üzenetek

hozzászólások


Somatom
(veterán)
Blog

De, a kerékpár mehet alternatív útvonalakon, nem muszáj a főútvonalon, az autók között mennie. Az SMKP -nak viszont igen. Tehát, ha az e-roller SMKP, akkor az autók közé kell mennie.

DigitXT:
A mérleg egyik serpenyőjében a KRESZ definíciója van, a másikban pedig az életem. Szted merre fogom billenteni?

[ Szerkesztve ]


Stan648
(tag)

Akkor a magyaországi helyzet az, hogy jobban jársz valami a szabályoknak megfelelő kompakt e-biciklit vásárlásával, mint az e-rollerrel. Aki már vett rollert az rosszul járt. A törvény már adott volt csak senki nem ismerte, de a kialakult helyzet miatt most leközölték, hogy mindenki tisztában legyen vele. Szóval summa: e-roller = ipari hulladék. Legalábbis Magyarországon.


Stan648
(tag)

Ha minden igaz a rendőrség ráfog állni fokozottan e-meghajtású cuccok ellenőrzésére, mert nagyon elszaporodtak. Ami nem rásegít az emberi erővel meghajtásra, hanem önállóan is tud haladni az máris "SMKP" és ha nincs jogsi biztosítás a rendőr egyből feljelent, de első körben figyelmeztetés lesz, hogy mit szegtél meg. Utána pénzbírság. Valószínűleg ez következik. Úgy hogy csak okosan. Amin gázkar, gázpedál van és emberi erő nélkül haladni képes az minden SMKP.


samujózsi
(tag)

Hm. Tegnap a VII. keeületben döntöttek úgy, hogy begyűjtik ezeket a rollereket.
Félórája South Park XXII/5. rész. Szétszórt e-rollerek a téma :DD


D1Rect
(félisten)
Blog

Smkp nem mehet 60-nal és tilos a járdán kerékpározni.


Somatom
(veterán)
Blog

Nem tilos a járdán kerékpározni (ezt már írták korábban) és az SMKP mehet 60 -nal (max. nem lenne szabad). Erről meg én írtam le a véleményemet nemrég.


D1Rect
(félisten)
Blog

[link]
Ami 60-nal mehet, az meg nem smkp.

De ha szarunk bele a kreszbe, akkor meg bármi lehet.


Somatom
(veterán)
Blog

E-bringát vettem. Viszont, arra nincs normális biztosítás okozott kár esetén. Ráadásul megnyitottam a szoftverét. Így tulképp SMKP kategória lenne. Jobban is örülnék neki. A rendőrök cseszegetni fogják a rollereseket, mert ránézésre is felismerhetőek. De, kétlem, hogy egy bringának kinéző e-bringával foglalkoznának. Tehát, a kutya nem törődne vele, ha SMKP bringával ésszel közlekednék a bringaúton. És ha mégis, ugyan mekkora büntit sóznának rám ezért? Viszont, lenne rendes kötelező biztosításom. Most, ha balesetet okoznék, akkor csak az önkéntes, alternatív biztosításom fizetne. Ha kiderülne, hogy nyitott a bringám szoftvere, akkor még az sem. Viszont, egy SMKP bringa (S-Pedelec) sokkal drágább és alig van választék. Pedig, azokon sincs jobb fék, futómű, mint az enyémen.


Redneck
(veterán)
Blog

Az itt a legnagyobb baj, hogy a jogalkotók és az úthálózat, durván le van maradva. Már az SMKP 45-ös korlátozását is nevetségesnek és veszélyesnek tartom. Legalább 60-as maxot de inkább 70-et kéne engedni, a biztonságos közlekedéshez. Ez az elavult 45 egy baromság.

Az e-rollereket, e-kerékpárokat, és bringákat max bringaúton kéne engedni, de ott is csak megfelelő fék, világítás, és bukó használatával. Mondjuk ehhez nem ártana ha több, jó minőségű kerékpárút lenne...


