[Re:] [.Szaki.:] Minden autó sz*r - Legalábbis itthon ez a narratíva - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


futo001
(senior tag)
Blog

Pár napja vitatkoztam valakivel az "azokban még volt anyag" miatt. Gyerekkorom óta ezt hallgatom, aztán alig romlik el bármi is a környezetemben, akár használtan vagy újan vettem.

3F: 10 éve vannak Fordjaim, igazi gondom 1 alkalommal volt, milliós tétel de a Ford azt is javította ingyen pedig már garin kívül volt.
BMW: az is van pár éve, semmi gondom vele.
Jaguar tele elektronikával: 1 fals hibajelzés egy rosszul rögzített csatlakozó miatt.
Suzukim is volt régen, az sokkal többet volt szervizben mint a fentiek és hiába volt bele olcsóbb az alkatrész mint akár a biciklimbe, inkább fizettem volna többet kevesebb garázsjáratért.

Sokan mindenből megveszik a legolcsóbbat persze úgy, hogy a legtöbbet akarják aztán pilláznak, hogy minden sz*r.

[ Szerkesztve ]


westcoastog
(veterán)

Ezt nagyon jól megfogalmaztad. Nagyon alacsony a szellemi színvonal a kommenteknél.
Azon szoktam magam felhúzni, amikor bármilyen Dacia-val kapcsolatos dolog alatt a kommentek abból állnak hogy: szőröstalpú román francia szemét, ki vesz ilyen román szart, de hát milyen kopogós műanyag a beltér bezzeg az audi, ennyi pénzért inkább német autót veszek mint szar daciat stb stb..
Nem vagyok dacia-s, csak ez a nagy utálat a márka felé nagyon feltűnő, és fölösleges (igazából bármilyen márkát utálni hülyeség szerintem). Szerintem korrekt közlekedőedények pedig.
De persze minden márkával ez van, Fordos vagyok, már a 3.-at taposom, nagyon jól esik olvasni az elmerokkantak 3f-ezését meg a hasonló magasröptű böfögéseket. :))

[ Szerkesztve ]


UnA
(Korrektor)
Blog

Sőt, ha volna magyar autó, akkor azt még jobban szidnák, mert itthon a saját dolgok lesajnálásában vagyunk igazán profik... ;)


D1Rect
(félisten)
Blog

Valójában minden autó szar, mert egy csomó pénzbe kerül.


Egon
(nagyúr)
Blog

Kivéve a céges autó... ;] :B ;)


kikikirly
(senior tag)
Blog

UnA
(Korrektor)
Blog

Ez leginkább valami személyes frusztráció (megszállottság?) lehet.


icemad
(nagyúr)
Blog

Mi ez a 3f dolog a fordoknál? Sose hallottam róla, de már érdekelne, mert most is van két fordom (c max energi, focus 2006-os), feleségemnek is volt, ő imádta a kis pumát.


Zolás
(addikt)
Blog

Nem a fordoknál 3F. Ford, Fiat, és Francia gyártmány a nagy 3F. Ezek a szar, semmire való autók. Az alfák is a fiat mellé vannak sorolva.


icemad
(nagyúr)
Blog

Ja, így már értem. Köszi. :R


lomposfarkas
(tag)

Nem tudom, 40 éve volt-e reális oka a "3f szabálynak" de ma egyértelműen ostobaság. És ha az "abban még volt anyag" világ kell valakinek, akkor kb. a nagy Polskiig érdemes visszamenni :)


icemad
(nagyúr)
Blog

"Abban még volt anyag" szlogenről nekem az Ural jut eszembe. :DDD


Somatom
(veterán)
Blog

Megmondom, hogy ki vesz ilyen román szart. Pl. Svájcban elég sokat látok, ahogy Nivaból is. Csóró svájciak. :)

[ Szerkesztve ]


westcoastog
(veterán)

Ezt azoknak írd akik folyamatosan fröcsögnek a dacias posztok alatt. :D
Szerintem kiválóak napihasználósnak.


Luck Dragon
(nagyúr)
Blog

Tetszet az összefoglalás és az írásod .

Mindig el tudok csodálkozni amúgy , hogy a környezetemben mindig vannak akik majdnem hogy vérre menő harcot intéznek egy adott autó márka védésében. Ezen mindig jót mosolygók.

