[Re:] [t72killer:] Üzemanyagárak - tényleg ezzel kell megmenteni a bolygót? - BLOGOUT fórum

üzenetek

hozzászólások


Cifu
(nagyúr)
Blog

Hogy miért jó? Mert állam bácsinak brutális mértékű bevételt hoz. Itthon nagyjából 700 milliárd forintnyi adó jön be az üzemanyagok jövedéki adójából évente. Amin felül még ott van a 27%-os Áfa és az útadó. Vagyis csak az üzemanyagokból 1200 milliárd forint feletti bevétele van az államnak.

Az ilyesmiről nem könnyen mond le állam bácsi. Sem itthon, sem Franciaországban, sem máshol. Ez nem a környezetvédelemről vagy másról szól...

[ Szerkesztve ]


lezso6
(HÁZIGAZDA)
Blog

A bolygót nem kell megmenteni, meglesz az nélkülünk is...


t72killer
(titán)
Blog

+#2: én is így gondolom, semmi köze a környezetvédelemhez, nettó cash-cow levadászás:R. A gusztustalan benne, hogy a most divatos klímasztorival próbálják indokolni.


total90
(veterán)
Blog

Azért az autót leírni mint nélkülözhetetlen eszköz, szerintem túlzás.
Volt autóm, de eladtam, mert a tömegközlekedés gyorsabb, ha nagyobb városban él az ember. Bevásárolni meg már évek óta bringával járok (hátitáska+bevásárló táska).
Autó max olyan helyen egy muszáj, ahol nincs tömegközlekedés vagy attól messze van.
Ami az árakat illeti, semmi köze a környezetszennyezeshez...


t72killer
(titán)
Blog

Amíg nagyvárosban éltem és dolgoztam, nálam is ez volt a helyzet. Most kisebb városban élek, melóhely (1k+munkahelyes multi) a világ végén = busszal-vonattal EGY ÚT 1h45p lenne, kocsival 35-40perc. Hozzátéve, hogy gyerkőcöt is intéznem kell vagy reggel vagy este - ahogy beosztjuk. Ez kocsi nélkül teljesen esélytelen lenne.

És itt még van is kb félóránként kapcsolat, nem úgy, mint K-Magyarisztánban , ahol ha lekésted a du 5-ös buszt, akkor várhatsz másnap reggelig...

A magyar vonatkozást nézve: "Magyarország teljes lakosságának 25%-a él apró- és kisfalvakban" - ez ugye akkora népesség, mint amennyi Bp-en zsúfolódik.

[ Szerkesztve ]


adlersson
(aktív tag)
Blog

Tajvanon per pill. 270 forint a 95-ös benzin literje, pedig ők aztán biztosan nincsenek elhalmozva kőolajvezetékekkel, hogy a csapból is olaj folyna.

Hozzá kell tenni mondjuk, hogy cserébe, ha a cél kívül esik 200 méteren, oda már robogóval mennek (USA esetén autóval, cserébe hitvány is a tömegközlekedés a nagyvárosokon kívül). EU-ban vagy Magyarországon azért az ilyesmi nem jellemző széles tömegekre, szóval a bevétel mellett biztosan van valami, magán gépjárműhasználatot kordában tartó hatása.


Sethdobaloah
(senior tag)

Hogyne lenne:

Ez ugyan régi statisztika, de a közelmúltban is hasonló történt a 400 Ft feletti benzinnél esett a fogyasztás, 350-nél meg újra elkezdett nőni.


Somatom
(veterán)
Blog

"Én olyan emberrel még nem találkoztam, aki buliból csak úgy vezetgetett volna,"

Ha gondolod, akkor összefuthatunk. Én szoktam kikapcsolódásként motorozni (lásd: az aláírásom :) ). De, ha alám tolnának egy Ferrarit, akkor sem keresnék külön célt ahhoz, hogy csapassak vele egyet. Sztem ezzel nem vagyok egyedül.

[ Szerkesztve ]


t72killer
(titán)
Blog

USA-ban 200méterre kb a telked széle van, a szomszéd bolt kis szerencsével <10km;].

A tömegközlekedés környezetbarátságában sem vagyok annyira biztos: ahhoz, hogy színvonalasan kiszolgáljuk a népet, az alacsonyforgalmú időszakban is járatni kell a buszokat-vonatokat, mert akkor hogyanis kap fair ellátást a nagyon korán munkába induló/nagyon későn hazatérő, ill éjszakai dolgozó. Vagy az, aki délelőtt 10-11 között akarna ügyintézni.

De még a mostani rendszerben is, amikor csúcsforgalom idején egymást érik a buszok (ok, vidéken a semmi helyett 2 is jön 2órán belül!) és az este 8-éjfél közötti időszakot jó esetben 1-2 járattal "fedik le" van rengeteg eset, amikor egy egész buszon <5utas utazik. Ezért kell egy autó fogyasztásának 4-5x-ösét elpörkölni, mammut méretű járgányt fenntartani (=extra környezetterhelés)? Sem a gazdasági, sem a környezetvédelmi rációt nem látom mögötte. Ha gazdasági ráció lenne benne, akkor a kb EU népsűrűségű Keleti parti államokban már literenként 600Ft-ért mérnék a lónyálat, uis az amcsinál kapitalistább népség nem sok van a bolygón...

