Van egy kis zenei kiadóm, ami amerikai licences, szóval ránk nincs közvetlen hatással az európai kavarc.
Csak technikai szinten: ez annyit jelent, hogy amerikai aggregátor céggel dolgozol / amerikai aggregátorként vagy jelen a piacon?
Ha a streaming szolgáltatók nem fizetnének (nem mondom, hogy rengeteget fizetnek), akkor a kisebb zenészek semmit sem kapnának, ahogy ez működött is a streaming előtt.
Én meg az egyik legnagyobb magyar kiadó digitális értékesítéseinek elszámolásáért felelek, szóval én is látom a számokat.
A félreértések elkerülése végett a Spoti stream vs. download esetén én inkább arra szerettem volna rámutatni, hogy ők stream-ként számolják el azt, amikor valójában a felhasználó ugye letölt.
Elhiszem, hogy a nagyágyúknak ez nem optimális, de a kicsik sokkal jobban járnak, mint nélkülük.
Amennyire én belelátok, a "nagyok" pont, hogy a stream-et támogatják már az utóbbi időben (Vevo és társai).
Összeségében a zenei iparnak nem lett kisebb az árbevétele a streamingszolgáltatók érkezésével, sőt képesek voltak megfordítani a zuhanó trendet, de az elosztás sokkal igazságosabb lett a pontos mérhetőség miatt.
Attól függ, mit tekintesz a streaming szolgáltatók érkezése alatt. Ha a Youtube-ot is annak tartod, akkor azért ezt a kijelentést kétséggel fogadom.
Én sem azt mondom, hogy a streaming rosszat tett a zeneiparral. Én azt mondom, hogy a Spoti especiel iszonyú agresszívan és sokszor vitatható piaci magatartással dolgozik. Én is inkább a Tidal és a Deezer mellett teszem le a voksom...
Már nem csak a nagy marketingköltségvetésű produkcióknak jut pénz. A nekik kevesebb jut tortából, mert eleszik előlük a kicsik a kaját, és ez fáj nekik nagyon.
Ezt gondolom most a magyar piacra érted?
De ahogy a hagyományos szakszervezetek, ezek is éppúgy eltávolodtak az eredeti funkciójuktól, jobb esetben saját fejük után mennek (usa), de általában a politika utasításait követik (európa).
Especiel nem tudom, hogy milyen politikai utasítást követ az Artisjus vagy a GEMA, de biztos én látom rosszul.
A Tidal is pont egy másik kísérlet, hogy a zenei piac felett újra a zenészek rendelkezzenek. A tulajdonosai kör egy csomó zenészből áll. Viszont ahogy a mellékelt ábra is mutatja, "minden zenész hülye", a zenészek nem értenek a marketinghez.
+1
De az itteni hozzászólok nagy része nem is hallott a Tidalról, ugyanígy a zenészek/kis kiadók egy része sem, így sokan elfelejtik feltölteni a zenéiket ide. Ez pedig a Tidal hibája.
Itthon szvsz a Tidal nem rúg labdába, kezdve ott, hogy nincs magyar nyelv...
Mondjuk ez megint a Tidal hibája...
[ Szerkesztve ]