[Re:] [.Szaki.:] Hír - Megjelent a Toyota Prius legújabb generációja - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


.Szaki.
(addikt)
Blog

A képek időnként nem jelennek meg, ezt egy frissítés általában megoldja. Az okát ne kérdezzétek, egyelőre nem tudtam rájönni.


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Ha tényleg így fog kinézni , akkor ennek én is örülni fogok , mert a negyedik generáció volt szerintem a generáció szégyene , már mint külső dizájn szempontjából .


.Szaki.
(addikt)
Blog

Egyetértek! :)


Toltotollkin
(junior tag)

futurisztikusan nez ki nekem tetszik


DEJVID
(őstag)
Blog

A rejtett hátsó kilincs 1997-ben jelent meg.


BoB
(veterán)
Blog

"A formatervezők visszatértek az eredeti irányhoz"

Csak az én véleményem, de a legelső széria sima kommersz forma, semmi extra, ez meg úgy néz ki mint egy sportautó. Semmi kapcsolatot nem látok benne, mintha nem is ugyanaz a széria lenne, annyira eltérő.


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Tessék hunyorítva nézni :DDD


Egon
(nagyúr)
Blog

Na ja.
Nagyon szép, kicsit Mazdás, kicsit - ahogy a cikkben is szerepel - Teslás dizájn, bejövős.
Más kérdés, hogy ilyenem se lesz: egyrészt az új autók ára túl van a pofátlanság határán (4.5 éve vettünk egy Opel Astra K kombit, közepes motorral és felszereltséggel, készletről: alig lépte át az ára az 5 millát; pár hónapja megnéztem a készletes Astra L autókat, és 9.8M volt a legolcsóbb (nem kombi!!!), ergo egy laza árduplázás bejátszott... :W Tartok tőle, hogy sosenem veszek többet új autót... :( ), másrészt nekem a kombi lenne az érdekes (az Astra-val összehasonlítva legalább akkora csomagtartó mérettel és hátsó lábhellyel).


Somatom
(veterán)
Blog

Én is a plus -t választanám, ha lenne belőle, de ne legyünk telhetetlenek! Örüljünk, hogy nem SUV, Crossover, vagy más divatnevű tank, hanem rendes autó. Mondjuk, a koncepció nem teljesen világos. Miért nem dízel? A 90 Km -es villany hatótáv elég a városi ingázáshoz. A hosszabb túrákhoz viszont jobb lenne a dízel.


UnA
(Korrektor)
Blog

Mert a dízel teherhajóba és kamionba való :D


8th
(addikt)
Blog

Amikor ilyen fogyasztást produkálnak én mindenbe IS csak azt raknék. Kisautókba is.


.Szaki.
(addikt)
Blog

" Örüljünk, hogy nem SUV, Crossover, vagy más divatnevű tank, hanem rendes autó."

Így igaz. De ha valaki mégiscsak szeretne hasonló formavilágból SUV-t, akkor az is lesz, - egyelőre csak koncepcióként - jelenleg bZ Compact SUV Concept névre hallgat.


Somatom
(veterán)
Blog

Az én batáromat egy 2 literes, 150 lovas tádé hajtja, meglepően dinamikusan. Nem érzem kompromisszumnak, viszont az autópályás fogyasztása legalább másfél literrel alacsonyabb egy azonos kategóriájú benzinesénél. Városban még nagyobb lenne a különbség, de azt most ne számoljuk, mert a Priusban arra való a villany. Szvsz a vegyes üzemmódhoz jobb párosítás lenne a dízel.


Donki Hóte
(veterán)

Nemcsak hosszú távokra, hanem közepes távokra is jó a dízel. Az asszonynak van egy Ford Focus 1.6 TDCI autója, vagy 10 ezer km óta nem nullázta le a fogyasztásmérőt (mert azt sem tudta, van benne fogyasztásmérő, nemhogy azt, hogy azt le lehet nullázni :D ), azóta az átlagfogyasztása 5,4 l/100 km.