D1Rect
(félisten)
Blog

Az ebringa meg pláne smkp.
Segédmotorral hajtott kerékpár, már az elnevezése is pontosan ezt írja le.


samujózsi
(tag)

Attól függ, melyik. Van, amelyiken csak rásegítés van, max. 20km/h-ig. Az még bicikli. Ami önálló hajtással rendelkezik, az már valóban a segédmotoros kategória, annak minden vonzatával.


D1Rect
(félisten)
Blog

Szinte teljesen biztos vagyok benne, hogy amikor a smkp kategória létrejött a jogalkotó arra gondolt ami most már elektromosan hajtott.


samujózsi
(tag)

Amikor ez létrejött, kb a Dongó volt és semmi más. ;)
A lényeg, hogy azt én is el tudom fogadni, hogy a pedelec az még kerékpár.


D1Rect
(félisten)
Blog

Mennyi volt annak a teljesítménye? 1-2 LE?
Ezt szinte az összes ebicaj megugorja.


Napfénysüti
(nagyúr)
Blog

Ebike vagy Pedelec nem mindegy, a kettő különbözik hajtási módban.


samujózsi
(tag)

Nem tudom. A camping bringámmal nem tudtam olyan gyorsan menni, mint azok :)


ivana
(Ármester)
Blog

Az ebringák nagy része 250W-os, mert csak nálunk mehetne fel 300W-ig is. Az EU nagy részén 250W a határ. A klasszik dongó 2 ló felett van kicsivel, jóval erősebb.


Somatom
(veterán)
Blog

Nagyon nem. Az e-bringának több fajtája van. A Pedelec max. 250W és max. 25Km/h -ig segít rá. Ez kerékpárnak minősül. Nem csak nálunk, hanem mindenhol (USA régió 32Km/h). Ami efölött van, az S-Pedelec, ami már nem kerékpár kategória.


Degeczi
(nagyúr)

Egy mai "Dongó" biztosan, de az olasz eredeti (valóban erről másolták) 0.8 LE-es volt, tehát a hazai változat (amiről már alig találni infót) is kb. 500W-os ha lehetett (mondjuk még az is erősebb az ebringáknál, viszont a dörzskerekes hajtás rengeteget levett a tényleges teljesítményből)


dugo_
(veterán)

Honnan jön ez a bukó-fétis? Autóban ülve 48x nagyobb esélyed van fejsérülést szenvedni. Oda miért nem akarsz bukókeretet és kötelező sisakviselést?


ivana
(Ármester)
Blog

Az e-rollereket, e-kerékpárokat, és bringákat max bringaúton kéne engedni Ennyi erővel az autókat csak autópályán kéne engedni. :U


arnyekxxx
(veterán)

Autóban ülve 48x nagyobb esélyed van fejsérülést szenvedni.

A képen mondjuk tök más van.

Oda miért nem akarsz bukókeretet és kötelező sisakviselést?

Biztonsági öv, légzsákok, gyűrődési zónák azért megvan ugye?


energy4ever
(addikt)
Blog

Miert ne lenne az? :F
Onerobol, sik uton, max 45km/h tervezesu...
Pl lejton ettol fuggetlenul biztonsagosan mehet 60at, ha ezt forgalomtol elzart maganteruleten vegzi, akkor pedig a 40km/h-s korlatozasnak sem kell eleget tennie.


DigitXT
(félisten)

Ne legyünk már ennyire álszentek...:))


szipipeti
(csendes tag)

Így van,

2 fontosabb feltételnek kell teljesülni, hogy a "pedelec" ne lehessen a segédmotorkerékpár kategória.....
1, a meghajtómű (mindegy hiogy elektromos vagy belsőégésű) teljesítménye nem haladhatja meg a 300W-ot (EU-ban jellemzően a 250W)... És ezzel párhuzamosan...
2, önállóan (csak magában) a hajtásra csak "rásegít", de önállóan azt nem képes megtenni...
(pedelec - - gondolom a pedál és az elektromos szavak kombója)...
És néhány vonatkozó érdekesség A KRESZ-ből

r) * Segédmotoros kerékpár: a külön jogszabályban L1e járműkategóriába sorolt kétkerekű, L2e járműkategóriába sorolt háromkerekű jármű, továbbá az L6e járműkategóriába sorolt quad és mopedautó.
r/1. * Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

