[Re:] [.Szaki.:] Hír - Megjelent a Toyota Prius legújabb generációja - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Somatom
(veterán)
Blog

Mesélj még! Nagyobb nyomatékú, mint a benzines és kevesebbet fogyaszt. Kétliteres dízelből símán kihoznak 170 lóerőt. Kollégámnak van egy hat év körüli, B7 -es Passat kombija. 130 -as utazónál 4,7 literes átlaggal jár. Ezt jelenleg semmilyen más hajtású autóval nem tudod hozni.


Feketelaszlo
(senior tag)

Olyan nincs, hogy mindenki csak benzint használ vagy mindenki csak dieselt. Ha a kőolajból ki akarod venni a könnyű frakciót (benzin) akkor ki kell venni a közép (gázolaj-származékok) és nehéz (bitumen, stb.) frakciókat is, magyarán minden liter benzin mellett szükségszerűen keletkezni fog egységnyi liter gázolaj is. Vagyis ez így volt történelmileg - ma már inkább fordítva van a szükségszerűség, ha dieselt akarsz gyártani akkor csinálni kell valamit a benzinnel is, mert előbbiből van óriási hiány a felfutó szállítmányozási igény okán. Ezt az árak is egyre inkább tükrözik, a diesel iránt sokkal jobban nőtt a kereslet, mint a benzin iránt. Sőt, ha a közeli jövőbe tekintünk akkor ez az olló még tovább nyílhat, s kérdéses, hogy olcsóbb lesz-e a diesel autó hosszú távokra (ha mondjuk évi 25-30.000 km-ben definiáljuk a hosszú távot akkor szerintem nem, s egy hibridnél ugye ezt a pusztán belső égésű motoros üzemre kell érteni).


Somatom
(veterán)
Blog

Nem azt írtam, hogy a benzinesnek nincs létjogosultsága. Kifejezetten utazóautókra írtam a villany dízel kombinációt. Ebben a Prius -ban tökéletes társítás a benzin villany.


Somatom
(veterán)
Blog

Most látom, hogy korábban hiányoltam belőle a dízelt. Átgondoltam. Ezt senki sem akarja utazóautónak használni. Évente pár leruccanás telekre, nagyihoz elmegy benzinnel is.

[ Szerkesztve ]


DEJVID
(őstag)
Blog

Kétliteres benzinből meg 300-at.


8th
(addikt)
Blog

Amiket felsoroltam. De azok mára mind benne vannak a benzinesekben is ezért sem értem embereknél ezt a dízel szar álláspontot.


Somatom
(veterán)
Blog

Ó, ember! Szted én a dízelből kihozhatót írtam? A 2.0 benzinből sport(os) autókban használnak 300 LE -t. Ezeknek magasabb a fenntartási költségük és rövidebb az élettartamuk. Én a realitást írtam. Konkrétan a tizenéves, 2.0 dízel egyterűmet 130, 150, 170 LE verziókban gyártották. Ezzel bőven 300 ezer Km fölött van a futásteljesítmény. A tavalyi Galaxy hibrid 2.0 Atkinson motorja 150 LE. Ez a realitás. Ehhez jön 40 LE elektromos teljesítmény, de az csak gyorsításokban tud segíteni, stabil autópálya tempónál nem. Így a tesztek szerint pályán egy literrel többet eszik, mint a dízelem. Persze, csak optimális esetben, mert ha növeljük a tempót, vagy mögé akasztunk egy trélert, akkor tovább nő a különbség.

[ Szerkesztve ]


Feketelaszlo
(senior tag)

Nekem úgy tűnik, hogy ez a nagy utazóautó elmélet elég gyenge lábakon áll. Ha benzin motort rakok egy karosszériába az nem jó hosszú távokra de diesel motorral már okés? :F Az USA-ban sokan autóznak akár egyik partról a másikra, még sem nagyon vesznek ehhez dieseles területi képviselő autókat (az amerikai kultúra szidalmazására és kritikájára bármikor vevő vagyok, de azt még én sem merem állítani, hogy az utazáshoz ne értenének).


8th
(addikt)
Blog

USA? Egészen a közelmúltig annyira olcsó volt a benzin náluk, hogy senkinek, de még a legcsóróbb segélyen élőnek sem nagyon számított mennyit fogyaszt az autó amiben ül.


Feketelaszlo
(senior tag)

Nos, a Prius mégis ott futott be, nem pedig a gazdaságos és hatékony Európában...


AxBattler
(félisten)

Nem vagyok egy nagy Prius fan, de ez tényleg szép lett, b*tch! :))

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Arra az USA -ra gondolsz, ahol az 5L V8 nem nagy köbcenti? :) Oda tényleg fölösleges a dízel. Már ha bírod etetni. Volt USA piacra gyártott Toyotám. 3L, V6 automata. 12 alatt nem fogyasztott. Mennyit szívhat egy 5L V8?

[ Szerkesztve ]


8th
(addikt)
Blog

Mert az amerikai igények teljesen mások mint az európaiak. Úgy is mondhatnám igénytelenebbek olyan szempontból, hogy miben ülnek. Nem is feltétlen a priusra értem hanem általánosságban. Szar futómű szar fék ostoba váltó igénytelen beltér nekik mindegy. Könnyű legyen vezetni más nem számít.


Somatom
(veterán)
Blog

Azért egy 1970 -es Corvette C3 targa 427 -esben nagyon bírnék pöffeszkedni. :)

üzenetek