Persze nem Pesten használja, de a falun belül sokat megy vele, meg megy a szomszéd faluba vásárolni.


Somatom
(veterán)
Blog

Én a plus verziót hiányolom. Az lenne a nekem való bódé. De, valamiért azt a gyártók nem preferálják. Múltkor megszemléltem a cégnél parkoló autókat. Kb. 50 -ben volt 2 kisbusz, 2 Galaxy, 3 Espace, 1 Alhambra és sok kombi (E Merci, Passat, stb.). Limuzin, SUV elvétve. Látszik, hogy mi a praktikus utazóautó. Múltkor egy Bora -val jöttünk haza. A rolleremet kint kellett hagynom, mert nem fért be. Az enyémbe meg csak úgy belököm. Nem kell Tetriszezni, tök mindegy, hogy egy rollerrel több, vagy kevesebb.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Igen, a dízel csak a városi, rövid távokra nem való. Arra meg ott a villany. Az a 90 Km -es hatótáv sztem bőven elég ahhoz, hogy a dízelt be se kelljen indítani a városban.


.Szaki.
(addikt)
Blog

Igen, sajnos úgy néz ki, hogy a legpraktikusabb és észszerű kategóriák azok, amiket jellemzően elkaszálnak a gyártók és mindegyik helyére SUV-t tesznek. Erről nem is oly rég írtam egy bejegyzést itt az oldalon.

Az egyterű kategória lényegében teljesen megszűnt létezni, ugye se a C4 Picasso, sem a VW Group egyterűi (Sharan, Alhambra), sem pedig a Ford Galaxy/S-Max nem kap utódot. Ahogy néztem ezeket a típusokat leginkább a dobozosokból átalakított családi verziókkal kívánják helyettesíteni, mint például a Stellantis dobozosai (ProAce/Combo/Berlingo/Rifter), vagy a VW Caddy/Transit Connect.

Ugyanez igaz a középkategóriás autókra is, holott az egyterűek mellett a kombik a praktikusság szimbólumai. Utód nélkül marad a Focus, a Mondeo és ha igaz amit csiripelnek a madarak, akkor a VW Passat is.

Ami pedig még szomorúbb, hogy a kisautók is kezdenek megszűnni, amik szintén praktikusak, hiszen a városokban sokkal könnyebb velük parkolni és annyi helyet sem vesznek el. Erre első példa a Fiesta.

Mindegyik helyett jönnek a nagy homlokfelületű, nehéz SUV-k, szigorúan a környezet és a városok védelmének érdekében. ...


DEJVID
(őstag)
Blog

Passat helyett ott az Arteon.


.Szaki.
(addikt)
Blog

Még.


Somatom
(veterán)
Blog

De, még ha kapna is! Vártam a Galaxy hibridet. Erre mi lett? Fityfasz akku, konnektorról nem tölthető és csak benzinessel társítható. Egy egyterű utazóautó. Ennek így mi értelme?
Útálom a SUV -okat. Az egyetlen, ami tetszik, az a T-Roc kabrió. :D De, az is csak 1,5TSI -vel kapható.
A bekárpitozott teherautók pedig nem hozzák a személyautó komfortot.

[ Szerkesztve ]


Ear001
(addikt)

Miért nem dízel? Mert szar. Annyi nyomatéka nincs, mint a villanymotornak, annyira keveset nem tud fogyasztani mint egy Atkinson ciklusos benzinmotor, cserébe nehéz, sokkal bonyolultabb, kormol, a világ nagyobb részén nem kapni megfelelő minőségben és még drága is. Páran csináltak, finoman szólva sem lett belőle sikertörténet.


Somatom
(veterán)
Blog

Az enyém egy méretkategória a Galaxy -val. Az 8 -at eszik a pályán, az enyém 7 -et. Havonta megyek cirka 2000 Km -t pályán. 20 liter a különbség. Azt mondom, egye fene, ha tudná kompenzálni a városban. De, ahhoz kéne a röfi töltés és legalább 50Km villanyos hatótáv.