Szóval az r/1 meghatározás szerint a motor csak "segít"

És egy másik érdekesség, amikor 2-en állnak a rolleren:
46. § (1) * Személyt szállítani csak a járműnek e célra kialakított álló- vagy ülőhely részén szabad. Álló utast csak autóbuszon, trolibuszon és villamoson szabad szállítani.


Redneck
(veterán)
Blog

Igaz is, elnézést, csak nagyvárosban gondolkodtam, ennyivel pontosítanék. :R Tápiószentlapáton és Bivalybasznádalsón nem feltétlenül kéne hogy így legyen.

Legalább az útpálya egy részén jelöljenek ki bringasávokat, a forgalmasabb helyeken. Már az is sokat javítana a forgalom ritmusán.
Jelenleg a rendszerben így van pár potenciális közúti veszélyeztető. Vegyünk egy példát:
Megy a nép a 70-es táblás 2x2 sávos főútvonalon autóval/motorral/teherautóval 70-nel, ahol 25-tel megy a mini kerekes rolleros (főleg nindzsában, mer' lámpa minek?), a kerékpáros mondjuk 30-cal, és max 45-tel az SMKP (ami simán mehetne és folytás nélkül is 70-nel). Így nem igazán halad a két sáv egyszerre, és megnő a balesetek kockázatának esélye.
Az egész abszurd. Az én verzióm szerint, ehelyett lehetne legalább leválasztott sáv a lassabb járműveknek hogy ne a többieknek kelljen kerülgetni őket (ergo ne legyenek forgalmi akadályok), és az SMKP mehessen legalább 60-nal, de inkább 70-nel.

dugo_:
Jó kis statisztika, de e-rollert nem látok benne. Fejsérülésnek számít az is ha nyílik a légzsák és azt fejelem meg, vagy koccanásnál a támlát? Egyik sem jó de nem ugyanaz mint kabin nélküli járművel megfejelni valamit. :U
Szerintem ajánlott a viselése, főleg ha valaki komolyan gondolja hogy ilyen kis fosokkal (e-roller) csapasson a forgalomban. Elég egy kis hiba, és csúnyán szétfejeli az ember a padkát/motorháztetőt/busz hátulját.


Degeczi
(nagyúr)

A statisztikák félremagyarázása külön művészet...

Jellemző, h pl. amikor az 1. VH-ban el kezdték használni a fém sisakokat, a statisztikák szerint nőtt a fejsérülések száma! Egyszerűen mert korábban aki fejlövést kapott, az szinte garantáltan a "halott", és nem a "fejsérült" kategóriába került...


somogyib
(őstag)
Blog

"Szerintem ajánlott a viselése...Elég egy kis hiba, és csúnyán szétfejeli az ember a padkát/motorháztetőt/busz hátulját."

+1 :K Nekem egyik haverom bringával lejtőn kapott el egy padka-korlát kombót de úgy, hogy a sisak pántja a szájában kötött ki, átszakítva az arcát, meg a fogsora is csúnyán szétment.
De ha nincs rajta sisak, valszeg sokkal rosszabbúl jött volna ki belőle...Mert lehet, hogy sisak nélkül túl se éli.

