üzenetek

hozzászólások


szabi__memo
(nagyúr)

Jó kis cikk lett. Gratulálok :C
Normális szabályozás nélkül veszélyes minden kategória. Meg normális utak nélkül is


twollah1976
(őstag)
Blog

Majd ha kiugrik eleg a zebrara egy ilyen roller akkor teljesen mashogy fogsz gondolkodni.

Foleg ebben a nyalkas csuszos idoben.

Az egyik pillanatban meg senki sincs a zebran, a masikban egy villanas es ott van a kozepen a rolleres.
Ha lassan mentel megallsz, ha nem figyeltel elutotted.


Degeczi
(nagyúr)

"akár 40 km/h sebességükhöz pedig idővel (ez már ’80-as évek, annak is a második fele) megérkezett a kötelező bukósisak is" - nem így van, már bőven a 90-es évek eleje volt, mire kötelező lett a bukósisak (és picit korábban a kötelező felelősségbiztosítás is).
Azért tudom, mert részben ezért raktam le annak idején a Babettát, amit a 90-es taxiblokád idején még gyakran használtam.


t72killer
(titán)
Blog

A cikk szerint bicikliként kéne kezelni, a biciklis ugyanúgy vétkes, ha zebrán vagánykodik felülve.

Szabályozni kell, de nem kell túlszabályozni. A lényeg, hogy kerüljön ki a gyalogos kategóriából minden kocogó gyalognál gyorsabb eszköz, és bizony vannak még bőven: gördeszka, görkori, segway(?)...

A felelősségbiztosítást pedig már a gyalogosoknak is kötelezővé tenném, egy gyalog is tud szabálysértéssel totálkárt okozni.


e-newsee
(addikt)
Blog

Én simán létrehoznék egy "mikromobil" kategóriát. A neve nem tudom, mi lenne, de bele lehetne sorolni a fent említett Segway-t, az e-rollereket, hoverboardot (igen, azt is), és akár a görkorit, gördeszkát is olyan szinten, hogy közterületen közlekedve kötelező legyen a térd- és könyökvédő, valamint a sisak. Zárt pályán, magánterületen értelemszerűen úgy esik száll le róla mindenki, ahogy akar.
A segédenergiával támogatott mikromobilitási eszközökre pedig elő kellene írni egy regisztrációs kötelezettséget. Nem is kell rendszámozni, ezeknél a cuccoknál ott egy gyári sorozatszám. Csak fel kellene használni, max kiegészíteni valami egyedi sorszámmal, hogyha esetleg két külön gyártó is ugyanazt a sorozatszámot adná a termékének. De akár lehetne rendszám is, csak nem kellene az a bumszli nagy, mint az autóknál. Nyilván ehhez kellene plusz munka más területen is, és valahogy be is kellene tartatni a kötelező regisztrációt (és a kivezetést/átvezetést is). És szerintem pont ezért nem foglalkoznak vele, mert kurva sok munka lenne, és nehéz lenne betartatni, vagy ellenőrizni (lévén, hogy minden sufni webáruházban kapni e-rollert), ahhoz meg itt nálunk nem fűlik a foga senkinek sem.
És, bár mérni nehéz lenne, de a szabályozás kedvéért kellene egy sebességhatár is, amivel maximum közlekedhetnek gyalogosok által is használt területen. A teljesítménykorlátot eleve elvetném, mert egy 1kW-os rollerrel is lehet lassan menni, és egy 400W-ossal is gyorsan, ha a körülmények adottak.
De az egésznek annak kellene lenni az alapjának, hogy kötelező oktatási tananyag lenne a KRESZ. Nem csak egy egyszerű kivonat "úgysem lesz mindenkinek jogsija" alapon, hanem a teljes szabályozás. Egy tanév bőven elég lenne rá mondjuk általános 6.-ban. Akkor már elvárható (kellene, hogy legyen) egy gyerektől, hogy képes felfogni többszörösen összetett mondatokat. Suliban elég lenne egy osztályzat év végén, és attól még, aki jogsit akar, ugyanúgy tegyen KRESZ vizsgát! Így meg lenne az alapszintű tudás, hogy ha valakinek csak kettese lesz "KRESZ"-ből, akkor is legalább az alapokkal tisztában van, ha meg jogsival akarja veszélyeztetni a környezetét, akkor meg kell tanulnia rendesen is!
A segédmotorkerékpár kategóriát én megszüntetném, és beolvasztanám a legalsó rendes motor kategóriába. Csak valahogy azt kellene definiálni, hogy mitől számítana motornak, és meddig tartana mondjuk egy elektromos bicikli. És ez elég nehéz, mert teljesítményben és sebességben vannak átfedések. És nyilván baleset szempontjából tök mindegy, hogy egy motoros KTM biciklivel, vagy egy Honda robogóval zakózol 60-nal. Merthogy mindkettő képes annyival menni. Szóval erre nincs ötletem, de erre vannak a "szakemberek", ezt nekik kellene egy komoly workshop keretében kidolgozni. És nem csak a jelenlegi piacot figyelembe venni, hanem megnézni a külföldi trendeket, hogy mik fognak várhatóan beszivárogni pár év múlva, amiket szintén be kell majd illeszteni a rendszerbe.

