a hibát. Azt kellene szigorúbban szabályozni...


arnyekxxx
(veterán)

"Majd ha kiugrik eleg a zebrara egy ilyen roller akkor teljesen mashogy fogsz gondolkodni."

Zebrán?? Autósként köteles vagy a zebrát úgy megközelíteni, hogy meg tudj állni ha a gyalogos lelép rá. A zebrán a gyalogosnak van elsőbbsége! KRESZ megvan?

üzenetek