[ Szerkesztve ]


RaZroX
(addikt)
Blog

Ugyan nem vagyok szakértője a témának, de rengeteget közlekedem autóval a városban és a Lime féle rollereket is többször használtam már, tehát mindkét oldalról ismerem a helyzetet.
Ezt már leírtam máshol, talán többször is, de még mindig a Lime gyenge korlátozásai miatt ekkora ez a probléma. Legalábbis túlnyomóan. Ezeket bárki tudja használni, úgy ahogy akarja, hiszen nem ő vette sok-sok pénzért (mert azért nem 10-20 ezer forintról beszélünk), kit érdekel ha baja lesz...
Mert azért ha belegondolunk, aki vesz magának egy ilyen rollert, az vigyázni fog rá.. és akkor máris óvatosabban megy ide-oda. És a tapasztalatom is ez. Többször is találkoztam saját rollert használó emberrel és kulturáltan el tudtunk gurulni egymás mellett.
A legtöbb esetben ezek a rollerek jobban ki vannak világítva mint a biciklisek.
Múltkor belefutottam egy komolyabb példányba a 4. kerületben, kb 45 km/h-val ment az út szélén. Gyakorlatilag haladt a forgalommal.

Na de, hogy a témához is kapcsolódjon a mondandóm, nem értem, hogy mért kell ezeket beleerőszakolni, egy meglévő járműkategóriába. Elvégre amikor kitalálták az autót, abból sem bicikli vagy lovaskocsi lett...
Az lenne (szerintem) a leglogikusabb, ha az ilyen elektromos kis közlekedő eszközöknek egy új kategóriát létrehoznának, megfelelő korlátozással. Pl.: Forgalmasabb főúton csak biciklisávban közlekedhessen ha van, ha nincs akkor off (nem tudom értelmesen megfogalmazni, de Vácin vagy Hungárián szerintem öngyilkosság).
Járdán sebességkorlátozással mehessen (5-10kb)
...és még sok-sok okosságot bele lehetne tenni. Nem elnyomni kell ezeket, hanem fejleszteni.


D1Rect
(félisten)
Blog

Én láttam már képen olyan smkp-t ami lejtőn képes 120km/h-val is haladni. ;]
Mondjuk az is igaz, hogy ez már elég meredek kategória. Kurva kevés rajta a fék.
Legalábbis ez volt a kép alá írva. :)


Somatom
(veterán)
Blog

A Simson eleje az én súyommal még a 60 -hoz is kevés volt. Ki is cseréltem kerekestől, telóstól, villahidastól egy dobfékes, 125 -ös MZ elejére.


rednifegnar
(senior tag)

kivancsi leszek lesz e barmi erdemi valtozas:

Mától Erzsébetváros talált tárgyként kezeli az elektromos rollereket

Nagyon sok panasz érkezett önkormányzatunkhoz az elhagyott, a gyalogos forgalmat akadályozó elektromos rollerek miatt.
Az így elhagyott és talált rollereket Budapest Főváros VII. Kerület Erzsébetváros Jegyzője talált tárgyként tartja nyilván, és a jogosult jelentkezéséig gondoskodik az őrzéséről.

[link]


DigitXT
(félisten)

Csak én nem látok dátumot? Mától... Örökzöld.:))

Szerk: Index cikk 2020.01.21

[ Szerkesztve ]


MrChris
(nagyúr)

Lenne változás, ha összeszedné az önkori a limerollereket és a város szélére vinnék egy telepre, az lenne a jó. Hajnalonta ezeket kerülgetem, hihetetlenül széthagyják a műveltebb magasabb kultúrájúak. Annyira zöldek ezek a bérelhető rollerek, hogy szakadt éppenlevizsgázott autókból töltik agregátnak használva a benzinmotorjukat. Összességében semmi gazdasági és környezetkímélési hasznát nem látom a város számára ezeknek az utcán heverő bérrollereknek.


samujózsi
(tag)

Biztosan bennem van a hiba...
Helyszín Farkaserdő. Kicsi család kirándul. Gyerek kisbiciklin, papa-mama elektromos rollerral. Gondolom, az erdő végén meg behajították a cuccot az autóba és elégedetten hazakocsikáztak.
De mondom, biztosan bennem a hiba, hogy ezt nem érzem normálisnak.


rigoberto
(őstag)

👍

üzenetek