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

Megnevettettél. Köszi. :R

Bezzeg a mai benzinesek! Turbó, kettőstömegű lendkerék, részecskeszűrő, közvetlen befecskendezés, koxosodás, kormolás, magas fogyasztás. Az adblue rendszeren kívül ugyanúgy ott van a benzinesben is az összes taposóakna akkor meg miről beszélünk? Az Atkinson-Miller motor? Hatalmas sikersztori volt az autóiparban az is.

[ Szerkesztve ]


.Szaki.
(addikt)
Blog

Hát nem tudom, én annyi Toyota full-hybrid technológiával ellátott autót nem szoktam látni az út szélén.


8th
(addikt)
Blog

Hogy jön ez most ide?


Somatom
(veterán)
Blog

Gondolom úgy, hogy a modern Atkinson motort a Toyota hibridekben alkalmazták előszeretettel. A váltó nélküli hajtást a Ford a Toyotától licenszelte és gondolom, ilyen összefüggések miatt került Atkinson a Galaxy -kba. Csakhogy egy utazóautóban a benzinmotor nem optimális párosítás. Legalábbis úgy, hogy nevetséges a villanyos hatótáv.

[ Szerkesztve ]


.Szaki.
(addikt)
Blog

"Gondolom úgy, hogy a modern Atkinson motort a Toyota hibridekben alkalmazták előszeretettel."

Pontosan. A mai napig egyébként.


buherton
(őstag)
Blog

2017-t írunk... A Peugeot 106-t szerettük volna leváltani, mert ott volt már a gyerek. A babakocsi úgy fért be, hogy a kalaptartót kikellett szedni és még a hátsó ülésre is kerültek alkatrészek.

Nosza nézzünk autót. Van rá 2 milliónk. Az asszony rögtön kiadta ukázba, hogy a Szomszédok c. sorozatban viszont látott autókba ő be nem ül. Jóvan, jóvan köszi, feladtad a leckét. Az én elvárásaim olyanok voltak, hogy ha lehet semmi ne menjen rajta tönkre, fogyasszon 5 liter körül és férjünk el benne a gyerekkel együtt. Egyre másra találtam meg a VW 1.9 TDi-ket, amik után áhítoztam, dehát ugye az asszony... Végül valami égből jövő sugallatra rátaláltam a Prius gen 2-re. Ízlelgetni kellett, mert hát Magyarországon a dízel a módi, esetleg a sima benzin. Mondom egyszer élünk és lesz ami lesz, veszünk egy gen 2-t.

2 évig hajtottuk. Az olajon és szűrőn kívül semmit nem kellett benne cserélni. 5-5.5 között fogyasztott. Nagyon-nagyon szerettem. Aztán bővültünk és kicsi lett az autó, így évelején eladtuk annyiért, amennyiért vettük és váltottunk Prius+-ra. Eszembe nem jutott más után nézni.

Azt gyorsan hozzáteszem, hogy a gen 2-be beleadtak anyait-apait. Azt kb. az örökkévalóságnak építették, addig ez a Prius+-ról már nem igazán mondható el. Persze ez is nagyon szuper és örülök hogy hajthatom meg hogy elférünk benne, de látni a különbséget.


8th
(addikt)
Blog

Az út szélén álló autókra értettem, hogy az hogyan kapcsolódik ide. Teljesen másról szólt a diszkurzus.


angyalpc2
(aktív tag)
Blog

Húú
de jól nézki...
a 2-3 tetszett, de a hangcsillapítás vinnyogás maitt kb szóba se jött
4. :Y ;] viccnek jó volt
De ez mhh jó 21 század helló (végre)


Somatom
(veterán)
Blog

Az volt a mondás, hogy a benzines is ugyanolyan megbízhatatlan, mint a dízel. Ebből következik, hogy ha megbízhatatlan, akkor könnyen lerohad. Akkor pedig gyakran kéne lássuk az út szélén.
Az más téma, hogy az alapelmélet sántít. Ha utazáshoz jobb a benzines, akkor a hosszú távokon üzemelő autók (pl. kamionok) miért dízelek? A kollégáim is mind dízeleket használnak munkába járásra, ahogy én is. Sztem arra a dízel való, de jó lenne hibridben a villannyal kiváltani a városi használatot.