#8: jó, ez tömegében inkább a motorosokra jellemző, akik az utanként elpörkölt 1-2 literrel aligha fogjátok elolvasztani a pingvinek alól a jéghegyeket:R A ferrari inkább, de abból meg van x=kevéske darab... Nálunk annyiban merül ki a "luxus", hogy 2-3 havonta elviszem a családot hétvégézni <200km távolságba (=2 napi melós ingázótávom), illetve évi 2x hosszabb távra, pl Mo.-ra (nekünk retúr kb 2500km). Apropó hosszabb utak és tömegközlekedés: azon már igazán el lehetne gondolkodni, hogy egy sűrűn lakott viszonylag kicsi kontinensen miért kell REPKEDNI!? És miért nem építenek ki pl TGV-hez hasonló gyorsvasút-rendszert, ami tényleges alternatívája lehetne az autókázásnak 300km-nél hosszabb utakra. Ez ugye a rövid hatótávú villanyautókhoz is ideális kiegészítő lenne.

[ Szerkesztve ]


Somatom
(veterán)
Blog

Nézz utána, hogy a "jéghegyeket olvasztó" környezetszennyezésért milyen arányban felelős a közlekedés!

"azon már igazán el lehetne gondolkodni, hogy egy sűrűn lakott viszonylag kicsi kontinensen miért kell REPKEDNI!?"

Nézőpont kérdése. Túristaszezonban a német A5 -ön araszolva arra gondolok, hogy miért kell lakókocsival, lakóautóval nyaralni menni.

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

Nálunk minden nap más az üzemanyag ára, hogy hova akarsz eljut egy kérdés, de kb 20 perc gyaloglás a vasútállomás ami E-D irányú ami pont jó lenne ha nem kb 1 óra gyaloglás lenne a munkahelyemtől a másik megálló, így autóval kb 15-20 perc küszöbtől küszöbig csúcsforgalomban(ami pont a másik irányokban okoz tumultust mint amibe én közlekedek).

"Poénból" egy 12 literes fogyasztású 2002-ben gyártott Hiace 2.4 motorját kínoztam ezen a távon kb 250kg rakománnyal+tetőcsomagtartó minden nap mert nem volt hova rakni.
Vagyis rám lehet fogni, hogy szegény pingvinekkel mit tettem. Csak az baj nem sok választásom volt :(

Az hogy mi köze az üzemanyag árnak ahhoz hogy mennyi az előállítási költség, azon is el lehet gondolkozni, ha azt nézzük mi a lepárlási sor a kőolajhoz akkor fel fog tűnni az energia igény fordítottan aranyos az árral.

Erre jön az adok hada, aminek megint csak nem sok köze van ahhoz a dolgokhoz amit a neve sugallna, igy érthető az emberek félháborodása.

Most sikerült vennem egy kisebb autót, és elpasszintani a cuccaimat.


t72killer
(titán)
Blog

+#11: noigen, az ember által kibocsátott széndioxidnak még a "budira is chevy-vel járó, benzineskamionos" USA-ban is csak a harmada származik a közlekedésből:

#11: szóval nem kell félni, a hiace által egy évtizeden át okozott kárt szvsz annyival jóváteheted, hogy leugrasz valamelyik pingvinkolóniához úgy háromnegyed órára tőletek egy szardíniáskonzervvel:DDD (bár a smasszerok ((parkőrök)) nem fogják díjazni)

"Az hogy mi köze az üzemanyag árnak ahhoz hogy mennyi az előállítási költség, azon is el lehet gondolkozni, ha azt nézzük mi a lepárlási sor a kőolajhoz akkor fel fog tűnni az energia igény fordítottan arányos az árral."

Nálunk Ajrópában teljesen irreleváns az előállítási költség, az ár kb 2/3-ada ugyanis adó (az olajtermelő de az üzemanyagot hülyére adóztató Norvégiában be se saccolnám ezt az arányt...). Ha túlságosan lemenne az olajár, "okos" politikusaink gyorsan kitalálnák, hogy adókulcsokat emeljenek, nehogy véletlen jól járjon az állampolgár.

[ Szerkesztve ]


#90088192
(senior tag)
Blog

Oda már repülővel megyek ;]

Különben, mostanában amennyi marhat megettem, meg amekkora marhat csinálok magamból a hozza szólásaimmal, lehet komoly veszélyt jelentek az ökoszisztémára, Kérdezd bátran a Cifu admirálist :R


t72killer
(titán)
Blog

Jaigen, a nagymarhák által kipufogott metán a széndioxid hatásának többszörösét tolja. Ráadásul a széndioxiddal ellentétben a levegőnél könnyebb, ergo ahogy elhagyja a boci megfelelő testnyílásait (javarészt tudtommal a száját!) pikpakk a témában illetékes felsőlégkörben találja magát. Ennek ellenére nem láttam még, hogy a bigMac-re, vagy horribile dictu a francia tehenészekre ökoadót akart volna kivetni Mr. Mikron...

[ Szerkesztve ]


potyautas
(csendes tag)
Blog

Türkmenisztánban alig kell fizetni a benzinért. Sőt, van a lakosság számára ingyenes fejadag. Ennek ellenére aligha akarnak odaköltözni a népek Európából.


#90088192
(senior tag)
Blog

Mar csomagolok is, jössz TE is felveszlek a buszmegállóban :DDD


t72killer
(titán)
Blog

Venezuela hasonló, bár az 50-60éve virágzó ország volt, ahova tényleg költöztek európaiak. Dubaiba, Kuvaitba viszont költöznek/járnak dogozni.;)


Somatom
(veterán)
Blog

Persze, hogy nekik van, meg olcsó. Mibe töltenék és azzal hova mennének?


D1Rect
(félisten)
Blog

Te most tényleg azt csinálod, hogy streameled a 444-et?


t72killer
(titán)
Blog

Te meg szándékosan nyomod a ferdítést? 10 postból 3db 444-es link mióta streamelés?

üzenetek