Csak sajnos az egésznek az a rákfenéje, hogy nem látszik a szándék a törvényhozás részéről. Különben nem ilyen nyilatkozatot tettek volna az illetékesek, hanem mondjuk egy olyat, hogy nyugi, folyik egy projekt az alsóbb kategóriás személyi közlekedés átreformálására a piaci szereplők, és a szakértők bevonásával, várhatóan x időn belül benyújtjuk a javaslatot.
A másik hiányzó lökés pedig az, hogy az embereknek sincs igénye a változásra, mert ez a szürke zóna mindenkinek jó úgy, ahogy van. "Tudom, hogy belepisilsz a medencébe, de nem tudom bizonyítani, és különben sem az én medencém."


Degeczi
(nagyúr)

"baleset szempontjából tök mindegy, hogy egy motoros KTM biciklivel, vagy egy Honda robogóval zakózol 60-nal"
Nem mindegy: hiába azonos a sebesség, ha pl. a tömeg alaposan eltér.


samujózsi
(tag)

Vélemény: tömény arrogancia, a tények figyelembevételének teljes mellőzése. Egy ilyen "nem sm" roller lazán megelőzött, miközben én 30+ tempóval tekertem. És ezek még inkább mennek agyatlanul, mindenhol, mint a biciklisek.


yodamester10
(őstag)

Én pont azért vettem elektromos rollert,hogy jó időben ne kelljen használni a 8km-re levő munkahelyemre a dízel autót.A dízelt tavaly lecseréltem egy golf gte-re de jó időben biztos rollerrel megyek melózni.A baj a roller használókkal,hogy van idióta is köztük főleg a bérelt rollereknél amit be tiltanék és mindjárt lenne egy normális használat mert ugye a 100 ezres saját rollert senki nem dobálja ugrat vele stb.Nekem van mijia és kugo s1 de egyikkel sem mernék a városban a 2x2 sávban rollerezni 26km/h-val úgy,hogy 1996 óta van jogsim.A sisak ok azzal egyet értek sőt a 7 éves kölyök se nyomuljon vele forgalmas helyen de hogy segédmotor az egy vicc.

[ Szerkesztve ]


szabi__memo
(nagyúr)

Az idiótákat kellene betiltani. Legyen autós, motoros, rolleres vagy gyalogos


e-newsee
(addikt)
Blog

Valóban, a másnak okozott kár szempontjából nem mindegy a tömeg. De hogy te mekkorát esel, az ugyanaz. Viszont szét lehetne akkor szedni mondjuk úgy, hogy kézi erővel is működtethető (pedál), illetve valahogy megfogni azt, hogy a bringák úgymond "könnyűszerkezetesek". Vagy nem tudom.


Degeczi
(nagyúr)

Igen, bár még a saját kár sem feltétlenül ugyanaz, ha rajta maradsz ütközéskor, mert nagyobb tömeggel nagyobb mozgási energiát kell fölemészteni. Ha lerepülsz, akkor valóban kb. mindegy számodra.
De az elsődleges inkább a másiknak/ban okozott kár.


Louro
(őstag)
Blog

Megértem a felháborodást. De! Új kategória bevezetése nélkül ez a leglogikusabb. A "motoros" roller mára veszélyes jármű lett. Ezek az újak, pláne úgy, hogy nemrég olvastam, hogy van közel 100km/h-re képes is....

1.: Védőfelszerelés nincs.
2.: Járdán bárki kilép egy épületből akár, egy 40-nel suhanó rolleres elég nagy bajt tud okozni. (Biciklis is.)
3.: Ha úttesten halad, akkor öngyilkos a védőfelszerelések nélkül.