8th
(addikt)
Blog

Én nem írtam, hogy megbízhatatlan.


Graphics
(Jómunkásember)
Blog

Nagyon tetszik az új design.

Ez végre autóforma lett, szép.

Kíváncsi vagyok lesz-e + verzió.


viraga
(tag)

Ha utazáshoz jobb a benzines, akkor a hosszú távokon üzemelő autók (pl. kamionok) miért dízelek?

Azért, mert a dízelmotorok kevesebbet fogyasztanak, adott üzemanyag-mennyiséggel tovább mennek / ritkábban kell tankolni --> km-re vetítve olcsóbb üzemeltetni. Az okok (amit én tudok) : dízelmotor jobb termikus hatásfoka a benzineshez képest (egység hajtóanyagból több mozgás lesz a dízelnél), a dízelolaj fajlagos energiatartalma magasabb mint a benziné (sűrűsége is nagyobb és literre veszed nem kilóra :) ), a dízelmotor magasabb kompresszióval dolgozik mint a benzin (ez vszínű előbbiek következménye), a dízelmotor alacsonyabb fordulaton is nyomatékos, azaz kisebb fordulaton is lehet használni, azaz nem kortyolgat olyan sűrűn mint a benzin (vszínű ez is egy jótékony következmény és nem ok). Cserébe befecskendezők drágák, turbó rég van mindegyiken, most már adblu, részecskeszűrő, személyautóknál kettőstömegű... Gondolom az okosok kiszámolták hogy a millió km-eket menő kamionoknál többet lehet nyerni az üzemanyagon mint amennyivel drágább a szervizelés. + a motor karaktere is jobban illik egy állandó nem túl nagy sebességgel haladó vontatóhoz (nyomaték...) szemben a benzinnel. Régen a dízelnél jobban számított hogy hosszú távon folyamatosan tudjon menni, manapság ez már kevésbé számít + a dízelmotor többletköltségét egy szállítójárműnél inkább kifizették a vevők mint egy személyautónál. Hát ezért, szerintem. Nem azért, mert a dízel úgy ahogy van mindenre jobb.

Technika adott, mindent mindennel meg lehet már oldani (már 20-30 éve is), ezért lettek városi dízel kisautók. Na meg az aktuális divat. Most a villany-divat jön.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Akkor mit értesz "taposóakna" alatt?


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Ami “ pukkan “ ha rá lépsz . :DDD


Somatom
(veterán)
Blog

Ilyen alkattészből kb. egálban van a dízel és a benzines. :)


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Ezen a terén én független vagyok mint Svájc . :DDD
Nekem nincs autóm , de a céges amit vezetek minden nap az dízeles .Volt autóm meg benzines . Nekem mindegy csak guruljon és ne nézzen ki úgy mint a 4GEN Prius , hogy a témánál maradjunk .


Ck.
(addikt)

Értsétek már meg, hogy a dízel rossz, kárhozatra érett, maga az eredendő bűn. Lehet kardoskodni mellette, de majd szép lassan a törvények és a piac mindenkit észhez fog téríteni, országoktól függően előbb, vagy utóbb.


Somatom
(veterán)
Blog

Hát igen. A legjobb autó a céges autó. :)


Somatom
(veterán)
Blog

Mesélj még! Nagyobb nyomatékú, mint a benzines és kevesebbet fogyaszt. Kétliteres dízelből símán kihoznak 170 lóerőt. Kollégámnak van egy hat év körüli, B7 -es Passat kombija. 130 -as utazónál 4,7 literes átlaggal jár. Ezt jelenleg semmilyen más hajtású autóval nem tudod hozni.


