üzenetek

hozzászólások


bwoay
(nagyúr)
Blog

hogy egy mélyreható, teljeskörű teszt milyen, abban úgy látom, egyetértünk. csupán az általad használt belterjes jelzőre reagáltam, azt nem érzem jogosnak azután, hogy a cím is mutatja: nem több márka termékét fogja a szerző egymásnak ereszteni.

hogy kinek mennyire tetszik az általam felvázolt kép, azon elmélkedhetünk jódarabig, biztos megérné amúgy tovább vesézni a témát. nem állt szándékomban állást foglalni, csupán arra próbáltam meg felhívni a figyelmet, hogy ez egy olyan nagy piac, hogy a legnagyobb gyártók sem tudják figyelmen kívül hagyni. mint írod, napi szinten látod, mit hordanak a kölkök, tehát számodra sem újdonság a dolog. és ha a tömegeknek ez kell, akkor komoly pénz van benne, eltart nem egy gyártót...

de gondolj csak bele, melyik egyszerűbb: beverekedni magad újoncként egy olyan közegbe, ahol mindenki generációk óta fejhallgatókat gyárt, és az ő pályájukon mutatni újat, vagy felismerni, hogy van egy szegmens, amit mindenki más figyelmen kívül hagy, és ezt kihasználni-uralni?
szerintem is egyszerre kellene "divatosnak", funkcionálisnak, és minőséginek lennie egy jelenkori fejhallgatónak, DE: aki a hangminőséget helyezi mindenek fölé, az totál leszarja a kinézetet, aki pedig a külsőre megy rá, annak a hangzás sajnos rendszerint sokadlagos szempont. és személy szerint nem azt nehezményezem, hogy a Sennheiser "eladta magát" a Momentum szériával, mert az nem gond, ha színben is van választék, és maga a termék amúgy szerintem nagyon szép. de szarul szól. kritikán aluli. és pont a Sennheiser tudna könnyűszerrel szépet és jót gyártani. nade kinek? egy roppant szűk szegmensnek, akiknek mindkét szempont kb ugyanolyan fontos. ugyanakkor feltehetőleg többen vannak, akiket megfog a látvány, és onnantól mindegy. szar fejhallgatót pedig jóval olcsóbban lehet gyártani, mint jót. na ez a szomorú. egy Skullcand Aviator meg hiába jó (ezt még a head-fi-n is elismerik), ha ők a másik irányból jönnek, ott pedig megvan az az előítélet, hogy divatkategóriás gyártó csak a kinézetre ad. így maradnak inkább saját pályán, és megjelenik a Crusher, ami még mindig egy vállalható hangú fejhallgató, csak tud egy olyan "csodafeature"-t, amit a konkurensek nem. nyilván senki nem fogja egész nap úgy hallgatni a zenéit, hogy közben a fejhallgató rezonál a fején, max az, aki iPhone-ján még mindig Sirit kérdezgeti, hogy milyen az időjárás. de ez a feature kétségkívül ad egy másfajta zenei élményt, amit a célközönség (ami nem mi vagyunk) tud értékelni. LA Gear light gear megvan? A világítós cipő. Volt haszna? Semmi. Kényelmesebb lett tőle a csuka? Lószart. Menő volt? Kegyetlenül :D 2015-re pedig a tömegek a power lace-es McFly csukát várják a Nike-tól, pedig biztosan nem az lesz az NBA hivatalos cipője, ha érted, mire gondolok ;)

na ezért mondom, hogy a téma megérne egy kifejtést...

üzenetek