üzenetek

hozzászólások


stefi76
(tag)

Na megjött a szokásos főokos a témában, aki olvasott valahol valamit és odahányja egy cikkben, hogy lássák, mekkora penge.

Egy kiragadott:
"2. az áramot a feltöltéshez nem szénerőművek fogják előállítani,"

Ez már maga egy csoda.
- utána néznél, hogy mennyi a fosszilis jelenléte az áramtermelésben?
- hogy mik a célok a fosszilis energiatermeléssel a jövőre nézve?
- szerinted az olajfúrót, a finomítót, az üzemanyagtöltő állomásokat mivel üzemeltetik?
- utánanéznél, hogy csak ebben az évben milyen csodás tankerbaleset történt már?
- hogy milyen környezetbarát az olajfúrás és az egész olajipar úgy egészében?

"3. az elhasznált akku nem lesz durván veszélyes hulladék,"
Na, még egy hülyeség az aktuális megmondóembertől, tessék, egy példa:
"Amúgy az elektromos autók akkumulátorait a mobiltelefonok akkumulátoraival szemben nem is szükséges teljesen újrahasznosítani: ha ugyanis 8-10-12 év alatt az akkucsomag kapacitása annyira lecsökken, hogy az elérhető hatótáv már kevés, akkor az akkukat majd fel lehet használni fixen telepített, sziget üzemű napelem-rendszerek mellé. Egy régi akkucsomag esetében pl., amely 24 kWh volt újkorában (Leaf első generáció), még ha 66%-os szinten is van, akkor is maradt 16 kWh kapacitás, ami egy átlagosnak mondható háztartás átlagos 1,5 kW-os elektromos fogyasztását 10-11 órán át is biztosítja, azaz egy egész éjjelre bőven elég. Ha kellő számban „keletkeznek” bontott akkumulátor-csomagok, akkor szerintem erre is ki fog alakulni egy újfajta iparág, és az akkumulátor-cellák tényleges bedarálása és az anyagaik kinyerése csak jóval később lesz esedékes"

Egyébként javasolnám a "veszélyes hulladék" fogalmának is a megkeresését és értelmezését.

Illetve javasolnám még a témában való továbbképzésedet, mert ez nulla.

üzenetek