Feketelaszlo
(senior tag)

Olyan nincs, hogy mindenki csak benzint használ vagy mindenki csak dieselt. Ha a kőolajból ki akarod venni a könnyű frakciót (benzin) akkor ki kell venni a közép (gázolaj-származékok) és nehéz (bitumen, stb.) frakciókat is, magyarán minden liter benzin mellett szükségszerűen keletkezni fog egységnyi liter gázolaj is. Vagyis ez így volt történelmileg - ma már inkább fordítva van a szükségszerűség, ha dieselt akarsz gyártani akkor csinálni kell valamit a benzinnel is, mert előbbiből van óriási hiány a felfutó szállítmányozási igény okán. Ezt az árak is egyre inkább tükrözik, a diesel iránt sokkal jobban nőtt a kereslet, mint a benzin iránt. Sőt, ha a közeli jövőbe tekintünk akkor ez az olló még tovább nyílhat, s kérdéses, hogy olcsóbb lesz-e a diesel autó hosszú távokra (ha mondjuk évi 25-30.000 km-ben definiáljuk a hosszú távot akkor szerintem nem, s egy hibridnél ugye ezt a pusztán belső égésű motoros üzemre kell érteni).


Somatom
(veterán)
Blog

Nem azt írtam, hogy a benzinesnek nincs létjogosultsága. Kifejezetten utazóautókra írtam a villany dízel kombinációt. Ebben a Prius -ban tökéletes társítás a benzin villany.


Somatom
(veterán)
Blog

Most látom, hogy korábban hiányoltam belőle a dízelt. Átgondoltam. Ezt senki sem akarja utazóautónak használni. Évente pár leruccanás telekre, nagyihoz elmegy benzinnel is.

[ Szerkesztve ]


DEJVID
(őstag)
Blog

Kétliteres benzinből meg 300-at.


8th
(addikt)
Blog

Amiket felsoroltam. De azok mára mind benne vannak a benzinesekben is ezért sem értem embereknél ezt a dízel szar álláspontot.


Somatom
(veterán)
Blog

Ó, ember! Szted én a dízelből kihozhatót írtam? A 2.0 benzinből sport(os) autókban használnak 300 LE -t. Ezeknek magasabb a fenntartási költségük és rövidebb az élettartamuk. Én a realitást írtam. Konkrétan a tizenéves, 2.0 dízel egyterűmet 130, 150, 170 LE verziókban gyártották. Ezzel bőven 300 ezer Km fölött van a futásteljesítmény. A tavalyi Galaxy hibrid 2.0 Atkinson motorja 150 LE. Ez a realitás. Ehhez jön 40 LE elektromos teljesítmény, de az csak gyorsításokban tud segíteni, stabil autópálya tempónál nem. Így a tesztek szerint pályán egy literrel többet eszik, mint a dízelem. Persze, csak optimális esetben, mert ha növeljük a tempót, vagy mögé akasztunk egy trélert, akkor tovább nő a különbség.

[ Szerkesztve ]


Feketelaszlo
(senior tag)

Nekem úgy tűnik, hogy ez a nagy utazóautó elmélet elég gyenge lábakon áll. Ha benzin motort rakok egy karosszériába az nem jó hosszú távokra de diesel motorral már okés? :F Az USA-ban sokan autóznak akár egyik partról a másikra, még sem nagyon vesznek ehhez dieseles területi képviselő autókat (az amerikai kultúra szidalmazására és kritikájára bármikor vevő vagyok, de azt még én sem merem állítani, hogy az utazáshoz ne értenének).


8th
(addikt)
Blog

USA? Egészen a közelmúltig annyira olcsó volt a benzin náluk, hogy senkinek, de még a legcsóróbb segélyen élőnek sem nagyon számított mennyit fogyaszt az autó amiben ül.


Feketelaszlo
(senior tag)

Nos, a Prius mégis ott futott be, nem pedig a gazdaságos és hatékony Európában...

üzenetek