Minden kerekes járműre sebességszabályozás kellene. Biciklire szerintem(!) - nem néztem utána - nincs. Vannak, akik szinte 50-nel száguldoznak.

A Kresz ismeretét pedig kötelező iskolai tananyaggá minősíteném. Gyalogos is legyen tisztában a szabályokkal, szabályozásokkal.

[ Szerkesztve ]


samujózsi
(tag)

Kerékpárra van. Azért bringával, 50-et elérni... hegyről lefelé... síkon nagyon edzettnek kell lenni hozzá.


Louro
(őstag)
Blog

Hidd el, kevés ilyen van. Papa-mama megvette gyerekének a hasonló rollert. Nem saját zsebpénzből. És nem törődik vele. Száguld, ugrat, szlalomozik az autók között. Életkorhoz kötés se az igazi, mert rendőr nem fog random megállítani rollereseket. A trafis fotókon nem látszik, ami alapján be lehetne azonosítani a tulajokat.

Lehet meredek, de én biciklire is tennék valami rendszámtáblát és máris meglenne a tulaj, ha száguldozik vagy bajt okoz. Jelenleg nekimegy a tömegnek, aztán továbbhajt. Ki azonosítja? Senki. Jegyzőkönyvben: "A köcsög piros biciklis, akin fekete bukósisak volt és símaszk, belehajtott a tömegbe."


zotyesz66
(őstag)

Volt egy időszak amikor csak városon kívül volt kötelező a bukósisak. Emlékeim szerint a 80-as évek vége felé.


DeXoSZ
(csendes tag)

Nagyon egyetértek az írással, én is szívesen használnék 125-ös négyüteműt B jogsival nyáron, de nem hiányzik az ezzel járó bürökratikus macera. Így marad az ugyanolyan dinamikájú, de jóval szennyezőbb 50-es kétütemű...
Mellesleg Olaszországban lazán béreltem így 125-öst, ráadásul utassal.

A második feléhez meg, pár hónapja használok elektromos rollert, vonattal kombinálva gyorsabban beérek a munkahelyre, mintha beülnék egyedül az autómba arra a 10km-re.


szentkuti11
(addikt)
Blog

Köszi a visszajelzést! Sajnos ezzel kapcsolatban nem találtam teljesen pontos, hiteles forrást, és eddig mindenki mást állított (gondolom, hogy a városon kívül-belül vonalon lesz a megoldás, ahogy néhány kommenttel később írja egy kolléga), én pedig koromból eredően erre még nem tudok emlékezni, úgyhogy kivettem a zárójeles gondolatot a cikkből!


dugo_
(veterán)

Biciklire szerintem(!) - nem néztem utána - nincs.

Akkor talán nézz utána. ;)

Sebesség

26. §
(1)
d) * teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, lakott területen kerékpárral 40 km/óra,
da) * lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot visel és utast nem szállít 50 km/óra,
db) * lakott területen kívül kerékpárral, ha a kerékpárt hajtó kerékpáros fejvédő sisakot nem visel 40 km/óra,
d/2. * a kerékpárúton közlekedő járművel 30 km/óra,
d/3. * a gyalog- és kerékpárúton közlekedő járművel 20 km/óra,

Kerékpárok és segédmotoros kerékpárok

54. §
(2) * Lakott területen levő olyan úton, ahol az úttest kerékpár közlekedésre alkalmatlan, továbbá ahol a (7) bekezdés a) pontja szerint tilos, kerékpárral a gyalogos forgalom zavarása nélkül és legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is szabad közlekedni.


t72killer
(titán)
Blog

Ez a 10km/h gördeszkásra is vonatkozik? Egyeszer kereszteződésben majdnem elcsaptam egyet, ami becélozta a mach 2-t... (gyalogként elsőbbsége lett volna, így száguldva nem láttam).

[ Szerkesztve ]


ncc1701
(veterán)

50-55km/h nekem azért összejön síkon, igaz, nem nagyon eröltetem. Nem vagyok egy bicajos alkat, 110kg, és 2x éve gyúrok. Jó bicaj kell hozzá amúgy, meg jó minőségű út. Edzeni szoktunk bicajjal is, van, h a 30km-es szakaszt 37-es átlaggal letoljuk 5 fős bolyban. De balcsi kör már csak 24-25km/h-s átlaggal megy, lévén pocsék a bicaj út.

[ Szerkesztve ]

üzenetek