[Re:] [t72killer:] Üzemanyagárak - tényleg ezzel kell megmenteni a bolygót? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


D1Rect
(félisten)
Blog

Az utóbbi 3 bejegyezésből 2.
De egy egyszerű "igen" is megtette volna.


t72killer
(titán)
Blog

Az utóbbi 10ből meg 3. Flamereknek kívül tágasabb, ha nem tetszik, nem muszáj olvasni.

Egyébként linkelnék én szivesen az Echo-TV-ből, origo-ról és a 888-ról is, ha nem ugyanazt a soros-párhuzamos lemezt pörgetnék 3éve és némi újdonságot is leközölnének.

[ Szerkesztve ]


Victoryus
(addikt)
Blog

Egy Békéscsaba méretű városban pédául totál feleslegesnek tartom az autót a mindennapi ingázásra. Őszintén szólva 3x3km a belvárosi rész... ok, a külsőbb kertekből már macerásabb bejutni, de ilyen kis távra inkább vennék valami elektromos bicajt, vagy el. robogót.
Én 2,5km-re lakok a munkahelytől, ami bicajjal kemény 5-8 perc, gyalog 20-25. Most kezd kicsit hűvöre forulni az idő, de nem vészes.
Ezzel szemben minden reggel+délután 4 körül baromi nagy autó sorok, dúródás stb... Petőfi utca, Munkácsy főleg a sulik miatt.
Eddig ingáztam Békésre, úgy elment 15-20e benzinre mint a pinty. Most ugyanebből simán kimegyünk a Biharba, akár 2x is egy hónapban, vagy majd nyáron valahová messzebbre.Heti 1x meg elmegyünk nagybevásárolni autóval esetleg, ha máshová is kell menni.
Adóemeléssel nem lehet megmenteni a bolygót.

[ Szerkesztve ]


t72killer
(titán)
Blog

És van, aki ilyen távolságból autózik? (kérdezem, nem tudom -az alföldi rokonságom falvakban él, onnan bicajjal messze van a szegedi-vásárhelyi-stb munkahely meg a normális boltok is) Nálunk ha 30km-es sugarú körön belül laksz, ki vagy tiltva a céges parkolóból. A nagyfőnök is (bicajjal jár). Ehhez nem kell 1000Ft-os benzinár...

[ Szerkesztve ]


Victoryus
(addikt)
Blog

Persze, rengetegen. Jamina-belváros pl. Az egész kb 3km, közben a vasúti felüljáró amit meg kéne mászni. Sok ember egyáltalán nem gyalogol, még ekkora városban sem. Ez kb. ugyanaz, mint Pesten a metró, 2-3 megállót simán le lehetne gyakogolni.


t72killer
(titán)
Blog

Kemény. Pedig annyi mozgás egészséges is, csökkentené az orvosi váróban ücsörgők számát. Hollandiában, ahol mindenkinek van kocsija, és az üzemanyagért is feleannyit kell dolgozni (absz értékben persze drágább) ilyen távot simán lebicajoznak a népek. Dugódíjazni kéne a települések belterületét, ahol a boltok-munkahelyek vannak, és az kapjon csak enyhítést, akinek messziről kell bejárnia.


marositech
(senior tag)
Blog

És így van!
Az emberiséget kell megmenteni megnevelni, a bolygónkat pedig óvni.


adlersson
(aktív tag)
Blog

Mondjuk a szarvasmarhák ürüléke, az általad említett tulajdonságok miatt, az egyik legjobb alapanyag (lenne) a biogáz előállításához. Svédországban voltunk egy ilyen technológiát alkalmazó marhafarmon, melynek fűtéséről és a világításról is biogázzal üzemeltetett generátorok gondoskodtak. (A jóember egyébként magának rakta össze az egész biogázkeltető-rendszert fillérekből, Magyarországon meg inkább kib*sszák illegálisan a hígtrágyát a földekre, mert mind a trágya szabályos felhasználásának, mind a biogáz üzem engedélyeztetése annyira bonyolult, pénz- és időigényes folyamat, hogy a többség inkább nem is vesződik vele.)

Kínai nagyvárosok biogázzal való ellátásához nyilván nincs elég tehén a Földön, de érdekes volt látni, hogy a helyi, svéd áramszolgáltató pl. csak depóniagáz használatával egy egész lakótelepet el tud látni villannyal.


t72killer
(titán)
Blog

Indiában tudtommal mindenféle biokecmec nélkül fűtenek a cuccal;] Ha úgy vesszük, környezetbarát, mert a károsabb metánból kevésbbé káros széndioxidot csinál.

[ Szerkesztve ]


Fred23
(nagyúr)

Szerintem jó ötlet lenne államilag támogatni azokat, akik kerékpárral járnak be dolgozni! Mondjuk adókedvezménnyel vagy évi egyszeri 20-30k-val, akár megtett távolságtól függően. Egészségesebbek mondjuk nem feltétlen lennének a magyar utakon tekerve, de kevesebb lenne a dugó, meg valamennyivel kevesebb lenne a szennyezés.


adlersson
(aktív tag)
Blog

Olyan is a fűtőértéke... Annak ellenére, hogy egy amerikai (értsd: Amerikai Egyesült Államok) cég fillérekből, kis munkával kivitelezhető, mondjuk nem túl hosszútávú biogáz fejlesztőket is telepített Afganisztánban.