Arról nem is beszélve , hogy most egy Ssangyong Tivoli van nálam teszt autóként és úgy nézik hogy ez meg miféle márka és szerzemény …
Hozzá tartozó kérdések milyensége és sokasága pedig elmondhatom , hogy pazar . :D

[ Szerkesztve ]


Zolás
(addikt)
Blog

A helyzet az, hogy itthon nem tervezi az ember, hogy 3-4 évente lecseréli. Erre tökéletes a dacia, olcsó, és annyit kibír. Hosszabb távon viszont ezek a 900-1000 köbcentis turbós rettenetek már nem igazán fogják tudni tenni a dolgukat. És elég sok van ismerősi körben is, és van akinek kétévesen rohad a futómű, meg egyéb ilyen finomságok.
Szóval a magyar vásárlónak kellene megvennie a kisköbcentis turbós rozsdásodó verdákat, amiket nem tíz évre terveztek. Elhiszem hogy az eu próbál zöld lenni, csak pont több szemetet gyártunk így, mint előtte.


Narxis
(nagyúr)
Blog

Nem ok nélkül.


PDA_FAN
(tag)
Blog

Jók ezek a felsorolt sztereotípiák a cikkben. Sajnos mindegyik igaz :-)

Minden autó valamilyen szempontból szar, és egy másik szempontból pedig csodálatos. A többség a saját igazát akarja bizonyítani, tehát nem azt a típust fogja köpködni, ami a garázsában áll.
Mindehhez jön még, hogy a magyar fizetőképes kereslet alapján a többségnek csak 15-20 éves autóra futja, de azért mindig akarnak bátrak, akik a nyakukba veszik a bankhitelt. Aztán ha nem bukják el, akkor a futamidő végén ott állnak legatyásodva és megkeseredve egy öreg autóval.


PDA_FAN
(tag)
Blog

Sajna a 10 éves autónak is olyan már az ára, hogy a többség nem engedheti meg magának. 20 évvel ezelőtt egy 11 éves Opelt tudtam venni a félretett pénzemből. 8 évvel ezelőtt hasonló pénzért egy 14 éves Toyotát tudtam venni. Ma kb. ugyanannyi havi jövedelmemből kb. 16-18 éves autóra futná. Úgyhogy idén nem lesz autócsere, hanem spórolok, hogy jövőre egy 11-12 éves autót tudjak venni.
Persze vehetnék fel hitelt, meg félretehetnék havonta nagyobb összeget is, de nekem annyit nem ér egy autó, hogy cserébe zsíroskenyéren kelljen élnem.


Hieronymus
(addikt)
Blog

Németország legértékállóbb autója a Dacia. Az évenkénti értékvesztése a legalacsonyabb. Elég sok autó, már az első évében többet veszít az értékéből, mint egy új Dacia ára. :DD

Azért a Dacia korrekt megítéléshez néhány adat ismerete szükséges.
https://www.adac.de/news/tuev-report/

A német műszakivizsga állomások statisztikái szerint 2020-2021 időszakban.
A vizsgára vitt járművek 18%-a esett ki az első vizsgakörben, a 9,6 millió vizsgából.

A legrosszabb vizsga statisztikát két körben nyerte meg a DACIA Logan. Az első vizsgás 2-3 éves Loganok 11,6%-a bukott meg, A 10-11 éves Loganok 36,8% kapitulált.

Viszonyításként. 2-3 éves autók nyertese 1,5% hibaarányt teljesített A 10-11 éves autó kategóriában ugrott fel 12,5%-ra a győztes aránya.

Azt nem tudjuk, ezeknek mennyi százaléka volt komoly hiba. (4 éve a Focus II azért ismételte a vizsgát, mert a vizsgáztató úgy ítélte, a jobb és baloldali féklámpa nem azonos színnel világít. Az a széria, aminek lámpaburkolata fehér és az izzók vannak festve. A két oldalon nem egyenletesen öregedett el a színbevonat.)

Napi használatra egyértelműen bevállalható a Dacia. Mellette lehet egy státuszszimbólum autó. Vagy lehet bérelni egyet a fontosabb pillanatokra. :DDD

A Dacia felett a Mitsubishi áll a "ranglétrában". Ebben a napi használatra kategóriában értelmes választás lehet.

üzenetek