A fotoszintetizáló mikroalgáknak egyébként kell az a kis szén-dioxid a biomassza gyártásához, de drágább erőművek pl. kriogén módszerekkel visszanyerhetik azt szilárd és/vagy folyékony halmazállapotban, aztán már lehet is vinni hegesztő védőgáznak vagy szárazjégnek.

[ Szerkesztve ]


nemlehet
(őstag)
Blog

Azért ez nem ilyen egyszerű. Sokan nem csak szigorúan munkába járnak a kocsival és nem csak irodisták léteznek a világon akik legfeljebb az ebédet viszik magukkal. Szóval sokaknak eleve nem opció a séta vagy a bringa.

Amúgy én biciklizek télen nyáron és azért -25 fokban nem olyan vicces ám mondjuk 20-30 percet tekerni. Nem fázik az ember, de az arcod bizony lefagy a francba és vagy kibírod, hogy a lábad is jégcsappá dermed, vagy aláöltözöl, de akkor meg egész nap rakosgathatod a cuccot és az se biztos hogy egy kisebb irodában rendesen át tudsz öltözni. Aki izzadós az ugye egész nap bűzleni fog. Az esőről vagy a komoly szélről nem is beszélve. Persze felhozhatnám azt, hogy rengeteg város és Budapest jelentős része alkalmatlan a napi szintű biciklis közlekedésre, hiányzik az infrastruktúra és a közlekedési kultúra mind az autósokból, gyalogosokból és a bringásokból is.

A gyaloglással meg az a baj, hogy egyszerűen lassú. Egy átlagember olyan 4-5 km/h-val sétál. Erre rájön még a mindenféle vargabetű, lámpa, kereszteződés és egyéb útakadály. Továbbá megemlíteném, hogy nem olyan jó ám az tüdőnek 4 sávos út mellett sétálni 10-20-60 percig (kinek ugye merre kell menni). Járda se mindenhol van, sokszor igen nagyot kell kerülni ahhoz, hogy gyalog eljuthass valahova szabályosan, főleg ha nem a belvárosban van ahova tartasz. Jellemzően ha nem pár száz métert kell megtenni akkor már várakozással együtt is jobban megéri tömegközlekedni.


D1Rect
(félisten)
Blog

Nem is olvasom, csak hozzászólok. ;]


t72killer
(titán)
Blog

Így minden világos:DDD:R


Dluinet
(nagyúr)
Blog

Egy deka emelkedő sincs Hollandiába, ezt próbáld meg Pécsen egy olyan utcában, ahol gyalog is kihívás egy átlag embernek.


8th
(addikt)
Blog

Szintén zenész. Pár darab ezresért hazavisz a taxi a közeli nagyáruházból ha épp olyan árut szeretnék venni ami nem bringa kompatibilis.


t72killer
(titán)
Blog

Az osztrákok is rengeteget tekernek.

[ Szerkesztve ]


JoeYi
(őstag)
Blog

én felvinném 600Ft-ra. Lassan több kocsi van itthon, mint ember


Somatom
(veterán)
Blog

Azt elfelejtetted, hogy az áruknak valahogy el kell jutniuk a boltokba? Ha drasztikusan emeled az üzemanyag árát, akkor a legtöbb terméknek is emelkedni fog az ára. Na, meg a közlekedéssel kapcsolatos szolgáltatásoknak is.

[ Szerkesztve ]


pengwin
(addikt)
Blog

A probléma az, hogy nagyrészt ipari érdekek miatt rászoktatták az embereket az autózásra, ezzel komoly konkurenciát állítva a ténylegesen szükséges ipari és kereskedelmi fogyasztóknak.

Szerintem a magánkézben lévő gépjárművek legalább felére semmi szükség, pusztán a tulajok kényelmét szolgálják... ezt a pazarlást kéne megszüntetni az emberek tömegközlekedésre való átterelésével, és akkor nem kéne megvenniük a drága üzemanyagot.

Mert ez most kicsit olyan, mintha a magas felsőkategóriás mobiltelefonárak miatt tüntetnének az emberek: ahogy az autózás, úgy az is egy "luxuscikk", vagy legalábbis sokkal olcsóbban ki tudod váltani.
Viszont az üzemanyagárak emelése csak a probléma megoldásának egyik fele lenne, ugyanis emellett fejleszteni kéne a kommunális közlekedést, hogy arra át lehessen terelni az embereket. Csak az pénzbe kerülne, és időbe telne, ezért a hatóságok a könnyebbi kvégéről fogják meg a problémát, mint mindig.

Szóval magát a szándékot maradéktalanul helyesnek találom, de a megvalósítás módja engem is zavar.

Mondjuk nekem emellé még lennének drasztikus ötleteim, mert közel sem elég pursztán a magánszektor üzemanyagfogyasztását visszaszorítani.

[ Szerkesztve ]

üzenetek